Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bataie crancena la motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
randomm
1. De cand a venit frigul, se aude o bataie la motor, de parca ar fi un tachet dar e mult mai puternic. Ar putea fi o alta componenta a motorului sau pur si simplu trebuiesc reglati din nou tachetii?
2. Ceea ce ma ingrijoreaza cel mai mult este un zgomot ca un harait. Se aude sub masina undeva in fata, se manifesta periodic si numai cand e frig afara. Cand haraie simt vibratia in schimbatorul de viteze. Ce am observat este ca zgomotul respectiv se manifesta numai dupa ce ajung in treptele 3-4 de viteza. Se aude periodic si cand e in viteza si cand o dau pe liber. Nu pot descrie sunetul, mi-am luat macanicul in masina sa il auda si el, si a dracu masina, chiar atunci nu a mai carait nimic, deci..... nu are de la ce sa porneasca omul. Si nici nu am chef sa il pun sa-mi demonteze rand pe rand toata partea din fata. Ar putea fi de la placutele de frana? Chiar daca nu se aude zgomotul cand pun frana? Dati-mi o idee va rog, ca mi-e frica sa nu se rupa ceva pe sub masina cand sunt in mers.
randomm
Chiar nu are nimeni nici o idee? Mi-am luat mecanicul ieri cu mine sa auda zgomotul, si normal ca nu a vrut sa faca deloc. Normal ca dupa ce l-am lasat acasa a inceput iar sa faca. Eu cand incerc sa ii explic cum face, arat ca ala din reclama de povestea Star Wars in piata. Mecanicul are o fata la fel de expresiva radmasa.gif . Ma termina cu zile haraitul ala. Nu stiu de la ce poate fi, si mi-e frica sa nu imi ramana masina agatata prin mijlocul intersectiei ca s-a rupt ceva pe sub ea. Aaaaaaaa, ca mi-am amintit, minunatul harait a inceput sa se manifeste imediat dupa ce am luat o groapa, fiind in treapta a treia de viteza. Multumesc pe aceasta cale primariei Iasi pentru strazile perfecte si un iluminat stradal de calitate. Stale-ar in gat.
Ov
desfa roata de pe partea pe care se aude zgomotul si uita-te pe interiorul jentii daca are urma de frecare. E posibil sa se fi strambat aparatoarea de tabla din spatele etrierului si sa frece in janta. Daca e asta, se indreapta usor cu un patent/ciocan.
randomm
Azi am reusit sa o pacalesc si dupa o plimbare prin jumatate de oras cu mecanicul la bord s-a auzit sunetul. Rezultate: tot nu se stie de la ce se aude, a suspectat si mecanicul tablele alea, am ridicat masina pe cric, pe ambele parti. La nici o roata nu am aparatoarea de tabla, deci nu are cum sa fie asta. A tras de motor, de fulii, de ce mai era pe acolo, s-a bagat sub masina, degeaba. Nu am joc la roti, cand le invart separat (masina urcata pe cric), nu se aude nimic. Ma gandeam sa nu fie ceva de pe la cutia de viteze sau ambreiaj, dar ca o ironie, intra foarte bine in viteze, fara caraieli sau alte povesti. Ar putea fi oare rulmentul de la ambreiaj? Dar daca e vb de rulment de ce nu face mereu? Nu prea am chef sa dau cutia jos doar ca sa verific aspectul asta, ca e a naibii de frig, si se pierde foarte mult timp cu asta.
TheSaiLor
<<Eu cand incerc sa ii explic cum face, arat ca ala din reclama de povestea Star Wars in piata>>

Cam la fel ne uitam si noi. Cel putin eu tongue.gif. Face asa numai in mers sau si cu masina pe loc si motorul turat? Verifica sa nu iti atinga saxofonul ceva pe la motor, sau sa nu fie aparatoarea aia din azbest de la demaror slabita (daca ai), sunt destule componente care pot da zgomote.

