Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 'cu plumb' in masina care cere 'fara plumb'. cit de grav?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nobrain
Ziua buna



este primul meu mesaj pe acest forum pentru ca, dupa cum o sa aflati si din cele ce urmeaza, nu ma prea pricep la masini. De data asta as avea nevoie de opinia unora care se pricep.



Am inceput de o vreme sa merg vechea masina a lui taica-meu, o Nova de prin 98-99 pe injectie. Am descoperit aseara, dupa ce am facut plinul ca linga capac scrie clar ca sa-i bag benzina fara plumb.

E cam al cincelea plin cu benzina Premium cu plumb pe care il fac. Pina acum nu am sesizat nici o schimbare pina acum (bine, asta nu-i un criteriu prea obiectiv, dupa cum se vede stau cam prost cu 'sesizatul')



Cit e de 'ireversibil' ce am facut? Stiu ca plumbul distruge catalizatorul dar imi inchipuiam ca asa ceva se intimpla foarte repede, dupa mai putin de un rezervor.

E cazul sa schimb catalizatorul sau o sa 'simt' cind s-a dus? cit costa un catalizator nou (12mil? parca asa am gasit pe undeva pe aici pe forum)?

Ce se intimpla cind se strica catalizatorul?



Multam
FiveThreeFive
QUOTE
Cit e de 'ireversibil' ce am facut? Stiu ca plumbul distruge catalizatorul dar imi inchipuiam ca asa ceva se intimpla foarte repede, dupa mai putin de un rezervor. Ce se intimpla cind se strica catalizatorul?




Plumbul din benzina mai are o "calitate". Pe langa catalizator mai afecteaza si sonda lambda (sonda de oxigen). Cinci plinuri cu benzina nu este chiar putin...

In cazul in care catalizatorul nu este infundat, singurul efect este ca risti sa pici testul de noxe de la revizie (desi, dupa cum se fac reviziile la noi, este un risc acceptabil).

Mai ingrijorat as fi de sonda lambda. Daca totusi nu ai observat o schimbare sesizabila in mersul motorului (relanti neregulat sau instabil, acceleratii "in trepte", consum de benzina diferit decat media obisnuita), atunci poate ca esti OK.
xix1319
Si eu am bagat cu plumb la berlina cu injectie,dar nu cantitati atat de mari.Oricum nu s-a intamplat nimic
Dyda
Depinde de supape posibil sa-ti piste si 1,2 supape
fnp
Daca ai alimentat de la MOL sau OMV nu ai nici o problema. Benzina lor Premium "cu plumb" de fapt nu mai contine pb ci alt aditiv. Este valabil si pt. alte benzinarii dar nu le stiu exact pe toate. In principiu au culoarea verde pe pompa si la Premium.
nobrain
M-ati mai linistit. Sper a nu se fi stricat nimic pina acum. Dupa ce mai fac vreo doua plinuri cu 'fara plumb' o sa merg la o verificare.

De consumat consuma 11 si ceva la suta in oras, conduc destul de agresiv, poate si asta sa fie de vina.

Inca n-am reusit sa scot benzina din rezervor, am fost la 4 ateliere si nimeni nu parea dispus sa faca asta, desi le-am oferit si bani si toata benzina pe care o sa o scoata.

Am bagat numai de la Petrom, asa ca nici o sansa sa nu fi fost cu plumb.

Porcaria e ca poate as fi sesizat mai repede daca timpitii ar fi avut stutul de la pompa asa cum am aflat ca trebuie sa fie, adica mai mare. Asta era subtire, ca la fara plumb, si a intrat fara probleme in rezervor.



Multumesc tuturor pentru raspunsuri
paulp
Eu nu inteleg altceva. Daca ai GTi ar trebui ca gura de alimetare sa aiba o supapa. Or, prin acea supapa nu poti baga pompa de la "cu plumb" ca e mai mare decit gaura :? . Cum ai reusit performanta? :?
nobrain
Exact cum am zis la sfirsitul mesajului anterior - pompa avea capul mic, de genul celei de la 'fara plumb'.

Oricum, nu cunosteam diferentele astea (pentru ca nu am pus niciodata benzina 'fara plumb'), dar daca pompele lor ar fi respectat standardele probabil ca mi-as fi dat seama mai repede ca nu e bine ce fac.
oly
nu va mirati !

pe ford am inca supapa aia de benzina fara pb. si stiu multe benzinarii de unde sa-i bag motorina de la pompa

da? asta inseamna ca pompa respectiva (cu motorina) este de benzina nu?

astea nu cumva ma fura la alimentare :vmad: ?

scuze ca sunt offtopic
nobrain
masurarea debitului se face probabil la fel, nu e functie de densitate.

Cel mai rau lucru care s-ar putea intimpla e sa apara vreun cascat ca mine si sa bage motorina in ceva pe benzina smile.gif

Nu rideti, eu am gasit un taximetrist care a facut asta... sau a zis doar asa, ca sa-mi ridice moralul :oops:
bogdan_o
nobrain, supapa aia nu masoara densitatea. Pur si simplu ingusteaza gatul tevii de alimentare in asa fel incat sa nu poti baga pistolul de benzina cu plumb.



Semne catalizator infundat: masina nu mai trage, teava de evacuare se inroseste in zona catalizatorului.



