Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sentinta baterie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
aly
Asi dori si eu un sfat(sentinta) de la cei care se pricep la electrica auto.
Este vorba de bateria mea Rombat de 55A cu o vechime de 3 ani si ceva.
Deci incarcarea e buna-14v, alternator 50A, dimineata invarte bine dar are totusi o problema si anume: daca las pornita cca 5-6 minute aeroterma la viteza maxima cu motorul oprit se descarca si nu mai invarte electromotorul deloc.
Daca pornesc masina(impinsa) si o las 2-3 minute la ralanti isi revine(adica invarte motorul).
Acelasi lucru e valabil si cu faza lunga.
Precizez ca in masina circula in fiecare zi cel putin 20km.
10km dus la servici-10km intors-drum destul de liber si fara prea multe blocaje.

Intrebari:
1. E normal sa se descarce asa repede?
2. Ar trebui sa o schimb sau sa o pun pe redresor sau sa-i schimb electrolitul?

PS: apa are ca am verificat iar in repaos(dupa o ora-doua) are 12.5-12.6v.
Mersi.
argon
QUOTE(aly @ 18 Oct 2006, 14:27)
12.5-12.6v.

*




Asta nu e bine, sub 12,8 nu prea are voie sa scada.
12,55 reprezinta o incarcare de 50 % si la cateva ore dupa oprire(daca s-a mers macar 10 km) nu e normal.
workarea
Zici ca a tinut 3 ani si ceva, ceea ce e bine. Dar i-a cam sunat ceasul, si gindeste-te ca vine iarna. Te risti?
Kostica
Aceleasi probleme si la mine. Am aruncat electrolitul, am spalat, am pus alt electrolit, am incarcat, pare sa-si fi revenit ceva-ceva. dar nu am baza in ea.
anpop
QUOTE(Kostica @ 18 Oct 2006, 16:38)
Am aruncat electrolitul, am spalat, am pus alt electrolit, am incarcat, pare sa-si fi revenit ceva-ceva. dar nu am baza in ea.
*


poti descrie operatiunea?! cum ai pus alt electrolit?! blush.gif
marius.v
Pentru o Rombat sa tina trei ani e mult.
Nu risca sa te prinda iarna cu ea.
E promotie Fulmen la Metro.
Eu am una de 6 ani si cred ca trec si iarna cu ea.
argon
@anpop http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...bare+electrolit

@marius.v nu zau, pe mine ultimul Rombat cyclon m-a tinut aproape 7 ani.
anpop
@argon:
io' doar ma intrebam daca a gasit o noua formula de electronit....ca zis ca arunca unu si pune altu'?! poate contine altceva in compozitie...?! smile.gif nu ma legam de dielectric.... rolleyes.gif
bygy007
QUOTE(anpop @ 21 Oct 2006, 16:20)
@argon:
io' doar ma intrebam daca a gasit o noua formula de electronit....ca zis ca arunca unu si pune altu'?! poate contine altceva in compozitie...?!  smile.gif nu ma legam de dielectric.... rolleyes.gif
*



cred ca nu stii niic despre bateriile auto inspecial cele cu Pb si H2SO4acele batetii nu poti sa-i pui decit electrolit ( acid sulfuric cu apa) si nimic altceva . nu mai vorbesc de dielectric
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=620770
anpop
QUOTE(bygy007 @ 21 Oct 2006, 22:43)
nu mai vorbesc de dielectric

...in sfarsit rasuflu usurat radmasa.gif
argon
Ma gandesc eu ieri sa verific ochiu "majic", ca tot vine iarna, si era transparent, zic bun, aia inseamna ca mai trebuie completat, si completez eu in elementul cu ochiul(apropos, nu comunica elementele asa-i?) pana se inverzeste, cu gandul de a completa si in restul la fel ulterior. Pun eu ce pun si nimic, ochiul tot transparent, nivelul crescuse clar peste partea de citire a ochiului. Intreb si eu, ochiurile alea au obiceiul de a se defecta? In interiorul bateriei, dupa inlaturarea capacelor, este un piciorus vertical in jos..ma gandesc ca ala e semnul de nivel, nu?
Muttley
QUOTE(aly @ 18 Oct 2006, 13:27)
daca las pornita cca 5-6 minute aeroterma la viteza maxima cu motorul oprit se descarca si nu mai invarte electromotorul deloc.
*


