Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonarea si insonorizarea unei Dacii ;)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4
paulp
Pentru cei care au chef si vor sa-si reduca din decibelii din masina, precum si sa repare micile probleme cu rugina pun aici ce am facut eu timp de o saptamina.
Materiale necesare:
1. Curte (preferabil la cineva dispus sa ocoleasca mii de componente rezultate din dezechipare) eu am facut-o in curte la parintii mei.
2. Un ajutor de nadejde (e destul de greu de facut totul singur). La mine a fost tata cel mai bun ajutor. :wink:
3. 10 kg antifon cauciucat (pret 200K)
4. 2 cutii cu grund (pret 150K)
5. 1 cutie vopsea alchidrica + diluant (pret 100K)
6. 1/2L Feruginol (cost 50K)
7. 2 pensule de 50-60mm
8. Perie rotativa (pentru bormasina sau flex in functie de ce are fiecare), daca nu, perie de sirma manuala, da iti ies ochii cu ea.
9. Piatra de polizor rotativa
10. Braduti de prins elementele de plastic ale interiorului (cit mai multi si cit mai variati, 1500-2000 lei buc). Se vor rupe destul de multi la dezechipare.
11. 20-30m folie PEE de 2mm sau 10-15m de folie de 4mm.
12. 1 cutter nou sau lama pentru el.
13. 1 tub de silicon.

Sa incep.
paulp
Se ia una bucata Nova si se scot de pe ea: scaune, banchete, spatare, mochete, hayon, usi spate (astea se scot destul de greu dar asta e), fete interioare de usi fata, consola centrala, torpedou, carenaj inferior, aparatoare plastic frina de mina, ornamente plastic laterale.

In general se scoate cam tot ce se poate de pe masina.

Ajuta la accesul peste tot.

Cam asa arata.
paulp
Si inca o imagine din lateral.
paulp
Inca o imagine in care se vede ca am scos si bara fata. Bara spate n-am reusit din cauza nenorocitelor alea de suruburi cu cap de stea, la care am indoit cheia si tota n-am reusit sa le desfac.



Inainte de a intoarce masina e bine sa goliti rezervorul de benzina, radiatorul, vasul pentru spalator, rezervorul de lichid de frina si sa puneti un dop pe aerisitorul de la cutie (curge ulei din cutie pe acolo - cam 1L).
paulp
La intoarcerea pe o parte aveti nevoie de 4 barbati care sa ridice (merge si in 3 daca sint toti destul de vinjosi), precum si de inca o persoana care sa puna rezerva la marginea de sus pe partea cealalta.

Puneti o pana de lemn de grosime corespunzatoare intre marginea usii fata de pe partea pe care se rastoarna pentru a nu risca s-o indoiti cu roata de sustinere.

Slabiti prezoanele de pe partea de unde ridicati pentru a putea scoate rotile mai tirziu



Hei rup, tine-o asa, pune-i roata, GATAAAA. Hai sa bem o bere :twisted:
paulp
Acum masina trebuie curatate bine. Mai intii cu jetul cu apa. Apoi perii de sirma, piatra de polizor pe unde e rugina, feruginol pentru scoaterea totala a ruginei, iar apa pentru spalarea finala.

Lasati sa se usuce bine. :mrgreen:
paulp
Reparati ce este de reparat (eu am incercat sa evit aparatul de sudura asa ca unde am avut nevoie am folosit bormasina si poc-nituri de 4.8mm).

Din pacate a fost un loc unde a patruns apa si a mincat o bucata de linga suportul pentru cric stg. fata. Am rezolvat-o cu tabla de inox si nituri.

Urmeaza aplicarea unui strat de grund rosu (se mai numeste si DERUGINOL, se dilueaza si cu benzina). Cu pensula, bine intins peste tot incercind sa se astupe tot.
paulp
Dupa uscarea grundului aplicati un strat destul de consistent de antifon diluat cu benzina, dar mai gros.
paulp
Dupa intarirea antifonului (adica a doua zi) aplicati un strat de vopsea. Desi multi vor spune ca e suficient sa mergi pe un drum de tara plin de praf pentru a fixa antifonul eu cred ca pentru 60K cit e 1 kg de vopsea e mai sigur asa si mai elegant. :inger:
paulp
Acum aveti nevoie din nou de cei 4 musculosi pentru a intorce masina pe partea cealalta. Puneti rotile, jos cu ea, repetati pasul de la intoarcerea pe o parte. reparati de este de reparat si aici si grunduiti-antifonati-vopsiti locurile la care nu ati avut acces (pasajele rotilor, pragul celalalt etc.)
paulp
Acum ati terminat cu burta masinii. Jos cu ea.

