Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu socul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
oviss2006
Salut. As avea si io o intrebare scurta la care caut un raspuns si sper sa-l gasesc aici. Eu stiu ca pornirea motorului la rece se face cu socul tras la maxim apoi il imping la jumatate.Insa daca fac asta la dacia mea Liberta cu motor de 1400 nici nu porneste si pe langa asta se mai si ineaca.Iar daca trag socul la maxim cand motorul este pornit, imi moare imediat.Oare de ce?Am mai intrebat doi mecanici si mi-au spus ca sa pornesc motorul cu socul la jumatate.Oare este normal?
sad.gif
Alex57
pai..nu cred ca trebuie sa tragi socul la max..eu trag pana la jumatate max chiar mai putin ..tragi doar cat sa nu se opreasca ....iar daca tragi la maxim....nu`s expert..dar ramane fara aer sau asa ceva si de asta se opreste probabil. daca nu am dreptate sau sunt pe dinafara....nu auncati cu pietre tongue.gif
oviss2006
mrs pt raspuns. asa merge cum spui tu insa ma gandeam ca e ceva grav. am crezut ca nu am curatat carbul bine.
EUROPE_
Carburatorul e bine reglat? CNC?
oviss2006
de 2 mecanici la Dacia Service
ATM
Raspunsul la clapeta de soc depinde mult de reglajul carburatorului (amestec /emulsie aer/benzina si opritorul de aceleratie - surubul care calca pe capul clapetei)- unele masini au reglaj mai "fomist", altele mai bogat, depinde si cum se "simte" motorul. A sti cat anume trebui sa tragi socul tine mai mult de experienta, dar nu e un lucru care sa te ingrijoreze daca se inneaca cu socul maxim. Atata timp cat porneste cu el la jumatate, iar tu iti stii pozitia la care merge bine, unde e problema?
Kinetix
Exista un tutorial despre reglarea inchiderii clapetei de soc pus de Dodo. Se numeste "Reglarea clapetei de soc". Da un search.
E vorba de introducerea unui tub de plastic pe cablul de soc intre capatul lui prins in surubelul de fixare si capatul camasii lui, de o lungime care sa permita inchiderea clapetei exact cat sa ajute pornirea la rece dar sa nu inece motorul. Se poate monta pe cablu si un conector din ala de alama cu 2 surubele care se folosesc pt cabluri electrice.
Succes!
bygy007
intre axul acceleratiei si soc exista o sirma care face legatura intre cele doua care este un pic strimba eu am indreptat-o asa fel incit in momentul tragerii socului deschide mai mult clapeta de acceleratie astfel nu se mai inneaca ( eu asa am rezolvat aceasta problema)
Alex57
deci concluzia este urmatoarea.. tongue.gif fiecare trebuie sa stie cum sa`si bijutereasca socul smile.gif
oviss2006
Mrs pt raspuns Kinetix si ai dreptate. E chiar logic acest raspuns. Pur si simplu nu trebuie obturat definitiv aerul, k si la clapeta de acceleratie cu surubul de relanti.La aceeasi masina (inainte a fost a cumnatului meu, si-a luat citroen BX), am patit-o cu inchiderea capotei si raspunsul a fost distantierul de pe cablu, asemanator cu ce mi-ai explicat tu.Chiar iti multumesc pt raspuns.Credeam ca, carbul are vreun orificiu separat prin care trage aer si am crezut ca e infundat.In sfarsit am gasit raspunsul. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.