Mihai_E
25 Feb 2003, 09:33
Cam la ce turatie e bine schimbi vitezele? Eu schimb cam la 3000-3500 in oras cind nu ma grabesc si la 4000-4500 in afara. Omor motorul sau nu?
Sergiu
25 Feb 2003, 10:54
1. Raspuns pentru intrebare: cred ca e putin putin fortata. Si eu mai fac. Dar de obicei numai cand ii dau forje. Altfel, daca pleci frumos, nu se justifica sa o turezi asa.
2. Raspunsul meu la poll nu se incadreaza in nici una din variante. Schimb in functie de situatie. Am schimbat si la 2000 si la 5000. De obicei 3000 (mers normal).
3500 in general dar exista si multe excepti , am ajuns si la 5500, deci...
bondoo7
25 Feb 2003, 16:03
totdeauna cand este nevoie :roll:
GeorgeB
25 Feb 2003, 18:11
3500....(cand merg calm) :wink:
djtzeava
26 Feb 2003, 00:24
eu cand merg calm schimb vitezele cam asa 1~20 2~40 3~55 4~80 daca merg in draci cu ea ma iuta dumnezeu cu 1~40 2~80 cu 3~100 4~140
djtzeava
26 Feb 2003, 00:26
Bogdan
26 Feb 2003, 08:21
Voua nu vi se pare cam scurta viteza I-a ? Tinand cont de greutatea masinii, eu cred ca ar fi fost ok daca ajungea la 20/h la 3000 de turatii :idea:
bondoo7
26 Feb 2003, 08:26
pentru bzaharie, nu cred ca e prea scurta mai ales daca ai masina plina si dupa tine mai tragi si peridocul cu barca atunci cand mergi in Delta
Bogdan
26 Feb 2003, 08:36
In cazul asta sunt de acord cu tine, dar consider ca DSN nu ii conceputa ca sa fie incarcata si sa mai traga si remorca. Stiu ca in fisa tehnica scrie ca se poate dar majoritatea nu 'folosesc' remorca; Cred ca esti de acord cu mine ca poti sa pleci de pe loc fara griji chiar daca esti incarcat si in cazul in care I-a ar fi mai lunga ar fi mai ok la trecerea in a II-a care de pe la 3300 in I-a trece in a II-a la 2000 (sper ca nu gresesc turatiila, nu am urmarit niciodata exact turatia, dar simt cand schimb viteza).
bondoo7
26 Feb 2003, 12:41
asa cum pui problema ai dreptate, mie insa imi place asa cum e pt ca atunci cand e aglomeratie in trafic ori demareaza ori la loc comanda, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca atunci cand esti incarcat pleaca lejer din loc chiar in rampa.
Anonymous
27 Feb 2003, 08:57
In general la 2.500 rpm. Cred ca e suficient si ca nu merita sa omori motorul la o turatie mai mare ca asta. Mai schimb si la 3.000 rpm doar cand ma grabesc. Apropos: si mie mi se pare scurta viteza a-I a !
Valentin
27 Feb 2003, 09:33
si eu tot la 2500 schimb. Mi se pare ca merge si pe la 2200 fara ca motorul sa fie subturat .
Da, si dupa parerea mea prima treapta este cam scurta.
Dupa cum se vede, chestionarul este incomplet. Lipsesc optiunile:
- La 1500, sunt taximetrist;
- Nu schimb viteza, sunt incepator;
djtzeava
27 Feb 2003, 22:21
pai 3-a la 50 nu are 2200 de rpm si poti sa ii dai a 4-a fara sa faca urat dar daca e vb de "ruperea" asfaltului a4-a o pui la 80 in nici un caz sa apesi pedala la fund in a 4-a la 50 nu merge face urat ca si cum ar fi subturat si inca o chestie cu 1500 sant taximetrist nu toti schimba viteza asa eu am intalnit numai pe astia care au dacii 1310 ca schimba asa jos pe dsn-uri nu prea am vazut
eu azi am schimbat aproape numai la 5000. de nervi si de oboseala.
djtzeava
27 Feb 2003, 23:56
eu la oboseala mai uit a 4-a sa o schimb cu a 5-a si merg cu a 4 a cu 120-130kmh
Anonymous
28 Feb 2003, 08:39
Anonymous
28 Feb 2003, 08:41
Parerea mea: motorul asta se simte cel mai bine la 3000 rpm, turatie de mers constant !
