Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: avans cicalitor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
oviss2006
Spuneti-mi si mie fratilor cum sa elimin tacanitul avansului ca nu stiu ce sa mai fac. Am dat avansul mic dar tot mi tacane atunci cand apas acceleratia foarte mult dintr-o data pana la maxim sau atunci cand urc un deal sau cand am masina incarcata. Am tot schimbat tipurile de benzine si acum folosesc si v-o recomand pe EFIX de la ROMPETROL care dupa parerea mea e cea mai buna. Dar tot ii tacane un pic avansul. Ce sa-i mai fac??? sad.gif
EUROPE_
Esti sigur ca e avansul? Eu cred ca sunt culbutorii dereglati.
Alex 23
Aceeasi problema a avut-o si taica-miu la fosta lui masina, dupa ce un mecanic meserias i-a reglat culbutorii cu motoru cald. Ca sa nu mai tacane i-a luat de tot avansu. Cineva ii spunea ca putea sa fie indoita vreo coada de supapa, altii vreo tija de la culbutorii. Cert este ca dupa un anumit timp a putu sa-i faca avansu cum trebuia si masina n-a mai scos nici un tacanit.????????
Cert este ca nu e de la benzina. Si cum a inceput sa tacane, asa dintr-o data?
coruxco_ccr
Verifica culbutorii care mai mult ca sigur au gauri in ei si nu se pot regla la dimensiunile normale . Parerea mea ia unii noi !
oviss2006
Ma gandeam eu ca e de la altceva mai ales ca nu se aude decat la sarcina mare, in rest pot sa accelerez cat vreau(cu motorul pe liber) ca nu se aude nimica. Va multumesc baieti si am sa verific smile.gif
marianrec
Poate este avansul vacumatic prea mare...
sobolan
posibil sa ai avansu prea mare...sau uzura la delc....incearca sa pui alt delc pe masina in aceeasi pozitie cu cel scos si vezi daca mai bate.....
oviss2006
Am desfacut azi capacul la chiuloasa si am gasit o tija inpingatoare stramba si dupa parerea mea sunt si culbutorii dereglati ca au un joc cam mare de aproximativ 1mm.Ma duc maine cu ea la reglat. Va tin la curent. blink.gif
RedLabel
nu uita si de preturi...manopera + materiale... unsure.gif
oviss2006
Am fost azi la mecanic sa-i regleze culbutorii si sa-i schimbe tija impingatoare culbutor. Rezultatul: groaznic! Motorul merge mai rau ca inainte. Am fost apoi la alt mecanic si raspunsul lui a fost simplu: Ce vrei sa-ti fac la el, ca merge bine? Bai fratilor, n-oi fi eu mecanic dar stiu sa fac si eu diferenta cum mergea inainte si cum merge acum.Sa va spun cum se manifesta: acum se aud intradevar tachetii cum bat daca stau cu urechea in apropierede chiuloasa, porneste mai greu, motorul merge trepidat si scoate un sunet asemanator cu cel de toba sparta. Costurile nu au fost mari si anume 60000 lei tija si 100000 lei manopera(la o cunostinta). Pretul intreg erea de 250000lei manopera. Pretul unei rectificari complete a chiuloasei am inteles ca ar fi de 700000 lei si 200000lei demontatul si montatul pe blocul motor, in total 900000lei. Dar dupa ce mi-o fac eu pe a mea va promit ca vi le fac si pe ale voastre radmasa.gif PRAF biggrin.gif tongue.gif Pe bune , cand amtimp ma bag eu si o reglez pentru ca e a treia oara cand ma dezamagesc mecanicii astia si tot eu am gasit defectul. Dupa ce o REPAR am sa va cer ajutorul vostru sa-mi gasiti si mie pistoanele. smile.gif Sper sa nu fie asa. Iar tacanitul de care ma plangeam tot asa e.
EUROPE_
@ oviss2006, iti reglam eu culbutorii pentru 5 ron wink.gif .
Mecanicul ori nu ti-a reglat bine culbutorii, ori culbutoriisunt uzati, si de aceea se aud acele batai .
Mecanicul ala, poate ti-a umblat pe la avans, daca spui tu ca nu mai trage masina.
oviss2006
Inca nu am reglat culbutorii dar problemele sunt din ce in ce mai mari. Masina nu mai trage ca inainte chiar daca ii dau avansul mai mare, tacanitul in chiuloasa e din ce in ce mai mare. Tacanitul asta mi-a aparut in momentu care mecanicul (care mi-a reglat culbutorii) mi-a intors delcoul (l-a scos si l-a montat cu 90 grade in sensul ceasornic) pt ca erea cu vacumul langa motor. Cineva mi-a spus ca ar mai fi din cauza consumului redus(motor 1400cc si jicloare de 1300). Am observat ca daca trag aer pe furtunul de vacuum nu se misca nimic in delco. Care tre sa fie distanta intre culbutori si tacheti cu motorul cald (la un motor uzat, ca am inteles ca nu se mai potrivesc aceleasi masuri ca la carte) si cum imi dau seama de culbutori daca sunt foarte uzati?
oviss2006
Am uitat sa va spun ceva care mi se pare cam neobisnuit. Atunci cand dau avansul mai mic nu-mi scade mult puterea ci mi se smuceste masina dar in rest mere bine si chiar fuge. E normal? mellow.gif
Dieselx
Iar cand dai avansul mic, nu se atenueaza tacanitul deloc?

