Va rog sa-mi spuneti cum se regleaza plamanul de gaz Marini. Are 2 suruburi de reglaj dar nu stiu ce rol are fiecare. Pe figura am notat suruburile cu 1 si 2. Ce regleaza 1 si ce regleaza 2 ?
Chiar nu stie nimeni despre ce e vorba in propozitie?
HEEEELP!
mihai0070
18 Oct 2006, 08:48
Eu am BRC tot cu 2 suruburi de reglaj si este cam asa unul mare in partea de jos care nu am umblat niciodata la el si unul lateral din care stiu ca se regleaza relantiul in functie de rutatia motorului....mai este unul pe furtun de debit aia cred ca deja stii .... spune si tu ce problema ai si mai vedem noi cu suruburile alea...
Probleme mari nu sunt...sper.
Pana acum mi-am reglat eu instalatia, de la surubul de pe furtun. Ala stiu ce face. E bine sa stii sa-ti reglezi singur gazul, pentru ca am observat ca un reglaj facut chiar la firma isi schimba parametrii pe masura ce filtrul de aer se invecheste, de la temperatura aerului etc.
Imi mergea intrerupt relantiu si am umblat la cele 2 suruburi. Si mie mi-a zis cineva ca relantiu se regleaza de la surubul de pe margine. Dar am observat ca relantiu se modifica si de la surubul din centru. Ala ce rol are? Motorul merge bine acum, dar ma gandesc daca nu i-a crescut consumul.
In prima poza reductorul e culcat, pozitia lui normala e cu electrovalva in sus.
Sper ca nu v-a derutat
Cam asa:
Zaheiu
18 Oct 2006, 12:59
Am acelasi tip de plaman. La surubul 2 nu s-a umblat decat la instalare. Din s1 se regleaza ralanti - adica cat caz sa treaca direct din conducta de presiune la ralanti, fara sa fie nevoie de vidul creat de motor. Reglajul de baza se face din surubul de pe furtun.
Dar surubul 2 ce regleaza?
Zaheiu
18 Oct 2006, 15:26
L-am intrebat si eu pe unu de la o firma de instalari si a bajbait ceva de debit/presiune. Sfatul meu e sa nu-ti mai reglezi gazul dupa ureche. Un reglaj pa analizor de gaze (singurul aproape corect - reglaj adevarat se face pe dyno) costa cam 25 ron si o sa fi surprins ce varza l-ai reglat singur. La mine la o verificare dupa 15k km nu se modificase, era tot in lambda 1.
Cred ca intr-o zi, cand voi avea timp, o sa desfac plamanul sa vad ce si cum.
n_adrianm
20 Oct 2006, 10:01
salut
si io am pe "topoganul"meu tot o instalatie marini.La mine problema enervanta deja este ca la rece porneste foarte greu sau deloc si nu-si mentine relantiul(se opreste).Am fost cu masina la un mecanic in spatele fostului garaj al taxi glucoza,unde mi-a curatat plamanul.Reglajul mi l-a facut la cald(ciudat).Acolo am dat o tura cu ea mergea mai bine dar dupa o juma de ora a inceput iar sa mearga ca inainte.Nici nu trage,de consum nu mai zic(17%)
nu stiu ce sa-i mai fac.
Bujiile sunt noi(sinterom),delcoul este de asemeni nou,am schimbat si distributia(lantul si pinioanele)Dupa ce am schimbat toate astea a mers bine fro luna de zile dupa care iar a inceput.Se mai intampla sa mi se opreasca motorul si sa nu mai porneasca pe gaz.A fost interesant sa stau intre sinele de tramvai si sa dau la cama s-o pornesc pe benzina.Pe benzina porneste bine,trage mai bine dar tot nu cum trebuie.Nu sunt un vitezoman,dar la semafoare imi cam iau flash-uri pana ma urnesc cu ea.Am schimbat cu ceva breme in urma si cutia de viteze(cu V trepte) si mecanicul respectiv a zis ca ambreiajul este inca bun.
Referitor la suruburile de reglaj,surubul 2 este ptr relanti iar 1 este ptr mers in sarcina.De la asta se regleaza si puterea si proportional,bineinteles,consumul.
S-ar putea ca problema ta sa fie din aprindere. Instalatia de GPL are ca senzor o bobina infasurata pe firul ce iese de la bobina de inductie, mai fura si asta ceva curent. Pune-i o aprindere electronica.
n_adrianm spune ca surubul 2 e pentru relanti iar Zaheiu invers. Pe cine sa cred?
n_adrianm
20 Oct 2006, 15:45
am aprindere electronica (am uitat sa specific)
iar despre suruburile de reglaj asa cum am scris,mi-au spus doua persoane diferite.
n_adrianm
20 Oct 2006, 15:56
apropos,ca o adaugire,surubul 1 preseaza un arculetz care rigidizeaza membrana,care deschide o supapa de gaz din interiorul plamanului,in functie de cat de mult este strans surubul 1.Deci daca surubul e mai strans membrana e mai rigida si nu mai deschide acea supapa asa usor si mult si asta se simte in sarcina,ptr ca da sa se inece(nu mai are gaz destul).
ionutctn
20 Oct 2006, 16:39
QUOTE(gdm @ 18 Oct 2006, 15:43)
Dar surubul 2 ce regleaza?
Din surubul 2 se regleaza vacumul daca instalatia este vacumatica si presupun ca este ca italienii au instalatii bune si are si reglajul respectiv. Nici eu nu am umblat niciodata la celalalt surub; cica acolo nu se umbla mi-a spus ala care mi-a montat instalatia. Eu reglez numai presiunea gazului sau ralantiul (surub 1 din imagine) si debitul din robinetul de pe furtun.
