Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: garnitura chiuloasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Adrian-Laurentiu
Buna ziua! am si eu o mare problema si v-as ruga sa ma ajutati cu sfaturi si parerile dumneavoastra.
La masina mea ( o dacie berlina din 2001)se arde garnitura de chiuloasa cam la 3000 km. Am fost la tot felul de mesteri si la service autorizat si nu reusesc sa-i dea de cap. Marea problema este ca ieri s-a ars cea de-a treia garnitura in decurs de un an, si nu stiu ce sa mai fac. Daca o schimb si pe asta cu siguranta se va arde din nou. Simptomele pe care la are masina sunt: creste temperatura apei pana in zona rosie, nu mai da caldura, scoate un fum alb pe teava de esapament.
Speran ca voi primi cateva sfaturi va multumesc pentru amabilitate!
argon
Pompa de apa a fost verificata? Dar termostatul? Garniturile su fost schimbate la acelasi mecanic?
Muttley
Am auzit de un caz asemanator in care era de vina montarea inversa a termostatului. Respectivul a schimbat cateva seturi! wacko.gif
Adrian-Laurentiu
nu am verificat nici pompa nici termostatul dar garniturile au fost schimbate de aceeasi persaona'
Cu ceva timp in urma am schimbat garnitura de la pompa de apa si atat.
la mine nu cred ca se pune problema de montare inversa a termostatului pt ca nu l-am schimbat niciodata, este original, din fabrica
argon
Dar se poate pune problema de termostat blocat pe inchis.
Adrian-Laurentiu
aveti dreptate ,maine a sa-mi schimb din nou garnitura si o sa iau si un termostat nou.
argon
Eu as schimba'o la altul, daca asta nu si-a dat seama ce e dupe 3 garnituri schimbate , nu e mecanic. La a doua garnitura schimbata in 3000 km, trebuia sa-i dea de gandit.
Adrian-Laurentiu
Am discutat cu o cunostinta problema masinii mele si mi-a spus ca este posibil sa se fi crapat nu stiu ce inel de prin blocul motor.
Daca aveti mai multe cunostinte in domeniul motoarelor auto, credeti ca se poate sa fie aceasta cauza? In aceste conditii ce trebuie sa fac? sa scbimb blocul motor? sau numai inelel respectiv? Poate pun niste intrebari prostesti dar eu nu prea am treaba cu acest domeniu si din acest motiv pun aceste intrebari.
mihai0070
Nu prea inteleg despre ce inel este vorba ....garnitura ce chiuloasa vine intre blocul motor si chiuloasa ce inele sunt acolo ??????? eu cred ca a fost montata defectuos....
emircea
Garnitura de chiulasa se arde daca nu se face racirea la motor cum trebuie. Racirea nu se face in cazurile in care:

- pompa de apa este defecta sau cureaua de la ventilator rupta (daca nu cumva ai racire cu ventilator electric si nu-l porneste senzorul);
- termostatul nu deschide, nelasand apa sa circule prin blocul motor;
- bloc motor cu canalele de racire infundate(putin probabil);
- nu este apa destula in circuitul de racire sau circuitul nu este aerisit (putin probabil, se auto-aeriseste).

Ce-ti ramane de facut:
1. Schimba mecanicul (nici nu se deranjeaza sa-ti rezolve problema daca ti se intampla a treia oara)
2. Gaseste un mecanic ce sa-ti verifice cele de mai sus
3. Inainte de a monta noua chiulasa, du-o la rectificat (sau vorbeste cu mecanicul s-o duca el). A se evita rectificarea la strung, ci la masina plana cu piatra de polizor. Daca tot desfaci chiulasa, pune-l pe mecanic sa-ti verifice si cat de bine inchid supapele, si daca e cazul, sa rezolve si problema asta.
4. Toate astea remediate, sa ai grija sa pui antigel in circuitul de racire, ca deja a dat inghetul...

Sa nu uiti sa ne scrii cum ai rezolvat-o...
diaconuliviu
Aluminiul nu prea se rectifica cu piatra abraziva (incarca piatra rapid); de regula se frezeaza la viteza mare si avans mic. La strung? n-am auzit.

