Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare lichid racire pentru iarna - antigel
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mirlila
Buna ziua.
Doresc sa schimb lichidul de racire (apa distilata) cu combinatia apa distilata - antigel pentru perioada de iarna. Masina mea este o Dacia nova GTI din 1998. Nu vreau sa mai trec pe la service de data aceasta. Pur si simplu voi incerca sa operatia pe cont propriu. am vazut anul trecut la mecanic cum desfacea un colier, desprindea un furtun, lasa sa se goleasca toata apa, apoi prindea furtunul la locul sau, strangea colierul si turna apa si antigelul in combinatia prescrisa.
totusi, sunt convins ca sunt si amanunte care nu le-am retinut si s-ar putea sa-mi prind urechile 04.gif De aceea, apelez la ajutorul si sfaturile celor de pe acest forum ca sa rezolv cu succes acest subiect.
Raman indatorat - moral - celor care imi vor raspunde pe aceasta tema. Pana se lasa seara intentionez sa ies basma curata.
Numai bine si astept mesaje! NEED HELP! smile.gif
Traian
marianrec
La berlina (cred ca si la nova ta e la fel) este un surub in blocul motor langa capacul de distributie (cheie de 11). Este mai bine sa il desfaci pe asta pt a scoate toata apa din blocul motor, altfel mai ramane apa.
ksi_id
Am si eu o intrebare. Mi-e azi noapte mi-a inghetat apa in motor si am pornit-o 2 min pana s-a dezghetat si a curs toata zic eu (am desfacut si surubu ca sa se scurga si aia din bloc), dar problema este ca am gaz si tare imi este mie ca in vaporizator apa inghetata a ramas nu s-a scurs. Este vreo problema daca o las asa fara sa mai bag antigel? Eu nu mai circul deloc cu masina.
ksi_id
Azi e cald afara asa ca sigur s-a dezghetat apa si din vaporizator si s-a scurs tot. Chiar nu stie nimeni daca e vreo problema s-o las fara apa?
tarzy
aveti grija ca mai trebuie sa si aerisiti instalatia de racire dupa ce puneti lichidul (antigel)

aerisirea se face desfacand TOATE aerisitoare cate putin si urmarinds ca pe acolo sa curga lichid continu (sa nu faca bule)

din pacate nu stiu unde-s amplasate aerisioarele la nova
Sir_Alex
Exista comanda search, exista cateva zeci de posturi de acest gen. Pentru a scoate apa din Nova, nu e nevoie sa desfaci niciun colier. Ai un surub cu cap fluture la baza radiatorulul in partea dreapta (langa cutia de viteze) si apoi acel surub de sub capacul pompei de apa. Dupa ce scoti apa, umpli, aerisesti si e ok. Pentru descrieri amanuntite, repet exista multe posturi si topicuri deschise.
argon
ksi_id, goleste-o de tot, daca lasi doar apa, pregateste-te cu bani pentru un bloc motor nou, ca-ti va crapa.
gti98
Am gasit topicu' destul de tarziu, da' poate te mai uiti pe el; poti s-o lasi "uscata" fara probleme, daca nu mai circuli cu ea. Pune-i, totusi, pe volan un bilet (cat mai mare) cu nota "FARA APA" sa nu uiti si sa pleci... fara apa! De asemeni e bine sa golesti cat mai bine "buzunarele" unde poate ramane apa (baza cilindrilor: surubul din bloc langa capacul de pe lantul de distributie; nu uita sa golesti vasul de expansiune (borcanu")); desi nefiind plina ar trebui sa nu sparga nimic, e mai sigur asa. Dar chiar nu mai circuli cu ea??? Un antigel e doar vreo 30Ron, si aerisirea la Nova e mult mai simpla ca la berlina....
Bafta!!
gti98
Revin cu scuze: la Nova vasul de expansiune NU POATE ramane cu apa. Ma gandeam la berlina...
Bafta!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.