Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema frane Dacia din 1978
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tibip
de 3 zile ma chinui cu franele spate. Teroare pura. Abia am reusit sa dau jos tamburii ca am avut pistonasele blocate, am curatat pe acolo, dar nu am reusit nicicum sa invart de excentricele de reglare. Am incercat prima data cu cheia, dupa aia cu cheie si ciocan, WD40, motorina, dalta... Nu reusesc nicicum sa le pornesc. Nu este cumva o solutie de a le misca? Nu-mi spuneti sa schimb puntea, ca nu e o solutie viabila pt mine.
O alta intrebare: nu exista cumva o posibilitate sa scot eu excentricele astea (de exemplu sa le gauresc si sa le scot) si sa pun din alea cu autoreglare? Talerul ar fi compatibil? Normal ca stiu ca am nevoie de saboti de 1310, si alte piese, dar teoretic, e posibila treaba asta?
argon
Cu autoreglare nu poti sa-ti pui decat daca pui tamburi mari.
rs44
Renunta la sistemul acesta ca nu ai ce sa-i mai faci.
La dezmebrari gasesti ieftin tot ansamlul frana spate autoreglabil(taler, saboti, parghiii)
Dimensiunile sunt aceleasi.Nu recomand sa te bagi la tamburi mari!
sechi
De ce sa dea banii pe alte piese, cand mai simplu e sa degripeze excentricele?
Incearca cu lichid de frana, apoi cu spray degripant. Le lasi la "inmuiat" o zi, apoi incerci sa le fortezi usor cu cheia si precis se vor debloca.
rs44
nu se vor debloca, cine s-a lovit de problema asta stie!
tibip
da, intr-adevar nu se pot debloca. Am incercat toate smecheriile cu excentricele alea, dar fara folos. Parca ar fi sudate, nici macar cu mopsul nu am reusit sa fac nimic.
Cred ca voi face cum ati zis. Taler cu autoreglare, etc.
Intrebarea mea e daca pot folosi fuzetele, rulmentii si mai ales tamburii de frana cu talerul cu autoreglare, fiindca piesele astea sunt in stare foarte buna... (Renault!!!)
Bujor Stefan
Ba sigur se pot debloca!

Dai jos sabotii, dai cu un spray degripant (uita de WD 40, ala e bun la toate si de fapt nu e bun la nimic) si te apuci sa dai ciocane in excentricul ala pe partea dinspre tine. Il ciocanesti in asa fel incat sa-l rotesti, ba in sus, ba in jos, mai dai cu spray degripant s.a.m.d.
Dupa ce incepe sa se roteasca bagi niste ulei de cutie pe el, il iei iar la ciocane, faci reglajele si pui vaselina pe interior si exterior dupa ce ai terminat.
Data viitoare cand va trebui sa umbli la el va merge mult mai usor.
rs44
QUOTE(tibip @ 21 Oct 2006, 18:00)
Intrebarea mea e daca pot folosi fuzetele, rulmentii si mai ales tamburii de frana cu talerul cu autoreglare, fiindca piesele astea sunt in stare foarte buna... (Renault!!!)
*


da poti folosii tamburii, cilindrii receptori, rulmentii
george_d
Si la masina mea erau blocati. Am scos talerul, am dat cu lichid de frana dupa care am batut cu ciocanul in cele doua excentrice. Dupa vreo juma de ora de deranjat vecinii au inceput sa se miste.
Pedro
QUOTE(rs44 @ 21 Oct 2006, 11:28)
Nu recomand sa te bagi la tamburi mari!
*



Eu recomand calduros, doar daca nu ai ce face si ramai pe d-aia mici si odata la 10.000 de km faci lucru manual la saboti pe cand la cei cu autoreglare nu te doare capul.

Ar mai fi o problema cu puntea aia, oricat de bine s-ar fi tinut masina gandeste-te ca are 'spe mii de ani si daca restul se tine bine sigur puntea e cam dusa (coapta=cu surprize) mai bine iei de la dezmembrari una intreaga cu tot cu tamburi , poate chiar pana sau 1 mil si gata , si muuuult mai noua, eu asa am facut , am schimbat pana acum de un an doar sabotii si asta s-a intamplat ieri.
argon
AM sters vreo 10 posturi, eu zic sa pastram totusi o discutie civilizata.
Pedro
In timp ce tu crezi ca sti mai multe ca noi eu am sa explic ce stiu eu si anume: Exista autoreglabili si pe tamburi mici. Puntea de break a fost instalata si pe berlina din motive de batut obraz fata de normele europene in vigoare (in general o masina cam trebe sa distruga ferodourile alea in cca 40mii, la dacia berlina se intampla in jumate sau mai putin timp si uite asa s-a petrecut puntea cu tamburii mariti) Puntea cu tamburii mariti nu are ramforsari suplimentare, ea este identica cu cea cu tamburi mici, doar , talerele si tamburii ferodourile fiind mai mari se uzeaza mai greu. Frana teoretic, calitatea frannei nu difera de la un tip de punte la alta (forta franarii e asigurata de presiunea lichidului de frana care "mai" trece prin repartitor dar practic la cea cu tamburi mariti .............. Beneficiile infranarii mai bune a masinii o vom simti numa cu masina incarcata pe spate , acolo unde acei saboti mai lungi isi vor spune cuvantul. E prostie , a mea sa fie!
argon
Perfect de acord, ce nu stiam eu e daca exista tamburi mici cu autoreglare..se pare ca da.
rs44
sleep.gif
Pedro
Nu stiam pana acum cateva minute , am intrebat pe cineva, dar disputa noastra (una productiva as putea spune) era despre autoreglabili si cat de oportuni sunt (de asta eram deja convins)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.