Lamureste-ne!

Tacanitul este doar in sarcina sau permanent?

Te citez : "nu se aude decat la sarcina mare, in rest pot sa accelerez cat vreau(cu motorul pe liber"

Daca rampa de tacheti e dereglata, zuruie ori la deal, ori la vale, ori la campie
oviss2006
Cand dau avansul mai mic se atenueaza tacanitul dar nu de tot. Daca accelerez motorul in gol nu se aude tacanitul, ci doar in timpul mersului atunci cand apas pedala la maxim sau cand masina e grea(si tot asa la o accelerare puternica). Cel de-al doilea tacanit mi-a aparut dupa ce mi-a reglat culbutorii si se aude usor cand motorul e la relanti si se aude de sub capacul chiuloasei.
Zaheiu
DAca culbutorii au scobitura (sunt uzati) se pot regla pe baza unghiului de rotatie al piulitei (gasesti pe forum). Odat am avut capacul varza, si tot la fel nu puteam regla deloc avansul. Ar fi bine sa incerci cu alt delcou.
EUROPE_
Eu iti recomand sa te duci la un mecanic priceput care sa iti regleze culbutorii si avansul ca la carte, sa iti regleze si carburatorul. Dar, repet, un mecanic priceput, spunei toate problemele, iar daca e mester mare, v-a stii el ce sa faca.
danny_b
Eu cred ca mai mult rau ai facut, cind te-ai gindit sa mergi la o cunostinta.Un mecanic care nu te cunoaste,nu stie cine esti daca nu-i spui tu !Si ca atare, va lucra bine,pentru ca il poti reclama ,ceea ce nu cred sa-i convina.Acuma ,eu am avut probleme cu avansul ca tacanea,din cauza benzinei proaste, si a trebuit sa-i iau din avans.Nu am facut bine, pt. ca la urmatoarea alimentare am bagat benzina mai buna si nu mai mergea bine motorul.Tacanitul a disparut in momentul in care am pus aditiv de benzina in rezervor si apoi am alimentat.Deci rezultatul a fost ca orice benzina am pus ,a trebuit sa o imbunatatesc.Deci la mine, aparea tacanitul doar cind urcam un deal sau cind apasam tare pe acceleratie.Daca tacane tot timpul, atunci probabil ca e din culbutori.Daca vrei, iti scriu ordinea de reglare.Mai vorbim.
Dieselx
Perfect corect ce spune Danny_B Nu e recomandat niciodata o cunostinta care gaseste 7 scuze sau alte subterfugii. Cel mai bun este mecanicul despre care auzi "de bine", la care te duci, ii pui lista de probleme, si intrebi doar "cat??? dar sa nu mai aud zornaieli!"
La tine in clipa de fata sunt 2 probleme distincte. este parerea mea.
1 bataia clasica de avans a motorului cand este in sarcina dar supraalimentat (acceleratie la fund)
2 bataia in tacheti (aici doar un mester bun poate pune mana)

Cata vreme avem de a face cu 50 de soiuri de benzina, problema avansului va fi permanenta. Functie de calitatea benzinei, tot timpul va fi necesar dupa alimentare o "mangaiere" a avansului.
Poate gresesc, dar pana acum nu mi s-a demonstrat contrariul.
oviss2006
MISIUNE INDEPLINITA GATA fratilor cu cosmarul avansului cicalitor. S-a terminat si asta in doar 15 min. Mi-am luat inima-n dinti si fara nici un mecanic ci doar dupa o orientare dupa voi(unul din voi mi-ati spus sa inlocuiesc demonstrativ delcoul, insa n-am avut de unde sa-l imprumut) si am desfacut bucati-bucatele delcoul.Ce credeti ca am gasit? La avansul centrifugar, una din tijele(sa-i spun asa) de care erea prins unul dintre arcuri, atingea de platforma platinei. Am remediat defectul si SUCCES.MERE SUPER.Insa tacanitul acela usor ce se aude din capacul chiuloasei inca se aude. Dar il fac io si pe ala. Daca ati putea auzi ce frumos toarce motorul acum.Deabia astept sa ma intalnesc cu ,,mecanicul" meu. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.