Am o dacie din 1984, foarte foarte bine intretinuta si ingrijita care ma serveste excelent
.
De la o vreme insa, am observat o problema destul de grava la frane si nu stiu cum sa scap de ea.
Cam de asta vara (cand am schimbat placutele de frana) prin trafic foarte greu, masina incepe sa mearga din ce in ce mai infranata iar pedala de frana devine tare si "sub presiune" parca. Am crezut ca este din cauza faptului ca sunt placutele noi. Prin august insa, dupa ce facusem peste 1000 km si problema nu se rezolvase, am fost la un mecanic vecin cu mine sa imi spuna ce poate sa aiba. El mi-a aerisit franele, lucru care, temporar, a eliminat problema cu infranarea. Dupa o vreme insa a aparut iar, asa ca am decis sa fac o revizie totala la frane. Am fost la un ALT mecanic, care mi-a aerisit tot ce se poate aerisi la sistemul de franare, mi-a analizat placutele, discurile, pistonasele, tot, mi-a spus ca masina este foarte buna din punct de vedere tehnic, fara nici o problema evidenta. Insa acum, la doua zile dupa revizie, incepe iar sa apara simptoma. Mecanicul spune ca ar putea fi de la pompa centrala de frana, aceasta fiind foarte veche.
Inainte de a cumpara insa pompa de frana (pretul este cam mare din cate am inteles) vreau si parerea voastra in legatura cu asta.
Va multumesc frumos.
EDIT: Mentionez ca problema apare numai dupa ce franez des in trafic. Daca merg in afara localitatii si franez rar, masina merge normal. La fel si dupa ce o las o perioada pe loc.
Daca esti sigur ca nu sunt pistonasele de vina adica raman blocate, atunci schimba garniturile din pompa de frana, nu are rost sa o schimbi cu totul.
Garnituri - noi, pistonase - noi
Garniturile din pompa de frana sunt noi?
M-am interesat si da, le-am schimbat acum 8-9 luni... Noi in comparatie cu vechimea pompei de frana desigur...
dani_devito
5 Nov 2006, 20:49
....vezi ca pe capacelul unde torni lichidu de frana ai o gaurica mica mica, aia are rolul de a elibera presiunea din instalatia de franare, vezi nu cumva tie infundata ...asta e o parerea, ca am observat ca ai schimbat tot ce se putea
o pompa de frana e 1 mil de lei .... nu e bine sa umbli cu garnituri inlocuite samd. problema sigur o sa reapara
marius.v
5 Nov 2006, 21:49
Dupa atatia ani meriti o pompa noua.
A mea a tinut cea originala din 1981 pana in 2001, dupa care am tot schimbat garnituri si pistonase dar mai mult de 6 luni nu au tinut.
Asa ca am schimbat-o.
Cu una adusa din Franta de Renault 5.
Si merge perfect de atunci.
Va multumesc pentru sfaturi... O sa ma uit dupa "gaurica" si, daca nu se rezolva, o sa imi cumpar o pompa de frana noua. Vorba lui marius, dupa 22 ani de folosire (chiar daca masina are doar 102 mii km) nu strica o pompa noua.
Pentru a nu mai deschide inca un topic, postez aici.
Daca tot am deschis lista de cumparaturi, spuneti-mi va rog cum se numeste solutia pentru intreruperile dezaburirii de pe spate?
In alta ordine de idei, aeroterma imi functioneaza numai pe pozitia a 2-a, pozitia 1 e moarta. Unde as putea verifica pe traseu problema?
Va multumesc anticipat pentru ajutor.
adrianne
6 Nov 2006, 12:07
puta de sticla
sau da search pe forum dupa termen...
e vreo 70-80 lei
Am incercat sa rezolv azi o parte din probleme dar:
1. Aeroterma are deconectat cablul de 7v pt turatie mica (sunt doar masa si +12v de la baterie). Unde este acesta situat?? Printre tonele de fire din bord nu am gasit nici un cablu liber (in afara de masa de la becul de bricheta, deconectat de mine acum o vreme).
2. @ dani_devito unde e acea gaurica? nu am vazut decat un tumburus care, in momentul in care era apasat, se ridica la loc.
3. cum pot depista cel mai eficient intreruperile de la dezaburirea lunetei? sunt vizibile cu ochiul liber sau sunt sub stratul protector?
Nu stie nimeni de unde pot trage 7v pentru aeroterma?
șoferistul
7 Nov 2006, 07:16
Frîna se blochează și simți pedala tare la mers mult în trafic deoarece o folosești des. La montarea pompei de frînă mecanicul a strîns prea tare ceva care reglează cursa liberă la pedală. La deplasarea la drumuri lungi nu se sinte acest fenomen. Dacă staționezi un timp mai mare problema dispare.
diaconuliviu
7 Nov 2006, 08:11
QUOTE(Thavy @ 7 Nov 2006, 02:42)
Nu stie nimeni de unde pot trage 7v pentru aeroterma?
Deci ai aeroterma plasata in dreapta, sub bord.
Nu exista +7V pentru ea. In stinga ei la vreo 10-15 cm ar trebui sa ai o rezistenta bobinata patrata. Electromotorul se alimenteaza cu +12V pe un fir, celalalt fir fiind cuplat in mod normal la un comutator cu 3 pozitii. Pe una din pozitii ai "zero", deci fir in aer, pe treapta 1 ai un fir care se conecteaza la un capat al acelei rezistente, iar celalalt fir la celalalt capat al rezistentei si la masa in acelasi timp. Cind cuplezi treapta 2, electromotorul se cupleaza intre cei 12V si masa, iar pe treapta 1 intre +12 si rezistenta. Capatul celalalt al ei fiind la masa, va aparea o cadere de tensiune pe acea rezistenta, reducind turatia.
