Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: moare motorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dyogenes
Dragii mei, eu pana acum nu am prea cerut ajutor, dar acum intelegerea mea este depasita...

Dimineata, la rece (acum -3 grade), cu socul tras, porneste la sfert de cheie. Dupa 3 minute pot deja sa introduc socul, motorul continua sa mearga. Merg asa vreo 3 Km, dupa care motorul incepe sa mearga prost, oarecum se "inneaca". Acul de temperatura indica 60 grade. Daca nu o tin din acceleratie, moare si porneste foarte greu dupa aceea (3-4 chei). Dupa ce motorul se mai incalzeste si trece de 75 de grade, merge din nou perfect. Nu pot sa pricep ce se intampla la acea "temperatura critica". Sa fie condens din carter? Dar de ce nu apare si la rece?

Peste zi, chiar daca motorul s-a racit (mult sub acele 60 grade), nu face aceste probleme.
Giurisici Fabian
asa am patit eu era de la benzina
am schimbat jumate de masina pana un prieten mi-a zis ca are aceleasi probleme dupa ce a bagat benzina de la agip
la mine tot asa facea si la fiecare stop se oprea in plus scotea fum negru ca la un diesel. daca o opream si o lasam 5 min pe marginea drumului pana se incalzea tot motorul si carburatorul de la galeriile incalzite mergea perfect dupa aia.incearca sa schimbi benzina
eu innebunisem ca schimbasem tot ce se putea schimba si pe carburatie si pe aprindere si tot nu mergea la mine problema aparea tot asa pe la 45-60 de grade ca ma uitam pe termometru ala digital din bord
SCHIMBA BENZINA CA E BOTEZATA CU PETROSIN SAU GAZ LAMPANT
argon
Cand mai face baga o frana de motor, de la 50-60 km/h baga a doua si las-o putin in frana si vezi daca mai face dupaia.
Giurisici Fabian
radmasa.gif poti sa faci si zece frane de motor ca nu o sa ii treaca nu se infunda nici un jigler si nu are nimic de la carburator
asa de proba cind mai face opreste 5 min pe marginea drumului si dupa aia ca din minune o sa mearga perfect
argon
Stai linistit ca frana de motor nu rezolva jiglerele infundate, ci altceva wink.gif
FLP
ce face frana de motor ? nu de alta, dar asa imi facea si mie azi dimineata, imi dadea sa moara si tot asa i-am dat o frana de motor si si-a revenit ...
argon
Cand e frig afara, se formeaza "muci" vizibil si in capacul de ulei de pe capacul culbutorilor.
Acei muci sunt trasi prin furtunul de recuperare a vaporilor spre galerie si obtureaza mai ales duza. Cand acel furtun/duza sunt infundate nu mai sta motorul la relanti.
Cand esti in frana de motor se formeaza depresiune mai mare ca de obicei care trage mucii in galerie unde se ard.
FLP
Se poate face ceva pentru prevenire ?
diaconuliviu
Da, inlocuirea flansei calde cu una tip nou care are duza in ea si obturarea galeriei unde intra furtunul actual. Flansa calda se incalzeste, mucii se topesc si curg si la depresiuni mici. Duza din plastic se elimina.

In plus, acea frina de motor uneori desfunda si jiclorul de relanti daca gunoaia nu e mare.
dyogenes
Va multumesc mult de raspunsuri, dar in cazul meu varianta lui Fabian pare cea mai plauzibila, deoarece eu nu mai am furtun cu duza, am flansa pata calda cu UIS. Furtunul de la capacul culbutorilor intra doar in carburator si atat. Aerul il trage UIS-ul printr-un filtru direct de afara. O sa schimb benzina, da cum naiba sa fie botezata, ca iau numai de la Petrom... Si fum negru nu scoate... Sa vad, o sa bag de acu Lukoil, sa vad daca se schimba ceva.
argon
Problema nu tine de marca benzinariei ci de statie in sine. La orice firma se poate intampla sa fie botezata, fie ea Petrom, Mol, Rompetrol etc.
FLP
hmm ... mi-am amintit si eu, ultima oara tot de la Agip am pus benzina....
Giurisici Fabian
Dyogenes sa te uiti la esapament in momentul cand incepe sa scada relantiul si mergea ca un tractor la mine atunci incepea sa scoata fum negru ca la un diesel si cind am desfacut bujiile erau negre si afumate. chestia cu fumul o facea doar atunci pe moment iar daca o lasam putin ziceai ca nu a avut nimic
cristu
Am si eu o problema cu motorul.
Sunt momente cand moare motorul mai ales cand este incalzit la 80 grade sau peste. Tin sa precizez ca nu moare cand este rece sau pana ajuge la 85-90 grade (am radiator mic). Intr-adevar acul sta putin peste 85 grade. Acest lucru se intampla in trafic aglomerat cand ii dau a1-a, a2-a., dar oricum dupa ce se-ncalzeste tot asa face. Nu pricep de ce face moare dupa ce se-ncalzeste, m-am uitat la jiglere, la flansa, la carb, la pompa de benzina si e totul ok.

