Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme aeroterma
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristyans24
am dat drumu si eu la caldura zilele trecute,daca tot s-a racit putin vremea ,si am sesizat ca aeroterma scoate un zgomot ff puternic,neobisnuit,nu facea asa de tare inainte,
bordul e tip scoica,nu stiu exact denumirea,e modelul imbracat in negru
deci nu e in nici un caz bord cn3 sau 4,stiu ca la alea is alt model de aeroterme

zgomotul ,intradevar cred ca e facut de ventilatorul aerotermei

ce se poate face?//


vreau sa imi explice un meserias ce rol are aeroterma + caloriferul,mai exact cum functioneaza impreuna,si modul cum sunt conectate fiecare

ms pentru info,scuzati de intrebare,dar chiar nu stiu,as vrea sa o desfac,dar mai intai trebuie sa stiu cu ce am de-a face..
sik
ce fel de bord ai? sa stim si noi la ce tip de aeroterma sa ne gandim banuiesc ca zgomotul il face ventilatorul aerotermei am dreptate sau e din alta parte problema?
pastrama
Or fi intrat frunze la ventilator.
workarea
Zgomotul as zice ca e obisnuit. Aerotermele astea au doua sonerii: de vara si de iarna/timp ploios. Ea a trecut acum pe modulul 2. De ce? Aeroterma se alcatuieste asa: intr-o carcasa de plastic fara capac se afla un motoras care invirte o elice. Elicea aia nu are nici un rulment, e infipta intr-un ax care trebuie uns toamna (ca sa nu scirtiie), cu rezultate slabe. Adica e posibil ca prin februarie s-o apuce din nou.

Iti recomand topicul http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=55580 pentru o informare sumara. Mai sint si alte topicuri, cu explicatii mai amanuntite.

Rolul aerotermei-caloriferului, pe scurt (dar sa stii ca nu sint meserias): caloriferul e o incinta de aluminiu/cupru prin care circula apa incalzita de motor. Pe incinta aia sint aplicate sute de lamele perpendiculare care maresc suprafata de contact cu aerul. Cind aeroterma (ventilatorul) incepe sa se invirta, aerul de afara este aspirat prin grila aia dintre parbriz si capota. Trece pe linga calorifer, unde se incalzeste, si intra in habitaclu, unde te incalzeste pe tine. Dar pe tine nu are de ce sa te intereseze de calorifer: trebuie doar sa ungi lagarul aerotermei, pe care o scoti pe sub bord.
wolffy
Si la mine facea un zgomot puternic. Am dat jos aeroterma.. am scos motorul si l-am uns putin si nu mai face zgomot. Dar am acceeasi problema ca si atunci cand facea zgomot. Si anume cand pornesc aeroterma acul de la baterie sta in stanga pe rosu adica nu incarca. Am pus si voltmetru pe baterie si am 12V si ceva. Stiu ca intr-un timp se blocase motorul de la aeroterma si un papuc de la firul de curent se topise. Am tras alt fir de curent. Unul care duce la (+) prin contact. Si am schimbat si butonul. Tot acceeasi treaba. E normal sa consume asa mult? Nici cand accelerez acul nu trece de pe rosu. Si la relanti cu faza lunga dar fara aeroterma acul nu ajunge pe rosu. Consuma chiar asa de mult aeroterma sau ce as putea sa mai fac la motorul de la aeroterma? De invartit se invarte bine... repede .. se simte cum baga aer... doar ca daca mai stau si cu becurile aprinse risc sa descarc bateria de tot.
Vreau sa mai adaug ca dacia mea e din '89. Nu stiu exact cum se cheama bordul. Aeroterma e in dreapta jos. Cand am dato jos si am invartit paletele cu mana se invarteau foarte usor...
wolffy
Am facut niste masuratori cu multimetrul si am observat ca defapt mie in bord imi arata eronat cum imi incara , si anume. Cu motorul la relanti acul in bord sta la mijloc , unde si trebuie , si am o tensiune de 14.25V masurat cu multimetrul. Cand pun faza scurta, acul se duce putin spre stanga, dar tensiunea e tot de 14.25V .. imediat cum pun faza scurta scade putin la 14.20 si apoi creste la 14.25V ( si se aude cum s-a subturat putin motorul si face galagie mai mare alternatorul) . Daca dau drumul si la aeroterma tensiunea ramane tot pe la 14.25V dar indicatorul din bord e aproape in stanga la (-) pe rosu. Atunci cand pun si faza lunga la relanti am 13.2-13.4V si indicatorul se duce si mai tare pe rosu .. dar totusi imi incarca bateria nu? Mi-am cumparat o baterie noua , tot rombat si am fost pentru garantie si mi-au verificat si cei de acolo cum imi inncarca, cu becuri aprinse .. fara .. si a fost ok. Totusi nu inteleg de ce in bord nu arata cum trebuie...
dyogenes
Nu-ti fa griji, diferenta provine din caderile de pe fire, acumulatorul se incarca normal. Eu am preferat sa trag un fir direct de la borna + special pentru masurarea incarcarii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.