Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: curge ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionut L.
Salutare,

problema ar fi ca imi curge ulei, dar nu stiu pe unde... am vazut ca a aparut si pe paletele elicei, si tind sa cred ca este pa la simeringul distributiei, asa sa fie? Imi curge cam un litru la 1000Km.

Am inteles de la uni mecanici ca acest simering se baga usor dar trebuie centrat capacul bine pt a nu curgr ulei... asa este?
gti98
Salut!
Da, uleiul pe elice e de la simeringul frontal, zis al distributiei. Problema e ca etansarea se face pe butucul fuliei. Daca ala e un pic descentrat, omoara urgent simeringul. De asemenea, mie mi s-a format un canal in dreptul simeringului (la vechea berlina, prin 1986), asa ca a trebuit sa schimb si fulia....
Pentru schimbat, trebuie desurubat racul de manivela din capul vilbrochenului (arborele cotit), apoi scoasa fulia si apoi simeringul (cu o surubelnita, ca oricum e compromis) La montarea celui nou e necesara o buterola (un fel de bucsa care impinge pe toata circumferinta simeringul in locas. Montarea e relativ delicata, poti sa strici destul de usor simeringul nou (caz in care iar iti va curge!) Apoi se monteaza fulia (daca nu are sant de uzura, altfel trebuie schimbata si aia; are canal de pana). Dupa insurubarea racului, faci proba.
Bafta!!
unikat45
sal.. am avut de curand si eu pb asta si cu ajutorul unui mecanic am rezolvat-o.. problema e sa fii tu sigur ca e numai ala de distributie nu si ala de palier..oricum rezolvarea la mine a fost ca am schimbat ambele dupa ce am dat jos motorul..
in fine sper sa nu mai am problema asta, nu ca ar fi piese scumpe ci mai mult din cauza ca sunt greu de schimbat..
ionut L.
Am vazut ca numai prin fata imi curge ulei, eu vreu sa dau si capacul jos sa-i pun silicon sa nu mai am treaba si baia... si inca ceva: sunt diferite simeringurile de 1300 fata de 1400 ?
AC
QUOTE(gti98 @ 17 Oct 2006, 18:34)
....
Pentru schimbat, trebuie desurubat racul de manivela din capul vilbrochenului (arborele cotit), apoi scoasa fulia si apoi simeringul (cu o surubelnita, ca oricum e compromis)
........
*


Cum se scoate exact racul mai exact? Se blocheaza motorul (din cutia de viteze
) si invarti invers de manivela?
Merci!
diaconuliviu
"racul" are - indiferent de model - [si] o parte hexagonala, deci se actioneaza cu cheie 30 sau 32. Pentru blocare, se poate si o surubelnita mai solida cu care blochezi volanta ( partea lata a ei o introduci intre doi dinti ai coroanei si sprijini pe carcasa ambreiaj) altcineva rotind cheia. Se desface destul de usor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.