Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: porneste si se opreste brusc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
AC
Am nevoie de ceva ajutor, poate s-a mai lovit cineva de aceasta probleme si-mi spune si mie ce sa fac. Eu unul nu mai stiu cum sa procedez.
Deci:
Dau 3-4 sprituri, dau cheie, motorul porneste imediat dar apoi se opreste brusc. Parca ar merge o fractiune de secunda doar cu benzina sprituita in galerie. Trebuie sa fac schema asta de vreo 2-3 ori si apoi merge perfect! blink.gif
Pe langa acesta problema, mai da si in nas, nu inteleg de ce.
Mentionez ca aceste defecte au aparut in acelasi timp, de cand am dat jos in primavara carburatorul pentru o curatare de rutina.
Exclus problema electrica, am luat totul nou, fise, bujii, capac delco, etc. Am incercat si diferite pozitii ale avansului, nimic. Bujiile au culoare caramizie, functioneaza ok. Am aprindere electronica, face la fel si pe direct, deci exclus.
Am scos iar carbul, l-am curatat cu atentie in decarburol, suflat apoi cu presiune mare, nici un rezultat. Nivelul in cnc e corect, ciocul de papagal merge bine, nu umezeste pe langa el.
Am incercat si sa amorsez pompa de benzina inainte de pornire fara nici un rezultat.
Ce poate fi oare???
mirceas
pompa de benzina functioneaza? da-i a cheie, scoate furtunul din carburator si vezi daca vine constant carburant...
AC
QUOTE(mirceas @ 23 Oct 2006, 15:15)
pompa de benzina functioneaza? da-i a cheie, scoate furtunul din carburator si vezi daca vine constant carburant...
*


Am verificat si asta, pompa baga constant benzina. Am verificat si debitul: cam 0,5 litri pana ce se opreste motorul.
mihai0070
face asa tot timpul sau doar cand este rece motorul
AC
QUOTE(mihai0070 @ 23 Oct 2006, 15:39)
face asa tot timpul sau doar cand este rece motorul
*


Numai cand e rece motorul (dimineata). Problema se accentueaza cu cat este mai rece afara.
mihai0070
pai trage si tu socul sau tine-o putin turata sa nu moara vre-o 2 - 3 min si vezi daca mai face ....
AC
QUOTE(mihai0070 @ 23 Oct 2006, 15:52)
pai trage si tu socul sau tine-o putin turata sa nu moara vre-o 2 - 3 min si vezi daca mai face ....
*


A, pai fara soc n-am nici o sansa, chiar si vara trag putin socul!
mihai0070
sigur nu trage pompa aer fals ... sau pierzi benzina din carburator (furtun spart pana in carb) daca este ok atunci incepe si verifica bujii fise sa fie bune si functionale .... platina .... nu am idee ...dar cred ca este din pompa de benzina (alimentare)
mirceas
vezi turul la rezervor sa nu fie infundat... de exemplu, iarna am patit sa am dop de gheata, tot asa ca la tine pornea la prima cheie, sprit avea, statea la ralanti mult si bine, dar cand ii dadeam talpa murea...
danny_b

Foarte posibil sa-ti traga aer fals.Fie la furtunul cu diuza ,fie la talpa carburatorului care sa aiba curbura.In orice caz aceste manifestari au loc cind amestecul e sarac,deci prea mult aer.Pune o saiba plata la jiglorul de ralanti si vezi daca se schimba ceva in mersul mororului . Mai vorbim.
gabi1
O.5litri cu motorul cald este foarte putin,normal e 1-1.5 litri.Verifica prima data nivelul in carburator,6-7 mm de la garnitura capacului la plutitor(nu la centrul plutitoarelor...ca asa se face la dublucorp).
AC
QUOTE(gabi1 @ 23 Oct 2006, 23:00)
O.5litri cu motorul cald este foarte putin,normal e 1-1.5 litri.Verifica prima data nivelul in carburator,6-7 mm de la garnitura capacului la plutitor(nu la centrul plutitoarelor...ca asa se face la dublucorp).
*


1,5 litri? mi se pare foarte mult! parca citisem altceva prin cartea lui Mondiru
AC
QUOTE(mirceas @ 23 Oct 2006, 16:25)
vezi turul la rezervor sa nu fie infundat... de exemplu, iarna am patit sa am dop de gheata, tot asa ca la tine pornea la prima cheie, sprit avea, statea la ralanti mult si bine, dar cand ii dadeam talpa murea...
*


