Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bara de rigidizare pt amortizoare
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2
Lostboy
Am observat la unele masini tunate ca exista o bara (un fel de bara stabilizatoare) care leaga cele doua extremități superioare ale amortizoarelor (partea de la motor unde se prind amortizoarele în acele ”oale”. Ce rol au?
Eu bănuiesc că fac mașina mai stabila în viraje la viteze mari....dar să n-o dăm cu bănuitul.....
Am putea folosi această utilitate la lgn?
2dor
Se numeste Strut Bar - http://en.wikipedia.org/wiki/Strut_bar
Lostboy
Din câte am citit (sar'mâna 2dor) am bănuit binișor.
Are cineva așa ceva pe mașina lui (nu neapărat lgn)?
Păreri, opinii....etc. ...anything can help
Se merită?
Eu aș vrea sa-mi pun așa ceva dar nu știu dacă se coercializează așa ceva....nu am cum să-mi confecționez una - lipsă aparatură!
Aș dori să cumpăr așa ceva (bănuiesc că pot folosi bară stabilizatoare ca traducere pentru limba română )..dar nu știu de unde?

PS: Am editat pt greșeli de ortografie
2dor
Sincer nu prea are rostul la masinile noastre bara asta. Se pune pe masini sport. Ai putea gasi poate sa se potriveasca de la alta masina.
driverx
Deci stai sa inteleg. Tu nu stii ce face bara aia, dar vrei sa stii daca se poate monta pe LGN ??? !! ?? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Mda...e si asta mod de abordare a problemei. Pun ceva pe masina, ca pare mai cool, dar nu stiu ce e..... radmasa.gif
Lostboy
Dacă ai fi citit și mai sus ai fi observat că este un link către o explicație....Asta în cazul în care ai fi citit și mai jos decât primul post...în fine...aveam o părere despre ce este dar nu eram sigur....

[editat de moderator...eliminare jigniri si atacuri la persoana]

Iar despre adoptarea soluției la mașina mea doar am întrebat, iar un om cu capul pe umeri mi-a explicat că nu prea se merită (respect 2dor).
gogota_69
nu neaparat numai pe masini sport se poate monta daca va uitati exista si pe tico.ciao
B21zxj
"[I]Am putea folosi această utilitate la lgn?"

ma indoiesc de utilitatea ei pe logan.. loganul este o masina cu o garda la sol mai mare decat masinile pe care se foloseste acea bara, sa nu mai zic de performante.
2dor
O fi pus cineva si pe Tico. Si pe Dacii gasim eleroane de la mici la foarte mari cu scopul de a impiedica decolarea cica.
adiya
Bara asta a fost inventata cu mult timp in urma pt a prevenii dezmembrarea daciilor de prin 70:))
gogota_69
QUOTE(2dor @ 27 Oct 2006, 16:05)
O fi pus cineva si pe Tico. Si pe Dacii gasim eleroane de la mici la foarte mari cu scopul de a impiedica decolarea cica.
*


am vazut pe mai multe tico dar probabil si-o fi pus fiecare unsure.gif acum nu am de unde sa stiu.ciao
Darkyro77
o poti pune si pe logan ... dar isi are rostul doar daca schimbi suspenzia pentru rigidizare ... o sa-mi pun eu, problema este ca trebuie date gauri in oale.
prody
Am vazut odata una pe un BMW Ursulet pe care l-am dezmembrat, dar nu stiu daca este dotare de serie.
Alecs_TGA
aia este pt rigidizare a caroseriei nu prea ii vad rostul pentru o masina de serie cu calitatile loganului ......... mai ales cele sportive care sunt slabe ....... dar daca vrei poti sa iti pui fara probleme
Darkyro77
Alex ... te invit cu masina mea la care am schimbate arcurile si amortizoarele pe un drum virajat si cu gropi (cu toate ca ma doare sufletul s-o bag p'acolo) sa vezi de ce e nevoie ... la stock n-ai ce face cu bara dar cand ai pus suspensie mai rigida pe ea se cere.
2dor
Uite intrebarea si raspunsul.

http://e30m3performance.com/myths/Strutbar..._bar_theory.htm

Eu nu te contrazic, poate se simte si la Logan cu suspensii si amortizoare sport dar citeste concluzia din link. Este pentru masini de curse in special, iar masinile de strada pe care se pune nu mai sunt stock de loc. Ma refer la faptul ca respectivii proprietari nu si-au facut masina pentru mers la serviciu. Sunt masini pentru curse legale sau ilegale. Salut
Dsign
ar mai fi de luat in calcul urmatorul aspect: in cazul unei lovituri din lateral, se va deplasa suspensia cu totul, datorita acestei bare stabilizatoare. pt strada, no way, decit daca ai suspensie sport
Lostboy
Partea cu lovitura din lateral .....hmmm
2dor
E un Cielo WRC si de aia are nevoie de bara, da.
moshulik
Foarte bine scrisa explicatia la strut bar de pe unul din link-urile de mai sus.
Concluzia insa este urmatoarea.

