Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reglaje carburator Dacia Nova ???
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
gheorghe telbisz
Salve! Sunt fericitul posesor al unei Supernova Confort. Insa, subiectul pe care il voi expune este o Dacia Nova 1,6l, a unui prieten. Si-a schimbat omul jiglerele si a umblat si pe la reglaje. Cert este ca, dupa pornirea masinii, aceasta merge cu fluactuatii mari, intre 500 si 2.000 rpm, cand este la relanti (ba chiar se mai si opreste). In sarcina, motorul pare ca merge normal (cel putin nu se simt fluctuatiile). El zice ca ar fi umblat cu o surubelnita undeva in partea din spate a carburatorului, cum privesti masina din fata. Vreau sa-l ajut, dar n-am mai reglat carburator de Nova. Sa fie dereglat amestecul aer-benzina? Ma poate ajuta cineva? Care e sistemul? Multumesc si weekend placut! Geo
RIon
Carburator dublucorp Oltcit sau normal (1400)? oricum la un doftor mekanik...
gheorghe telbisz
Carburator dublucorp

Da era normal, nu ar fi fost o problema
alezz
QUOTE
Salve! Sunt fericitul posesor al unei Supernova Confort. Insa, subiectul pe care il voi expune este o Dacia Nova 1,6l, a unui prieten. Si-a schimbat omul jiglerele si a umblat si pe la reglaje. Cert este ca, dupa pornirea masinii, aceasta merge cu fluactuatii mari, intre 500 si 2.000 rpm, cand este la relanti (ba chiar se mai si opreste). In sarcina, motorul pare ca merge normal (cel putin nu se simt fluctuatiile). El zice ca ar fi umblat cu o surubelnita undeva in partea din spate a carburatorului, cum privesti masina din fata. Vreau sa-l ajut, dar n-am mai reglat carburator de Nova. Sa fie dereglat amestecul aer-benzina? Ma poate ajuta cineva? Care e sistemul? Multumesc si weekend placut! Geo




daca a umblat unde nu trebuie e nasol...

citat din Mondiru...



"Daca turatia nu corespunde se actioneaza asupra surubului I (care pozitioneaza clapeta de acceleratie) pana cand turatia masurata ajunge la 775+-25 rot/min, apoi se desface surubul II (de reglare cantitativa a emulsiei necesar mersului in gol a motorului) pana la turatia maxima posibila de realizat, reducandu-se din nou turatia la mersul in gol prin actionarea surubului I





ATENTIE

Pentru carburatorul 28/30 DCI:

- nu se actioneaza asupra surubului de progresiune 3 si asupra surubului de actionare 4 alclapetei de admisie a corpului treapta II, pentru ca aceasta poate duce la decalibrarea grava a carburatorului cu o crestere a consumului de benzina pana la 15%

- reglarea progresiunii si surubului de actionare a clapetei de admisie a corpului II precum si inlocuirea oricarui jiclor al carburatorului se face de catre personal calificat si cu dotare corespunzatoare(Stand de reglare dozaje carburator 28/30 DCI 301)."

Corneliu Mondiru - Automobile Dacia - Editura Tehnica - Bucuresti - 2003



aici pe schema se vede ca suruburile II si 3 (asa sint notate :shock: ) sint destul de apropiate unul de celalalt putand fi confundate, cu consecinte fatale pt. buzunar...



asa ca fuga la service :!:
ADY
Cel mai simplu este sa mearga in Pantelimon la carbotest
cristidb
Bai ce mare minunatzie e carburatorul asta de nu shtie nimeni sa il regleze....

Itzi explic eu maine cum se regleaza. Acum e prea tarziu shi mi-e somn smile.gif

Se rezolva. Al meu a venit reglat prost din fabrica shi l-am desfacut de nenumarate ori pana am reushit sa-l fac sa mearga bine.
SPAWN
parerea mea e ca nu prea e bine sa umbli la el ca il faci varza.daca era unu normal monocorp ala se face usor dar asta e mai bine sa mergi la servisul de la pantelimon ala mare dacia te costa 500 ca a fost un tovaras de-al meu
cristidb
Carburatorul asta are cateva probleme. In primul rand jiglerul de benzina de pe treapta 1 e mai mic decat ar trebui sa fie. O schimbare de la 112,5 la 125(se gasesc seturi cu cel de 125) creshte puterea shi mototrul merge mai bine.

