Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: PAPUC 1.9D
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
adi_tgv
Am cumparat de ~15 zile un papuc 1305 1,9D. Am 2000km. Am schimbat la 1000km rezervorul(ajunsese de la 50 la 35l, buson rezervor fara aerisire). Trozneste ceva pe fata dreapta(un zgomot metalic, urmeaza sa ma duc la service), litometrul nu indica corect(am ramas in pana de motorina desi el arata 1/4), cateodata(2,3 ori/zi) la pornire intrerupe si scoate fum albastru parca(motor cald). Mentionez ca am >400kkm cu un alt papuc 1305 pe benzina 1,6 cu carb 1,4 cu care nu am avut asa multe probleme nici la fiecare ~50kkm. In total am condus >600kkm cu 11 masini toate pe benzina(1. dacia 1300 an '79 - 11. a6 2005 v6). Consumul este in jur de 7% extraurban, cam mare avand in vedere ca in carte si pe site la dacia e 5,6%. Asta cu un mers lejer, pana in 95kmh. La 800kg arata ca un avion la decolare, desi in carte are sarcina max 850 pana la 1150 la varianta propulsie. Cel vechi pe benzina abia se echilibreaza la 1to. Sint cam ingrozit de problemele/fiablitatea lui asa ca rog pe cine mai poseda asa ceva sa-mi raspunda! Merci
zmeckeru
Tata poseda una bucata Papuc 1.9D cu 5 locuri de la scarbici. Are aproximativ 25.000km si nu a patit nimic pana acum.Chiar nici o problema. Consuma la fel ca in carte...merge bine, cara fara probleme.
argon
Are garantie nu? mergi pe ei, si pana nu-ti rezolva problemele nu-i lasi in pace..despre fum si consum, incearca sa-i scoti mufa EGR, si o sa-si revina..stiu ca nu-i o solutie, dar e o rezolvare biggrin.gif Daca nu merge, e ceva la injectoare..tot in service se rezolva.

Uite o poza cu mufa EGR.
Alex57
ai si casetofon la ea? de care?
adi_tgv
Are un cass LG 2x15W cam slabut, pierde repede posturile de radio si de la 90kmh+ trebuie dat aproape la max. Dar in schimb are fata detasabila . Am fost azi cu el pana la Buc. si l-am alergat cu 110kmh(v.max permisa pana la 6000km dupa carte) dus intors(140km). Nu mai intrerupe in relanti, merge mai rotund. Sa-l vad miine dimineata.
vyper
apropo de papuc diesel...am si io o intrebare ca m-am contrazis cu cineva...cat prinde viteza maxima un papuc diesel?cat ii scrie in certificat?
argon
138 km/h, desi peste 100 km/h nu te mai intelegi om cu persoana.
Alex57
offtopic blush.gif : stie cineva cat costa la dealer un casetofon lg de asta? biggrin.gif
ache2
eu posed un doublecab 1.9d de 4 ani (prima serie livrata) ... n-am avut probleme majore cu ea, insa ce inseamna probleme majore !?
a mea e tractiune (fata - ca cica aia pe spate se numeste propulsie rolleyes.gif ) ...
am 70k cu ea (deci nu e alergata) ...
viteza maxima constructiva eu stiam ca e 142 km/h insa cu mai mult de 120 n-am mers niciodata ...
in principiu e o masina destul de buna pt pretul ei raportat la ce ar trebui sa faca ... dar eu am dat pe ea 5500 euroi, ca atita costa pe atunci !
am schimbat bujiile incadescente (e bine sa ai de rezerva) si discul de ambreiaj (avea o garnitura de la priza CV pe unde arunca ulei si fiind in garantie, mi-au schimbat totul, ma rog, fara sa-mi schimbe CV) ...
consumul l-am facut mai la inceputuri; undeva in jur de 7 mixt, ceva mai mult iarna)
una peste alta, mi-am facut treaba cu ea si nu m-a lasat niciodata in drum ...
adi_tgv
Recalculare consum(~1500km) iese pe la 6.5%. Mers destul de lejer, pana in 95kmh, sarcina medie(500kg). Mult, putin???
Alta chestie... merge mai bine(demaraj) cu euro l diesel de la petrom(cea mai ieftina!3,1ron/l). Cel mai prost merge cu rompetrol si agip.
Alex57 daca vrei cassu' eu deja l-am dat jos si inlocuit cu um mp3. Are mufa iso. Da un semn..
puiu82
QUOTE(argon @ 5 Nov 2006, 09:57)
138 km/h, desi peste 100 km/h nu te mai intelegi om cu persoana.
*



110 km\h,pick-up,tractiune fata,si gol.
Cat scrie in talon atata prinde.
Consum in oras 7.5-8.5l.
urduban
ca tot este un topic deschis pentru posesorii de papuc diesel vrea sa-mi spun si eu off-ul...

