Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: incalzire carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
oviss2006
salut. Mi-a venit o idee care cred ca ar fi de folos dar nu stiu cum sa o duc la capat.M-am gandit sa aplic pe carburator un sistem de incalzire care sa nu ma mai oblige sa merg cu socul tras (iarna vorbind), pana la incalzirea motorului. Insa nu stiu daca ideea mea e tocmai buna si mai ales ca nu stiu sa construiesc sistemul. Credeti ca ideea mea este buna? Ma poate ajuta cineva? blush.gif
GFM
Nu stiu daca carburtorul trebuie sa fie cel cald, ci amestecul caburant si motorul. In mers, la masina mea pecarburatie, carburatorul ramane relativ rece. Chiar si pe injectie exista soc, ce semanifesta cam la fel cu cel de la carburatie. Cred ca este o lege a fizicii pe care nu prea o putem sari. Nu stiu...
workarea
Oricum, poti incepe prin aplicarea cartonului pe furtunul de benzina, cind intra in carb. Vazi ca stiu ai batrini de la bloc.
diaconuliviu
Se poate monta o rezistenta in cagula pentru preincalzirea aerului; bun, sa admitem ca acea rezistenta ar incalzi aerul suficient pentru o evaporare multumitoare a benzinei. Ce te faci insa cu galeria care e RECE si va provoca imediat condensarea benzinei pe pereti?. Eu zic ca nu merita, de fapt, nu se obtine nimic in plus fata de soc in sensul ca tot vei avea consum de benzina inutil. A, pentru pornirea pe timp geros, da.

Daca vrei sa scapi de soc cauta un Solex cu soc automat sau adapteaza asemenea soc la carburatorul tau. Nu ma intreba aici ce si cum, cauta ca s-a discutat.
argon
QUOTE(GFM @ 25 Oct 2006, 22:34)
Nu stiu daca carburtorul trebuie sa fie cel cald, ci amestecul caburant si motorul.
*




Ca sa fie amestecul cald in primul rand trebuie sa fie carburatorul.

dyogenes
Cu montatul unei rezistente in cagula... Sa bag un fir inrosit in traseul de aer al carbului, parca mai bine as mai cumpara un stingator in plus... nono.gif
Kinetix
Ei, nu e chiar asa. Cred ca e vorba doar de cateva zeci de grade, aceasta preincalzire fiind utila la temperaturi negative ale aerului.
Eu am folosit un sistem asemanator la un Trabant. Am montat in conducta de cauciuc dintre carburator si filtrul de aer o rezistenta din aia de nichelina spiralata si infasurata pe doua piese dreptunghiulare de mica ce se intersectau in cruce pe lungimea lor. Se gaseste de cumparat la magazinele cu echipamente electrice ca piesa de schimb pentru uscatoare de par. Totul e sa schimbi nichelina si sa alegi un diametru de sarma si o lungime care sa dea temperatura dorita cand e alimentata la 12V. Mai trebuie niste cabluri de legatura cu diametru de 1-1.5mm, un intrerupator in bord (se poate folosi chiar cel de la soc) si gata!
diaconuliviu
1. Poti preincalzi aerul daca acea rezistenta se roseste, apoi opresti alimentarea, incercind pornirea. in momentul actionarii demarorului poti reconecta alimentarea..aerul rece nemailasind-o sa se roseasca.
2. Poti folosi o rezistenta gen "termoplonjor"- rezistenta in teaca metalica.

Is mai multe variante. Existau unele "dedicate" - a vazut cineva la un Tico-taxi, dar n-a intrebat de unde e luata; se monta pe cagula, semana cu o sonda de apa doar mai lunga.
OAP
Salutare la toti forumistii...Apropo de ideea asta...oare ce se intampla daca aplic o teava de cupru in jurul corpului carburat. acolo unde se poate (si unde se jivreaza) teava prin care a circule permanent apa calda...oare pot evita macar jivrarea?
argon
Nu-i totusi mai simplu sa comuti filtru de aer pe pozitia de iarna? unsure.gif nu trebuie sa te complici ca sa eviti givrajul..
OAP
E adevarat ca ar fi solutia cea mai simpla dar:
1. am filtru model vechi, adica fara pozitie de aspirare de la galerie:
2. la viteze de 80 - 90km/h, pe vreme rece si umeda nu cred ca mai ajuta (am oprit de trei ori pe autostrada in conditii asemanatoare sa se desghete carburatorul);
3. trebuie sa precizez ca am gasit "T"ul infundat si nu mai circula apa prin baza carburatorului, ar putea fi o cauza ce agraveaza jivrarea (de fapt este)
4. toti sunt de parere ca aerul rece este mai eficint in procesul de ardere, adevarat de altfel (densitate mai mare), deci daca iau mereu de pe galerie e aer cald:
5. ideea nu ar fi foarte complicata...pur si simplu doua spire de conducta subtire infasurate in jurul carburatorului....practic nu ar deranja nimic (bineinteles sa nu agate comenzile de acceleratie sau shoc)
Kinetix
Teoretic nu e greu, dar nu e mai simplu sa schimbi flansa aia sau ce e infundat?
Eventual sa pui doar o garnitura intre carburator si flansa in loc de cala de textolit (cea cu garnituri de carton pe ambele fete).
Mai incearca si vechiul carton de protectie a radiatorului sau, dupa alte opinii, pus in fata carburatorului.
Succes!
workarea
QUOTE(Kinetix @ 12 Nov 2006, 22:26)

Mai incearca si vechiul carton de protectie a radiatorului sau, dupa alte opinii, pus in fata carburatorului.
*


A nu se confunda cele 2; sint concepte ingineresti de mare angajament si total diferite.