GeorgeB
28 Feb 2003, 10:12
pai da , fiindca are cuplul maxim la 2800!!!!
da, da nu ii zici ce bine se aude la 5500???
djtzeava
7 Mar 2003, 01:18
da intradevar se aude misto si la 5000rpm dar iti dai seama ca la 5500 rpm nu mai zic iti vine sa opresti muzica doar sa asculti motorul cum face
Io schimb pe la 3000, 3500. Asa schimbam si pe vechea mea Dacie berlina cu diferenta ca pe aia nu ajungeam niciodata la 4000 sau peste, la DSN mai ajung.
Ca tot veni vorba, sambata asta am mers cu taxiu ca am consumat alcol. M-a terminat soferila ala, schimba a 5-a inainte de 50 km/h, era o Dacie break si huruia de imi plesnerau urechile. Ce dracu au astia in cap nu stiu, cica sunt soferti profesionisti, in realitate cre ca-s cei mai prosti soferi, mai prosti si ca femeile incepatoare.
Taximetristii merg asa ca sa consume f. putin.
QUOTE
Taximetristii merg asa ca sa consume f. putin.
Pai si consuma? Ca eu auzisem ca chiar daca bagi a 5-a la 50 km/h, daca o accelerezi (cum facea ala, ca doar d-aia huruia) masina consuma tot atat der mult ca si cum ai fi intr-o treapta inferioara. Sau asta e adevarat doar la motoarele pe injectie? Orisicat, chiar daca consuma mai putin, confortu meu are de suferit si asta ma enerveaza cumplit. Daca vrea costuri mai mici sa-si puna GPL sau sa-si ia o masina Diesel, nu sa-mi redea mie coloana sonora de la mersul cu tractorul.
Crezi ca nu avea DEJA GPL? Hehe, taximetristii astia sunt culmea economului... Poate nu-si dau seama totusi de urmarile pe termen lung asupra motorului, ca in mod sigur nu-i buna o subturare excesiva...
In general am observat urmatoarea practica la taximetristi: aproape toti au masinile pe gaz (chiar daca nu e afisat acest lucru). Dupa ce ca gazul este vai mama lui mai este si reglat sa mearga cu mult aer. Aproape toti, dupa ce pleaca de pe loc ajung f. usor in treapta a 5-a de viteza (chiar daca merg cu 50). Le depasiri, demaraje si alte situatii in care se cere o oarecare iuteala din partea masinii ei sunt dezavantajati ori de faptul ca sunt in a 5-a ori de randamentul gazului.
Eu unul nu stiu cum naiba sunt totusi astia in stare sa mearga cu a 5-a la 50 km/h. Am incercat si eu o data (cu DSN-ul) cand mergeam pe vaporii de benzina din rezervor
si mai jos de 60 km/h nu am putut sa merg. :roll:
djtzeava
10 Mar 2003, 23:10
pai asta cu taximetristi se stie ca asa de jos schimba dar nici mai tare de 60km/h in a 5-a nu merg
cristimm
14 Mar 2003, 23:30
Am si eu o intrebare: Ce inseamna ca obosesti motorul daca mergi subturat?
Am tot auzit acest lucru dar as vrea niste amanunte tehnice. In ce consta aceasta "oboseala"?
Simplu, pompa de ungere este actionata de motor, iar la turatie mica, presiunea uleiului este mai mica. Daca fara sarcina (relanti) fortele asupra componentelor sunt mici, frecarea este mica si nu se intampla nimic. Daca mergin in sarcina cu turatie mica, presiunea uleiului este mica si nu inlocuieste eficient uleiul presat intre componentele in miscare. Pe scurt, motorul se unge mai bine la turatie mai mare. Daca turatia creste prea mult iar nu e bine, deoarece cresc fortele de inertie care uzeaza componentele. Se spune ca nu este bine sa cobori mult sub turatia de cuplu maxim (2800).
djtzeava
15 Mar 2003, 00:07
are dreptate SDops dar mai se uzeaza si arborele cotit da in cap la piston etc...
dragOn
16 Mar 2003, 01:18
Schimbarea treptelor corect se face astfel:
Se accelereaza astfel incat atunci cand la schimbarea treptei cu una superioara turatia motorului sa ajunga cat mai aproape de cuplu' (undeva la 2800 rot/min).