A doua problema este ca nu are destul aer la relanti, din cauza asta pentru a regla relanti-ul la 900-950 ture clapeta de acceleratzie trece de prima gaura de progresiune, reglajul shurubului de progresiune afectand mersul in gol.

Eu am dat o gaura de 1mm diametru in clapeta de acceleratzie, aproape de marginea din spate, in felul asta nu mai trage la relanti benzina din circuitul de progresiune, clapeta fiind mai inchisa la relanti.

Shurubul din talpa este echivalentul celui de la monocorp. Imbogatzeshte amestecul prin desfacere.

Shurubul de progresiune afecteaza consumul mult. El e de obicei desfacut cam o tura shi 3/4. Prin deschidere saraceshte amestecul la progresiune.

Nivelul se masoara intre centrul plutitoarelor shi capac, cu garnitura, tzinand capacul cu plutitorul in sus shi trebuie sa fie de 18mm, spre deosebire de oltcit unde e de 17mm.

Furtunul dintre capacul colbutorilor shi filtrul de aer are o ramificatzie care duce in talpa carburatorului. Este echivalentul furtunului cu duza de la monocorp. Din fabrica vine infundat cu un dop (nu shtiu de ce shi nu shtiu daca la toate) care trebuie scos.

Daca s-au inversat jiglere nu va merge bine niciodata. Asta daca va mai merge.

Reglajul se face asha:

Motorul incalzit, aprinderea reglata bine.

Se regleaza shurubul de progresiune la 1 tura shi 3/4, cel din talpa la 2,5- 3 ture, relanti-ul la 900

se regleaza shurubul din talpa pana merge bine. De obicei pe la 4 ture deschis se obtzine un mers rotund. In acelashi timp se readuce relani-ul la 900 ture daca acesta creshte. Procedura e aceeashi ca la monocorp. Surubul din talpa trebuie sa se deschida pana cand motorul merge rotund(nu mai tusheshte shi nu mai trepideaza). Deschizandu-l in continuare turatzia va creshte dar nu e bine. Va merge prost cu shocul tras.

Reglajul shurubului de progresiune este mult mai fin. Se poate deschide sau inchide ushor(cate un sfert de tura, poate chiar mai putzin). Daca la plecare de pe loc incet(motorul la 1000 ture) trepideaza sau la accelereri ushoare de la turatzii mici motorul tusheshte sau da in nas atunci mai trebuie strans putzin, amestecul fiind prea sarac. Se deschide pana se obtzin simptomele de mai sus shi apoi se inchide pana dispar.

Dupa reglajul progresiunii se mai poate regla inca o data shurubul de dozaj la relanti, daca turatzia de relanti s-a modificat cu mai mult de 50 ture.

Daca nu a umblat nimeni la shurubul de progresiune ar fi bine sa retzinetzi pozitzia la care a fost initzial, ianinte sa va jucatzi cu el. S-ar putea sa fie reglajul corect.

O alta cauza pentru care consumul poate creshte este infundarea canalului prin care este comandat economizorul(chestia triunghiulara din stanga care seamana cu o pompa de shpritz). Se desfunda cu o sarma foarte subtzire. Canalul leaga partea dinspre capac a mombranei cu galeria de admisie, depresiunea tzinand inchis circuitul de imbogatzire. La aceeleratzii puternice depresiunea scade shi economizorul intra in functziune, in paralel cu jiglerul de benzina al treptei 1.

Langa shurubul de jos al capacului economizorului e o chestie de cupru. Prin ea trece canalul despre care am vorbit.

Nu se umbla la shurubul de reglaj al clapetei corpului 2. Trebuie sa fie inchisa, sa nu se vada lumina prin corpul2. Reglajul e un sfert de tura din momentul in care shurubul atinge parghia. Daca shurubul nu atinge parghia se blocheaza clapeta cand se incalzeshte carburatorul.

Cam asta e cu reglajul carburatorului dublu......
stere
QUOTE


Carburatorul asta are cateva probleme



ma....eu am demontat carburatorul de pe nova GT. E prima oara cand o fac, era sigilat (ma rog, nu stiu ce importanta are asta). La berlina ce-am avut-o inainte, il demontam cu ochii inchisi. In fine....am avut grija sa nu inversez jigloarele, i-am reglat distanta la putitoare la 18mm ca se dereglase banuiesc cand am extras capacul, l-am curatat bine cu decarbusolv, l-am suflat si l-am montat la loc. Din pacate se intunecase, asa ca n-am mai avut cand sa-l montez pe masina. Tare-s curios.

