Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Verificare bobinaj ROTOR
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rs44
Nu stiu clar daca se verifica asa: pun ohmmetrul pe inelele colectoare(acolo unde vin carbunii)ca sa masor rezistenta dintre ele si trebuie sa-mi indice in jur de 5,2 ohmi huh.gif ?
Kinetix
Da, dar 5.2ohmi e valoarea masurata cand alternatorul ar fi antrenat la 950rot/min, parca.
Static, valoarea e in jur de 4.6ohmi la Dacie.
diaconuliviu
si 3,5 parca la cel de 50 A.
rs44
pot sa pun un rotor de la un alt. de 50A pe un alt. de 36?
Kinetix
Putere mai mare inseamna ca U x I = ceva mai mare. Daca tensiunea de iesire e la fel la cele doua tipuri de alternatoare, inseamna ca diferita e doar intensitatea maxima a curentului debitat. Acest lucru se materializeaza in bobinarea statorului si rotorului cu sarma mai groasa. Un rotor de la un alternator mai puternic produce un camp inductor mai puternic (are rezistenta bobinajului mai mica, deci intensitatea absorbita de la baterie e mai mare un pic). Nu cred ca acest "supercamp" poate strica ceva. Intensitatea debitata de alternator e dependenta de diametrul sarmei de bobinaj al statorului care, in acest caz, ramane constanta.
Dar sa lasam specialistii sa se pronunte.
bygy007
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492





VERIFICARI ALTERNATOR
diaconuliviu
Nu doar rotorul are bobinajul mai gros ci mai exista ceva: statorul are "fazele" legate in triunghi, nu in stea. "Iesirile" is din cite doua fire, fara priza mediana. De aici echivalenta unui bobinaj mai gros.
bygy007
QUOTE(diaconuliviu @ 17 Oct 2006, 07:57)
Nu doar rotorul are bobinajul mai gros ci mai exista ceva: statorul are "fazele" legate in triunghi, nu in stea. "Iesirile" is din cite doua fire, fara priza mediana. De aici echivalenta unui bobinaj mai gros.
*





asta s-o crezi tu cu echivalenta si daca se duce 1 sau 2 diode sigur se arde si statorul pe cind la stea nu o sa se intimple asa ceva chiar cu trei diode arse a se citi scurtcircuitate daca nu crezi experimenteaza
diaconuliviu
Pai ia lumineaza-ne si pe noi: de ce statorul are cite doua fire pe iesiri si de ce nu gasesti niciunde acea priza comuna "stelei"?
Mai exista o legatura "nestea-netriunghi"? Eu n-am aflat de ea. Asa ca pune-ne schema aici.
A, vorbesc despre alternatorul MEU, demontat cu mina mea, deci nu vorbesc din auzite la unul sau altul despre cum arata acel stator.
bygy007
am facut cu rosu bornele care se duc la puntea redresoare ( diode) la triunghi sint 2 sirme pentru ca 2 bobine se leaga impreuna la o iesire la stea este mumai 1 fir pentru ca celelalte trei capete se leaga undeva in interior studiaza atent un stator in stea si ai sa le gasesti l
la stea se inseriaza 2 bobine cu sirma groasa deci curent mai mare si implicit putere mai mare
la triunghi ai o singura bobina cu sirma subtire deci curent mai mic si implicit putere mai mica


in aceasta arhiva exista si date despre alternatoarele auto
diaconuliviu
Citez din textul tau-arhiva:

"Astfel, un alternator modern, montatin ste, debiteaza 35A la tensiune de 14V, cu turatia de mers in gol de 1 000 rot/min si montat in triunghi debiteaza 50Ala tensiune de 7V, cu turatia de mers in gol de 900 rot/min"

Deci, pe dos de cum ai spus, in stea curent MIC, in triunghi, curent mare. (de fapt si pornirea masinilor trifazate se facea parca in ordinea stea-triunghi, pt ca absorbtia de curent e mai MICA la stea). Deci, deduc ca acel alternator de 50A are statorul in triunghi, am avut si punte in scurt pe 125 km, n-a crapat, doar s-a incalzit.

Iar acel "echivalent bobinaj mai gros" era referitor la legare. E normal ca un bobinaj mai gros sa accepte un curent mai mare. De fapt, la stea ai folosit cuvintul INSERIERE, ce iti spune asta? Rez mare, curent mic parca.

LE:
A, indiferent de tip (36 sau 50, sirma in stator e aceeasi, acelasi diametru).

Byggy:"am facut cu rosu bornele care se duc la puntea redresoare ( diode) la triunghi sint 2 sirme pentru ca 2 bobine se leaga impreuna la o iesire"
Eu am scris asa:
"statorul are "fazele" legate in triunghi, nu in stea. "Iesirile" is din cite doua fire, fara priza mediana. De aici echivalenta unui bobinaj mai gros."