Legat de prima intrebare ... mecanicul ce a spus?
randomm
TheSaiLor zgomotul se aude numai in mers si numai dupa ce ajung in treptele 3,4 de viteza. Pe loc, am turato la 5000 si nu se aude nimic. Nu e vibratie ce se aude, se aude ca si cum ar fi un rulment neuns, adica frecare fier pe fier. Legat de prima intrebare, mi-a reglat tachetii si sanatate, deocamdata nu se mai aude.
randomm
Observatii de ultima ora.... zgomotul se aude numai cand merg cu socul tras. Dupa ce dau socul in jos, mai merg cam un kilometru si dispare. Care ar putea fi legatura? E posibil sa bag benzina in ulei cand merg cu socul si din cauza scaderii densitatii uleiului sa se auda zgomotul de pe undeva de la motor???
randomm
O idee va rog.... sunetul a inceput sa apara mult mai des, si in treapta a doua de viteza, si pe liber, se aude ca si cum as avea un ceva in motor sau in cutie si periodic acel ceva este agatat si plimbat pe acolo, ca si cum ar intra intre zimtii de la 2 angrenaje. A inceput sa faca si o faza ciudata cand bag in treapta I. Se scutura toata masina, ca si cum as avea un satelit blocat si as forta-o sa porneasca. Faza dureaza cateva secunde, dupa care functioneaza ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Are cineva idee de la ce ar putea fi fazele astea?
mirceas
sa inteleg ca se scutura la plecarea de pe loc? pai poate fi ambreajul...
randomm
Nu a facut decat de doua ori faza asta si de atunci nu s-a mai manifestat. Ideea este ca si zgomotul de aude in momente aleatoare, dar in mod special cand e motorul rece. Toti mecanicii care l-au auzit nu si-au dat seama de la ce e, si mi-au spus sa merg asa pana crapa ceva definitiv, ca ar insemna sa imi desafaca jumatate de masina ca sa vada de unde se aude. Un sofer de tir mi-a spus ca ar fi posibil sa fie grupul conic din cutie, dar eu ma gandesc ca daca ar fi de la grupul conic ar hurui mult mai tare si ar face-o tot timpul.
ilikecheese
Ia vezi sa nu fie traversa rupta la cutia de viteze. Am avut eu traversa rupta si in a 3a si a 4a tot asa un huruit. Si am chemat mecanicu, masina tacuta nu a harait 022.gif apoi a ridicat-o pe elevator si mi-a zis ca am traversa rupata(ff rupta). Am fost am luat traversa, deja se zbatea cutia se auze boc tronc in frana de motor si huruia in a 3a si a 4a mai rau. Pe drum spre mecanic imi picase si cablul de kilometraj... Dupa inlocuirea traversei nu mai huruie nimic, si nu mai tremura daca la relanti turatia este la 800.
dizzy
Scut slabit?
Bucsi de tirant duse?
Mecanic mai intligent?
bygy007
am si eu o sugestie nu sit mecanic dar poate fi de la lantul de distributie sau intinzatorul de la lant
R.E.M.
prietene, 90% este ceea ce spunea colegul ilike mai sus...traversa de la cutia de viteze. S-a rupt si la mine si am avut exact aceleasi simptome, in plus intra greu in vit 3 si 4.
randomm
O sa duc masina pe un canal si o sa ma bag eu sub ea sa ma uit. Ca pana acum s-a bagat numai mecanicul, poate imi dau eu seama de la ce e. tocilar.gif Stiu ca vibratiile si zgomotele se aud eronat din masina (zgomotele din drepta, par a fi pe stanga, etc)..... dar mie mi se pare ca zgomotul se aude undeva in fata bordului, adica la ambreiaj sau cutie.... La mine nu e huruit si nu se aude mereu. De obicei incepe sa se manifeste dupa ce iau o denivelare mai serioasa, si nu e huruit, e ca si cum s-ar atinge 2 roti dintate dar numai pe margini. Cat despre intrat greu in treptele 3 si 4.... ieri mi-a intrat greu in 3, ca in rest mi se pare ca se misca bine. Cateodata se mai aude cate un carait cand dau a 3-a, dar asta e posibil sa se auda si pt ca ma grabesc si nu calc ambreiajul pana la capat.
@bygy007 lantul ala de distributie sau intinzatorul de lant.... ce sunt alea si mai ales unde le gasesc? Se vad daca ma bag pe sub masina? sau trebuie demontata pe jumate ca sa ajung la ele?
Vios39
QUOTE(randomm @ 3 Nov 2006, 10:48)
1. De cand a venit frigul, se aude o bataie la motor, de parca ar fi un tachet dar e mult mai puternic. Ar putea fi o alta componenta a motorului sau pur si simplu trebuiesc reglati din nou tachetii?