Se face operatiunea curatare-grunduire-antifonare si in interior.

Eu n-am mai vopsit-o in interior dupa asta pentru ca voiam sa-i pun folie.

Pe care am aplicat-o in 2 straturi peste antifonul inca neintarit bine.
paulp
Aceeasi folie am croit-o si am pus-o in 2 straturi sub cartoanele alea de la usi. Am lipit-o cu silicon. Din pacate nu mai am poze ca s-a terminat cardu si n-am avut unde sa-l descarc.



Dupa toate astea am pus totul la loc, cu injuraturile de rigoare pentru toate zgirieturile.

Cel mai mult m-a chinuit ampli, ca uitasesm schema la Iasi (toata operatiunea s-a desfasurat la Adjud in Vrancea) asa ca a trebuit sa ma chinui 2 ore sa-i gasesc fiecare fir unde dracu merge, dar am reusit sa nu-l ard :twisted: .



A, inca ceva, am pus scaunele fata inversate pentru viitoarea cotiera.



Toata distractia m-a costat in jur de 2 mil. (fara manopera ca tata a lucrat benevol doar cu berea de rigoare) + 1 saptamina de concediu sacrificata. :mrgreen:

Efectul e destul de bun. Acum motorul se aude mult mai infundat (probabil ca daca voi schimba si toba intermediara cu una mai putin zgomotoasa va fi si mai bun) si nu mai sint acele scirtieli de la tot felul de plasticuri care frecau unul de altu'.

Spor celor care au chef :wink:
BV99
Paul , un service din BV mi-a cerut pentru o treaba ca asta ,fara partea de usi, 1.6 mil fara materiale. Cum ti se pare pretul?
paulp
Pretul e prea bun pentru manopera, dar sa stai linga ei si ii pisezi sa-ti faca treaba ca lumea, nu doar spalat, repede cu pistolul si gata.
BV99
OK peste doua saptamani e la pictat!
irinel75
buna treaba Paul..de cind ai masina e prima antifonare?s-au ai mai facut pina acum??s-a redus simtitor zgomotul??sau e doar ceva senzatie?
paulp
Masina implineste anu asta 7 ani. E prima antifonare inafara celei din fabrica, dar care a fost facuta foarte bine (asta spre deosebire de cele de acum unde m-am speriat cind am vgazut doar tabla vopsita si altceva nimic :evil: ).

Zgomotul s-a redus foarte mult, si cel mai misto e faptul ca acum muzica se aude mult mai bine in interior.
Razvy
Da stiu ca ai muncit nu gluma! Ai facut o super treaba.
RIon
Esti un chirurg... cam cat crezi ca tine antifonarea din fabrica, si care sunt simptomele cand se duce?
paulp
Antifonarea din fabrica poate sa tina mai mult sau mai putin in functie de drumurile facute (pietre, apa, crengi).

Simptomele sint clare. Urci masina pe o rampa si te uiti pe dedesubt. Daca vezi urme de rugina prin diverse locuri, rapid rezolvare, sa nu apuce sa se intinda :wink: .
irinel75
Paul imi poti spune de care anume antifon cauciucat??este unul special?diferit de celelalte??de unde l-ai cumparat??si pret/recipient te rog de vrei sa imi spui..
paulp
Antifon cauciucat gasesti al orice magazin de piese auto. E putin mai scump (cu vreo 20K) decit cel obisnuit, dar are avantajul ca ramine elastic dupa intarire.

Pret 100-120K pentru cutia de 5Kg.
stere
am si eu o intrebare: cum e chestia cu folia? ce fel de folie? nylon banal? ai lipit-o pur si simplu peste antifonul ala neuscat?

cu ce scop? sa nu miroasa a antifon in masina?