Liviu iti multumesc frumos pt ajutor, credeam ca e ceva de genul obtinerii a 7v la sursa de la calculator ( + 12v cu +5v ). Sa inteleg ca rezistenta este exact deasupra torpedoului?
@soferistul EXACT asa mi se intampla, insa fenomenul dispare complet numai dupa o aerisire completa a circuitului din fata ( pompa de frana este cu circuit dublu ). As putea evita schimbarea pompei de frana prin reglaje sau merita milionul? ( masina are niste frane incredibile, a oprit in cam 3m de la 60 la ora )
Am si eu o problema cu franele si anume. Am fost la un mecanic si mi-am schimbat planetara pe dreapta. Mi-a dat jos etrierul .. placutele de frana... apoi dupa ce a terminat operationea dau sa ies de acolo si simt ca am pedela la podea... a facut tipul o aerisire prin metoda "pedala" .. am pompa cu 3 conducte ... si aveam pedala buna... ies de acolo .. la prima trecere de pietoni .. pun frana ... si mi se blocheaza rotile din spate si fuge fundul. Ma intorc inapoi la mecanic .. s-a mai uitat putin ( deja era noapte ) a mai facut o aerisire la pompa ... am pus niste frani pe acolo si si-a revenit dar totusi daca incerc sa blochez rotile de pe fata nu pot in schimb se blocheaza cele din spate ( trebuie sa depun destul efort pentru a face treaba asta ). Pot sa mai zic ca dupa ce mi-a schimbat planetara cand puneam frana se auzea un huruit in fata dreapta... roata la care a lucrat... acel huruit a disparut complet dupa 1-2 zile. Acum ce ar trebui sa fac ca sa rezolv problema? schimbat limitatorul ? refacuta o aerisire completa a franei ( rotile din spate, apoi cele din fata si apoi pompa?). Inca ceva. Cand am dat placutele din dreapta jos am observat ca una e uzata mai mult ca cealalta.. asa este normal?
iar cu solutia pt lipirea pctelor de intreruperere din dezaburirea lunetei nu se merita e 75 ron o luneta noua cu dezaburire
Tare faza cu 3 m
Daca ar frana cum zici, ti-ar iesi ochii ca la melc.
Am mai postat eu o formula de calcul a distantei ideale de franare in cazul Daciei 1300..o sa o caut.
bygy007
9 Nov 2006, 21:26
pentru probleme la frina pe spate sau pedala tare cred ca ar trebui verificat si repartitorul ala (nu stiu cum ii spune)de la mijlocul puntii spate poate a ramas blocat sau nu lucreaza bine si eu am avut probleme cu el era pedala tare se blocau rotile pe spate la o apasare a pedalei cit nu trebuia sa faca treaba asta si mai raminea si infrinata un pic cit sa fie tamburul cald
pentru aeroterma cam asa se leaga butonul rezistenta si motorul
iti multumesc pentru desen, in weekend o sa programez cateva ore pentru reparatul aerotermei, daca ma apuca iarna asa nu o sa fie prea frumos...
Cat despre frane, tatal meu a luat si el masina la plimbat ( a schimbat si el vreo 3 berline la viata lui de sofer ) si si-a dat cu parerea ca este vorba despre garniturile invechite ( TOATE garniturile ) si ca in momentul in care se actioneaza frana, se face o compresie a franei, iar la eliberarea pedalei decompresia trage aer din exterior printr-una sau mai multe garnituri... Si totusi, asta nu ar insemna ca franele s-ar bloca definitiv?
bygy007, cat de tare se incalzeau rotile de pe spate? Am observat ca si la mine se incalzesc ( chiar si cand e frig ) insa am considerat ca este un proces normal.
EDIT: am observat astazi in aglomeratia de la unirii ca imi scartaie in permanenta placutele de frana de pe fata in momentul in care se blocheaza franele, deci problema este pe ambele circuite.
bygy007
9 Nov 2006, 22:54
nu mai mult de 50 grade
nu se blocau de tot dar dupa ce opream la semafor si incercam sa plec usor se simtea , am ridicat-o pe cric si am invitit rotile pe rind cu mina si mergea greu rotile din spate dupa aerisire mergea usor iar daca apasam frina mergea iar greu. Am avut si eu probleme cu garnituri proaste pe spate dar se manifesta astfel daca o puneam in panta cu spatele mai sus decit fata sau cu spatele pe bordura nu mai aveam frina decit pe fata
diaconuliviu
10 Nov 2006, 07:40
1. In pompa mono (tipul vechi) in capatul pistonasului este o supapa de retur pe care o banuiesc a se bloca - asta daca cineva totusi ti-a curatat pistonasele etrier.
2. Biggy, oi fi scris tu "cam asa" numai ca acea schema e exact pe dos: +12 e la motor, in locul masei. Chiar si papucii sint asa fel la motoras, incit sa nu gresesti( unul "mama" altul "tata") - chiar lucrezi ca electrician auto?
No offence, dar multi din cei incepatori ar taia instalatia s-o faca cum ai desenat-o, evident, rotind aeroterma invers dupa care vor aparea aici spunind ca lor le scoate aer in loc sa bage.
Liviu, din cate am inteles de la mecanicul la care am dus masina, pompa de frana este pe doua circuite si trei conducte. Cam cat ar costa sa pun servofrana pe masina? e nevoie de vreo omologare rar suplimentara?
diaconuliviu
10 Nov 2006, 11:53
Nu, servo pe pompa 3 conducte dublucircuit nu e problema; de regula se uita daca masina e noua si are pompa veche, mono..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.