Daca totusi masina merge inseamna ca nu s-a intamplat nimic grav la ea. Numai sa nu mai perseverezi in bagatul benzinei cu plumb.
GabiS
Plumbul protejeaza teoretic supapele, nu le distruge.
nobrain
bogdan_o:

nu, nu, chiar asa atehnic nu sunt smile.gif

nu ma refeream la supapa din rezervor, el zicea ca poate il fura la pompa din cauza ca ar folosi pompe de benzina la motorina (capetele furtunului, mai exact). Daca shtutzul e mai ingust nu conteaza, debitul e functie de viteza de curgere si suprafatza, nu de densitatea lichidului.
constantin gabriel
Problema mea este exact opusul problemei de la inceputul topicului. Eu am o dacie din '84 si teoretic ar trebui sa bag benzina premium, cu plumb... Anul trecut var-miu mi-a zis ca el baga fara plumb in masina lui pt ca este mai ieftina si nu mai stiu cum a mai argumentat, si am inceput sa bag si eu benzina fara plumb. Zilele astea am vorbit cu unul de la mine de la munca , care zicea ca si el a trecut pe benzina fara plumb, si de la discutia pe care am avut-o cu el am ramas pe ginduri; oare e bine ce fac? Pot sa patesc ceva la motor daca nu-i mai bag plumb? Eu alimentez numai de la Shell si ma gindeam sa bag Shell V-Power Racing cind am fost la mare... Pot pati ceva?...
SPAWN
nu patesti nimic daca bagi fara pb.singurul inconvenient ar fi acela ca iti trage putin mai greu masina pt ca cea fara pb are cifra octanica mai mica si s-ar putea sa iti consume mai multicel tot din aceeasi cauza.

oricum vezi ca exista un topic unde s-a mai discutat treaba asta pe larg.o sa gasesti acolo tot ce iti trebuie sa te comvingi.ai si argumente pro si contra.cauta topicul si vezi.

bafta
Radduu
si eu bag fara plumb in masina mea...si nu se intampla nimic...
SPAWN
da au explicat baietii care e treaba cu fara pb in topicul respectiv.si au mai zis si ceva de genu ca oricum benzina premium nu mai contine pb di cauza ca e prea poluant si se folosesc alti aditvi.daca va intereseaza cautati topicul
nobrain
benzina Premium contine plumb la majoritatea distribuitorilor.

cea Premium fara Plumb este marcata special, are in unele locuri "eco" in denumire, si pompa e in general marcata cu verde sau albastru, nu cu rosu.



La Petrom, cel putin acolo unde bag eu de obicei, exista doar Premium cu plumb. In threadul respectiv exista si un link catre situl Petrom unde este data clar compozitia benzinelor vindute prin reteaua lor.



------

ca sa revin la problema din topic:

Am renuntat la scosul benzinei din rezervor, aproape l-am terminat, am completat cu fara plumb. Dupa inca doua plinuri 'curate' am sa ma duc la o verificare la computer.

Deocamdata simt parca o 'lenevire' a masinii, dar e posibil sa fie autosugestia. De consumat sigur a consumat mai mult: 13.5 L/100
Ov
"lenevire" si consum marit, poate insemna catalizator infundat, asa ca ai grija ...
Laurentiuu
QUOTE
benzina Premium contine plumb la majoritatea distribuitorilor.


La ora actuala, in RO, nu se mai comercializeaza sub nici o forma benzina CU PLUMB. Nu se mai foloseste pt marirea C.O. tetraetilul de plumb ci alti aditivi. Toata benzina de la pompe este FARA PLUMB.
SPAWN
nu stiu sg daca asa e la tote benzinariile :roll:
nobrain
Laurentiu, nu inteleg de ce esti atit de sigur de ceea ce spui. :?:

Imi doresc din tot sufletul sa ai dreptate, dar nu ai. Nu numai ca nu exista nici un act normativ care sa interzica vinzarea benzinei cu plumb, dar rafinariile romanesti (de unde cumpara de fapt toti distribuitorii, indiferent de nume) au in oferta benzina cu plumb.

De asemenea, statiile au pompe pe care scrie 'cu plumb'- chiar crezi ca nu are OMVul, de ex, 50 de mii de lei sa schimbe un autocolant?



Petrom ofera asa:

BENZINA CU PLUMB PREMIUM COR 95 continut tetraetil de Pb- 0.15 g/l

BENZINA CU PLUMB SUPER PLUS COR 98 - 0.15g/l



PETROMIDIA: 13mg/l - asta e 'natural', neaditivat complet, probabil cumparat de distibuitorii care doresc sa-si adauge singuri diversi aditivi.



RAFO: SF-RAFO 7 benzina Premium : 0.32g/l



Nici macar nu cred ca exista in Bucuresti vreo statie de benzina care sa NU vinda benzina cu plumb...



------------



OV: o sa stiu cu siguranta abia peste vreo doua luni (in ritmul de consum actual) cind o sa ma duc la control cu ea. Daca singurul dezavantaj va fi acesta cu consumul, si daca nu se mai deterioreaza starea, cred ca am sa ramin cu ea asa. Nici prin cap nu-mi trece sa dau 3-400 de euro pe un catalizator nou. la cit circul eu cred ca s-ar amortiza in 4 ani, cind oricum nu voi mai avea masina asta.
Ov
n-am zis sa-ti iei catalizator nou, dar e pacat sa fortezi motorul aiurea, cand poti sa scoti de tot catalizatorul, care daca e infundat, oricum nu-si mai face treaba.





P.S. si daca-l scoti, ai grija la ITP. :roll:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.