(eu am reparat tablaria unui polo ce l-am avut mai demult, operatiunile imi sunt cunoscute, in afara de chestia aia cu folia. La polo dupa toata manevra a inceput sa miroasa a antifon, mai ales cand batea soarele pe masina. Putea ca o dacie ordinara, a antifon si a benzina)
paulp
stere, folia aia e de fapt burete care se pune la parchetul laminat dedesubt.

n-are nici o legatura cu mirosul ci cu zgomotul, il reduce simtitor.

mirosul a iesit cam dupa 2 zile.



eu am pus burete-folie de 2 mm in 2 straturi. se poate pune si de 4 mm intr-un singur strat, dar e vorba de pret (cu cel de 2 iesi mai ieftin, 20m de 2 sint mai ieftini decit 10 m de 4).
tarzy
cam cati m de folie ai avut nevoie ptr toata masina?



de fapt daca nu te deranjeaza poate ar fi bine sa ne scrii lista de materiale si consumabile pe care ai folosit-o.



nu de alta, dar dupa ce am citit ce ai scris pe aici, mai ca-mi vine sa ma inham si eu la asa ceva ptr berlina mea.
Ov
folia se vinde doar la sul, si un sul are vreo 12m parca.

Mie mi-a intrat in masina FIX 1 sul (am pus pe jos, pe sub bord, in usi si in portbagaj)

costa in jur de 150.000 un sul, chiar mai putin si gasesti in Praktiker&Bricostore



Io am luat din Praktiker de 3mm si am pus in 2 straturi.



A meritat munca pt ca mi-am spalat mocheta si am facut scaunele sa nu mai scartaie. Zgomotul exterior s-a redus simtitor (la mine au uitat astia in fabrica sa dea cu antifon, si de abia acum la nivelul de zgomot exterior am reusit sa o aduc ca o dacie din 97-98 ). In schimb motorul se aude ca naiba de tare si la ala nu prea mai stiu ce sa-i fac, poate o blanitza, dar costa multicel si nu stiu daca se simte efectul ei IN masina
bodo
Acea folie de care ziceti voi se numeste "poliflex" si se gaseste la magazinele de produse de uz caznic (nu-mi vine denumirea exacta). :wink:
paulp
eu am luat-o dintr-un magazin care vinde materiale de constructii si amenajari interioare :mrgreen: (unde se gaseau toata draciile: var, parchet, polistiren, gresie, faianta, adezivi si alte dracii de felul asta. La Metro Iasi nu mai au si nici nu mai aduc, am intrebat eu.)
SYL
Folia de care se vorbeste (aceea care se pune sub parchetul laminat) se numeste folie PEE, si se vinde la sul (precum a zis si Ov) , si sunt de muai multe suprafete (12mp, 20mp, 50mp..) si grosimi (2mm,...). Eu am luat sapt trecuta din Brico sul de 12mp, 2mm grosime, si m-a costat ~120k; folia are o latime de ~105cm.
MAKRON
PEE = polietilena expandata

buna treaba Paul! esti narator innascut ( pe linga meserias in ale antifonarii)

ma intreb cit m`ar costa sa folosesc autovopant si preshuri de izopren :?:
paulp
QUOTE


ma intreb cit m`ar costa sa folosesc autovopant si preshuri de izopren  


nu stiu cit costa, dar asta nu e greu de aflat dintr-in magazin de specialitate, insa ideea e ca la Nova am vazut pentru prima data niste covoare din ceva cauciucat (eu am banuit ca e antifon amestecat cu cauciuc), puse in grosime de cca 0.5 cm peste tot ce inseamna pedalier, carena posterioara, portbagaj.

Liviu mi-a confirmat ca si la DSN s-a pastrat ideea, insa la berlina nu exista asa ceva.

De aici si sunetul mult mai infundat din Nova (acum dupa insonorizare e pregnant, parca asa avea urechile infundate).

O sa incerc cit de curind si upgrade-ul cu blana de motor si apoi parca vad ca iar o vind, ca pe toate celelate masini ale mele, dupa ce le-am facut masini le-am dat, de ma pomenesc toti cumparatorii :inger:
MAKRON
da, o solutie buna este ca absorbantul sa se afle chiar linga sursa de zgomot.

mai ramin in discutie zgomotele de rulare din registrul frecventelor joase foarte suparatoare (se aud bine pe piatra cubica sau mai bine spus se "simt") dar deja e prea mult...
dantes
paul, am si eu o intrebare (poate stupida...), despre poc-nituri....