Chestia asta ati observat-o careva? dry.gif
argon
Aeroterma mea consuma imens, nici nu o mai folosesc, a si plouat prin ea, inainte sa desfund grila fata, si acu cateva luni imi iesea connsumul ei 300-320 W...imi dadea de gandit zgomotul infernal, si scadearea drastica a turatiei de relanti la pornirea ei. huh.gif
mitu2002
da si la mine tot asa face daca pornesc aeroterma scade cu vro 150-200 turatia la motor si da sa moara iar acul se duce pe rosu in 20 sec de la pornire aerotermei iar intrun minut e cazut de tot daca opresc aeroterma cam in 3-4 min incpe sa se ridice acul si cam in 10 ajunge la verde wub.gif
acu problema mea este ca am pus bateria pe redresor si dupa 12 ore acu era la 6 A si am mai lasat-o inca 3 ore si tot la 6 a ramas acu oare e pe duca ca de fiert numain 2 elementi fierbe mai tare iar in restu numai f putin abia vizibil
djasu82
La mine nu se simte daca pornesc aeroterma ca scade acul de la voltmetru cu bimetal doar un pic se simte la turatie o mica scadere dar isi revine. Doar cand aprind farurile scade pina la 12.9 cam asa se intampla la toi cu releu pe standard.
bygy007
mai tine-o la incarcat ai doua variante

1 este descarcata (cind se incarca trebuie sa scada curentul si sa creasca tensiunea iar degajarea de gaze sa fie in toti elementii identic dar nu foarte tare)

2 ai elementi in scurtcircuit (foarte putin probabil ar trebui sa se incalzeasca bateria)
cosminus
Argon, ce aeroterma ai de consuma asa mult?
bygy007
bucsele lipite de axul motorului sau axul ruginit astea sint cauzele care o fac sa ciriie sau sa consume mult
Bullix
Actiune de economisire a celor 70 de lei cat ar costa un motor de aeroterma nou, la magazin: curatarea si punerea la punct a acestuia.
Mai exact: jos cu el, scos din carcasa, demontat. Apoi, sters de praf si jeg. Curatat bine chiar si cu putina benzina. Smirgheluit bine axul in locurile in care trece prin lagare, smirgheluit PUTIN si lagarele pe interior. Smirgheluit putin si colectorul. Verificat carbunii si daca este cazul, schimbati. Sters inca o data de orice impuritate (s-au creat din nou impuritati prin pilire). Apoi, ulei pe ax si vaselina in lagare. Remontat, bagat in carcasa si suit sus. Merge beton asa!
Succes!
djasu82
Azi dau jos bateria de pe masina si ai fac un ciclu control ca nu mai tine vraja.Oare caranda sa nu mai reziste la temperaturi joase ? Am fost cu un amic sa ai reformateze bateria caranda si degeaba intr-o saptamina ochiul verde devenea negru si nu-i pornea de loc super nova.
argon
QUOTE(cosminus @ 17 Feb 2008, 07:53)
Argon, ce aeroterma ai de consuma asa mult?
*




din 20 nov 2006 de cand e postul acela, am desfacut-o si reparat-o, era ruginita, si frecare prea mare intre bucse si ax.
mitu2002
mda azi am masurat bateria dupa 24 de ore de la inmcarcare si are cam 1,8-12,9vnu stiu amperaju dar se descarca cam repede voi ce ziceti ?
am pus-o pr redresor iara si cam intrun minut incepe sa fiarba in cei doi elementi oare e dusa?
merci blush.gif
djasu82
Ar trebui sa-i faci un ciclu control adica cu ce curent ai incarcat-o cu acelasi curent sa o descarci pina la 10.8V sub acesta limita daca o descarci o poti arunca. Ciclu control se face de 3 ori 3 incarcari 3 descarcari. O baterie de 80A se incarca cu 8 A una de 60 cu 3A-4A....
bygy007
QUOTE(mitu2002 @ 17 Feb 2008, 16:32)
mda azi am masurat bateria dupa 24 de ore de la inmcarcare si are cam 1,8-12,9vnu stiu amperaju dar se descarca cam repede voi ce ziceti ?
am pus-o pr redresor iara si cam intrun minut incepe sa fiarba in cei doi elementi  oare e dusa?
merci  blush.gif
*


daca bolboroseste tare atunci poti sa o arunci si sa iei alta
ionut.tanase
Sambata am avut parte de o mica "surpriza" cu bateria mea. Mai exact, a pornit super bine de fiecare data, nu dadea semne de oboseala ... ce sa mai ... nu imi faceam griji in legatura cu ea ... pana sambata sad.gif Intru in masina (era trecut de ora 12.00) si dau sa pornesc; mii de draci ... nimic, bateria mea decedase. O duc in casa, o pun pe redresor si o las pana duminica dupa masa. Intre timp am pus alta baterie pe care o avea tata (el si-a luat una noua si pe asta o avea de rezerva cum se zice).
Duminica dupa masa scot bateria de la incarcat, o pun pe masina, dau cheie ... nimic sad.gif ... bateria mea a decedat definitiv si iremediabil.

