Daca nu ti-e cu banat, crezi totusi ca ai putea sa ne spui clar cum e montat ledul?
QUOTE(mirceateodorescu683 @ 14 Oct 2006, 17:13)
-led
de 12V montat pe placa bordului (restul ledurilor, originale, au 3V, mi s-a spus)
Led-ul a fost montat in locul in care s-ar fi putut monta led-ul original, care nu se poate adapta, deoarece am inteles ca nu are de unde sa se alimenteze. Led-ul, in cazul meu, intra perfect in canalul prin care ar fi luminat led-ul original. Acesta se alimenteaza la 12V, se aprinde la punerea contactului si se stinge la infigerea cataramei centurii prin intreruperea circuitului, asa cum am mentionat.
QUOTE(mirceateodorescu683 @ 30 Oct 2006, 13:23)
Led-ul de martor de centura de siguranta a fost montat pe plansa de bord in serie cu o rezistenta de 1k dupa ce s-a incercat montarea unui led ca toate celelalte
Deci e "led la 12V" sau e led la 3V "cu rezistenta"?
QUOTE(mirceateodorescu683 @ 30 Oct 2006, 13:23)
. Electricianul a gasit o sursa de 12V pe bord (plus sau minus, nu mai stiu, nu ma pricep). Problema care a aparut ulterior a fost ca, desi toate led-urile display-ului se aprind, doar cele ale display-ului au capatat o intensitate mai mica (initial ca cea pe care o au la aprinderea farurilor) care a scazut progresiv. Se observa cel mai pregnant noaptea, cand diferenta de intensitate dintre celelalte led-uri ale bordului si cele ale display-ului este maxima (te cam chiorasti)
. Bun asa... a gasit o sursa de 12V... excelent... Inainte de stabilizatorii bordului sau dupa?
QUOTE(mirceateodorescu683 @ 30 Oct 2006, 13:23)
Un alt simptom este acela ca la pornirea motorului display-ul palpaie, parca ar fi privat de curent, ulterior ramanand la intensitatea mica, dar constanta, descrisa, in conditiile in care celelalte nu fac asa si bateria este buna.
Acest simptom de fapt descrie problema...
QUOTE(mirceateodorescu683 @ 30 Oct 2006, 13:23)
Intr-adevar, in "procesul" de montare a led-ului de centura a fost dezlipit si, ulterior, lipit unul dintre led-urile display-ului, dupa care s-a manifestat problema.
E, aici eu am intrat in ceata.
Problema a aparut dupa montarea ledului de centura, sau dupa dezlipirea celui de la display?
--------------------
Si acum parerile mele:
1. Se putea pune din prima un led de 3 mm in locul celui smd de pe placa. Si se lipea cu putina ambitie si o rezistenta normala in locul celei smd. Vointa sa fi fost. Si se punea firul de masa de la centura pe pinul 1 al mufei din dreapta bordului (se urmarea traseul circuitului imprimat si vedea nea electricianul f. repede unde trebuie sa traga firul)
2. In cazul problemei de fata, eu zic ca nu este de la ledul de centura montat (desi naiba stie de unde a tras ala alimentarea de 12V...) ci de la ledul ARS de la iluminarea displayului.
La display ledurile sunt montate oarecum in serie, si unul partial ars, prin care nu trece curentul cum trebuie, duce la iluminarea mai slaba a celorlaltor leduri.
Treaba cu palpaitul este tocmai de la alimentarea ledurilor (cu cat curentul prin ele este mai mic, cu atat sunt mai sensibile la variatiile de tensiune; eu ama vut inainte la display leduri de 3 mm care era complet insensibile la micile variatii de tensiune pe care le furnizeaza alternatorul, dupa ce am pus smd-uri ca sa fac dispersia uniforma, imediat am sesizat o sensibilitate la acele mici variatii de tensiune).
Deci: eu zic, din experienta mea, ca ar trebui sa schimbi ledul de la afisor pe care l-ai dezlipit si lipit la loc (in cazul in care a fost lipit cum trebuie ca polaritate...). A se folosi un ciocan de lipit de max. 40W (preferabil 30W)