Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ghidurile de supapa sau segmentii?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
EUROPE_
Am facut motorul, si cum era normal am facut rodajul. In timpul rodajului am mers foarte atent, fara accelerari bruste, fara bruscari, plecam de pe loc foarte incet.
Dupa aproximativ 550 km, am strans chiulasa si am schimbat uleiul.
Am pus 10 w 40. Acum am 820 km in total. Cand pornesc motorul scoate fum albastru 10 -20 secunde. La cald nu scoate.
Dupa perioada rodajului, am mai calcat pedala de acceleratie la maxim, dar niciodata nu am depasit 3000 rpm.
Am apasat acceleratia la maxim ca sa verific/simt cuplul motorului, de care nu sunt prea mandru, dar din cate am citit, dupa 2000- 3000 km o sa pot zice ca am motor.

Are efecte asupra segmentiilor apasarea la maxim pe acceleratie, dar fara sa depasesc turatia de 3000 rpm? Sau sunt ghidurile de supapa, pe care nu le-am schimbat blink.gif .
sobolan
asa mai ciupesc unele putin ulei dupa segmentare...stai linistit nu are nimic....pana se pasuiesc segmentii (vreo 600 km)......
EUROPE_
Pai nu am facut segmentare, am pus alt set motor.
In total am 820 km, iar rodajul a fost de 550 km.
De cand am pus ulei 10 w 40 ( dupa perioada de rodaj ) a inceput sa scoata fum albastru la pornire.

sobolan
exista o perioada de rodaj chiar daca ai pus set ! nu sunt de acord cu alegerea ta sa pui 10w40 ! macar un 15w 40 ! parca spuneai ca ai o dacia cu carburator ! wacko.gif
argon
Detaliaza de ce nu esti de acord, eu numai 5w40 si 10w40 folosesc..si am Dacie pe carburator.
sobolan
de regula uleiurile astea mai subtiri se folosesc la motoarele moderne sau cel putin la un motor de dacia cu injectie pt ca acolo este alta treaba....la o dacia pe injectie altu este sistemul de alimentare si altu este sistemul de APRINDERE fata de una pe carb.....la una pe injectie arderea este aproape completa fata de una cu carb.daca ai ardere aproape completa nu prea exista posibilitate ca amestecul sa treaca din capu pistonului in jos in carter.la daciile clasice se poate intampla sa nu lucreze bine o bujie sau etc si asta se intampla.....cred ca ai inteles ideea mea......
deci un ulei gen 20w50 e mai rezistent in motor de dacia pe carb.
ex real : am un vecin si are dacia pe injectie si are 180 000 la bord si inca motoru merge ok....
intrebare:ai vazut dacia pe carb. care sa mearga atat fara sa umbli la motor ? cool.gif
andu911
clar de la ghiduri
M.C.
Mai asteapta un pic,inca esti in perioada de rodaj.Si nu o suprasolicita,ia-o usurel.Cere performante de la motor dupa 5000-6000 km. parcursi.
Incearca sa tii sub observatie nivelul de ulei.Cu ghidurile de supape,mai ales la motoarele de 1300 cmc,nu prea au fost probleme de genul asta.La motoarele de 1400 cmc erau ceva probleme din cauza simeringurilor de supape.
EUROPE_
Cand am facut motorul, mecanicul s-a uitat la chiulasa, si a zis ca ar fi trebuit schimbate supapele.

Segmentii sunt Kolbenringe, a mai auzit cine-va de ei?
Mecanicul a zis ca sunt buni, ca a mai lucrat cu ei, si sunt buni.
Ar fi bine ca problema pe care o am sa fie de la ghidurile de supape, pentru ca nu am alti bani pentru alti segmenti, si deci alta distractie, si in plus acum vin sarbatoriile de iarna. Segmentii de ungere sunt din 3 bucati.
Poze:
diaconuliviu
QUOTE(M.C. @ 6 Nov 2006, 10:17)
[...]Cu ghidurile de supape,mai ales la motoarele de 1300 cmc,nu prea au fost probleme de genul asta.La motoarele de 1400 cmc erau ceva probleme din cauza simeringurilor de supape.
[...]