Cineva mi-a spus ca ar fi termostatul de vina (ca nu mai deschide), poate fi din cauza lui ? sa se incinga prea tare motorul ?

Multumesc pentru sfaturi
sefu_alx
eu aveam problema asemanatoare si s-a rezolvat cu schimbarea platinii

nu stiu daca are legatura sau nu..dar cand o scoteam din viteza dadea sa moara,daca acceleram se oprea si dupaia pornea ff greu
cristu
Platina cred ca are 1 luna de cand am schimbat-o, oricum ma uit si la ea, desi mi-e greu sa cred ca e de-acolo. De la benzina nu stiu daca ar putea fi fiindca alimentez de la diversi (Petrom, Rompetrol), filtru pe furtunul care duce la carburator am, sita de lca carb e curata.
bertro
bobina?
cristu
Bobina e si ea schimbata am dat 500 mii pe ea (cred ca are juma de an).
OAP
Nu sunt sigur dar s-ar putea sa fie urmatorul fenomen numit "jivraj":
- porneste usor la -3 grade e ok
- in cei trei km care spui ca ii faci motorul incepe sa se incalzeasca dar se formeaza gheata pe corpul carburatorului si atunci masina incepe sa trepideze:
-dupa ce apa ajunge la 70 grade datorita incalzirii carburatorul se dejivreaza si merge din nou corect;
Am patit-o de mai multe ori pana am inteles fenomenul
Verifica daca pe furtunele ce trec prin baza carburatorului circula apa (calda) care sa incalzeasca corpul carb. E posibil sa fie T-ul din spatele elicei infundat sau chiar orificiile din flansa carb infundate. Plus de asta refa aerisirea circuitului de racire...Sper sa fie asta...Succes...a..daca mai face asa opreste si verifica corpul carburatorului...daca e albicios sigur e inghetat....il lasi cateva minute si poti pleca mai departe....bineinteles ca trebuie sa rezolvi apoi problema (eventual un carton in fata radiatorului)
dyogenes
Temperaturile de afara inca nu sunt de jivraj.

La mine s-a rezolvat intr-adevar schimband benzina!

Tipic pentru ceea ce descrie cristu este bobina proasta (sau platina prost reglata, cu distanta prea mica). daca ai bobina noua nu inseamna ca e si buna! Vezi ca la topicul de aprindere electronica s-a discutat inclusiv despre masurarea lungimii scanteii, singurul test adevarat pentru o bobina!
diaconuliviu
Pai care crezi ca e temperatura de jivrare?
Jivrajul nu apare obligatoriu sub 0 grade, din contra, la temperaturi pozitive si umiditate relativa a aerului mare >80%. Prin formarea amestecului, evaporarea benzinei provoaca racirea cu aprox 10-15 grade a amestecului. Deci, la +10 grade e posibila aparitia jivrajului. Si apa din benzina il provoaca.