Bara de rigidizare fixeaza distanta intre capetele superioare ale amortizoarelor. Aceasta bara este supusa la extensie in cazul masinilor de curse, care vireaza la peste 1G sa zicem. Aceeasi bara este insa supusa la compresie in cazul unei denivelari oarecare, din cauza unui cuplu de rotatie ce apare asupra amortizorului din cauza puntelor diferite de aplicare a socului (la roata) si rezultantei - capatul amortizorului, care este deplasat mai catre centrul masinii. Ce-i drept, fortele astea sunt destul de mici, din cauza faptului ca distanta asta e destul de mica si cuplul rezultat mic. De asemenea, o suspensie moale (arcuri moi) - amortizeaza aceasta forta tranzitorie, deci compresia care apare teoretic in bara de stabilizare e relativ redusa.

Un aspect interesant aici - suspensia pe bara de torsiune nu sufera deloc de fenomenul asta, bara de torsiune transfera cuplul dat de o denivelare la roata direct intr-un cuplu de rasucire la nivelul lonjeronului, nu solicita caroseria si prinderea superioara a amortizorului, care nu mai trebuie sa fie montat vertical, si intr-un unghi optim pentru a anula o eventuala rezultanta.

Oricum, fenomenele de mai sus sunt sesizabile doar in conditii de exploatare "extreme", adica de exemplu sa mergi cu 80 pe un drum forestier sau pe un asfalt gaurit, fara "mila" de masina. Doar in conditiile acelea s-ar vedea avantajele aduse de bara de stabilizare in cazul suspensiei clasice cu arc, respectiv ale suspensiei pe bare de torsiune (solutie adoptata exclusiv pe masini dedicate unui anumit target de utilizatori).
wiorelus
Se poate si pe logan, si chiar este si instalata pe un logan germania de 118 cp. Am sa incerc sa pun si o poza.
juristul2000
Chestia aia arata cel mult a "tzava" stabilizatoare nu a bara.La vechile dacii am vazut asa ceva din cornier facute da vad ca am avansat putin.
Dsign
e mai mult de estetica ce s-a aratat in poza de mai sus... o bara stabilizatoare sanatoasa se prinde direct de flansa amortizorului...
bassfreak
ala pare a fi loganul preparat de ADAC.
nu cred ca este chiar de estetica, banuiesc ca isi face treaba foarte bine, nu puneau ei ceva in plus sa ingreuneze masina inutil.
klaus
Ca au dus bateria prin spate ca sa mai echilibreze din mase am inteles, dar nu vrea nimeni sistemul de prindere al capotei care e pe loganul ala? Parca ar fi de pe jeep wrangler...
Si chestia aia rosie de la parbriz la ce o folosi?
Highwayman
Am impresia ca asta e o masina din Cupa Logan, din cate am vazut eu din poze. Din pacate nu am gasit poze mai mari.
2dor
Klaus sa inteleg ca o sa iti dai gauri in capota pentru sistemul ala de prindere?
ToPser
total gresit Dsign ! vrei sa retezi amortizoarele sau ce ?
Efectul este de rigidizare a caroseriei, respectiv de a impiedica contraaripile sa se stranga una spre cealalta.
Cine se indoieste de utilitatea acesteia nu pot sa-i schimb parerea ,dar daca va uitati mai atent veti vedea ca Matizul are din fabricatie asa ceva .

ps. Bara e facuta de mine.
user posted image
klaus
Are din fabrica ce? Daca zici ca bara e facuta de tine...
ToPser
Daca erai mai atent vedeai ca am facut referire la Matiz cand am zis ca are din fabrica strut bar...
bassfreak
klaus: sistemul ala de inchidere/blocare al capotei nu costa mai mult de 10-15 euro, nustiu de ce ar fi mai bun decat sistemul standard de la logan - cred ca sunt facute asa ca sa fie standard la curse, sa nu stea mecanicii sa caute clapeta pe sub capota cand e vreo problema.

talpa aia rosie de langa parbriz zic eu ca este un contactor, probabil intrerupe ceva in cazul in care este capota deschisa.
Lostboy

QUOTE
talpa aia rosie de langa parbriz zic eu ca este un contactor, probabil intrerupe ceva in cazul in care este capota deschisa.


