...ce inseamna tacheti, cum imi dau seama daca ,,bat", ce rol au ei...etc. Si daca bat ce fac?
- pot schimba singur un bloc de lumini, in sensul ca nu e complicat ca sa scap de bani dati la electrician?
RIon, blocul poti sa-l schimbi singur fara nici o problema. Cat depre tacheti raspunsul pe forum nu e asa scurt ca sa fie inteles rapid. Trimite-mi un mail daca arde..
SGN_1310
13 Jun 2004, 22:33
Tachetul e un fel de oala, un cilindru cu fund, pe fundul oalei se sprijina intr'o alveola mica, tija impingatoare care impinge colbutorul , care la randul lui calca pe coada supapei pe care o slugareste. Buuun te'am pierdut deja.
Ei bine tachetul asta , sub forma de oala se sprijina pe axul cu came, oala e plina cu ulei ca sa preia caldura shi ca sa unga toata afacerea din zona.
Constructia asta a tachetului mecanic e generatoare de zgomote, iar cand mergi in service'urile dacia, cea mai vehiculata diagnosticare cand motorul tau scoate un zgomot mai ciudat va fi: Da domne, uite ce iti mai bat tachetii!
De asemnea zgomotele ciudate scoase de motor sunt:
- fluieraturi dupa ce ai luat piciorul de pe aceleratia sau mana de pe clapeta de accelaratie a carburatorului- acestea apartin transmisiei cu lant cu care e echipat motorul .
- batai ritmice ascutite, surde, localizate in zona de sus a motorului pot proveni de la rampa colbutorilor, tacheti, localizate jos proveni de la biele, camasile cilindrilor shi altele care mai este pe acolo.
Motoarele noi au tacheti hidraulici care elimina piesele de metal in contact, deci shi zgomotele ce rezulta din aceasta.
Merci mult, constat ca nu-mi suna inca tachetii... blocul de lumini il voi skimba myself... :roll:
daca iti bat tacheti mergi la mecanic si ti-i regleaza nu tre sa iti ia mult poti si tu dar e cam complicat dupa parerea mea
SGN_1310
16 Jun 2004, 22:26
Va roooog domnilor, terminati cu "reglajul de tacheti". Nu pot fi reglati aia. Ce mama naibi sa reglezi la oalele alea?!
Ce se regleaza e colbutorul, rampa de colbutori daca vreti(distantele dintre colbutor shi scaunul supapei, distanta care variaza datorita stresului termic la care sunt supuse supapele)....da tachetii cum pusca mashi sa'i reglezi?!? Eventual sa desfaci chiloasa, sa bagi destele shi sa ii inlocuiesti.
sunt muuuuuuuuuulte fire la blocul de lumini, nu am schema de culori sa stiu ce si unde cuplez... damn it... :vmad:
pana la urma m-am prins ca nu sunt fire, ci doua mufe, l-am schimbat... noroc cu semnatura mea:)
SGN 1310 o mica precizare, ptr generatia noua de motoare - NU se mai folosesc tacheti, cred ca ai auzit de axa cu came in capul chiulasasei, adica culbutorul este atacat direct de cama de pe axa.
Si inca o mica precizare in legatura cu tacheti - in timpul functionarii motorului acesti tacheti obligatoriu trebuie sa se roteasca in contact cu cama. Aceasta rotire este obligatorie pentru a avea uzura uniforma pe suprafata de contact a tachetului cu cama, in caz contrar uzura va fi numai pe o portiune conducind la o deschidere mai mica a supapei respective, iar mai departe sti consecintele
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.