Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sosobigman
Salut, apelez la voi cu speranta ca ma puteti lamuri. Unde e buba? Am o Berlina din 97 care a suferit o "majora" reconditionare vara asta si cred ca problema de acum se trage de la posibila reconditionare. In perioada asta plina de geruri mi sa inatamplat urmatoarea chestie. Pornesc dimineata masina (pe soc) o las sa isi faca incalzirea vreo 3 - 6 minute dupa care incep sa ma deplasez. Primele doua curbe si frane nu se intampla nimic.....am si viteza redusa ........dar dupa ce sa zicem ajung pe la 50 km si vreau sa incetinesc sau chiar sa opresc masina are alte apucaturi. De exemplu sunt in a 3-a si incetinesc sa intru in a 2-a iau piciorul de pe acceleratie si apas frana (desigur cu ambreiajul apasat) mi se aprind luminile de avertizare in bord "cele rosii" si brusc motorul moare, lasandu-ma doar cu miscarea data din cauza inertiei (iar daca vreau sa opresc trebuie sa utilizez frana de mana findca pedala nu mai raspunde) iar in tot acest timp luminile raman aprinse in bord. Ce se intampla?
Cum as putea sa remediez problema? E o problema tehnica, mecanica, carburant, ulei eu nu pot sa constientizez.
Iar faza se repeta de mai multe ori cand vreau sa incetinec sau sa opresc ...apas frana si brusc ma trezesc cu motorul mort, si in plus daca e sa stau si la semafor trebuie sa o mentin putin turata ca sa nu imi moara motorul iar.....relantiul l-am curatat de mai multe ori.
Va salut, Soso!
adrianne
sal

si mie mi se intampla uneori, deoarece merg la fel ca tine (cand franez masina e deja scoasa din viteza), dar face asa doar pana cand apa se incalzeste la 90 grade, iar apoi merge OK.

cred ca e de la carburator>relanti sau de la avansul vacuumatic
danny_b
Foarte posibil sa ai membrana de la servofrina sparta sau putin fisurata sau supapa de la servo, care sa nu mai inchida.De aceea cind apesi frina, moare motorul.Cu motorul cald, pe loc, gituieste furtunul care merge la servo si pune pe cineva sa apese pe pedala de frina.Daca nu mai moare, de acolo e baiul.Trage aer fals si saraceste amestecul aer-benzina.Mai vorbim.
randomm
La mine cand e reglat relatiul prea mic se manifesta exact la fel. Cu motorul cald merge fara nici o problema, cand e rece, in momentul in care calc frana, moare. Eu am ridicat relantiul la 1000 si de atunci nu mai am probleme de genul.
EUROPE_
Aceeasi problema o am si eu, cand apas frana moare motorul, dar cand se incalzeste nu mai am probleme. Si nu am servo frana. Cred ca o reglare a relantiului pune capat problemei.
sosobigman
Multumesc ....... am sa tin cont de sfaturile voastre........sper ca pe saptamana viitoare sa rezolv aceasta problema...
Ar mai fii o chestiune: pregatirile de iarna in cadrul unei dacii?
Ce ar trebui sa "protejez" .......antigel si ulei har domnului ca am si eu o idee despre asa ceva si mai pot sa fac...dar ma gandesc ca mai sunt ceva sfaturi care pot face diferenta in traversarea unei "ierni" mai ales astea din ultimul timp care sunt din ce in ce mai aprige. Eu ma gandesc la saraca masina ca o tin in aer liber ( stiu ca o mai tin si altii dar nah e primul meu an de cand o am....primita cadou).
Sunt pe langa la partea de mecanica dar vreau sa recuperez....ma gandeam oare partea de electric sufera pe timpul iernii? Vad ca de pe akuma e mai greu la pornire. Stiti cum se poate imbunatatii si procesul de incalzire/dezaburire.
Sper ca nu exagerez cu intrebarile...daca da ....imi cer scuze.

Va salut, Soso!
Ov
de curiozitate, cand iti face chestia asta incearca sa te uiti in capacul de la ulei (pe unde torni uleiul). Daca gasesti in capac un fel de spuma albicioasa, mai da p'aci si da un search dupa termenul "muci in carburator"
sosobigman
QUOTE(Ov @ 3 Nov 2006, 22:00)
de curiozitate, cand iti face chestia asta incearca sa te uiti in capacul de la ulei (pe unde torni uleiul). Daca gasesti in capac un fel de spuma albicioasa, mai da p'aci si da un search dupa termenul "muci in carburator"
*



Ov ...din cate am mai citit pe forum am inteles ca o frana de motor rezolva problema acelor "muci"...sper ca am inteles/retinut bine acestia fiind aspirati ....ma rog era vorba de o duza infundata din cauza acelor "muci" ..... Asta nu am incercat pana acum,dar am sa incerc .....oricum am sa vad cum se rezolva si problema in cazul relantiului.
Eu cred ca o sa fiu pe acest forum "omul cu probleme".......sper sa nu deranjeze, dar sa mai auzit de soferi fara cunostinte de mecanica (parca am invatat sa schimb si roata da nah oi vedea eu mai incolo). Oricum multumesc anticipat pentru promptitudinea de care ati dat dovada un spirit unitar national care tine la "brandu-ul" Romaniei atat pe plan intern cat si pe plan extern: Dacia

Exista vreo sectiune la forum pentru laude ...eu cred ca as umple paginile destul de repede...tinand cont de stilul limbajului "somputos" in care am fost initiat si care a intrat in obisnuinta pentru mine al utiliza zi de zi. In curand am sa postez o imagine cu Dacia mea la sectiunea de poze...
..........inca o data va multumesc anticipat
Va salut, Soso!
P.S. : O sa mai revin ....(mai mult ca sigur ca o sa fie alte probleme). Multumesc!!!!
EUROPE_
Aici iti poti lauda masina biggrin.gif : http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=38464&st=930
catalin-g3
Si eu tot spre servo- frana inclin. Asa facea si la tata. De rezolvat nu a rezolvat-o ca a vandut masina. Rezolvare de moment - schimba supapa de pe corpul pompei de servo.
sosobigman
astazi am ridicat relantiul la sugestia voastra....maine e perioada de test.....de dimineata....astazi am vazut ca dupa ce am ridicat relantiul nu mai facea fite...sa speram ca face la fel si maine....eu iam zis (ca si voi de altfel) sa ridic la 1000 da cica mecanicu a ridicat unma la 800 ...ca nu e sugerata turatia aia mai ales la plecare....ma rog ...acum is la 800 sau 900 nu mai stiu ..o sa vad maine...daca si maine e asa o sa verific cu servo......multumesc pentru sfaturi va apreciez............veniti pe la sibiu ...va dau o bere (fara alcool desigur)

Va salut, Soso!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.