Zaheiu
20 Oct 2006, 17:43
QUOTE(gdm @ 20 Oct 2006, 16:21)
n_adrianm spune ca surubul 2 e pentru relanti iar Zaheiu invers. Pe cine sa cred?
Daca voi doi sunteti din Bucuresti ne intalnim intr-un weekend si dam niste ture. N-or sa mai fie comentarii dupa.
V-am dat PM cu locul unde mi-am reglat eu gazul.
florincaprioara
20 Oct 2006, 21:03
aveti idee am o instalatie gpl ruseasca si imi merge cam rau stiiti cumva se mai pot regla sau trebuie sa-mi iau alta sau cel putinsa schimb plaminul?
n_adrianm
23 Oct 2006, 08:04
io sunt din buc si mi-ar face placere sa ne intalnim dar in acest week n-o sa am masina ptr ca tre s-o duc la cosmetician
.dar dupa ce o iau facem o clica
n_adrianm
23 Oct 2006, 08:47
apropos, merci de adresa.o sa trec si io pe la ei;sper sa nu ma usuce de bani
banuiesc ca si garnitura de chiulasa nu e tocmai intreaga,ca imi cam bea apa(nu multa dar ii e sete),si ceva pe la compresie.o sa verific ca sa mai elimin din suspiciuni
S-ar putea ca motorul tau sa aiba bube.
Al meu consuma putin si trage bine si pe gaz.
Daca e garnitura de chiulasa vezi in borcan daca bolboroseste.
n_adrianm
23 Oct 2006, 13:13
Pai asa e normal.Am mai mers si cu alta masina tot pe gaz,e adevarat ca era cu injectie dar asta nu stiu daca are importanta,si se "infige" bine,dar a mea nici pe benzina nu prea vrea.Se simte o imbunatatire la mersu pe benzina dar nu cum trebuie.N-am vazut sa bolboroseasca in borcan dar apa o consuma incet-incet si nu am vazut sa scape pe undeva,iar fumul de la esapament este alb si condenseaza.
Oricum garnitura de chiulasa o schimb,sa-mi spuna mecanicu daca nu cumva trebuie si resegmentat motorul si urmeaza si ambreiajul la verificat
Zaheiu
23 Oct 2006, 13:26
Schimb si eu maine garnitura de chiulasa (curge ulei la capatul dinspre cutie). Cat mai costa manopera la treaba asta?
Manopera e intre 30 si 50 Lei. Dar o poti face si singur, treaba e destul de simpla.
surbul ala vertical este de aer am inteles ca trebuie sa stea inchis ,eu l-am reglat si merge masina mai bine ,din pacate am pb cu consumulimi ea cam 13,5 orcum as regla-o,
n_adrianm
25 Oct 2006, 10:11
Surubul ala vertical multi spun ca regleaza debitul de gaz ptr relanti care trece printr-un canal ce ocoleste cumva membrana plamanului,dar nu stiu cum uneori masina merge mai bine cu acel surub strans la maxim.Si la mine a mers o perioada asa dupa care a trebuit sa-l mai slabesc,dar daca il slabesc prea mult,intra prea mult gaz si se ineaca.A zis cineva pe forum care avea probleme la pornire in sensul ca pornea f greu,ca-i pune contactul da de vreo 2-3 ori de comutatorul de gaz-benzina dupa care porneste.Am incercat si io si chiar e buna metoda,porneste la cheie,dar tre sa tin masina un pic turata pana se incalzeste motorul ca altfel se opreste(nu tine relantiul)Ieri daca a fost mai cald a plecat bine si chiar fara shoc,iar daca am incercat sa trag shocu,doar asa ca idee,se ineca.
Ce surub vertical? pozitia celor 2 suruburi e orizontala.
Eu mi-am reglat instalatia cu suruburile 1 si 2 aduse la limita de la care creste turatia de relanti. Iar surubul de pe furtun stiu sa-l reglez, no problem.
Mai trebuie sa-i fac si consumul cu noul reglaj.
Zaheiu
27 Oct 2006, 06:15
Voi aveți culbutorii reglați "pentru gaz", adica jocul mai mare? Eu așa i-am reglat după schimbarea garniturii și mi se pare ca nu mai trage așa bine.
n_adrianm
2 Nov 2006, 15:50
io mi-am reglat culbutorii ca la carte cu ceva vreme in urma,dar parca nu s-a imbunatatit f mult situatia in afara de micsorarea zgomotului motorului,dar acum iar a inceput sa-mi bata unul.Am impresia ca nu toate instalatiile de gaz au acel fir infasurat pe cablul de la delco.A mea nu are;totusi este un fir legat acolo dar de la aprinderea electronica.
Apropos de garnitura de chiulasa,Zaheiu,ziceai ca o s-o schimbi.Cat te-a costat manopera in caz ca ai schimbat-o.Eu as chimba-o singur dar nu stiu cat de mult se strang suruburile ptr inceput,asa ca mai bine o schimba un mecanic.Dar un prieten a patit-o zilele astea.S-a dus la un mecanic sa schimbe garnitura si nu stiu ce surub i-a uitat ala inauntru si si-a indoit supapele.
M-a costat 60 dar mi-a nituit si sudat scutul termic si mi-a facut un surub la carb care dadea in gol. Chiulasa se strange cu cheia dinamometrica la 6,5, atat dupa montare cat si la 500-1000 km. Cand am fost sa vb cu mecanicul pt garnitura primul lucru dupa care m-am uitat a fost cheia. Daca n-avea nici nu stateam de vorba. Gaurile de la prezoane trebuie curatate f. bine. Firul ala bobinat pe fisa e de protectie: daca nu detecteaza scanteie 3 sec inchide electrovalvele de gaz.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.