1. clar trebuie bormasina, da cu un burghiu de...cat o fi poc-nitul...3-4-5..?

2. care e procedeul de prindere al poc-niturilor? cu o scula deosebita, sau ciocan, si ciocan contra?

3. Cam la ce distante pui poc-niturile unu de altul?

4. La suportul ptr. cric, cum ai facut mai exact? -am aceeasi pb la o roata...

5. Tabla folosita pentru inlocuire de unde si care?



Nu de alta, dar peste 2 sapt. ma apuc de operatiune, si cu astea nu eram lamurit...10x ...
Ov
1. burghiul cat pop-nit-ul

2. exista un cleste special in care bagi popnit-ul si il fixezi doar de pe o parte (nu-ti trebuie acces in partea cealalta)

3. cat iti permite tabla, poti sa le pui si unul langa altul

4. ala ar trebui sudat si tratat bine dupa aia
paulp
La 1-2 ti-a raspuns deja Ov.

La 3 eu le-am pus cam la 2 cm unu de altul. Intre tabla veche si cea noua am pus antifon nediluat la greu, astfel incit sa nu-mi zdrangane tablele si nici sa nu mai am surprize pe viitor.

4-5. Suportul pentru cric la Nova e mult mai mai mare decit la berlina, dar ideea e aceeasi. Am croit o tabla de inox de 1 mm grosime (tabla am luat-o de la cuva unei masini de spalat vechi), pe care am ondulat-o in functie de locul respectiv. Am prins-o inclusiv de prag. NU AM PUS APARATUL DE SUDURA. Totul a fost prins cu nituri de 4.5mm, si bineinteles ca am bagat antifon nediluat la greu intre table. A, dupa ce am prins-o bine i-am tras o gaura de scurgere cu burghiul de 10, pentru ca locul vechi avea prevazut asa ceva :wink:, dar ai grija sa nu intri prin podea cu burghiul.
dantes
Uau...in 24 de min....2 raspunsuri exacte...Acum m-am desteptat si eu...cu asa raspunsuri si un dobitoc ca mine poate sa descifreze...



Nu credeam ca o sa ma apuc eu sa fac chestiile astea, dar decat sa arunc ceva milioane pe o manopera care o pot face si eu....cu ajutorul vostru...



Multam fine...inca o data... :wink:
paulp
Am vazut ieri la unul din baietii nou veniti la intilnire o folie PEE ce cca 1 cm grosime. Cred ca e mai mult buna in portbagaj si pe unde incape, fiind dintr-o singura bucata si mai groasa.

Poate data viitoare il mai prind si facem o poza cu folia aia.
SYL
Paule, deci pana la urma folia PEE e buna si in portbagaj ? Ca Liviu zicea ca degeaba am pus folie si in portbagaj, ca nu ma ajuta.
paulp
Syl, orice e mai bun decit nimic :twisted: .

Am reusit sa fac si penultima chestie legata de insonorizare. Capota la motor.

Din pacate inca n-am un aparat digital dar cum prind unu la inghesuiala pun si poze.

Asa-zisa blana am facut-o din Izopren cu folie de aluminiu (multam Liviu pentru prima bucata de minune. A doua bucata am gasit-o la Iasi)

Au intrat 2 bucati. Cost 140K per buc = 280K + 10 braduti de 6000 + vro 2 m de banda Power Tape.

Rezultatul: Unde-i frate motorul la masina asta :shock: ?

(exagerez desigur dar oricum am mai eliminat inca vreo citiva decibeli buni :wink: )

Am mai tapetat, dar mai am putin de lucrat, si peretele dintre compartimemtul motor si habitaclu.
cstavaru
Am vazut ca exista o folie pentru parchet care are inserata folie de aluminiu. Deci e si fono si termoizolanta. Cred ca e ideala pentru pus intre compartimentul motor si habitaclu. Si cred ca merge pusa si pe capota in loc de "blanita" protejand astfel si vopseaua de pe capota de temperaturile mari de la motor.
BV99
a facut cineva o izolare a usilor? am vazut la un opel astra pe tabla,in interior, lipita un fel de pluta.
Bytzu
pe pedalier si spre motor se da cu antifon la greu, se croiesc bucati de sac de iuta, se aseaza peste antifonul proaspat, se preseaza, iar dupa aceea se ineaca in antifon, sa nu se mai vada sacul