Observatie: de regula s-a observat practic ca dupa deschiderea termostatului jivrajul inceteaza. Asta nu inseamna ca trebuie scos sau pus unul de temperatura mica, asta provocind alte probleme ale motorului, mai grave.
The_Cidd
Am si eu o problema, daca puteti sa ma ajutati ar fi grozav:
Zilele trecute m-am hotarat sa montez si eu un termostat; problema este ca dupa ce am facut vreo doua ture cu masina, a-nceput sa se innece ("sa-mi dea in nas")
Precizez ca la relanti merge perfect si porneste la sfert de cheie, termostatul l-am verificat innainte de montare si deschidea
Ce pot face sa nu-mi mai "dea in nas"? va multumesc
dacis
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Nov 2006, 12:09)
Pai care crezi ca e temperatura de jivrare?
Jivrajul nu apare obligatoriu sub 0 grade, din contra, la temperaturi pozitive si umiditate relativa a aerului mare >80%. Prin formarea amestecului, evaporarea benzinei provoaca racirea cu aprox 10-15 grade a amestecului. Deci, la +10 grade e posibila aparitia jivrajului. Si apa din benzina il provoaca.
*


CORECT. Da' de ce nu puneti voi, oameni buni, asa cum ziceti de "cartonul din fata radiatorului" (caruia cred ca inca nu i-a venit vremea), un carton ori mai bine o tabla indoita si decupata dupa forma carburatorului, ca sa nu-l mai raceasca aerul rece pe care i-l arunca elicea ventilatorului... O sa vedeti ca e chiar "alta viata"...
OAP
Adevarat ca nu a venit vremea "cartonului" dar cu toate astea acum 2 saptamani si ceva (atunci cand a nins) mi-a inghetat carburatorul...nu era frig dar umezeala din aer era mare...plus de asta am mai vazut dacii cu probleme (aveau capota ridicata) 90% tot jivraj. Cred ca e mai comod sa pui un carton in fata decat sa "mulezi" o tabla pe carburator...in rest ...sper sa fie o iarna mai usoara...mi-e groza cand ma gandesc la problemele ce apar iarna...
dyogenes
Dragii mei, recunosc ca sunt surprins. Nu am avut niciodata jivraj, am mers cu masina mult, iarna trecuta am mers la -25 -27 grade si nu a trebuit sa opresc decat pentru ca imi inghetase lichidul da spalat parbrizul (garantat la -35 grade). Da, logic ca orice lichid prin evaporare absoarbe caldura, dar chiar asa de tare (10 grade)? Ca totusi, cantitatea de benzina vaporizata /min e relativ mica... E drept ca aveam carton pe radiator.
dacis
QUOTE(OAP @ 17 Nov 2006, 20:08)
Adevarat ca nu a venit vremea "cartonului" dar cu toate astea acum 2 saptamani si ceva (atunci cand a nins) mi-a inghetat carburatorul...nu era frig dar umezeala din aer era mare...plus de asta am mai vazut dacii cu probleme (aveau capota ridicata) 90% tot jivraj. Cred ca e mai comod sa pui un carton in fata decat sa "mulezi" o tabla pe carburator...in rest ...sper sa fie o iarna mai usoara...mi-e groza cand ma gandesc la problemele ce apar iarna...
*


Cartonul din fata radiatorului si givrajul nu prea de-a face unul cu celalalt decat accidental. Efectele pozitive ale cartonului din fata radiatorului sunt in principiu doua:
1. impiedica partial aerul rece sa ajunga la motor, ceea ce face ca motorul sa ajunga la temperatura de regim normal de functionare mai repede
2. impiedica producerea de cicluri succesive incalzire a motorului - deschidere termostat - racire excesiva a motorului (prin ajungerea in motor a lichidului excesiv de rece din radiator) - inchidere termostat - iarasi incalzire a motorului etc.

Evident ca odata montat cartonul si carburatorul este oarecum protejat. Numai ca acesta (carburatorul) continua sa fie racit de catre aerul care inca mai intra de afara (ca doar nimeni nu acopera cu cartonul intreaga suprafata din fata radiatorului, pe unde intra aerul rece, ca i-ar fierbe motorul, nu?...). Iar daca mai aveti si elicea standard (ca mine) si nu electroventilator, aceasta ventileaza si raceste continuu carburatorul. De aceea este bine ca, inca de cand temperatura exterioara scade sub +10C, sa aveti carburatorul protejat contra jivrajului cu un carton / tabla etc care sa ii permita sa preia mai multa caldura dinspre motor si totodata sa nu o piarda prin ventilarea sa de catre elice ori pur si simplu (daca aveti electroventilator) de catre aerul rece ce patrunde de afara.

