Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nivel temperatura motor trece greu de 2 linii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
Seeker
De cind s-a racit un pic afara nu mai creste temperatura la 4 liniute decit cind stau la semafor sau cu masina oprita si motorul pornit .
Am facut si drumuri lungi , 30-40-60 km in afara localitatii si sta tot la 2 liniute , am mers si cu 5000 RPM si tot un drac, nu creste deloc. Asta iarna pe gerurile alea suparate urca la 4 liniute in 10 minute. Care poate fi cauza ? Asta vara am pus cam 300 ml antigel glaceol , dar nediluat blush.gif , oare ala sa fie de vina si sa raceasca prea bine acum ?
Mi-e frica sa ma duc la service ca a iesit din garantie si ma gindesc sa nu ma puna sa schimb tot traseul de racire . blink.gif
Please help!! sad.gif
crisstian
Si mie mi s-a intamplat sa-mi stea mai mult pe 2 linii..... si iarna trecuta asa cum zici si tu aveam 4 linii. Ai zice ca iarna se incalzeste mai repede dacat acum.
Intr-o zi (era mai frig afara) actualmente am facut niste drumuri intre localitati si mai tot timpul aveam 2 linii de am crezut ca s-a intamplat ceva cu motorul....cand de fapt astazi totul e ok.
Ai putea avea 2 linii (prin absurd), daca ti-ar merge ventilatorul continuu, adica sa ai o defectiune, insa ma gandesc ca nu ti-a ramas ventilatorul cuplat permanet.
Eu asa am crezut ca e la mine ...si a doua varianta sa ti-o i-a razana sonda de temperatura.
Seeker nu te agita, nu pot explica exact cum sta treaba dar sunt convins 99% ca nu e defectiune la ceea ce spui tu si iti spun ca exact asa imi facea si mie.
Cand trece de 4 linii atunci sa-ti faci probleme.
GIC
QUOTE(crisstian @ 15 Sep 2006, 15:32)
Si mie mi s-a intamplat sa-mi stea mai mult pe 2 linii..... si iarna trecuta asa cum zici si tu aveam 4 linii. Ai zice ca iarna se incalzeste mai repede dacat acum.
Intr-o zi (era mai frig afara) actualmente am facut niste drumuri intre localitati si mai tot timpul aveam 2 linii de am crezut ca s-a intamplat ceva cu motorul....cand de fapt astazi totul e ok.
Ai putea avea 2 linii (prin absurd), daca ti-ar merge ventilatorul continuu, adica sa ai o defectiune, insa ma gandesc ca nu ti-a ramas ventilatorul cuplat permanet.
Eu asa am crezut ca e la mine ...si a doua varianta sa ti-o i-a razana sonda de temperatura.
Seeker nu te agita, nu pot explica exact cum sta treaba dar sunt convins 99% ca nu e defectiune la ceea ce spui tu si iti spun ca exact asa imi facea si mie.
Cand trece de 4 linii atunci sa-ti faci probleme.
*