-am un pick-up 1.9 D 4X4 luat in iunie anul acesta

-nu pot spune ca nu sunt multumit de el , in prezent are 7000 de km a avut incarcatura si de o tona jumate si nu a facut nici o problema

DAR sunt si unele mici probleme :

- de la inceput a pierdut antigel

-a sarit siguranta de la schimbator si am ramas cu toata maciulia in mana biggrin.gif

- acum mai nou se opreste in timpul mersului si se aprinde bec-ul de la injectie .....

..ridic capota si pompita de cauciuc de motorina este stransa ca si cand ar trage vid din rezervor si pe furtunul ala transparent sunt multe bule de aer !!

-am deschis si busonul de la rezervor crezand ca a facut vid.... nu stiu ce sa-i mai fac ..luni am programare la service ...

presupun ca filtru motorina infundat..


va multumesc si va astept cu solutiii...


cum se poate ca rezervorul sa ajunga de la 50 de l la 35 de l???
adi_tgv
50l->35l Am avut aerisirea de la rezervor infundata(s-a facut vid). Rezervorul arata ca o gogoasa expirata de 3 luni. "..ridic capota si pompita de cauciuc de motorina este stransa ca si cand ar trage vid din rezervor si pe furtunul ala transparent sunt multe bule de aer !!
". La fel facea si al meu. Eu i-am scos garnitura de cauciuc de la buson. Incearca si vezi daca se mai opreste in mers. Al meu are ~3 saptamani si 4500km. L-am incarcat de 2 ori cu 900kg si s-au inmuitat arcurile pe spate. Gol aripa este la nivelul exterior al rotii. Consumul extraurban este pe la 6.5 7%. La tine?
urduban
la mine consumul este 7 extraurban dar imi cam place sa o alerg .....


-maine am programre la service!

-m-am uitat pe dedesupt dar nu am vazut ca rezervorul ar fi strans...

-cred k imi repara totul pe garantie nu???



-Iam scos si busonul si tot degeaba . cred k este filtrul infundat....
ache2
trebuie desfundata aerisirea de la rezervor pentru a evita "ingogosarea" rezervorului (eu am schimbat unul) blink.gif ... sau, mai simplu, se ia garnitura de buson si se rezolva una din probleme !

pompita de cauciuc se stringe si apar bule pe aspiratia pompei de injectie cind se infunda sorbul din rezervor ! pt asta garantez pt ca mi s-a intimplat de n ori !
rezolvare: se desface capacul de acces la sonda litrimetrica, se desfac turul si returul (tineti minte care e care ca sa nu aveti surprize mai tirziu blush.gif ), se scoate ansamblul sorb-sonda litrimetrica (cu grija) si se spala pinza fina de pe sorb care cu siguranta e plina de impuritati ! atentie, pinza aia se lasa pe sorb pt a proteja in continuare pompa !

fenomenul asta mai apare la temperaturi foarte scazute cind motorina incepe sa congeleze (mai bine zis cind incep sa cristalizeze grauntii de parafina) !
solutia: se scoate o parte din motorina din rezervor, se tine undeva mai la cald, se aditiveaza anti-congelare si se repune in rezervor ca sa se topeasca cristalele de parafina !
atentie: daca respectivele cristale au aparut, simpla aditivare nu duce la disparitia lor, ci, in prealabil trebuie sa se incalzeasca un pic motorina pt a fi topite !!

spor la teaba !
urduban
unde este sonda litrimetrica???


edit dupa vizita din service:

-a fost la service meridian vest( ca la pomul laudat)sad.gif(

-mi-ai schimbat filtrul de motorina eu nestiind cat costa am zis ca este cateva sute de mii , la facturare uimitoarea suma de 138 de ron sad.gif(( (reseala mea ca nu am intrebat )

- dupa ce ca am fost chemat la 6 jumatate "doctorii" de acolo m-au bagat in seama pe la 7 si jumatate

- in final sa aflu ca nu au rampa libera si trebuie sa ma reprogameze pentru a demonta rezervorul

- masina se afla in garantie , de ce trebuie s aplatesc manopera pentru datul rezervorului jos ???

-miercuri trebuie dat jos pentru a schimba niste site la nu stiu ce sorb de motorina...