Cartonasul pus in fata carbului nu are ce sa strice si cica protejeaza cit de cit carbul de givraj. Eu folosesc iarna, ca ai batrini. Asta e in discutie aici.

Cartonoiul pus de unii in fata radiatorului e altceva, face ca radiatorul sa nu mai raceasca asa de eficient, deci sa ai temperatura mai mare a lichidului de racire, sa ti se incalzeasca motorul mai repede etc. In mers prin Bucuresti nu recomand; am folosit o singura data, iarna, pe traseul Drumul Taberei-Romana, la ora de virf, si am dat in fiert. M-am lecuit. La drum lung - poate, desi nu cred ca e necesar. Poate unul mai mic, pe jumate de radiator.
coco_3033
Salut oviss2006,

Daca vrei sa incalzesti benzina, poti sa faci asa :
-iti cumperi o teava de cupru (poti lua la fel ca cea de traseu de frana)
-doua coliere care sa intre peste furtunul de benzina
-tai furtunul care ajunge la carb dar dupa pompa de benzina si dupa filtru de benzina daca ai, in asa fel sa fie la jamatatea furtunului care vine din radiator la pompa acolo unde intra termostatul.
-faci 6-7 spire din teava pe furtunul care vine de la radiator la pompa de apa (acolo unde e termostatul)
-spira pe care ai facut-o o 'conectezi' cu furtunul de benzina (evident in ambele capete)
-strangi colierele si gata.

O sa ai intotdeauna benzina incalzita (va trece din pompa prin teava si api la carb).

Cica e o metoda buna ptr. un consum cu 1 % mai putin in oras.
Am vazut acum multi ani la un fost coleg (un domn mai in varsta) si cica chiar se simte o reducere de consum.

Atentie sa nu ai scapari de benzina ca sad.gif o sa ai mari probleme.

Bafta.

P.S. Eu nu am incercat asa ceva, dar daca incerci zine si noua cum este.
oviss2006
Coco_3033, ideea ta mi se pare buna si chiar am sa o incerc dar inainte de asta as vrea sa incerc o metoda de incalzire pt pornire si o incalzire a aerului pana la incalzirea motorului.
george_slz
Aveam pe berlina o instalatie micuta ( o teava de benzina+ o teava de 16mm de cupru pt apa+sarma de jur imprejur pt transfer termic bun+izolatie tip aer conditionat peste, toate astea sub o forma cat mai buna astfel incat ai fi zis ca e facuta special pt dacia)- incalzitor de benzina. In carburator dupa o scurta perioada aveam benzina fierbinte+aer rece....rezulta niste reprize super.
Cand erau temp peste 20 de grade carburatorul devenea superfierbinte, dar nu aparea percolare sau autoaprindere sau mai stiu eu ce, numai ca functiona mai lenes motorul.
george_slz
Aveam pe berlina o instalatie micuta ( o teava de benzina+ o teava de 16mm de cupru pt apa+sarma de jur imprejur pt transfer termic bun+izolatie tip aer conditionat peste, toate astea sub o forma cat mai buna astfel incat ai fi zis ca e facuta special pt dacia)- incalzitor de benzina. In carburator dupa o scurta perioada aveam benzina fierbinte+aer rece....rezulta niste reprize super.
Cand erau temp peste 20 de grade carburatorul devenea superfierbinte, dar nu aparea percolare sau autoaprindere sau mai stiu eu ce, numai ca functiona mai lenes motorul.
Se putea deconecta foarte usor furtunul de benzina si pus pe direct pe carburator la nevoie, dar nu ma oboseam.
Instalatia o facusem eu dupa 3 generatii de imbunatatiri, ajunsesem la dimesiunile pefecte(nu trebuie sa fie o instalatie mare).
aly
QUOTE(george_slz @ 14 Nov 2006, 02:49)
Aveam pe berlina o instalatie micuta ( o teava de benzina+ o teava de 16mm de cupru pt apa+sarma de jur imprejur pt transfer termic bun+izolatie tip aer conditionat peste, toate astea sub o forma cat mai buna astfel incat ai fi zis ca e facuta special pt dacia)- incalzitor de benzina. In carburator dupa o scurta perioada aveam benzina fierbinte+aer rece....rezulta niste reprize super.
Cand erau temp peste 20 de grade carburatorul devenea superfierbinte, dar nu aparea percolare sau autoaprindere sau mai stiu eu ce, numai ca functiona mai lenes motorul.
Se putea deconecta foarte usor furtunul de benzina si pus pe direct pe carburator la nevoie, dar nu ma oboseam.
Instalatia o facusem eu dupa 3 generatii de imbunatatiri, ajunsesem la dimesiunile pefecte(nu trebuie sa fie o instalatie mare).
*



Te rog spune-ne si noua dimensiunile acestei instalatii.
BV07DEF
cineva zicea sa infasuram cateva spire in jurul furtunului unde este termostatul dar eu pun o intrebare de baraj.......Nu putem infasura cateva spire in jurul galeriei de evacuare?nu ar avea eficienta mai mare?
diaconuliviu
Incearca. Sa vezi ce vapour lock vei obtine.
aly
Cred ca o sa incerc ceva intermediar sa vad ce obtin si anume o sa leg furtunul de benzina care intra in carburator de furtunul apa care intra in calorifer pe o lungime de cca 30cm.(le leg cu sarma de cupru peste care trag o banda termoizolanta-ce ziceti?
oviss2006
dupa ce faci sta sa ne spui si noua ca suntem curiosi. nu ca n-as incerca si io dar nu prea e timp
BV07DEF
nu e mai bine sa pui furtunul pe capacul de chiuluasa?si nu te mai complici cu sarme si tot felul de alte cele.eu asa am de la vechiul propietar dar nu stiu sa va zic daca sunt diferente.
ce ar trebuii sa se intample?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.