Am suflat cu aer comprimat turul si returul la o vulcanizare, bolboroseste bine in rezervor, nu de acolo e problema.
Muttley
Avansul vacuumatic functioneaza?
AC
QUOTE(Muttley @ 24 Oct 2006, 13:09)
Avansul vacuumatic functioneaza?
*


Functioneaza bine. Cand scot furtunasul, motorul isi micsoreaza turatia. Am verificat si cu capacul delco scos; se misca platina cand trag aer pe furtunasul de la capsula vacumatica.
Muttley
Perfect! Incearca sa-l micsorezi cat poti din rozeta.
AC
QUOTE(Muttley @ 24 Oct 2006, 13:16)
Perfect! Incearca sa-l micsorezi cat poti din rozeta.
*


Sa micsorez avansul din rozeta? Adica sa invart rozeta in sens trigonometric sau in sensul acelor de ceasornic?
Dyda
QUOTE(AC @ 25 Oct 2006, 10:44)
Sa micsorez avansul din rozeta? Adica sa invart rozeta in sens trigonometric sau in sensul acelor de ceasornic?
*



Lasa rozeta in pace, aceasta se regleaza numai pe stand si cum asemenea standuri nu exista in service te sfatuiesc sa nu mesteresti la ea.
Avansul vacuumatic intra numai la relanti nu si in sarcina.Mai verifica inca o data nivelul cred ca este prea mic sau prea mare, verifica si giscanul sa aiba jetul concentrat, de asemeni jiclorul de reprize. Cam pe aici se invirte beleaua ta
AC
QUOTE(Dyda @ 25 Oct 2006, 12:15)
Lasa rozeta in pace, aceasta se regleaza numai pe stand si cum asemenea standuri nu exista in service te sfatuiesc sa nu mesteresti la ea.
Avansul vacuumatic intra numai la relanti nu si in sarcina.Mai verifica inca o data nivelul cred ca este prea mic sau prea mare, verifica si giscanul sa aiba jetul concentrat, de asemeni jiclorul de reprize. Cam pe aici se invirte beleaua ta
*


Cand spui jiglor de reprize te referi la jiglorul cu bila din cnc? O sa incerc alt gascan. Ce-i drept, daca accelerez foarte foarte incet, la inceput de accelerare pe ciocul de papagal iese fara vlaga o picatura, doua, sau cel putin asa mi se pare mie! Asta pentru dat in nas.
Dar ai avea vreo idee de ce se opreste brusc dupa ce porneste?? Ti-am spus, toata problema a inceput dupa o demontare-spalare carburator.
Muttley
Daca-n cele din urma, in lipsa d-alte idei te hotarasti sa "dereglezi" motorul, pentru a micsora avansul vacuumatic trebuie sa micsorezi deplasarea platanului datorata deformarii membranei din capsula. Pt asta, rezistenta arcului trebuie sa creasca. Ca urmare, trebuie comprimat partial. Asta se face asezandu-l pe o raza mai mare a rozetei. Datorita geometriei rozetei, aceasta trebuie rotita in sens orar.

Dar, cum Dyda-ti recomanda sa te abtii, avand in vedere cunostintele si experienta pe care le are, consider c-ar fi bine sa-l asculti. Eu am avut problema cu datu-n nas, iar dupa epuizarea tuturor variantelor am micsorat acest avans si problema s-a remediat...
diaconuliviu
QUOTE(AC @ 23 Oct 2006, 15:27)
Am verificat si asta, pompa baga constant benzina. Am verificat si debitul: cam 0,5 litri pana ce se opreste motorul.
*


Asta nu arata NUMAI debitul pompei ci o corelatie intre debit si nivelul in CNC. De regula cu benzina din CNC ar trebui sa ai 0,7-0,8 l, s-a mai scris pe undeva.

Daca nivelul e bun si totusi ai numai 0,5 l, poate fi si pompa de vina. Mai ales ca acea pornire urmata de oprire arata tot o lipsa a benzinei in CNC.
Incearca asa: dimineata, inainte de pornire, scoate furtunul, da la coada pompei pina apare benzina, apoi repune-l in stutul carburatorului si continua sa pompezi de 10-15 ori. Dupa asta reincearca pornirea.
Daca face in continuare CU SOCUL tras as banui reglajul socului (daca intr-adevar carburatorul e curat fara trasee infundate). Daca problema apare la o tentativa de pornire fara soc, mi se pare normal.