Mare dreptate grăiești bassfreak.
juristul2000
Deci pana la urma stie cineva unde se poate cumpara asa ceva sau cine stie sa faca asa ceva?Ca eu as vrea sa-mi pun
dogy_10
incearca sa cauti pe net la firma care a preparat loganu ala ca ei au pus si bara(oricum fara suspensie sport nu cred ca are vre-o utilitate)

am uitat sa spun cum se cheama firma: wiechers
imagecam
Acela e sistemul stadard de asigurare a capotei pt masinile de circuit-rally iar la baza parbrizului e comanda pt stingatorul de la compartimentul motor.
Toate acestea fac parte din kit-ul care se va putea achizitiona pt cei interesati de Dacia Joe Cup de la Renault Sport Technologies prin intermediul lui George Grigorescu & Mach1
razvant
[quote=dogy_10,18 Dec 2006, 20:03(oricum fara suspensie sport nu cred ca are vre-o utilitate)


Utilitatea barei este aceea de a transforma masina in caruta si de a face sa-ti cada si ultimii dinti din gura ,in cazul in care au mai ramas cativa dupa ce montezi si amortizoare sport..... biggrin.gif
dogy_10
pai asa de rigide sunt amortizoarele sport?
daca montezi doar arcurile e mai bine?
Dsign
eu zic ca nu e chiar asa bine sa montezi doar arcurile... risti sa plece de pe suport si sa te tii batai si zgomote dupa aia...
Alecs_TGA
nenea dsign am montat eu arcurile si te contrazic wink.gif masina suspendata/puntea in aer, lasata la maxim arucrile nu joaca cu amortizoarele originale wink.gif
IRONICK
QUOTE(klaus @ 8 Nov 2006, 22:44)
Si chestia aia rosie de la parbriz la ce o folosi?
*
QUOTE(bassfreak @ 9 Nov 2006, 17:19)
eu ca este un contactor, probabil intrerupe ceva in cazul in care
*
... este accident.
razvant
[quote=dogy_10,26 Dec 2006, 21:12]

daca montezi doar arcurile e mai bine?
Eu am doar arcuri sport iar amortizoarele de pe fata au tijele scurtate cu 35mm si e ok. Urmeaza suspensii reglabile pe inaltime....
razvan.nico
se gasesc bare stabilizatoare si pentru fata si pentru spate la Racing Nick. Ceva cam scumpe, iar cea din fata se monteaza peste capacul de la filtrul de aer, cand se schimba filtrul, trebuie demontata bara. Sa nu mai zicem de garantie...
Lostboy
Să fie publicitate , să nu fie ....?
Zi dumneata domnule nico!
einstein1984
QUOTE(bassfreak @ 9 Nov 2006, 18:19)
klaus: sistemul ala de inchidere/blocare al capotei nu costa mai mult de 10-15 euro, nustiu de ce ar fi mai bun decat sistemul standard de la logan - cred ca sunt facute asa ca sa fie standard la curse, sa nu stea mecanicii sa caute clapeta pe sub capota cand e vreo problema.

talpa aia rosie de langa parbriz zic eu ca este un contactor, probabil intrerupe ceva in cazul in care este capota deschisa.
*


Sietemul de inchidere a capotei are rolul de o tine inchisa in caz de trosneala usoara in bot pentru a putea termina cursa, e impusa de normele FIA. Inutila si periculoasa (in caz de impact cu pietoni)la o masina de strada.
Chestia aia rosie e un master switch, opreste alimentare cu energie electrica pe toata masina in caz de accident pentru a preveni incendiul. Deasmenea prevazut in normele de siguranta FIA. E actionat manual.
razvan.nico
Pentru Lostboy: legat de reclama, cred ca mi-a cam scapat, intentia mea a fost doar de a-si face lumea o idee, si poze, si preturi, etc. Multumim de atentionare si numai bine!
Lostboy
dar nu am văzut nicio poză......de ce?
razvan.nico
Pentru ca o sa le pun eu imediat biggrin.gif
[attachmentid=1627431891][attachmentid=1627431892][attachmentid=1627431893]
si inca ceva:

"Salut,
intradevar bara de rigidizare blocheaza accesul la filtrul de aer! Dar tinand cont de faptul ca NU se umbla la filtru decat odata in cateva mii de Km. atunci nu este asa de tragic,caci se poate demonta bara din unul din suruburi,stanga sau dreapta...
NOTA : Bara de rigidizare spate este din aluminiu si costa 147 Euro !
Cu stima,"

...asa, ca o simpla parere!
IRONICK
Pe spate chiar nu este nevoie de bara. De o punte mai buna sufera acolo ...

5 Feb 2008, 16:37:
EL. La un impact frontal cum se comporta partea din fata?
valispeed04
Mai depinde si de stilul de condus ....sa-ti dai gauri in clopotele de al amortizoare , sa-ti gauresti capota degeaba ...nu vad rostul.....poate la capota se mai uita curiosii la semafoare si isi imagineaza vreo bestie sub capota. Eu am un stil de condus foarte agresiv si sincer nu mi s-a deformat nimic si nici nu mi-a sarit capota in cap pana acum(72 de mii). Ma tenta' si pe mine sa pun o bara de rigidizare dar decat sa pun una de dragul de a o pune ...mai bine lipsa.Si inca ceva bara nu trebuie sa fie curbata daca chiar o solicitati.....scopul ei e de a mentine o distanta fixa intre clopote.
Am atasat o poza cu o bara care arata a rezistenta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.