..... mai un termostat ..... nedumerire.gif
L O G A N
la mine nu mai sare de doua liniute oricat si in orice conditii de trafic.Mai suparator este faptul ca masina a iesit din garantie de doua luni...
Stie cineva solutia....sa stiu la ce sa ma astept smile.gif
Seeker
La mine si-a revenit la normal ,de la doua linii arata din nou patru linii , sper sa ramina asa . rolleyes.gif
crisstian
Se pare ca nu mai scap de problema cu nivelul de temperatura afisat.
La mine trece foarte greu de 2 linii. Pana la 2 linii totul e ok.Am citit aici ca sunt 2 persoane cu aceiasi problema ,,LOGAN" si "Seeker".
Ati scapt de problema sau nu?
Cum se manifesta la mine.
De cand a dat frigul intervalul de timp in care ajunge la 2 linii e ok. Deja ma streseaza chestia asta.
......am mers destul prin oras, in afara orasului insa de la 2 linii la 4 greu mai ajunge. Daca totusi ajunge la 4 linii, de circul cu peste 90 Km/h imediat sare la 2 linii.
Am stationat cu motorul pornit si l-am turat pana am ajuns la 4 linii dupa care tot pe loc l-am turat in continuare pana mi-a pornit ventilatorul. Acesta dupa ce a racit suficient s-a oprit iar afisajul era de 4 linii.......dupa care am plecat din nou la drum. Cum am circulat cu aprox 90-100km/h iar am ajuns la 2 linii. ASA FACE LA MINE.
Eu acum nu stiu am vreun defect sau nu? Am zis sa mai astept sa dea frigul mai bine si daca tot pe 2 linii imi sta atunci ma gandesc ca am un defect deorcece iarna trecuta sa fi fost pe minus afara si odata ce aveam 4 linii rar se intampla sa coboare la 2 linii. Masina asta m-a terminat.
1. E cineva care stie cum functioneaza termostatul de pe instalatia de racire?
In manualul de service este o schema cu un singur circuit pt racire. Termostat-bloc motor si cele 2 adiacente: vas de expansiune si cel pentru incalzire habitaclu.Eu stiam ca termostatul are functia de a permite trecerea apei prin radiator sau nu in functie de temperatura apei. Din schema aia nu rezulta asa ceva.
2. Ma gandeam sa nu imi fie blocat termostatul pe pozitia: ,,apa sa circule permanent prin radiator".
3. Ventilatorul ,,citeste" aceeasi temperatura pe care o am eu afisata pe bord. Adica sonda aia de temperatura care imi spune mie prin linii cate grade am, e aceeasi si pentru actionarea ventilatorului (bineteles prin UCH)?
4. Termostatul e conectat in vreun fel cu afisajul de pe bord cu ventilatorul sau singura lui treaba e sa inchida si sa deschida circuitul find independent de restul componentelor de pe instalatia de racire?
cataline
1)termostatul "se deschide" daca teperatura apei depaseste un anumit prag si lasa sa circule apa prin radiator si "se inchide" daca e sub acel prag.
2)este posibil
3)e bine sa verifice si sonda aia, care poate sa "citeasca" aiurea temperatura
4)nu, citeste 1)

Este bine daca te duci in service sa le zici sa iti bage masina pe computer sa vada la ce temperatura intra electroventilatorul.
i96nds
crisstian, mie nu mi se pare ca ai vreo problema reala. E normal sa stea mai jos temperatura cand mergi cu viteza pentru ca curentul de aer e mai mare si se raceste blocul motor.

Daca vrei sa te convingi ca termostatul tau mai si inchide, dimineata deschizi intai capota si pornesti motorul. Daca nu vine lichid catre vasul de expansiune atunci termostatul e pe pozitia "inchis". Treptat, pe masura ce se incalzeste lichidul, termostatul se va deschide si va incepe sa vina lichid catre vas. Dar trebuie sa ai rabdare - cred ca vreo 10 minute.
crisstian
O sa incerc si chestia asta.
Eu sper sa n-am probleme.
Insa am intrebat pe cineva care are logan de 1.4l. Nu a avut asemenea probleme in perioada asta.
Bine eu am motorul de 1.6l.
crisstian
Am urmat sfatul lui i96nds.
Asadar la rece apa nu trece prin vasul de expansiune. Apa trece din termostat doar prin circuitul care duce la rdiatorul pentru incalzirea habitaclului si se intoarce pe retur. Astfel circuitul prin radiator de racire (cel din fata) fiind inchis.
Deci la rece termostatul e ok. Dupa un timp se deschide si circuitul prin radiatorul de racire.
Acum nu stiu cum sta treaba dar eu cand aveam 2 linii uneori parca circula apa si prin vasul de expansiune.E normal sau nu asta nu stiu?! M-a prins seara si nu prea am mai vazut bine.
Insa un lucru e sigur, dupa ce m-am plimbat catva kilometri am stationat, mi-a ajuns din nou la 4 linii am lasat la relanti motorul pana mi-a pornit ventilatorul de 2 ori. Deci daca la relanti am avut doua porniri ale ventilatorului sa nu mai zica cineva ca n-am avut temperatura normala de functionare a motorului. Ei pe urma am plecat la drum cu a 3-a si cu viteza de pana la 60 km/h. Dupa aprox. 150 m parcursi iar am ajuns la 2 linii. Acum 2-3 saptamani facusem un drum de peste 100km si va spun ca numai cu doua linii am circulat si de atunci tot asa....
Pai daca acum eu nu trec de 2 linii in mers atunci la iarna cum naiba mai ajung la 4. Iarna trecuta pe ger aveam 4 linii.
Ca o sinteza. Pe loc, oricand, la orice ora, pe orice timp, afisajul imi arata 4 linii dupa incalzirea in prealabil a motorului. Pana aici totul e OK.
Dupa ce pun masina in miscare si cu 40-60km/h nr de linii scade de la 4 la 2. Asta e. Sa nu-mi spuna mie cei care au motor de 1.6 ca ca pe vremea asta ei circula cu 2 linii ,dupa ce au motorul pornit de cel putin 30 min.
Daca aveti alte idei ce sa mai verific, desi iar ma vad prin service.
nici n-am apucat sa-mi repar AC si acum alta problema......
As zice eu ceva despre logan dar sa mai treca un timp si atunci o sa am o imagine completa daca m-au tepuit astia de la Pitesti atunci cand le-am dat 8161 EURO pe masina.
crisstian
Pai crezi ca eu nu am calcat-o?! In afara orasului am mers si cu 120-130km/h,.......dar degeaba.
Eu am masina din noiembrie 2004 asa ca din doua ierni am ceva experienta cu liniile astea..........