Mai mult, intre +10C si -10C nici nu este nevoie de carton in fata radiatorului, daca aveti carburatorul astfel protejat. Abia la temperaturi sub -10C este realmente nevoie de carton care sa acopere PARTIAL (deci, pentru indepartarea fenomenului de jivraj, aproape inutil) radiatorul, ca sa nu supunem motorul la cicluri succesive incalzire - racire extrema de tipul celor descrise mai sus.

Am verificat toata iarna trecuta pe masina mea ceea ce spun. FUNCTIONEAZA si motivatia mi se pare si logica.
OAP
Ceea ce spune dacis este adevarat...Ar fi cateva precizari:
- de ce nu este necesar cartonul la masinile pe injectie si nu ma refer la Dacia aici, pentru a le feri de ciclurile foarte rece fierbinte? (e adevarat ca ar fi de rasul curcilor sa vezi mercedes cu carton)...cred ca daca termostatul functioneaza corect nu e necesar cartonul...iar cei de la Dacia ar fi prevazut din start un sistem (cred ca erau niste huse odata) ca la Oltcit de exemplu (acolo e totusi racire pe aer);
- jivrajul nu tine neaparat de temperatura foarte scazuta ci de umezeala iar filtrul de aer ar trebui sa retina cea mai mare parte din vaporii de apa si atunci tot aerul care vine din fata e vinovat de inghet...oricum e ciudat sa ai aer rece in interior si carburatorul sa inghete pe afara....doar nu transpira prin pori... am vazut carburator cu un bulgare de gheata in interior totusi, da mie imi ingheata afara...
- din practica...atunci cand am avut carton (aproape pe jumatate din radiator...in partea dinspre carburator...NU puneti in partea cealalta deoarece trebuie racit si alternatorul...probabil ca toata lumea stie asa ca nu o sa va suparati daca am mai scris o data si eu) nu am avut probleme...iar cand m-am chinut sa pun o tabla in fata carb-ului, taiat, mulata, izolata cu silicon...nu a avut nici un efect...poate am avut eu ghinion...oricum ma gandesc sa pun din nou una...

PS: Sa nu se supere daca am contrazis pe cineva...cred ca nici nu are importanta cine da solutia cea mai buna atat timp cat scapam de jivraj sau alte probleme de ne mananca nervii iarna...
dacis
QUOTE(OAP @ 18 Nov 2006, 23:00)
.... e adevarat ca ar fi de rasul curcilor sa vezi mercedes cu carton

...iar cand m-am chinut sa pun o tabla in fata carb-ului, taiat, mulata, izolata cu silicon...nu a avut nici un efect...poate am avut eu ghinion...oricum ma gandesc sa pun din nou una...
*


1. Am vazut (cand temperaturile erau sub -20C) si BMW-uri, si Mercedesuri si multe VW-uri. Si nu aveau 50 de ani, unele erau chiar noi-noute...

2. Am spus ca in principiu cu o instalatie de racire OK nu e nevoie de carton in fata radiatorului sigur pana la -10C, pe cand carbul e bine sa fie protejat inca de la +10C. Daca pui la -10C carton si pe jumatatea radiatorului dinspre carburator si masina isi ia aer cald dinspre motor (prin tubul respectiv, care duce la galerie), atunci dupa ce motorul se incalzeste cat de cat (40-50C) motorul merge bine, ca se dezgheata toate in carburator. Nici o protectie, oricare ar fi ea de sofisticata, nu impiedica aparitia jivrajului in primele minute de imediat dupa pornire. Ceea ce fac aceste "cartoane" si "table" este sa impiedice formarea jivrajului si dupa incalzirea motorului.
diaconuliviu
O solutie neglijata si care vine cu masina este acel furtun gofrat dintre galerie si filtrul de aer, evident, cu pozitionarea acelei clapete pe pozitia corecta (iarna). Si daca nu vine (la masinile mai vechi) este usor sa montezi acel furtun (costa doar 3 ron) pe gura de iarna a filtrului cu fixare buna, iar capatul opus montat cit mai aproape de galerie-chiar daca nu se monteaza acel stut/flansa dedicat[a]. Galeria se incinge in citeva minute impiedicind cit de cit jivrarea. Acel carton in fata carburatorului, de asemenea. Functionarea incalzirii flansei, la fel. Sint efecte mici, dar cumulul lor face mult.

O cauza deloc de neglijat este o benzina buna, aditivata contra jivrarii (de regula izopropanol) dar asta tine de producator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.