Atentie, acceleratia ar trebui apasata undeva la jumatatea cursei astfel incat amestecul de carburant - aer sa fie cel optim!
djtzeava
1 Apr 2003, 00:37
mda eu cand am mers pe vapori de benzina din rezervor am schimbat (cu dsn-ul meu)cam asa 1 pana la 20 2 pana la 30 3pana la 40 4 pana la 70. mai jos de atat nu am putut sa schimb imi era mila de motor P.S cel mai jos cu a 5-a am ajuns la 60 mai jos nu ,si asta la vale unde nu am apasat deloc pe acceleratie la economie de benzina
Normal ca 1 e cea mai scurta, defapt e decat de pornire eu schimb imediat a 2a. Apropo cu a 2a am mers si pana la 80km/h.
Vitezele le schimb pe la 3000, asa nu omor motorul, dar mai fac si exceptii
mihai d.
26 Jun 2003, 00:42
4000 in sus
Valentine
9 Oct 2003, 21:16
asta e la dsn ... dar la solenza cum e ?!
eu schimb la 2500 rpm la berlina; merg cu a III a la 2200 rpm cu 50 km/h sau cateodata o mai bag si in a 4 -a si merge cu 1900 la 50 km / h sau 2300 60km /h.
Eu nu inteleg cum sa mergi cu a III - a la 4000 de rotatii ca deja asta e muult peste 60 km/h (la berlina - sa nu mai vorbesc de DSN)?
Valentin, unii merg mai repede. Ciudat, ha?
Valentine
10 Oct 2003, 21:34
ma rog .... eu nu am bani de amenzi, si nici asigurare medicala pentru spitalizari
:D
Valentine
10 Oct 2003, 21:37
oricum ... modul in care schimb vitezele ... este nasol?
instructorul meu mi-a recomandat la maxim 20km/h sa dau a II-a, la 30 a III-a, si la 45-50 sa bag a IV -a ... asta era la DSN ...
GeorgeB
10 Oct 2003, 22:50
la DSN ??? si instructorul tau pb mersese numai pe dacii cu carburator , nu ?
ai idee cat iti consuma si cat se consuma un motor pe injectie subturat?
la 45-50 in a IV ai cam 1500 de ture maxim , dumnezeule mare , astia sunt instructorii.... AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH
Valentine
10 Oct 2003, 23:02
eu aveam 2000 de ture in a IV-a cu 50 km/ h
dsn rapsodie cu 45,000 km la bord deci nu mersese numai pe dacii cu carburator
. Mergea foarte bine, nu se auzea nimic ciudat.
sincer, tipu' cu care am facut eu este si inginer mecanic, si instructor de 20 de ani. Cred ca totusi daca toata ziua sta numai in / sub masina stie si el ce face, si nu are interes sa ii consum eu mai multa benzina la lectie, nu ?
deja, la 4000 de turatii in a III -a sau a IV a, la cat zic unica schimba ajungi la niste viteze cu care nu imi inchipui ca se poate circula in bucuresti ...
GeorgeB
10 Oct 2003, 23:10
crede-ma ca in a IV la 50km/h ai 1500-1600 rpm. la 60 km/h ai 1900-2000 rpm.
deja chestia cu inginer auto care a stat toata ziua sub masini , dar a vazut numai dacii la viatza lui mi se pare gretoasa rau de tot . de ce ? pai aia din service sunt tot ingineri auto care toata viata lor au stat sub masini, si asta ii face calificati sa repare altceva decat o dacia amarata ??? sunt super nervos pt ca am stat azi 2 h sa - mi schimbe un bec de proiector, bec pe care liviu la schimbat in 3 minute . si era inginer electrician auto , sau ce mama lui era
cat despre 4000 de rpm in a III. eu stiu ca la 5500-5700 in a treia ai cam 120 . viteza asta in conditile de mai sus (bucuresti + III) o ating cam o data pe saptamana. in rest a doua la 5500 nu est ede neglijat fiind la ordinea zilei.