crisstian
Am fost sambata la service cu problema mea. Era aproape de ora inchiderii si cam ,,batea vantul" pe-acolo.
Le-am explicat problema mea cu liniutele la care el a incercat sa ma convinga ca totul e ok si ca motorul in deplasare se raceste .....etc. In fine am trecut la fapte. Am facut o mica ,,excursie".
De pe loc cu motorul incalzit la 4 linii am plecat la drum si in 500 de metri am ajuns la 2 linii si asa a ramas. Atunci a inteles ca am o problema si mi-a zis sa vin in cursul saptamanii sa puna masina pe tester.
As vrea sa stiu daca de pe tester sa poata indentifica daca sonda de temperatura citeste eronat temperatura. Stiti voi la o anumita rezistenta ai o anumita temperatura. Ei poate identifica daca sonda e defecta fara sa o demonteze.
nik1965
cristian cred ca e o prblemea de termostat (se deschide la temperatura mai mica si lasa lichidul de racire sa treaca prin radiator si de aceea in mers coboara la 2 linii), si spre necazul meu de doua zile cred ca am aceiasi problema.
Si abuzez de acest topic sa lansez intrebarea daca stie cineva cit de scump e termostatul si mai ales daca e acelasi pe toate motoarele (1.4, 1.6, solenta sau DSN).
klaus
Pai o poate masura... pur si simplu...
crisstian
M-am gandit si la termostat. Am observat ca la 2 linii (de la o anumita temperatura in sus.....) apa imi circula prin vasul de exapansiune si nu dupa mult timp imi apar si 4 linii Asta la relanti. E greu din ,,priviri" sa spun daca chestia asta e in regula.
Klaus in manualul de s. este un tabel cu valori ale rezitentei corespunzatoare unei anumite temperaturi. Cu alte cuvinte daca sa zicem sonda ,,zice" 80 gr. Celsius se poate verifica cu un ohmetru rezistenta. Asta am dedus eu din moment ce exista tabelul ala cu rezistenta-temperatura. Altfel cum iti dai seama sau cu ce, daca sonda masoara corect temperatura? (Pag: 12A-1, 12A-4.)
i96nds
crisstian , ar trebui sa iti faca un test CLIP in mers. Deci sa ia laptopul in brate si sa mergeti cu masina la drum. Asa vede exact in mers ce se intampla cu temperatura lichidului, daca nu scade prea mult.
klaus
Scade o lae.. e o problema de contacte la bord...
Stefan_B
QUOTE(crisstian @ 16 Oct 2006, 09:28)
De pe loc cu motorul incalzit la 4 linii am plecat la drum si in 500 de metri am ajuns la 2 linii si asa a ramas.


Fac un pariu cu tine - e termostatul blocat deschis. Te costa fix 1 litru de antigel, 1 litru de apa, un termostat + garnitura. Sub 1 mil cu totul, se repara lejer in fata blocului si lasa-l @#%#$ de test. Test iti fac si eu - dar nu au ce citi la testul ala... ventilatorul porneste, temperatura ajunge la 4 linii, e OK.