A, revin: o reducere a debitului pompei poate fi generat de un filtru decantor atasat inaintea ei si a carui etansare nu mai e buna. Aici ma refer in special la cele cu borcanel din sticla care preseaza pe o garnitura din cauciuc; acea garnitura se deterioreaza, borcanelul poate fi usor montat excentric, caz generator de aer fals.
E patita.
AC
QUOTE(diaconuliviu @ 25 Oct 2006, 14:18)
...

Daca face in continuare CU SOCUL tras as banui reglajul socului (daca intr-adevar carburatorul e curat fara trasee infundate). Daca problema apare la o tentativa de pornire fara soc, mi se pare normal.

.........
*


Am reglat in fel si chip parghia clapeta soc-clapeta acceleratie, ori se ineaca, ori se accelereaza prea tare. Am uitat sa spun, apropo de acest aspect: daca trag spre maxim socul, motorul nu se mai opreste dar in schimb porneste cu vreo 2000 rot/min ceea ce nu-i bine, uzura prematura a motorului care nu e uns in acel moment.
danny_b

Eu am patit la fel , dar la mine a fost slabita cupola de la pompa de benzina , pe unde tragea aer fals si nu statea la ralanti deloc , decit daca trageam socul. Ar mai putea fi infundat circuitul de ralanti sau sa nu-ti inchida una din cele 2 bile din jigloare , mai ales daca au fost in contact cu solutia de spalat .
AC
QUOTE(danny_b @ 26 Oct 2006, 20:06)
..........
Ar mai putea fi infundat circuitul de ralanti sau sa nu-ti inchida una din cele 2 bile din jigloare ,  mai ales daca au fost in contact cu solutia de spalat .
*


Asta bilele din jigloare ar putea afecta doar la "datul in nas" nu si la pornire, corect? huh.gif
AC
Problema cu "datul in nas" am rezolvat-o!! Atentie si la voi: am gasit o membrana de pompa sprit mai deosebita, fabricata de fartec sau oricum, o firma cunoscuta si am inlocuit-o. Pentru cei interesati: membrana este de culoare portocalie, se livreaza cu garnitura de carton separata, tzashpicu cu arc din centrul ei este mult mai rigid, are arcul foarte puternic, cand apesi cu degetul pe ea, arcul opune o rezistenta mult mai mare decat la astea normale. Membrana propriuzisa este foarte elastica, se pare ca are un cauciuc de calitate in compozitie. Si culmea, am schimbat de 3 ori aceasta membrana din primavara pana acum!! Mi-am zis ca nu pot fi toate defecte, insa se pare ca sunt prost construite! Difera oricum si pretul: cele de pana acum costa 20.000 iar asta pe care am luat-o costa 55.000.

Am mai ramas cu problema: porneste si se opreste brusc...sper s-o rezolv si pe asta!
intravenos
Nu ai benzina in CNC.....tu daca o lasi ceva timp nepornita toata benzina din pompa si pana in carburator se duce inapoi in rezervor....vezi cu pompa de benzina
diaconuliviu
QUOTE(AC @ 26 Oct 2006, 12:36)
Am reglat in fel si chip parghia clapeta soc-clapeta acceleratie, ori se ineaca, ori se accelereaza prea tare. Am uitat sa spun, apropo de acest aspect: daca trag spre maxim socul, motorul nu se mai opreste dar in schimb porneste cu vreo 2000 rot/min ceea ce nu-i bine, uzura prematura a motorului care nu e uns in acel moment.
*


Cauta sa tragi spre maxim dar in pozitia in care sa porneasca pe la 1200-1500 rpm, dupa care aplica metoda Dodobird, cea cu "camasa" de cablu.
Sint doua situatii la pornire: cind porneste la 800 rpm dar trebuie sa sprituiesti ca sa nu se opreasca sau sa porneasca la 1500 rpm. Ambele gasesc lagarele semiuscate. Numai ca eu unul prefer sa porneasca la 1500 constant decit sa spritui, caz in care motorul va merge cu oscilatii de turatie, mai periculoase dupa parerea mea, in plus timpul amorsarii pompei fiind mai mare.
Si daca te gindesti putin, si masinile pe injectie pornesc la 1500 rpm. Ma rog, executia pieselor la ele e ceva mai buna, amorsarea pompei fiind mai rapida, dar si ele functioneaza semiuscat putin.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.