Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antigelul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kikked
Am o nova si in motor aveam un lichid de racire cam diluat care nu ar fi rezistat la temperaturile care vor veni.Am scos din vasul de expansiune ce era si am turnat aproape 2 litri de antigel concentrat care 1 la 1 rezista la -39.Acum va intreb pe voi am facut bine,adica se va imbina antigelul concentrat cu ce era in motor sau trebuia sa scot tot afara si sa amestec eu intr-o galeata?
mihai0070
pai cel mai bine era sa scoti lichidul si sa il amesteci in concentratie exacta de 1:1 apa : antigel curatai instalatia si o aeriseai ..... nu dura asa de mult ..... urmarestel si tu si vezi ce se intimpla
madcos
QUOTE(mihai0070 @ 18 Oct 2006, 15:57)
pai cel mai bine era sa scoti lichidul si sa il amesteci in concentratie exacta de 1:1 apa : antigel curatai instalatia si o aeriseai ..... nu dura asa de mult ..... urmarestel si tu si vezi ce se intimpla
*


la nova instalatia se aeriseste singura.se porneste motorul, si se supravegeaza nivelul.
kikked
Madcos vad ca ai nova,deci sa stau linistit ca e ok cum am facut?
madcos
nu conteaza ca am nova.raspunsul este da, adica se amesteca, dar intrebarea mea este: de unde stii tu ca era prea diluat? vezi ca pe la peco mol au o scula ptr masurat concentratia.le dai si lor un suc...
dc e prea concentrat iti poate manca in timp furtunele.
mihai0070
am si eu o intrebare si eu am nova .... si cum se aeriseste singura instalatia .... pe unde iese aerul .... macar ceva logica sa imi spuneti si mie ca eu am avut aer in instalatie si mi-a facut belele recirea si implicit incalzirea...
madcos
nova, avand toata instal de racire sub nivelul borcanului, face ca aerul sa iasa singur din instalatie in borcan, si sa traga apa din el.cand o aerisesti, o pornesti si o lasi sa mearga
cu capacul scos de la borcan si se supravegheaza cand scade.
mihai0070
aha am inteles ... multumesc mult pe asta nu o stiam
Jack Daniel's
Inseamna ca la fel e la Logan sau DSN cu aerisirea .
pastrama
QUOTE(madcos @ 19 Oct 2006, 12:20)
o lasi sa mearga
cu capacul scos de la borcan si se supravegheaza cand scade.
*


Cum ma cu capacul scos? Nu da pe afara??? blink.gif
mihai0070
Nu da pe afara ca asta am facut si eu sambata ... pus lichid nou si nu da pe afara nici un gram dar nivelul mai scade ..... completezi cu motorul pornit si este ok ....
paulica
QUOTE(madcos @ 18 Oct 2006, 18:05)
la nova instalatia se aeriseste singura.se porneste motorul, si se supravegeaza nivelul.
*


Daaaaa? Si atunci de ce are surub de aerisire?
Zaheiu
E la vrajeala.
paulica
@Zaheiu: Mai gāndeste-te. Sau ai zis-o la vrajeala?
madcos
QUOTE(paulica @ 22 Oct 2006, 21:24)
Daaaaa? Si atunci de ce are surub de aerisire?
*


are pentru orice eventualitate, sau ca aveau deja gaura aia, si nu au mai avut chef sa proiecteze alt traseu din ala.la fel ca la pata calda la nova- de ce nu au facut o alta chiulasa cu iesirea aia anulata.ea in schimb vine cu un dop infiletat in acea iesire nefolositoare.
mihai0070
Eu cred ca nu este la vrajala chiar daca se aeriseste singura este bine sa vezi daca apa mai si circula pe acolo si atunci desfaci busonul de langa pompa de apa si vezi ce se intimpla...
gti98
Dragilor, nu e la vrajeala!!!
Aerisitorul ala, usor de vazut, aeriseste un punct inalt, de unde aerul nu poate iesi. Si daca ramane aer, doar cativa centimetri cubi, face belele mari, ca nu se incalzeste termostatul, nu se deschide, poate fierbe lichidul de racire....
Aerisirea e simpla: nivelul in vasul de expansiune trebuie sa fie mai sus decat acel surub; se slabeste si aerul iese, pana ajunge lichidul la el. Vedeti ca trece printr-o faza de spuma si bulbuci; inchideti, lasati sa se linisteasca, deschideti iar; se mentine nivelul in vasul de expansiune mai sus (la reperul de maxim). Dupa ce s-a realizat aerisirea statica, se pornrste motorul, se lasa sa functioneze vreo 2-3 minute, apoi se incearca iar slabirea acelui surub, cu care ocazie mai iese un rand de spuma... Daca termostatul are gaurica de circulatie initiala, presiunea pompei de apa poate goni aerul in radiator si apoi, prin furtunasul de preaplin, il scoate in vasul de expansiune (de unde isi ia lichid prin furtunul de la baza). Daca termostatul nu are gaurica aceea, e mai dificil de aerisit; mie mi-a facut necazuri asta iarna; din cauza aerului care forma un dop acolo, termostatul nu se deschidea si motorul se supraincalzea, mai mai sa fiarba...
Oricum, se aeriseste mai usor ca berlina, care are radiatorul de incalzire mai sus si trebuie facut un nivel de aerisire mai inalt decat el (in carte este prezentat un dispozitiv care se monteaza in locul dopului de la radiator)
Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.