2. Ceea ce ma ingrijoreaza cel mai mult este un zgomot ca un harait. Se aude sub masina undeva in fata, se manifesta periodic si numai cand e frig afara. Cand haraie simt vibratia in schimbatorul de viteze. Ce am observat este ca zgomotul respectiv se manifesta numai dupa ce ajung in treptele 3-4 de viteza. Se aude periodic si cand e in viteza si cand o dau pe liber. Nu pot descrie sunetul, mi-am luat macanicul in masina sa il auda si el, si a dracu masina, chiar atunci nu a mai carait nimic, deci..... nu are de la ce sa porneasca omul. Si nici nu am chef sa il pun sa-mi demonteze rand pe rand toata partea din fata. Ar putea fi de la placutele de frana? Chiar daca nu se aude zgomotul cand pun frana? Dati-mi o idee va rog, ca mi-e frica sa nu se rupa ceva pe sub masina cand sunt in mers.
*


Ce combustibil folosešti frecvent?
randomm
Zgomotul a inceput sa se auda cand mergeam cu benzina, se aude si acum cand merg pe GPL. Oricum, azi mi-a spus mama cea mai posibila cauza pentru care se aude zgomotul. Nu imi decupleaza cum trebuie treapta a 4-a. Ciudat este ca se manifesta numai daca iau denivelari in treapta a 4-a. De ce tind sa fie de acord cu mama.... fiind in treapta a-4-a, ma apropiam de o denivelare, am scos pe liber, nu se auzea nimic, imediat dupa denivelare a inceput sa se auda zgomotul. Am bagat a 3-a si a incetat, dupa aia ori de cate ori am dat pe liber din a 4-a se auzea. Am facut un test: In conditiile in care zgomotul se auzea, din treapta a 4-a, am pus frana, am trecut direct in 3 si abia apoi am scos pe liber. Zgomotul nu se mai auzea. Am facut combinatii. adica din 4 scos direct pe liber se auzea, din 4 in 3 apoi scos pe liber nu se mai auzea. Eu ma gandesc ca ar fi sincronul, alte pareri mai are cineva? Mama mi-a spus numai cauza zgomotului (nu decupleaza din a 4-a), dar ce anume determina zgomotul nu stie. Eu ma gandesc ca e sincronul... mai are cineva alte pareri?
Tiberiu-Andrei
Mda,duminica fost-am la gratar,masina a mers exemplar.Problemele au inceput cand a venit vorba de venit acasa.A pornit la prima cheie fara probleme doar ca am luat mai violent un sant pe coclauri si aproape instantaneu a inceput motorul sa bata urat de tot.Am verificat acolo pe loc cam tot ce se putea,toate in regula doar ca motorul batea foarte urat.Ajuns acasa am observat ca unul din prezoanele care fixeaza capacul culbutorilor e rupt(cel dinspre radiator) iar culbutorii de la cilindrul 4 au un joc excesiv de mare,in special cel al supapei de admisie.Tija impingatoare nu atinge culbutorul decat in faza de admisie(supapa deschisa),caci la sfarsitul admisiei(revenirea supapei) ramane un joc de de 1cm-1,5cm intre tija impingatoare si culbutor,intr-atat de mare incat infiletez de tot surubul de reglaj a distantei din capul culbutorului dar total degeaba intrucat jocul nu se acopera.
Tijele impingatoare nu sunt strambe,arcul de supapa nu pare rupt,iar prezonul de prindere a capacului culbutorilor s-a rupt cu aceasta ocazie,in concluzie ceva a fortat acolo(sau a lovit).Am cateva banuieli insa astept oaresce sfaturi(in special din partea celor mai avizati) inainte sa ma apuc de demontat.



<span class='edit'>6 Mar 2009, 22:25:</span>
Haida' sus white_flag.gif
argon
sa ma trazneasca de am mai auzit vreodata asa ceva wacko.gif
Tiberiu-Andrei
Da,maine orice ar fi salt motoru afara si ma apuc de dezmembrat(setu' il am),doar ca ar fii bine sa am si eu o idee cam ce s-a intamplat pe-acolo.Poate intra Ph-06-BOA sau Liviu si ma lamureste. blush.gif
Tataye
randomm in legatura cu huruitul...momentan am si eu un huruit care l-am identificat recent...Avea momente si nu erau deloc aceleasi mereu... La inceput a aparut dupa pornire cand masina era rece (un huruit slab) apoi s-a intensificat si acum apare si in mers, nu conteaza de viteza ...Am un prieten care este electrician auto si mi-a spus ca trebuie schimbati rulmentii de la alternator...identificand sunetul, clar vine de acolo...
Alt huruit il am tot cand e rece afara la saboti si am senzatia ca se aude in fata...
Sper sa te fi ajutat cu ceva... smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.