Pariul e cam asa: Daca nu e de la termostat, iti dau eu antigelul. Dar daca "ieste" termostatul, ce castig? biggrin.gif

Userul (AlinI parca) cu 6 linii are o problema de masa, dar la tine sunt sigur ca e termostatul. Daca vin la o intalnire de joi, ti-l schimb eu...

Edit: ooops! hmmmm... cred ca la Bistrita nu ma duc smile.gif Poate vii tu in Buc?
crisstian
Multumesc pentru intentia de ajutor.... smile.gif Mai greu sa ajung la Bucuresti....
Nu stiu daca ai citit tot ce-am scris in topicul asta.
Dimineata la rece daca pornesc motorul, termostatul e pe pozitia inchis. Adica nu lasa sa treca apa prin radiator......dupa care deschide circuitul mare. Totul e ok pana aici.
Intrebare de baraj exista si tipul asta de defect la termostat. Adica odata ce deschide circuitul sa nu mai fie in stare sa-l inchida doar dupa ce se raceste complet motorul?
nik1965
Aseara am facut pornit motorul (rece fiind) si am stat cu mina pe furtunul ce pleaca din termostat si am constatat ca a dat drumul la lichid prin radiator putin dupa ce a atins 2 linii (tineam lejer mina pe furtun, nu frigea prea rau), deci cred ca termostatul deschide cu mult inainte de a ajunge lichidul la 98 de grade.
Acu revin cu intrebarea, sunt identice termostatele de pe 1.4 cu cele de pe 1.6 sau cu cele de solenza sau DSN?
klaus
Da, sunt aceleasi.
Si termostatul incepe sa se deschida la 89 grade, nu la 98. Trebuie sa si aiba marcaj pe el 89
crisstian
Din ce spune nik1965 cred ca am aceiasi problema.
Tin minte ca dupa ce am ajuns la 2 linii am pus mana pe conducta care intra in radiator, era calda spre fierbinte, dar puteam tine mana pe ea fara probleme, ba mai mult am pus mana si pe radiator si acesta fiin caldut.
Desi conducta era calda nu am observat sa circule apa prin vasul de expansiune.
Insa uneori circula apa si prin vasul de expansiune la 2 linii afisate.
Acum am deja ceva experienta si o sa fac o verificare mai exacta sa ma conving ca e de la termostat....
Cam cat costa un termostat?
nik1965
Multam de informatie, mai ramine sa cumpar si sa gasesc ceva timp sa il schimb, pina nu da frigu prea tare.
crisstian
Pai daca motorul nu functioneaza la temperatura optima la care a fost proiectat creste uzura lui.
Nu degeaba iarna se zice sa incalzesti motorul bine inainte de a pleca la drum.

Am fost ieri pe la magazine sa vad cat costa un termostat de logan.
Am constatat ca piese de logan nu prea gasesti.
In fine la un magazin avea, dar era de Solenza. Cum arata termostatul ala nu prea se potriveste cu cel de pe masina mea. Logan 1.6l. Facand aluzie la ce-a zis Klaus ca toate sunt la fel. Ori aia de la magazin nu stia ce vinde smile.gif
Cel de Solenza avea mai multe iesiri si era integral din plastic. Pret 160 RON TVA inclus.
In viitorul apropiat o sa-mi duc masina la service ca n-am ce face.
Daca e cineva curios si ma poate ajuta si pe mine.....Atunci cand porneste la rece motorul sa urmareasca, daca dupa un timp dupa ce ajunge la 2 linii se deschide circuitul mare, si abia dupa aprox. 5-10 min de la deschiderea circuitului mare temperatura ajunge la 4 linii. Tot ce-am spus valabil la relanti.
La mine exact asa se intampla si de aceea inclin sa cred ca am probleme cu termostatul. O sa va tin la curent dupa ce mai fac o vizita la service.
klaus
Cred ca nu am vorbit despre acelasi lucru...
In primul rand, orice termostat de masina este din metal.
In al doilea rand, am indoieli ca exista termostate cu "mai multe iesiri"

De plastic si cu mai multe iesiri este suportul in care sta termostatul, si care are iesiri spre vasul de expansiune si spre radiator, si poarta denumirea oficiala de "cutie iesire apa"

Poate cei din magazin ti-au arata o cutie din asta total echipata (cutie + termostat + capac cutie iesire apa, adica un total de 19+ 6.3 + 4.7 = 30 Euro + tva = 36 euro).