Mergea nasol pe benzina (eu am si GPL) adica la o apasare mai tare pe pedala masina dadea in nas, si nu mergea decat cu pedala la fund, sau cu ea apasata usor - banuiesc ca a tras mizerie din rezervor, cum merg cu el aproape gol. Inainte sa-i pun GPL-ul mergea f bine. Initial am crezut ca e electrovalva de benzina de la instalatia de gaz, dar am pus circuitul pe direct si tot asa mergea.

Beleaua e ca eu n-am gasit surubul ala de progresiune buclucas de care scrii tu. Daca n-o fi cumva ala din capac, ce seamana leit cu jiglorul de ralanti de la berlina...

E posibil oare ca pe novele astea sa fie montate mai multe feluri de carburatoare?

A, si inca ceva: cand merg pe gaz, uneori mi se intareste tare pedala de acceleratie, si se apasa asa sacadat. A intalnit careva vreodata problema asta? E drept ca si carburatorul are arcurile alea de la axul clapetei de acceleratie al dracului de tari... Ma gandeam sa scot de tot unul din ele, dar ma indoiesc ca e bine.
cristidb
Shurub in capac are doar cel de oltcit. Este reglajul circuitului de CO constant care la carburatorul de nova a fost eliminat. Eu nu am auzit sa se fi pus mai multe carburatoare pe nova.

Shurubul de progresiune este deasupra electrovalvei, langa ea. S-ar putea sa nu il vezi pentru ca e sigilat cu un capac de plastic.

Itzi recomand totushi sa il strangi complet inainte de a umbla la el, numarand cate ture era desfacut, pentru a retzine care era pozitzia initziala.

Intarirea pedalei se rezolva prin ungerea axelor de la clapetele de acceleratzie cu ulei. Ar putea fi shi cablul de vina.

Daca merge bine cu pedala apasata ushor inseamna ca nu e de la circuitul de progresiune. Verifica economizorul (chestia triunghiulara) daca nu cumva e infundat.
Dyda
O checstiune marunta dar ff importanta -Diuza- prin '94 am ramas fara diuza si exact simtomul descrie la-m avut la automobil dar fiind boboc in ale mecanici am intrebat in stg si dr ce are fara sa-i dau de leac In final un nene bun cunoscator al carburatorului a puz diuza si a mers boboc
cristidb
Pai vorbeam de carburatorul de nova, care nu are asha ceva. Orificiul prin care intra in carburator aerul necesar la relanti e calibrat (ca shi la daciile mai noi).
stere
ideea e ca are surub in capac, deci e identic cu jiglorul de ralanti de la carb monocorp. Si nici chestie triunghiulara n-am vazut. Carburatorul meu e aproape identic cu ala de la oltcit, carfil, ce-l vezi si la www.oltcit.ro ...

oricum maine dupamasa il pun sus, sa vad cum merge.

Inca ceva - asta are sita de benzina, ca ala de oltcit?
flat^^rabbit
are sita, vezi ca este in lateral, pe langa retur.( trebuie sa desfaci cu o cheie de 14 mi se pare) ai grija cum o pui la loc, pentru ca mie mi-a montat-o cineva invers si s-a rupt o bucata de plastic din ea. rezultatul a fost ca nu mai intra benzina in carb, si ma miram de ce e uscat ca sahara :mrgreen:



pe ax pune un pic de ulei (cum zice si cristi). daca in continuare pedala de acceleratie este tare s-ar putea sa schimbi cablu. eu am scapat usor, aveam niste maclavais pe axul ala, dar de-atunci n-am mai avut probleme.
Laurentiuu
QUOTE
Shurub in capac are doar cel de oltcit. Este reglajul circuitului de CO constant care la carburatorul de nova a fost eliminat.


Surub pe capac are doar carburatorul de Oltcit Club (motor 1100 cmc). Carburatorul de Oltcit TRS (motor 1300 cmc) este identic cu cel de Dacia Nova - nu stiu daca jicloarele sint la fel ca marime.

Surubul de pe capacul carburatorului de Oltcit Club regleaza cantitatea de aer si nu CO constant. CO constant se regleaza din surubul aflat in talpa carburatorului (cel de sub electroventil).
cristidb
Circuitul de CO constant este paralel cu circuitul de relanti. Spre deosebire de acesta, cantitatea de aer introdusa in circuitul de CO constant este reglabila cu ajutorul shurubului de pe capac.

