Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Frana motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
aly
Ceea ce am sa postez mai jos nu este neaparat o problema dar nici nu cred ca o sa fie vazuta de toti ca o imbunatatire asa ca am ales sa poztez aici.
Asadar desi masina merge bine spre foarte bine asi mai avea o dorinta si anume sa fac cumva(daca se poate) sa am o frana de motor mai energica in momentul ridicarii piciorului de pe acceleratie(deci nu atunci cand schimb intr-o trapta inferioara ca acolo e ok).
Mentionez ca am acel teu economizor (prelucrat dupa reteta lui Dodo sau Liviu -nu mai stiu sigur), care la testul "cu gura" se prezinta bine adica nu are scapari.
In plus am si arcul de la capsula vacumatica schimbat cu unul mai moale,iar cursa platinei mobile marita prin pilire(multumiri lui Ceacu).
Bineinteles carburatorul are toate cele 3 nivele de turbionare(turbonator+uis+elice). Aprinderea e una inductiva si anume Malvina, bujii Bosch cu distanta 0.8.Carburatorul reglat la 900 ture cu metoda clapetei peste ultima gaura de progresiune.
Deci in concluzie asi vrea sa stiu daca prin reglaje se poate obtine o frana de motor mai energica si daca da cum, iar daca nu asta e.
Multumesc.

Dacia berlina 1987-motor 1.4-cutie 5trepte-carburator de 1.3
tatabobu
Usureaza volanta.
argon
Nu poti controla tu chestia asta, tine de frecarile din motor/compresie, si nicidecum de sistemul de alimentare. Daca vrei mai energica, baga intr-o treapta cat mai inferioara biggrin.gif
diaconuliviu
O frina de motor cu putin mai energica (acum, acel "putin" pare intr-adevar, putin in rulaj normal, dar in rulaj in frina in caz de forta majora - ex. rulaj pe zapada- este mult) se obtine prin taierea alimentarii in acel regim.
Posibilitati exista: EEBIO care e solutia buna.
Da o cautare si vei gasi pina si schema.
aly
QUOTE(argon @ 26 Oct 2006, 11:23)
Nu poti controla tu chestia asta, tine de frecarile din motor/compresie, si nicidecum de sistemul de alimentare.  Daca vrei mai energica, baga intr-o treapta cat mai inferioara biggrin.gif
*



Am citit undeva(din pacate nu mai stiu unde) ca ar avea o legatura si avansul vacumatic.

Liviu am avut Eebio dar dupa cateva incercari am ajuns la varianta cu teu care mi se pare mie ca are cam aceleasi rezultate.
Daca in acel teu asi schimba arcul ala cu unul si mai moare nu ar fi mai bine?
argon
Prea putin are legatura cat sa remarci, eventual iti da hopuri in frana de motor un avans vacumatic prost reglat, si e mai rau atunci.
diaconuliviu
Intarind arcul nu vei mai obtine acel efect de saracire a amestecului in frina de motor. In plus, prin circuitul de relanti va fi absorbit amestec care va fi aprins de bujii; acel amestec ars, cit de putin, dezvolta un lucru mecanic, infim, nu contest, dar exista.
EEBIO avea in plus avantajul ca "taie" si acel amestec absorbit, motorul raminind in functionare de compresor, de frina.
Daca ai avut curiozitatea cind aveai EEBIO, ai vazut diferenta. Adica, intri in frina de motor iar cind turatia ajunge la nlim (1400..sau cit e reglata) si valva deschide relantiul, vei simti un mic "zvic" sau, mai degraba, o defrinare a masinii. Aia e diferenta intre frina pura si micul lucru mecanic dezvoltat la mers fortat.
argon
Foarte mica diferenta cu EEBIO, probabil va fi ca la masinile pe injectie, unde de asemenea se taie alimentarea, si frana demotor tot bleaga e.
aly
QUOTE(diaconuliviu @ 26 Oct 2006, 11:58)
Intarind arcul nu vei mai obtine acel efect de saracire a amestecului in frina de motor. In plus, prin circuitul de relanti va fi absorbit amestec care va fi aprins de bujii; acel amestec ars, cit de putin, dezvolta un lucru mecanic, infim, nu contest, dar exista.
EEBIO avea in plus avantajul ca "taie" si acel amestec absorbit, motorul raminind in functionare de compresor, de frina.
Daca ai avut curiozitatea cind aveai EEBIO, ai vazut diferenta. Adica, intri in frina de motor iar cind turatia ajunge la nlim (1400..sau cit e reglata) si valva deschide relantiul, vei simti un mic "zvic" sau, mai degraba, o defrinare a masinii. Aia e diferenta intre frina pura si micul lucru mecanic dezvoltat la mers fortat.
*




Cred ca am scris eu gresit. Ideea mea era cu un arc mai moale nu mai tare astfel incat sa fie si mai sensibil la depresinea din galerie.
Ce zici daca arcul e mai moale si pe deasupra mai si largesc putin gaura aia din cagula nu ar creste volumul de aer "fals" energizand astfel decelerarea?
diaconuliviu
In cazul slabirii arcului poti avea surpriza sa traga aer fals si la relanti.
Si nu gaura din cagula se mareste. Pentru aport suplimentar ar fi necesara majorarea gaurii din "dopul" teului, adica sediul supapei. Caz in care, o deschidere a supapei in perioadele de progresiune sau alte regimuri tranzitorii ar saraci brusc amestecul cu efect de "dat in nas"

A, argon, acea marunta diferenta, poate iti reduce spatiul de frinare pe zapada in loc de 3,5 la 3 m, suficient sa nu-l tuflesti pe cel din fata sau sa eviti betonul din cale.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.