Termostatul este o chestie mica si oficial costa 6.3 euro+tva ...
Ia du-te la un magazin de piese auto si cere un termostat de berlina. La fel arata si cel de logan, doar ca are alte valori la care se deschide.
IRONICK
QUOTE(crisstian @ 18 Oct 2006, 14:03)
Nu degeaba iarna se zice sa incalzesti motorul bine inainte de a pleca la drum.
*
Gresit. Faza asta este ramasa de la berline ...
nik1965
Ieri am cumparat termostatul (25,5RON) si azi spre seara l-am schimbat.
Totul a durat una jumatate de ora si acum totul e OK, adica deschide exact cind se fac 4 liniute pe afisaj.
i96nds
Ai reusit sa prinzi la loc colierele alea dupa aceasta operatiune? Sau ti-au trebuit alte coliere noi?
nik1965
Nu trebuie desfacute colierele. Se desfac cele 3 suruburi care tin corpul de plastic si in interior se afla termostatul. Se trece cu grija garnitura de cauciuc de pe termostatul vechi pe cel nou si se prinde la loc corpul de plastic. Daca se doreste cu ajutorul enui PET de 2l la care se taie gitul se poate recupera si lichidul de racire. Daca nu, se pierde ~1l de lichid.
crisstian
Mi-am schimbat si eu termostatul ,,in fata blocului".
Procedura vad ca a descris-o ,,nik1965" doar ca eu la completare cu lichid am desfacut si dopul de pe tur sau retur (nu mai tin minte exact pe care era montat) pentru o aerisire mai rapida; cel de pe circuitul ,,scurt" care duce la radiatorul de incalzire habitaclu.
In oras acum am 4 linii fara probleme.
In afara orasului uneori mai sare la 2 linii, dar aici e discutabil....n-am avut timp sa testez.....Mai revin eu .......
La relanti circuitul mare se deschide la 4 linii, nu ca inaninte la 2 linii.
Referitor la pret.
Mutumesc lui Klaus pentru informatiile detaliate de asemenea si celorlati pt sprijin. Cred ca l-am ,,terminat" pe Klaus cu topicurile mele despre liniute insa mi-a fost de ajutor cu informatiile despre carcasa termostat, termostat pret pe fiecare etc.

Am sa fiu scurt. M-am dus la sevice sa-mi cumpar termostat cu gandul sa mi-l montez eu...... Atentie pret termostat pentru LOGAN 120 RON (tva inclus). M-am uitat bine la termostat (am cerut sa mi-l arate ca sa nu se faca confuzie termostat-carcasa cu totul etc). Termostatul nu era personalizat scria pe el FRANCE.
Vazand care-i scorul m-am dus pe la magazine si mi-am luat unul cu 30RON (tva inclus). Pe el scria tot FRANCE 89 GRADE SI ERA (CRED) IDENTIC CU CEL DIN SERVICE. Manopera la service ar fi fost in jur de 30 ron tester+tot in jur de 30 ron montajul.
Desigur nu am fost surprins de pret deoarce in trecut la ei un bec de proiector costa 85 ron (tva inclus) iar la magazine era in jur de 30 ron (tva inclus) smile.gif.
Cine nu crede si are drum pe la BN sa faca o vizita la service sau dati un telefon sa va convingeti.
In concluzie mare atentie la service cand aveti de schimbat piese. Comparati preturile si apoi treceti la fapte!
Informatiile sunt de la DaciaService Bistrita.
Eu ma bucur c-am scapt de problema liniutelor si de tarifele usturatoare din service.

klaus
Poti sa verifici vechiul termostat cand se deschide bagandu-l intr-o oala cu apa si punand oala la fiert.
Daca se deschidea la 2 liniute ar trebui sa fie apa calda la deschidere, nu sa fiarba aproape...
os
Scurta completare: cel mai bine suspenzi termostatul (de exemplu cu o sirma), in asa fel incit sa nu fie in contact direct cu fundul oalei in care il pui la "fiert" ci doar imersat in apa. Motivul: daca sta pe fundul vasului, se poate sa falsifici rezultatele testului.

