Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: caldura la bord CN3
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
adrianne
salutare

Daca nu am fi mesteri, nu ar mai fi util acest forum, asa ca...
Am masina ok, exceptie o planetara ce caraie in curbe. Sunt curios la cei care au bord ca al meu, ce temperatura are aerul cald dat de aeroterma, deoarece estimez ca, la 0 grade aer exterior, aerotema da aer la 25. Cand a fost cald afara (25 gr), am vazut ca aerul din aeroterma frigea la mana.

In alta ordine de idei, as vrea sa fac astfel incat sa am aer cald fierbinte ce iese din aeroterma (Lada e renumita pt asta, ma frigea si prin bocanci). Am vazut ca nu exista optiunea de recirculare a aerului din habitaclu (e doar desenata), carcasa aerotermei avand prizele de aer direct spre exterior, sub parbriz.

Ar fi 2 variante
a) modificate prizele de aer prin montarea unor burlane in asa fel incat sa nu mai aspire aer din afara masinii
cool.gif montarea unui calorifer lipit de cel deja existent pentru ca aerul sa treaca prin ambele si sa se incalzeasca de la 0 la 25 la 50 (sa friga la mana).

Alte solutii care sa nu schimbe esteticul intern al masinii (nu vreau sa-mi montez calorifer la picioarele pasagerului sau oriunde altundeva in habitaclu)???

Sper sa fie un topic util smile.gif
vis-a-vis
La mine "frige" si iarna, verifica robinetul, sunt foarte proaste la CN.

Are clapeta de recirculare, 2 tablite obtureaza admisia de aer din afara si elibereaza 2 gauri dinspre habitaclu. Actionarea se face vacuumatic.
adrianne
10x vis-a-vis

si atunci ar trebui mutat postul la "probleme CLT"
adrianne
QUOTE(vis-a-vis @ 3 Nov 2006, 20:28)
La mine "frige" si iarna, verifica robinetul, sunt foarte proaste la CN.

Are clapeta de recirculare, 2 tablite obtureaza admisia de aer din afara si elibereaza 2 gauri dinspre habitaclu. Actionarea se face vacuumatic.
*



sal vis-a-vis

cum verific sau repar clapeta in cauza
pls in 2-3 cuvinte, pls
StefanT
QUOTE(adrianne @ 3 Nov 2006, 22:14)
Ar fi 2 variante
a) modificate prizele de aer prin montarea unor burlane in asa fel incat sa nu mai aspire aer din afara masinii
cool.gif montarea unui calorifer lipit de cel deja existent pentru ca aerul sa treaca prin ambele si sa se incalzeasca de la 0 la 25 la 50 (sa friga la mana).

*


Ar fi ele 2 variante, da-s naspa amandoua frate!
De ce?
Prima: sa nu mai aspire din afara, deci din inauntru nu? Se vor aburi geamurile ca dracu, si nu e placut sa stai cu carpa intr-o mana si schimbatorul in cealalta.
A doua? Tot acolo iesi, apa din circuit se va incalzi mai greu fiind cantitate mai mare! Oricum e o varianta mai buna decat prima, bafta!
vis-a-vis
Cel mai "simplu", dai torpedoul jos si supapa e undeva in dreapta sus, mergi pe furtunasul cu pricina.
O incerci cu alt furtunas, faci vacuum "oral" biggrin.gif

Sfatul meu insa e sa nu tii pe recirculare, nu e mare diferenta de caldura plus ca ti se aburesc geamurile.
sik
sunt de acord cu a doua prpunere a lui vis a vis monteaza un calorifer sub grila de la capota; aveam aceeasi problema ca si tine si ca sa nu schimb radiatoru ala din aeroterma lam montat pe susnumitu' de cupru (ala din aeroterma costa dublu si imi lua cel putin o zi sal schimb ca trebuia sa dau bordu jos) sa nu faci prostia sa pui pe recilculare mai ales acum pe plole (ninsoarea) asta ca o sa faci inauntru sauna
Ov
QUOTE(adrianne @ 3 Nov 2006, 20:14)
la 0 grade aer exterior, aerotema da aer la 25. Cand a fost cald afara (25 gr), am vazut ca aerul din aeroterma frigea la mana.
*



termostat ai ?

o fi si bun ?

temperatura apei cum iti sta ?
adrianne
Ov, termostatul e ok, tocmai l-am schimbat, de 89 (inainte tot de 89 era, functiona ok, dar m-am jucat prea mult cu el in casa si a facut poc, incalzit de mine pe aragaz direct). Toate piesele schimbate de mine sunt de origine sau Franta, iar apa sta la 90 grade in circuit.
argon
CN3 nu e bordul scoica? ca daca e, sa nu te apuci sa cauti te miri ce clapete existente doar de bordul CN.
adrianne
Stiam ca CN4 este bordul cel mai noi, prezent la zambetul lui Ilici (poate gresesc).
Am bord mare si patrat dar foarte complicat.