Acele inele daca sint din Cu si s-a tasat unul din ele, camasa respectiva e coborita, caz in care e posibila arderea succesiva a garniturilor (evident, daca nu se remediaza problema).



emircea
Zici de inelele de etansare ale camasilor? Asta n-am luat-o in calcul...
fnp
Mai poate fi de la strangerea chiulasei.
Pe mine mecanicul m-a chemat la vreo 600km dupa inlocuirea garniturii ca sa mai stranga odata chiulasa. In cartea de service la d1310 scrie ca se verifica strangerea chiulasei cu cheia dinamometrica la fiecare 10k km. Mergi mai sportiv sau normal?
Adrian-Laurentiu
Asa mi sa intamplat si mie - dupa 500 km de la schimbarea garniturii mergeam sa mai stranga odata chiulasa.
Cat de condusul mai sportiv sau normal nu stiu ce sa zic, depinde de situatie cand sunt grabit o cam turez dar in mod normal schimb treapta de viteza pe la 2800 - 3000 rpm.
argon
QUOTE(fnp @ 3 Nov 2006, 13:46)
In cartea de service la d1310 scrie ca se verifica strangerea chiulasei cu cheia dinamometrica la fiecare 10k km.
*




In care carte? eu stiu ca se verifica la 500 km si atat, dar la fel de bine nu o mai verifici deloc si nu are nici pe dracu..cica e recomandat..
danny_b
Chiulasa se rectifica pe freza.Unde se arde garnitura?Mai multe detalii .Chiulasa se stringe la 500 km la un cuplu de 6,5 daN/cm patrat, cu o cheie dinamometrica,si nu cu muschi cu autoreglare.De aceea se curbeaza chiulasele, pentru ca se string dupa ureche,sau dupa cum a mincat mecanicul.
moxu
chiulasa se strange la 500 km dupa ce ai schimbat setul motor sau schimbat garnitura de chiulasa bineinteles dupa ce sa rectificat la freza si bineinteles cu cheia dinamometrica
Adrian-Laurentiu
In sfarsit am reusit!!!!!!!!!! Azi am fost si mi-am reparat masina. De vina era termostatul care s-a blocat pe inchis. De aici toate celelalte: garnitura de chiluasa arsa la pistonul 4, apa in baia de ulei. Noroc ca nu am mai circulat cu ea ca aveam sanse sa curbez si chiulasa si apoi sa vezi distractie si bani chetuiti in plus.
toata afacerea m-a costat in jur de 200 ron si anume:
-15 ron garnitura
-12 ron termostat
-67,5 ron ulei de motor
-7,5 ron filtru de ulei
-16,5 ron antigel
-5 ron apa distilata
-9 ron spray pt contacte
-70 ron manopera
Oricum, va multumesc pentru sfaturi si cand mai am probleme o sa mai apelez!
TheSaiLor
Si zici ca un MECANIC a schimbat celelate garnituri? Mecanic de locomotiva poate ... tongue.gif
Dar tu ceasul ala din bord care iti indica temperatura ... il urmaresti vreodata? Nu tzi-a dat de gandit faptul ca motorul tau atinge temperaturi mari in timpul functionarii?



<<Chiulasa se stringe la 500 km la un cuplu de 6,5 daN/cm patrat>>


huh.gif Cuplul este produsul dintre forta (N) si bratul fortei (m). Daca forta se aplica sub un unghi alpha (a) atunci Cuplul va deveni N * m * sin a. Deci unitatea de masura a Cuplului este Nm.

Ce ai scris matale acolo e exprsia presiunii care se masoara in pascali, atmosfere, barri ....

1 Pa = 1N/m2 (un pascal este un newton per metru patrat).


Nu vreau sa mi-o luati in nume de rau. Corectia este pentru a intelege cei de aici care nu au notiuni de fizica.
catalin-g3
La tata la masina era o camasa mai scurt cu aproape 1mm. Din cauza asta la 3 luni dupa ce a cumparat masina i s-a ars garnitura. Rezolvare - o alta camasa SH de la mecanic smile.gif .
ct74cdi
prima strangere la 50 Nm (500 km) a doua strangere la fel sau 52,53 Nm daca ai mers sportiv...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.