tot ceea ce a zis paul, mai putin partea cu folia am facut acum 3 ani, in loc de folie am pus pasla; acum o sa pun de toate :twisted:
cstavaru
QUOTE(Ov @ 2 Jul 2004, 10:12)
folia se vinde doar la sul, si un sul are vreo 12m parca.
Mie mi-a intrat in masina FIX 1 sul (am pus pe jos, pe sub bord, in usi si in portbagaj)
costa in jur de 150.000 un sul, chiar mai putin si gasesti in Praktiker&Bricostore
Io am luat din Praktiker de 3mm si am pus in 2 straturi.
A meritat munca pt ca mi-am spalat mocheta si am facut scaunele sa nu mai scartaie. Zgomotul exterior s-a redus simtitor (la mine au uitat astia in fabrica sa dea cu antifon, si de abia acum la nivelul de zgomot exterior am reusit sa o aduc ca o dacie din 97-98 ). In schimb motorul se aude ca naiba de tare si la ala nu prea mai stiu ce sa-i fac, poate o blanitza, dar costa multicel si nu stiu daca se simte efectul ei IN masina
*



Da, si eu am facut o chestie ( Berlina din 85 ): Am gasit un material fonoizolant gen Dynamat ( niste "placi" flexibile cu bitum care sunt si autocolante, la 160.000 bucata - are vreo 80x60 o placa ). Dupa ce am dat cu "insonor" ( antifon Sprint Extrabody ) si pe interior si pe exteriorul sasiului si in compartimentul motor, am acoperit complet planseul pedalier ( si sub bord ) cu aceste placi insonorizante.

Zgomotul de rulare acum este inexistent, dar troneaza in continuare zgomotul motorului sad.gif ( cutia mea este cu 4 trepte ) Am gasit niste gauri pe unde treceau diferite cabluri din compartimentul motor in habitaclu si le-am astupat, zgomotul s-a redus, dar nu mult.

Oare daca pun o blanita pe capota o sa se reduca masurabil zgmomotul motorului ? Ma gandesc sa mai pun si un material insonorizant pe tabla dintre compartimentul motor si habitaclu, dar ce naiba material poate fi pus acolo ca trebuie sa reziste la temperatura mare...

Apropos, s-a gandit cineva sa puna pe capota de Berlina o "blanita" de papuc Diesel ? M-am uitat mai bine si de fapt e un carton, nu e deloc ca la masinile straine...nu cred ca merita 800.000 un carton de genul ala totusi.

paulp
Eu mi-am confectionat o "blanita" din izopren cu folie de aluminiu (se gaseste la raioanele de articole sportive sub forma de saltea pentru cort). Cost 260K, plus niste braduti de prins pe capota si niste PowerTape pentru a uni bucatile.
A mai atenuat din sunetul motorului, dar mai mult a ajutat insonorizarea din vara.
RIon
paul, pune si tu o poza, ma intereseaza si pe mine... la blanita izopren, please.
paulp
Poza o voi pune cind binevoieste Stasi sa mi-o trimita, ca am facut simbata poze tocmai in scopul asta.
Probabil ca miine!
paulp
Gata si pozele.
Cam asa arata "blana" mea
ph34r.gif
RIon
ai depus ceva efort! MA intreb daca nu e mai lesne de luat o blana din dezmembrari?
paulp
M-am gindit si la varianta asta, dar ce am vazut pe la dezmebrari necesita niste modificari destul de importante.
Plus ca mai exista riscul de a nu mai putea inchide capota.
Asa cu izopren, nu e nici o problema in a-l croi dupa necesitati.si fiind ca un burete sa muleaza dupa orice relief.

Inca n-am gasit o solutie viabila de a-l lipi complet de capota sa nu mai faca deloc burta(momentan sta prins cu niste banda dubluadeziva si cu braduti) dar ii pun eu capu si la problema asta.
klaus
Pai eu, carea aplicasem exact aceeasi metoda la DSN, dadusem gauri mai dese in ranforsarile capotei si prinsesem buretele aluminiizat cu braduti cu capul mare (multi si desi). Si statea foarte bine, n-avea nici o greata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.