Desigur suspendatea se face in asa fel incit sa nu fie impiedicata deschiderea.

Desigur, daca ai si un termometru de laborator (sau alta posibilitate de a masura temperaturi de pina 100 grade) poti chiar masura temperatura de deschidere.
crisstian
Am verificat termostatul. Direct pe fundul vasului.
L-am pus in apa si in momentul in care a inceput sa fiarba apa (au inceput sa apara bule) s-a deschis. De inchis se inchide. Asa la proba cu fiertul ai zice ca e ok termostatul. Termometru pentru temperaturi mai mari de 50 grade C nu am avut asa ca....nu ma pot pronunta. De un lucru sunt sigur, pe masina, ala vechi la 2 linii deschidea asta nou nu.
Asa cum v-am spus am observat o imbunatatire, dar au fost zile in care am avut 4 linii la drum cu viteze de peste 100 km/h si culmea in alte zile nu am reusit sa ajung la 4 linii. Tot cam la aceeasi temp. exterioara. Nu stiu ce sa mai cred cred.........
Faza tampita cu liniile alea e ca nu stii ce temp ai. Adica poti avea 2 linii ,,limita inferioara temperatura si tot 2 linii limita superioara temperatura.
Ca asa mai bine era cu indicator analogic......
Macar stiu ca am schimbat termostatul si stiu ca motorul nu merge ,,rece".
Mai ,,studiez" problema. N-as vrea sa ma induc in eroare nici pe mine nici pe voi.

Nik1965 la tine e in regula cu liniile dupa schimbarea termostatului?
nik1965
Da, la mine e totul in regula dupa schimbare, deschide cind se fac 4 linii si acolo ramine indiferent unde merg (in oras sau in afara), chiar si cu viteze peste 110-120km/h.

LE. Am un termometru pina la 100de grade si cum nu am aruncat termostatul vechi voi face o masuratoare a temperaturii de deschidere in zilele urmatoare.
AL
Am observat si eu recent acest fenomen la masina mea... se aprindeau doar 2 liniute la temperatura.... importante mi se par insa conditiile in care se manifesta aceasta aprenta "anomalie": temperaturi destul de scazute (10-15 grade temperatura aerului in timpul zilei), incalzirea pornita la cca. 2/3, cu ventilatia pe pozitia 2... din urmarirea modului in care se produce alternanta 2 linii- 4 linii, am observat ca 4 linii se ating in cazul circulatiei in aglomeratie si, dupa o portiune de drum parcursa cu viteza ceva mai mare si constanta, liniutele scad la 2... parerea mea e ca NU ESTE VORBA DE VREUN DEFECT, nici al senzorului de temperatura si nici al termostatului ci despre o regim la limita inchiderii/deschiderii termostatului (se incalzeste motorul, termostatul deschide corect, apoi datorita temperaturii si folosirii incalzirii se raceste accentuat ... inchiderea intarzie datorita histerezisului termocuplei, conducand la scaderea la doua liniute..dupa inchidere, mai dureaza un timp pana la restabilirea celor 4 liniute dupa care e pozibil ca termocupla sa deschida iar foarte rapid.. de aici alternanta).... doar in cazul in care termostatul ar ramane DESCHIS, atunci motorul s-ar supra-raci si ar sta la 2 liniute, cu temperatura mai scazuta decat cea optima...

O alta posibila explicatie ce ar putea constitui o problema de natura tehnica (dar nu defect) ar fi existenta unui contact imperfect la mufa senzorului de temperatura... acest senzor are 3 pini (contacte, picioare etc.) care realizeaza masurarea temperaturii de doua ori, pentru 2 scopuri distincte... odata pentru calculatorul ce comanda functionarea modotului (UCE injectie) si a doua data pentru afisarea pe ecranul bordului. este posibil ca datorita unui contact imperfect, informatia de la sonda de temperatura sa ajunga alterata la bord, valoarea afisata fiind una mai mica...