Deci acelasi lucru, doar ca tu te-ai apucat de contrazis.
bygy007
problema este ca la stea sint mai putine spire cu sirma mai groasa iar la triunghi sint spire mai multe cu sirma mai subtire raportul este 1/2 doar nu vrei sa-ti fac diagramele tensiunii de iesire pentru fiecare bobina in parte
pornirea stea triunghi se face la motoarele trifazice de puteri mari pentru a nu arde sigurantele fiind stiut ca la pornnire ia un curent de puina la 10 ori In practic la 380 sint inseriate 2 bobine apoi se pune cite una dar ce zici din alternatorul de dacie pot sa fac un motor si cum il leg miine o sa caut ca am ambele tipuri de statoare si o sa vad care este treaba
diaconuliviu
1. Am mai zis, sirma este exact aceeasi, spirele pe fiecare bobina la fel. Doar legarea e alta. De aici o echivalenta a spirelor mai multe sau mai putine. Daca chiar ai statoare si verifici, MASOARA sirma, si mie initial mi s-a parut una mai subtire, dar era iluzie optica din cauza culorilor emailului.
2. Spui: "o sa caut ca am ambele tipuri de statoare si o sa vad care este treaba"
Deci sa inteleg ca pina acuma mi-ai vindut teorii de dragul de a te contrazice?
bygy007
da m-am uitat la cele 2 statoare tiunghiul are 8 spire pe crestatura (faza si pol) iar steaua are doar 6 sirrma este mai groasa cu 0,2mm la stea (cojit emailul si masurat cu sublerul in mai multe locuri) statorul triunghi a fost la mine pe masina si la 2 diode scurtcircuitate de pe punte s-a ars cele 2 infasurari pe cind la stea nu s-a intimplat cest lucru poti sa-mi explici de ce s-a ars cele 2 bobine de la statorul triunghi? mentionez ca am punte RA220
diaconuliviu
Deci, ce pui in poza este un stator stea care S-A ARS dupa cum spui si parca se vede. Ori tu spuneai ca stelele nu se ard. Capetele se vede clar ca-s "single", OK? La al meu, tot RA 220 ("cu fir" sa fim mai exacti) is doua cite doua (legate tot in papuci) deci TRIUNGHI si nu s-a ars - defectul s-a produs pe undeva pe aproape de Fagaras si am mers pina la Rm.Vilcea, cu farurile aprinse. Una bucata dioda "rosie" in scurt.
bygy007
cel din stinga este ars si este triunghiul ai avut noroc ca s-a scurtcircuitat o dioda
cu doua sau mai multe sigur statorul ajungea la fel ca al meu

acea chestie este punte tifazica si cam asa se leaga
diaconuliviu
Cel din stinga ar trebui sa aiba la fiecare papuc DOUA fire, asa e legarea triunghi. Asta spuneam si mai sus. La ale tale la ambele ai doar cite un fir/papuc.
A, stiu cum se leaga puntea, stai linistit. Apoi, statoarele mele in stea (doua rezerve), au 7 spire pe pol, asta doar numarat, fara a smulge pelicula aia de lac de impregnare - dar aici sint posibile variatiuni la tema, pentru ca tensiunea debitata cu excitatia permanent conectata e totdeauna mai mare de 15 V.

Byggy a scris:"si daca se duce 1 sau 2 diode sigur se arde si statorul pe cind la stea nu o sa se intimple asa ceva chiar cu trei diode arse"
Apoi: "cel din stinga este ars si este triunghiul ai avut noroc ca s-a scurtcircuitat o dioda
cu doua sau mai multe sigur statorul ajungea la fel ca al meu"
si iar ne contrazicem. In fine, eu renunt ca vad ca nu avem finalitate.
Betian
Nu stiu daca le-ati vazut deja...insa eu o sa le posez si aici....poate va sunt de ajutor
Paginile provin din manualul de reparatii din 1972 pe care il foloseau cei de la UAP numai pentru uz intern,de aceea o sa intalniti denumiri de aparate pe care sigur nu le detineti..
Oricum eu va doresc bafta!!

Paginile sunt in ordinea link-urilor...de sus in jos!!!!!!!

http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1018604gm1.jpg
http://img226.imageshack.us/my.php?image=p1018605mx2.jpg
http://img155.imageshack.us/my.php?image=p1018607xg2.jpg
http://img153.imageshack.us/my.php?image=p1018608sx6.jpg
http://img154.imageshack.us/my.php?image=p1018609xb6.jpg
http://img301.imageshack.us/my.php?image=p1018610dc8.jpg
http://img301.imageshack.us/my.php?image=p1018611yw2.jpg
http://img100.imageshack.us/my.php?image=p1018612yd5.jpg

diaconuliviu
Da, sint SDV-uri specifice Renault, a coror denumire este prescurtarea din franceza a sistemuluyi la care folosesc mai mult, urmata de un numar de ordine (ELE=Electrique, TAv- Train Avant-punte fata, Mot=Moteur, etc).
Multe din ele se gasesc la noi sub alta denumire sau se pot manufactura.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.