Adica ghidurile sint cu alte ajustaje? In mod sigur nu, au 7 mm diametrul interior cu aceleasi jocuri.
Simeringuri s-au pus tocmai din cauza asta, papa ulei pe la ele la 1300 dupa oarecare uzura.
Eu am pus simeringuri la 1300, chiar daca ghidurile is fara "sant", is lipite cu superglue si nu ciupe ulei.
AC
QUOTE(diaconuliviu @ 6 Nov 2006, 15:28)
Adica ghidurile sint cu alte ajustaje? In mod sigur nu, au 7 mm diametrul interior cu aceleasi jocuri.
Simeringuri s-au pus tocmai din cauza asta, papa ulei pe la ele la 1300 dupa oarecare uzura.
Eu am pus simeringuri la 1300, chiar daca ghidurile is fara "sant", is lipite cu superglue si nu ciupe ulei.
*


Stiu sigur ca era un topic despre cum se pun simeringuri la cozile supapelor pt chiuloasa de 1300 dar cu funtia asta de cautare a forumului te apuca groaza! Poate cineva sa-mi dea un link, poate-si mai aduce aminte cum se numea??
andu911
stiu despre ce topic zici, cel mai bine pui alte ghiduri speciale pt simeringuri, eu am incercat tot felul de metode si tot mi-au sarit 2-3 simeringuri de pe ghid.
AC
QUOTE(andu911 @ 7 Nov 2006, 15:21)
stiu despre ce topic zici, cel mai bine pui alte ghiduri speciale pt simeringuri, eu am incercat tot felul de metode si tot mi-au sarit 2-3 simeringuri de pe ghid.
*


Ai putea te rog sa descrii operatiunea? Trebuiesc cumva montate in chiuloasa alte ghiduri? In cazul asta e cam complicata operatiunea...
Gheorghedracu
Incearca sa schimbi intr-o treapta inferioara de viteza (a doua de la a treia) la o viteza normala pentru viteza a treia si cind dai drumul la ambreiaj nu atinge acceleratia. Daca in momentul in care se ambaleaza motorul furios iese fum albastru pe esapament, e clar, sunt ghidurile supapelor. Din cauza vacuumului puternic, motorul suge ulei pe linga ghidajul supapelor, metoda e recomandata si rasverificata. Pe linga segmenti, n-are de unde sa suga ulei. Succes!
EUROPE_
Am facut un test azi, si sunt cam confuz.
A scos fum albastru 5 -7 secunde. Eu cred ca daca ar fi fost sa fie segemntii uzati prematur, imi scotea aceeasi cantitate de fum albastru, la fiecare pornire la rece.
Acum zic si eu... dar cred ca cel mai probabil sunt ghidurile de supapa.
Gheorghedracu
Poate merita si un test de compresie daca poti? Desi cred ca e destul de clar. Si daca desfaci motorul, dupa ce desfaci chiulasa si scoti tot de pe ea, poti sa verifici cu mina sa vezi daca supapele joaca in ghidaje. O intorci cu camerele de ardere in sus, introduci supapa in lucol ei si cu degetele mari mentinind presiune constanta pe fata din cilindru ca sa zic asa, a supapei, incerci sa o apesi lateral sa vezi daca joaca vreun pic. Orice joc e semn rau.

Si o precizare. "Kolbenringe" inseamna exact "segmenti" pe nemteste, nu cred ca e numele companiei, cum cred ca reiese de mai sus.
andu911
QUOTE(AC @ 7 Nov 2006, 15:58)
Ai putea te rog sa descrii operatiunea? Trebuiesc cumva montate in chiuloasa alte ghiduri? In cazul asta e cam complicata operatiunea...
*



Mda...Cam asta trebuie facut ca sa fii sigur ca alea nu ies de-acolo.
EUROPE_
Eh... nu stiam ca, Kolbenringe, inseamna segmenti blush.gif .
Nu stiu daca mai are rost sa fac un test de compresie, cand am motorul cald, demarorul deabia roteste arborele ( bine poate e si de la bateria putin )
Si cand e motorul rece, se simte, are compresie. Avand in vedere ca eu nu am umblat la chiulasa deloc, cred ca mai mult ca sigur de la ghidurile de supape scoate fum la pornire.

Multumesc pentru sfaturi, si indrumare.

Acum sunt putin off topic, am o alta problema, imi bate ceva in linie dreapta, pe partea stanga, si cred ca e planetara. Nu bate tot timpul, se aude ceva, cand masina e incarcata. Am controlat planetara, nu are joc deloc. Exista posibilitatea sa fie planetara, sau vre-un pivot? In viraje nu bocane.
argon
QUOTE(EUROPE_ @ 8 Nov 2006, 19:30)
Nu stiu daca mai are rost sa fac un test de compresie, cand am motorul cald, demarorul deabia roteste arborele .........Si cand e motorul rece, se simte, are compresie.
*




Scuza-ma dar de unde ai invatat chestia asta? daca invarte greu sunt alte probleme(eventual bateria cum ai zis), in nici un caz compresia prea buna, eu invart cu mana motorul usor, in panta pleaca daca nu trag frana de mana, chiar daca e in viteza, si pentru asta tot am compresia corespunzatoare la toti cilindrii.
EUROPE_
O sa incerc sa fac un test de compresie, cand o sa am timp si bani.
Multumesc inca o data pentru sfaturi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.