OK....hai sa dam si ceva detalii tehnice:

termostatul... debut deschidere 89 grade - finalizare deschidere 99 grade +/- 2 grade

senzorul de temperatura cu 3 pini ... numiti A, B1 si B2... piniul A este cel care duce semnalul la afisajul bordului.... sub carenajul de plastic din jurul bateriei este un conector R212 care face conectarea manunchiurilor de cabluri din zona motorului cu cel gros care se duce in habitaclu... pinul 4 al acestui conector e folosit pentru temperatura... firul care porneste catrre habitaclu de aici se termina in conectorul negru al bordului, pinul 12 (bordul are doua conectoare, unul gri si
unul negru).

prin B1 si B2 se transmite informatia de temperatura la computerul de injectie.... prin A la bord... rezistentele masurate intre A si masa, corecpunzatoare temperaturilor masurate, sunt:
- 50-80 grade = 927-825 ohm
- 80-105 grade = 300-273 ohm
- 105 -115 grade = 136-124 ohm
- peste 115 grade = 103 ohm

intre B1 si B2 valorile sunt:
- minus 40 grade = 76.000 ohm +/-9%
- 25 grade = 2.000 ohm +/-5%
- 50 grade = 811 ohm +/-5%
- 80 grade = 282 ohm +/-3%
- 110 grade = 115 ohm +/-2%

Se observa deci ca cu cat e mai mare rezistenta, cu atat temperatura masurata (afisata) scade... un contact imperfect se comporta ca o rezistenta suplimentara, inseriata cu cea masurata... ca urmare, un contact imperfect va conduce la afisarea unei temperaturi mai scazute decat cea reala... sa fie oare asta explicatia pentru cele 2 liniute afisate?

Recomand celor care se confrunta cu problema, inainte de a da bani pe termocupla sau de a lua alte masuri, sa miste putin sau sa desfaca si sa curete si sa puna la loc conectorul senzorului, conectorul de la bord si, eventual, conectorul de interfata motor/habitaclu... ATENTIE!...cand scoateti conectorul de la senzorul de temperatura va porni grupul moto-ventilator din motor (computerul considerand regim de avarie al senzorului de temperatura).. aveti grija sa nu va prinsda hainele sau mainile sau vreo scula/carpa etc.!!!!!!!!!
bassfreak
relativ la ce spune AL, despre situatia undeva la limita intre si intre..
am mers din bucuresti pana in cluj cu 2 liniute pe bord.. eu, care de obicei am 6 liniute prin oras smile.gif
pana la urma imi iau si eu ceasuri de pus pe stalp (parca are si STI asa.. poate ne spune si noua cat l-au costat, ce tip si de unde, suportul etc)
crisstian
Sa stii Al ca si eu m-am gandit la prima varianta descrisa de tine.
Pe de alta parte nu inteleg de ce la altii nu apare fenomenul asta?!

Ma gandeam sa scot si mufa ai sa o curat, dar din moment ce pe loc la relanti cu 4 linii..... la un moment dat ventilatorul porneste inseamna ca temp. o citeste corect?
La mine ca sa pot sa-mi dau seama daca am defect sau nu trebuie sa astept frigul (gerul). Eu mi-am cumparat masina iarna si stiu cum trebuie sa se manifeste temperatura aia iarna pe ger. Adica fie cat de frig afara odata ajuns la 4 linii RAR mai scade la 2 linii.

Vad ca si strainii au probleme cu liniutele.....
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=56732
nik1965
Referitor la ce zice AL, am trecut cu masina printr-o iarna (chiar un si jumatate) si indiferent de frigul de afara sau de regimul de rulare nu a scazut indicatia la 2 linii, iar dupa ce am schimbat termostatul totul e OK. Eu cred ca in timp arcul din componenta termostatului isi pierde taria si nu mai opune aceeasi fota.
AL
Sa nu ma intelegeti gresit... cauzele pot fi diferite la diferite persoane... la unii poate fi termocupla, la altii vreun contact... la altii pur si simplu regimul de mers/temperaturi... eu am miscat conectorul senzorului si si-a revenit, insa exista momente cand, daca pornesc caldura in masina, pentru cateva minute scade la doua liniute, apoi revine...
nik1965
Am pus termostatul vechi la "fiert" si am masurat temperatura apei cu un termometru gradat pina la 100 de grade si am constatat ca a inceput sa deschida la 80 de grade iar la 90 de grade era complet deschis.