Ca precizari as mentiona:
- nu am lasat consumatori aprinsi vineri spre sambata care sa produca aceasta descarcare;
- redresorul baga curent (am mai incarcat si alte baterii cu el).
- alternatorul masinii incarca batreria deci nici la el nu ma gandesc!

Ma intreb si eu acum de ce a murit asa subit fara sa-mi dea un semn, cat de mic, ca e pe duca?
Brainie
Explicații nu am, dar la fel am pățit și eu mai demult: într-o dimineață de martie a plecat fără probleme, de la 7:30 la 16:00 mașina a stat, după care a plecat iar din prima. Însă după o oprire de 5-7 minute la un magazin nu a mai vrut deloc. popa.gif
Nicio urmă de resuscitare după redresor, așa că alta.
einstein1984
Pentru ca nu avea gura sa zica! Ai masurat tensiunea pe ea dupa incarcatul pem redresor?
bygy007
este posibil sa se fi intrerupt intern circuitul se face prin electrolit tensiune poti avea si 14 V dar curent 0 sau foarte mic
fa urmatoarea experienta pune un bec de far cu ambele filamenta cuplate si vezi daca se aprinde normal si in caelasi timp masoara tensiunea care nu trebuie sa scada sub 12,5V daca nu se aprinde becul uita-te in baterie si vezi unde fierbe acolo este problema
ionut.tanase
ca element ajutator, am pus un bec de semnalizare si s-a aprins ... ce-i drept nu e lumina aia alba de baterie noua dar este totusi un alb cu tenta usoara de galben. momentan nu o pot masura pt ca nu am cu ce dar in momentul in care voi gasi un aparat de masura voi verfica.
bygy007
am zis bec de far cu ambele faze cuplate si am zis datorita consumului acel bec de semnalizare este irelevant doarece consuma putin
djasu82
QUOTE(ionut.tanase @ 18 Feb 2008, 10:08)
Sambata am avut parte de o mica "surpriza" cu bateria mea. Mai exact, a pornit super bine de fiecare data, nu dadea semne de oboseala ... ce sa mai ... nu imi faceam griji in legatura cu ea ... pana sambata  sad.gif  Intru in masina (era trecut de ora 12.00) si dau sa pornesc; mii de draci ... nimic, bateria mea decedase. O duc in casa, o pun pe redresor si o las pana duminica dupa masa. Intre timp am pus alta baterie pe care o avea tata (el si-a luat una noua si pe asta o avea de rezerva cum se zice).
Duminica dupa masa scot bateria de la incarcat, o pun pe masina, dau cheie ... nimic  sad.gif  ... bateria mea a decedat definitiv si iremediabil.

Ca precizari as mentiona:
- nu am lasat consumatori aprinsi vineri spre sambata care sa produca aceasta descarcare;
- redresorul baga curent (am mai incarcat si alte baterii cu el).
- alternatorul masinii incarca batreria deci nici la el nu ma gandesc!

Ma intreb si eu acum de ce a murit asa subit fara sa-mi dea un semn, cat de mic, ca e pe duca?
*


Daca e frig afara ationeaza asupra bateriri.... Oare de ce sunt acumulatori varta foarte buni dar scumpi... se preteaza foarte bine pe ger frig...
mitu2002
S-ar parea ca am salvat bateria presupun ca avea electrolitul contaminat in cei 2 elemeni de care va spuneam ca fierb am schimbat electrolitul din respectivii elementi si acum nu mai fierbe tare si au inceput sa apara gaze si in celalti elementi care pina sa schimb electrolitul pareau morti adica cu degajari de gaze f f f putine
A si inca ceva cind am scurs lichidul din cei doi vinavati a curs si ceva mil gri sa fiie oare pasta cazuta de pe elmenti ?
In orice caz bateria este bunuta acum am facut duminica un drum onesti adjud si retur si ochiu ese verde intens
sobolan
QUOTE(marius.v @ 18 Oct 2006, 18:55)
Pentru o Rombat sa tina trei ani e mult.
*



huh...am rombat de 4 ani pe masina si merge superok...am trecut a 4a iarna cu bine...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.