Valentine
11 Oct 2003, 14:57
hmm nu cred ca toti inginerii nu sunt capabili sa faca treaba buna ... dar cei care pot, daca fac la ce le foloseste?
evident ca le convine (mai ales cei de la serviceuri la care sunt platiti cu ora) sa lucreze cat mai putin ... mai intai face treaba la prieteni, VIP-uri, etc.
asteapta si el, poate mai sari cu un ban, etc. Plus ca daca ti-o face struna, nu te mai intorci pe acolo, si nu vrea asta nu?
:D
parerea mea ca ar trebui lucrat la comportamentul acestora, nu neaparat la pregatirea tehnica. si la modul de plata: stiu cateva service-uri care dau bonusuri pentru cat lucreaza ala, adica daca face 10 masini intr-o zi atunci ea mai multi bani. Atunci ii convine si inginerului / mecanicului, nu ?
Marius
24 Oct 2003, 13:55
QUOTE
ai idee cat iti consuma si cat se consuma un motor pe injectie subturat?
Vreau si eu detalii.
GeorgeB
24 Oct 2003, 17:42
gandeste-te ca in momentul in care subturezi motorul de ex: esti la 1500 de ture si accelerezi mai tare . in acel moment calculatorul zice ca vrei putere , k nu? ei bine si da gaz. in aceste momente consumul instant poate sa ajunga si la 30 % . pt perioade scurte ...
dragOn
24 Oct 2003, 18:18
Pana se va invata romanu' cu injectie si alte alea vor trece secole!
QUOTE
gandeste-te ca in momentul in care subturezi motorul de ex: esti la 1500 de ture si accelerezi mai tare . in acel moment calculatorul zice ca vrei putere , k nu? ei bine si da gaz. in aceste momente consumul instant poate sa ajunga si la 30 % . pt perioade scurte ...
George, pai compu`-i prost la cap? el nu stie ce turatie are la arbore? poti sa stai cu acc. la blana ca nu-i da mai mult decit poa` sa duca (e drept ca cu acc.la blana se invioreaza f. lent, mai bine il iei cu duhu` blindetii sau schimbi draq viteza); ce ai spus e mai degraba valabil la carb, ca la ala se deschide clapeta cit ii dai pedala si navalesc hectolitri de benzina pe galeria de admisie.
Deoarece vad ca e o mica nebuloasa cu consumurile instantanee in urmatoarele situatii: relanti, mers subturat, mers supraturat, mers la turatia de cuplu maxim, mers in frina de motor, propun ca cineva care are acces la o masina (motor pe benzina, injectie multipunct, 5 trepte de viteza), cu computer de bord care are afisat consumu` ala nenorocit sa faca o sesiune de teste si sa comunice rezultatul; altfel, din aceasta dilema nu putem iesi!
Eu schimb la mica intelegere cu torcatoarea de sub capota: ii dau cit vrea ca sa ma duca cum vreau; cind apar diferente de opinii, retrogradez si negociem o noua turatie.
GeorgeB
24 Nov 2003, 22:49
eu am pe opel , dar este turbo diesel... in demaraje normale , apasat 25% din pedala maxim are consum de 39.8% instant ... dc ii dai blana ... are consum de 39.8% dar mai mult timp... continui cu blana si in a II-a continua si consumul asta...
yaris de 1.3 consum instant , tehnologie VVT-i , consum maxim 92%...
dar consumurile astea sunt pt fractiuni de secunda... doar in cazul demarajelor sustinute consuma atata, SAU , in caz ca mergi subturat ... atunci consumul este destul de ridicat si el in momentul in care incerci sa accelerezi...
poate fac un drive test si un mic film sambata ...
Wolfmark
24 Nov 2003, 23:09
QUOTE
oricum ... modul in care schimb vitezele ... este nasol?
instructorul meu mi-a recomandat la maxim 20km/h sa dau a II-a, la 30 a III-a, si la 45-50 sa bag a IV -a ... asta era la DSN ...
Uita de a IV-a in oras
Eu asa am inteles de pe forum. Chiar si pe Mihai Bravu (unde se merge cu maxim 70Km/h pe ceas) ... am renuntzat sa bag a IV-a. Viteza I sa pleci de pe loc, in rest a II-a si a III-a...
Mihai_E
25 Nov 2003, 09:49
si io la fel, f. rar bag a IV-a in oras, pentru ca cu mai mult de 80 nu merg.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.