Shurubul din talpa carburatorului nu este pentru reglarea CO constant. Este shurubul de dozaj la relanti shi regleaza cantitatea de amestec (emulsie benzina + aer) necesara mersului in gol al motorului. Circuitul CO constant regleaza cantitatea de aer din emulsia necesara mersului in gol, iar shurubul de dozaj regleaza cantitatea de emulsie necesara mersului in gol.
Laurentiuu
QUOTE
Circuitul CO constant regleaza cantitatea de aer din emulsia necesara mersului in gol, iar shurubul de dozaj regleaza cantitatea de emulsie necesara mersului in gol.


Ai dreptate. Surubul din talpa, notat si pe schita cu "W" este numit si surubul de imbogatire pt mersul in gol.



Si la carburatoarele de pe oltcit, nivelul in CNC (camera nivel constant) este tot de 18mm + - 1mm.
cornel09
sal..aceias prob am si eu la carb de nova..imi merge rau.acum mai nou nici nu se mai accelereaza.As vrea sa-i schimb jigloarele,dar as vrea sa stiu ordinea exacta de montare sa nu fac greseala sa le montez gresit..Stie cineva cum ar tre?
D2ani
salut cornel09. hai sa iti spun cum am facut eu si cum am rezolvat problema. intrucit nu mai desfacusem un carb dublucorp si imi era teama sa nu gresesc ceva, am facut urmatoarea schema pentru jigloare: am desenat schematic carburatorul vazut de sus si fara capac, am insemnat cam pe unde sint jigloarele, si am dat gauri in sablon.dupa asta le-am scos pe rind si le-am infipt in carton pentru a nu le incurca la operatia de asamblare. am desfacut si economizorul si am curatat cu o sirmulita subtire diuza de gaze.acolo mai este un jiglor de curatat. JIGLOARELE SA NU LE CURETI CU SIRMULITA, RISTI SA LE DECALIBREZI.LE SUFLI!!!ai grija la membrana com o scoti si cum o pui la loc.la fel la pompa de sprit.dupa ce am scos toate jigloarele si accesoriile am pus carburatorul in decarbusolv (8ron sticla), l-am lasat citeva ore si dupa l-am suflat si uscat. pe rind,ca sa nu le incurc, am scos jigloarele din sablon si le-am curatat/suflat. la asamblare o iei in ordinea inversa. acum imi functioneaza ok carburatorul, cred ca am gresit putin nivelul sau reglajul amestecului. eu personal nu am umblat la surubul de progresiune, a fost reglat anul trecut in pantelimon).sper sa ii dai de cap...succes
Ov
cornel a zis (dar n-a nimerit butonul bun):

ms pt raspuns..dar mai am o nelamurire nu stiu exact cat tre sa fie jigloarele.mai ales cel de relanti,cel de la care am luat masina a schimbat mai multe jigloare,acum eu nu le mai stiu ordinea exacta..Exemplu la cel de relanti era de 5,5 prea mic.acum e de 8.si la aer la fel.Eu vreau sa le pun in ordine exacta sa nu mai am prob,si sa nu umblu mereu acolo...stie cineva ordinea lor asa cum scrie pe ele.?.Am cautat o schema dar nu am gasit nimik..Multumesc inca o data.
payty
stie cineva cum mama naibii se scoate surubul ala de imbogatire la relanti din carburatorul asta?


am desfacut carburatorul de tot in scopul spalarii si surubul asta n-am reusit deloc sa il scot. il desurubez de tot si ramane in gaura aia unde se afla. banuiesc ca are vreo garnitura, ceva, ca am incercat si sa il trag afara cu surubelnita, si cu un burghiu, si sa il "suflu" afara cu aer comprimat.


BugaMarius
cel mai indicat ar fii sa mergi la un carbotest ... in bucuresti gasesti la pantelimon si mai stiu ceva ca era si in brasov.
Maskatu
Salutare. S-a cam pus praful pe aici asa ca as avea nevoie de informatii actualizate. Voi pe unde ati mai reglat carburatoarele? Am nevoie pentru pentru un ford mai vechi. Am inteles ca pe vergului s-a desfiintat dar ar fi un service in pantelimon?? Un site, un numar sau o adresa...? Aveti idee cat ar costa?

Multumesc anticipat.
spik1
In orasul Pantelimon pot sa- ti recomand eu un atelier. Este la 5 minute distanta de Cora Pantelimon.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.