Am verificat supapa de int-ext si mere ok (adica am facut vacuum oral icon_mrgreen.gif ) cred ca problema e de la robinetul ce o comanda sau tijele de actionare. Ce e groaznic e de umblat acolo ca nu e loc de bagat decat 2 degete (care uneori sunt suficiente 243.gif dar nu aici). Asa ca: I've got a problem blush.gif
adrianne
Astazi am vazut de fapt care imi este problema: supapa de int-ext este mereu actionata astfel incat aeroterma este mereu pe recirculatie aer habitaclu, si astfel am gasit raspuns la o intrebare ce ma chinuia mai de mult intrebare.gif de ce mi se aburesc geamurile vara? pentru ca aeroterma mea nu ia aer de afara, ci doar interior aplauze.gif . Acuma problema care o am, cum schimb robinetul de vacuum, cu two fingers? (cam retorica intrebare wink.gif )

Revin cu noutati biggrin.gif
Ov
intr-adevar, e retorica intrebarea wink.gif

vezi ca robinetul ala s-ar putea sa aiba niste "mustati" de cauciuc in plus din fabricatie. Daca-l scoti si-l desfaci o sa te prinzi despre ce e vorba si se poate repara.

Spor la julituri !
Dreamer
Termostatele asa zise "Made in France" de 89 nu sunt bune, recomand unul de Vaslui de 86 de grade ...
Ov
confirm cu termostatele de 89. Iarna trecuta am schimbat 3 pana am revenit la cel original care a fost pe masina si era de 86 !
De fiecare data dupa ce-i dadeam o talpa mai serioasa, ramanea blocat pe deschis. Dupa ce l-am studiat nitel am observat ca supapa care trebuia sa inchida se deplasa nitel (probabil din cauza debitului mare de apa din timpul forjei).
adrianne
salutare

Piesa care cred ca e defecta se cheama repartitor vacuumatic, si se gaseste rar (din 10 magazine doar unul avea) si costa cca 25 lei, iar intreg ansamblul de comanda (sistemul de parghii) din bord, anume cel cu 2 manete pt aer cald-rece si pt aer sus-jos-centru+recirculare costa cca 50 lei. Am de gand sa inlocuiesc "dracia aia" si sa mai montez un calorifer lung sub grila de la prizele de aer de sub parbriz.

In schimb, datorita defectului, aveam tot timpul recircularea aerului din habitaclu si implicit se abureau geamurile atat iarna cat si vara. Recomand celor care se plang de aburirea lor sa verifice supapa sau comanda supapei de aer int/ext.
sik
adrianne stai linistit eu toata climatizarea o am manuala adik rece cald robinetul il deschid/inchid de la motor; iar cu aerul in habitaclu la fel tot manual; tija aceea de recirculare aer e blocata pe tras de afara 90% si 10 % recircula
ca sa bage la picioare bag mana pe sub bord si imping de o tija; iar ca sa bage la parbriz sau la jumate am un bat pe care dacal bag prin aeratorul central vine pe mijloc si cand il scot baga la parbriz
recomandarea mea pt tine e sa scoti torpedoul si sa blochezi clapeta pe tras de afara ca si in cazul meu; nasol cu recircularea asta blocata ca daca dadai si tu o basina no puteai scoate decat pe geam biggrin.gif
ionut L.
SIK, imi zici si mie cum fac sa dau si eu sa-mi bage pe la picioare, de ce tija sa dau? si care este clapeta care trebe blocata sa traga de afara? La voi baga caldura bine pe la picioare? la mine sufla putin, cel mai bine baga la parbriz.
sik
aeroterma are trei supape care inchid si deschid acele clapete: una pe stanga situata in partea de jos; 2 pe drepta la mijloc si sus
cea care iti treb sati dea la picioare este cea din stanga aerotermei este situata undeva deasupra pedalei de acceleratie; din supapa coboara o tija de platic care in capatul inferior are o gaura pe unde intra clapeta; clapeta in capat are o siguranta o scoti scoti tija de platic de pe comanda si ea ramane in "aer" acum te poti juca cu ea cu mana in sus si in jos cand o dai in sus o sati bage aer la picioare
ca sa traga aer de afara treb sa umblii in acelasi mod la supapa din dreapta de sus de tot; ca sa poti ajunge la ea trebuie inlaturat torpedoul
diaconuliviu
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=9366
continuati, e destul de vast topicul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.