Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Indicator benzina defect (split de la SLZ)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Mache
Am o Dacia 1310 TLX, din '90. Pe la mijlocul lui ianuarie acul indicator a decis sa ramina blocat pe 0. M-am dus la un atelier auto, de cartier, si am intebat ce poate fi. Raspunsul: "Da-i vreo 3-4 pumni si-si revine!"

Am reununtat sa mai verific cauza. Si m-am asigurat ca pun suficienta benzina inainte de a pleca la drum. La un moment dat, prin martie, mergand pe un "foarte bun" drum judetean, s-a deblocat si a inceput sa-mi arate ca am jumatate de rezervor plin. Acum, chiar daca il umplu pana sus si da pe afara, nu trece de jumatatea scalei nici sa-l bati. biggrin.gif



Ce ar putea sa aiba?



Ma astept sa patesc asemeni uni cunoscut care, venind de la Pitesti la Bucuresti, cu jumatate de rezervor de benzina, a observat ca, pe masura ce se apropia de capitala, nivelul de benzina in rezervor crestea. Ajunsese omul sa creada ca are rezervorul plin! laugh.gif
Oroles
poate sa fie indicatorul de vina, sau poate plutitorul din rezervor sa fie gaurit.
bogdan_o
Mache, ai plutitorul gaurit si iti intra benzina in el si nu se mai ridica (,) complet plutitorul. E usor de inlocuit si plutitorul costa cateva zeci de mii de lei.
Mache
Multumesc. Cum se procedeaza? Ca eu sunt incepator si nici nu am prea mare experienta in"mestereala"?
Gaby
QUOTE
Multumesc.  Cum se procedeaza? Ca eu sunt incepator si nici nu am prea mare experienta in\"mestereala\"?


Treci pe la mine si-ti spun eu !
bogdan_o
Cel mai probabil ai berlina. Scoti mocheta din portbagaj, scoti si tabla aia care vine desupra rezervorului (e un surub de 17) si ai sa vezi rezervorul. Pe el o sa vezi partea de sus a sondei (te prinzi dupa cele 2 fire si mufa de rigoare). Scoti mufa si apoi cu o surubelnita mai lata si cu un ciocan micut desfaci sonda. Pui varful surubelnite pe crestatura sondei si lovesti usor cu ciocanul in manerul surubelnitei. Se desfac in sesn invers acelor de ceasornic. Dupa ce ai scos sconda (vezi ca trebuie sa o rotesti cu 90 de grade ca sa iasa si plutitorul) scoti plutitorul de pe tija sondei (cu grija sa nu o indoi) si pui plutitorul nou. La remontare, operatiile sunt in sens invers, cu mentiunea ca la introducerea sondei in rezervor trebuie sa ai grija sa intre ca lumea plutitorul si sa nu loveasca in peretii interiori.
Marty
Vezi sa schimbi garnitura dintre soclul sondei si rezervor. Eventual sa-i dai si cu niste silicon special pe ea
Mache
Multumesc. M-am lamurit.
GabiS
Plutitorul e vreo 15000lei.



Eu am avut o problema silmilara, adica nu mi-a mers indicatorul cam un an, dupa care il iarna asta pe un frig teribil a inceput sa se miste. Eram asa de fericit... biggrin.gif

A doua zi dimineata nu mai mergea iar si am inceput sa caut iar cauza din care nu mergea(fusesem si inainte pe la diversi care ma sfatuiam sa schimb ori ceasul ori sonda- care nu sunt deloc ieftine). Partea buna e ca am gasit drept cauza una dintre munfele ce intra in bord, ce avea un papuc iesit putin si nu mai facea contact. Poate asta e si la tine, in afara de plutitorul gaurit.
ag63kry
ok>

si acum sa va testez cunostintele.

asa cum a spus si mache in primul lui mesaj, problema unora cu berlinele este urmatoarea:

daca bag 2 l in rezervor, pun contack- ok bec, indicator. PORNESC motor, se duce acul incet-incet pana la jumatate. OPRESC motor, scade pana unde trebuie, se aprinde bec, ok.

bag 20l..pun contact se duce la juma...PORNESC motor...ajunge incet incet la FULL...opresc, acul revine. Am schimbat sonda...aceeasi problema..mentionez ca am umblat pe la vceasuri..le-am pus o lumina albastra...fire nu sunt iesite din mufe...masa nu-mi lipseste ca am verificat toate firele sa aiba pe ele ori plus ori minus...nu stiu schema electrica.............

deci...cine ma poate ajuta? mi-a spus cineva ca poate fi un scurt in tabloul bord..dar scurtul asta d c se manifesta doar cand pornesc motor???am scos firul de la alternator...m-am gandit ca atunci cand incarca bateria e problema..nimic , acelasi simptom...
oly
eu am observat alta chestie ciudata la berlina :

acul urca putin cand turez putin motorul

presupun ca atunci cand motorul este turat este destul curent in instalatie si acul indica corect ,desi sonda mea este decalibrate rau de tot



Mache

problema ta ar putea fi si de la sonda si de la ceas (ac)

sonda are in ea un fel de potentiometru care poate nu mai face contact dupa o anumita inaltime(nivel de benzina in rezervor)

chestia asta apare la cielo: daca un an de zile nu-i bagi benzina peste jumatate de rezervor degeaba ii faci plinul ca nu-ti indica ,asa a patit fratemeo



deasemenea poate ca iti atinge acul (indicatorul) undeva si nu mai poate merge mai departe asa am patin eu la break cu acul de la apa. preblema rezolvabila cu un pumn la bord sau o groapa servita smile.gif
Mache
Multumesc pentru sfaturi. Cand se va rezolva problema, iar eu sper ca acest lucru se va intampla cit mai curind, am sa va comunic ce a avut.



Eu obisnuiesc sa am rezervorul aproape plin. Iar cand mi s-a defectat indicatorul de benzina umblam cu el plin, ca a mea berlina cam are consumul mare prin oras, si nu aveam chef sa raman in pana. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.