Va astept cu pareri si sfaturi....
ache2
138 RON un filtru de motorina blink.gif ?
pai el costa undeva in jur de 30 RON, hai 35 !

pai undeva in bena (parca) este o placa prinsa in 4 suruburi ... daca nu, cauta in spatele banchetelor ... nu sunt sigur, dar parca e in bena ...
ok, se desfac cele 4 suruburi si ai sa vezi rezervorul si 2 furtune ... turul si returul ... tine minte care merge unde ... pe tumburucurile de plastic care ies (si intra) din rezervor sunt niste sagetele care indica sensul, pentru siguranta !
ok, dupa ce ai desfacut colierele (ai grija, e un pic de chin sa le pui la loc), se desface prin rotire capacul rotund de care e prinsa sonda litrimetrica si sorbul ...
ai grija la garnitura de cauciuc !
poti sa ciocanesti un pic pt ca mai mult ca sigur e intepenit 053.gif
scoti cu grija respectivele subansamble si speli sorbul (o sa stii care e biggrin.gif ) cu o pensula si niste diluant ...
faci treaba inversa si ai scutit o gramada de bani !

scule necesare: o cheie (la alegere) de 10, o surubelnita lata, un ciocan de 250 g, un cleste patent, o pensulica, un castron si 100 ml diluant sau benzina !
urduban
am rezolvat azi la Dacoserv:D

rezervor dat jos

sonda litrometrica curatata

sorb curatat

conducte suflate cu aer biggrin.gif

mi-am luat teapa la Meridian cu filtrul de motorina (dupa ce la-u montat am aflat cat costa)

toata treaba m-a costat 60 de ron biggrin.gif ( mi-au facut mecanicii "intrarea" in service)

ache2
data viitoare sa vii la mine ! te rezolv cu 30 RON si-un bon de masa radmasa.gif
adi_tgv
Revin dupa un an. Papucul are acum in jur de 65 000km. Probleme care au fost in afara de reviziile obligatorii: 1. La 40kkm schimbat semeringul de la palier, pierdea ulei si patina ambreiajul. 2. La 50kkm schimbat placute frana. 3. La 60kkm schimbat primul bec: la numar. In rest e beton. Mi-am schimbat parerea ... biggrin.gif in bine. Era sa uit revizia de la 60 kkm a costat in jur de 1200ron. Mult, foarte mult. Si nu au schimbat nimic in afara de ce trebuia: curea distributie si alternator, antigel, lichid frana, ulei cutie si motor, filtre, reglaje faruri si directie. Reviziile le fac la Mavexim in Tgv. Consumul se incadreaza intre 5 si 7% in f de incarcare si stil de mers. Simte diferenta dintre Top Euro si motorina mai ieftina(nu stiu cum se numeste si nici nu folosesc) si la demaraj si la consum. Porneste dimineata la sfert. Intreba cineva pe forum cat prinde un papuc diesel ... la 130kmh m-am bagat in depasire si mai aveam pedala si demaraj(pe Sebes-Deva). A si inca ceva: costul total al reviziilor pana acum (7) ~ 3800ron. Semeringul si manopera au fost moka, pe garantie. Papa, mai vb.
samimelente
am o dacia papuc 1.9 disel din ultimele seri 2007 si prinde lejer 150 km/h cred ca dupa niste reparatii prinde 170km/h
djcristi
QUOTE(samimelente @ 9 Jan 2016, 20:28)
am o dacia papuc 1.9 disel din ultimele seri 2007 si prinde lejer 150 km/h cred ca dupa niste reparatii prinde 170km/h
*



200 chiar smile.gif))))
vladut88
Eu la aro cu acelasi motor la 160 bag din treapta 3 in treapta 4 si la 230 bag a 5a , sa fim seriosi , pana la 135 maxim 140 duce , am fost in papuc la 130 pe ceas , credema nu vreau sa mai repet situatia , aceste masini nu au fost proiectate pt asa ceva
Ghica mihail florian
Salut
As dori si eu mai multe pareri sfaturi etc ptr o dacia pick up diesel 4x4
Nu am avut diesel niciodata si am unele nelamuriri...
Mentionez k am cumparat o de o luna de zile...
om_bland
La diesel trebuie schimbata distributia la timp, si avut grija in general de motor... Caroseria e la fel ca la vechile dacii, cu vesnicile probleme legate de rugina.
Razvan_2-0
Am și eu o Dacie papuc 1.9 diesel la rece pornește la sfert merg cu el 5 min iar când se încălzește nu mai pornește mă poate ajuta și pe mine cnv.
CelereSahariano
Pompa de injectie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.