Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Releu bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Devils
Nu stiam unde sa incadrez acest topic pentru ca e vorba de cealalta masina ... un Opel Kadett E diesel cu motor de 1,6 ... asa ca am incercat aici.

Am cumparat un set de bujii noi Bosch si un releu nou (cel vechi tinea cam 30 de sec - nu-mi explic cum). Le-am montat... totul e ok..porneste frumos, insa dimineata porneste foarte greu; trebuie sa tin de mai multe ori pe bujii.
Acum, daca as pune releul vechi si as tine mai mult pe bujii- pentru a se incalzii mai tare si mai repede motorul(ma rog incintele cilindrilor), risc sa stric bujiile sau nu?

Releul cel nou tine cam 5 secunde .. ceea ce e prea putin pentru a incalzi si la 0 grade, apoi la -15 sau -20 n-am nici o sansa - si sa tot pun contactul de n ori 5 secunde nu e comod.

Ce ziceti?
Buyaka
da, risti sa strici bujiile...
In mod normal in 5 sec. bujiile se inrosesc, 30 de sec. e enorm...
Fa-i o verificare de compresie... cred ca motorasul e cam dus... la iarna ai sa te rogi mult pana sa porneasca....

LE: Ai fi putut sa pui topicul la probleme SLZ sau Logan... exista dizel si acolo... in acelasi timp exista si papuc dizel asa ca e bine...
Devils
Pai si atunci cum se explica? Atunci cand aveam bujiile vechi pornea frumos si tineam pe ele dimineata cam 20 de sec.
Buyaka
probabil ca si bujiile vechi erau duse... se incalzeau mai greu...
... fa o incercare cu o bujie noua... pune-o pe baterie si vezi cat se incalzeste in 5 sec... garantat se inroseste...
Devils
Inca sunt cu uleiul de vara...urmeaza sa il schimb. Sa fie de la ulei? Am facut un test la bujiile vechi. Acelea..2 erau muuult mai vechi (si se inroseau cam la 10 secunde) si celelalte 2 - putin mai noi (se inroseau ceva mai repede .. vreo 7-8 secunde).

Bujiile astea noi nu le-am mai desfacut.
Buyaka
In general, un motor Diesel, ca sa porneasca, trebuie sa aiba compresie foarte buna mai ales le temperaturi scazute... de aia ti-am recomandat sa faci un test de compresie.

Uleiul se schimba la intervale intre 5 si 10.000 Km pentru minerale si semisintetice si poate creste intervalul pana la 15.000 Km pentru cele full sintetice... deci daca te incadrezi, il schimbi daca nu, e bun si ala de vara foarte bine si iarna... diferenta intre ele este mica, la un motor diesel aproape ca nici nu conteaza.

Iti spun din experienta... 30 de sec pe bujii e foarte mult... ajungi sa schimbi bujiile mai des decat uleiul... cel mai sigur faci testul de compresie si acolo se vede daca e timpul sa faci o segmentare sau nu.

Ulei consuma motorul? Cam cati km are (motorul)?
Devils
Nu pot sa zic cati km are motorul.. eu l-am luat la 98000, dar sigur s-a dat peste cap cel putin o data.
De consumat ulei .. nu pt iar sa zic exact pentru ca mai scapa pe la garnitura de la baia de ulei. De cand am cumparat-o si pana acum a mancat cam 600 de ml si am facut 6000 km..deci cam 100 ml la 1000 de km..dar ziceam ca mai si scapa pe la garnituri.

Unde as putea face testul acela de compresie si cam cat ar costa?
Buyaka
Pai daca numai ata consuma nu-i bai... mai poti insa sa cureti sau sa inlocuiesti injectoarele.

Test de compresie poti face la orice service, la fel si curatatul injectoarelor... intreaba daca au curatare cu ultrasunete...

Preturile difera in functie de service... dar n-as putea sa spun cat...
Devils
Daca as folosi solutie de curatat de care se pune in rezervor..as avea ceva rezultate?
Buyaka
Nu cred ca are nici un efect solutia din rezervor... curatate la banc cu solutie acida si ultrasunete sau eventual schimbate duzele si retarate... dar asta e mai costisitor... cred.
Devils
Ok ... merci de ajutor. O sa trec la vreun service sa ma interesez.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.