AL, posibil si un contact imperfect in mufa aceea dar dupa cum observi variatia rezistentei e neliniara ceea ce ar insemna ca ~80de grade cit am determinat eu ca se deschide (cel vechi al meu) contactul acesta imperfect ar trebui sa aiba peste 100 ohm ceea ce inseamna ca acel contact nu mai era deloc (de regula au zecimi de ohm) si variatia indicatiei ar fi mult mai mare (probabil intre 0 si 4 linii).
Oricum la mine s-a rezolvat si din testul facut de mine ar trebui se intelegem ca atunci cind avem afisate 2 liniute temperatura motorului e in jurul a 80 de grade celsius.
DFA
O posibilă rezolvare găsită de un coleg de suferință de pe alte meleaguri, aici.
În esență, completarea cu antigel pentru a depăși nivelul de mijloc dintre MIN și MAX a rezolvat în acel caz scăderea de temperatură a agentului de răcire.
crisstian
Interesant ce spune icatenej (in topicul in limba engelza).
Sper sa-si fi rezolvat problema, dar parca-l vad peste vreo 2 zile ca iar are probleme. Ar fi prea simplu. smile.gif
,,Al" am miscat mufa de la senzorul de temperatura, dar nimic semnificativ nu am observat........
Alex10
Probleme similare, de 2 saptamani apa urca frecvent peste 4 linii. Avand in vedere ca odata am gasit antigel pe jos (iar nivelul in vasul de expansiune nu a scazut), si as vrea sa ii fac o aerisire, stie cineva daca aerisirea la logan se face doar prin adaugarea de lichid in vasul de expansiune, sau se face ca la cele vechi?
DragosP
Aerisirea se face automat. Grija ta este să ai nivelul între minim și maxim în vasul de expansiune.
shefful
Am miscat si eu mufa de la senzorul de temperatura, dar se comporta la fel. Masina e in garantie, asa ca mi-am facut programare la service. Tipul mi-a zis la telefon ca "asa face toate" si mi-a zis ca ma programeaza la electrica, nu la mecanica, dar "testele o sa iasa bine". Probabil am vorbit cu Mama Omida si n-am stiut eu. Sa vedem ce o mai fi... lurk0000.gif
nik1965
Am aproape 2 saptamini de cind am schimbat termostatul si desi s-a facut mai frig indicatia e de 4 liniute indiferent de regimul de viteza.
Deci insistati sa va schimbe termostatul.
crisstian
Inainte sa va agitati, cu motorul la rece verificati conducta care pleaca de la termostat si intra in radiator; trebuie sa fie rece cand ai 2 linii. Daca termostatul se deschide in timp ce ai doua linii atunci E POSIBIL sa ai o problema cu termostatul.
De fapt in topicul am tot dezbatut cum si ce e de facut.

Poate mai sunteti curiosi eu cum stau cu liniutele.
Am facut un drum mai lung pe vreme de ploaie (deci nu asa frig) si nu am mai avut probleme.
Intre timp s-a facut mai frig insa n-am mai scos masina la plimbare asa ca la temperaturi mai scazute nu stiu cum sta treaba.
rdesign
Sunt si eu un nou membru al clubului de doua liniute.
Am venit aseara de la Timisoara, dupa ce am facut turul in noaptea de duminica spre luni.
La plecare, pe tot parcursul, ca de altfel la toate drumurile intinse de pana acum indicatorul de temperatura arata constant 4 liniute, indiferent de temperatura exterioara.
La retur, catre Craiova, a scazut la doua. Cum drumul de la Timisoara pana la Baile Herculane este plin de restrictii, cand ma opream la semafoare mai apareau doua, pe care le pierdeam imediat in primii 500 metri de demaraj.
Va tin la curent cu modalitatea de remediere.
Mario_b
Intrebare: Cei la care s-a manifestat problema, ati observat cumva daca masina consuma mai mult decat normal sau daca nu mai baga caldura in habitaclu asa cum facea inainte?
bassfreak
masina functioneaza in parametrii normali, in afara de faptul ca indicatorul ala abereaza..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.