Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: imi face discurile de frana varza!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
stere
am o nova GT, are doar 20.000 de km si i-am schimbat discurile de frana de 4 ori. De fiecare data, dupa 3-400 de km, la franare (peste 60-70 km/h) volanul incepe sa-mi trepideze de zici ca sare afara. Ultima data, odata cu discurile am schimbat si butucii rotilor, la sugestia celor de la service, dar evident, dupa 400 de km bat superb. A mai auzit cineva asa ceva?

Vineri ma duc la CNCD Pitesti, ca la Tg Mures nu mai stie nimeni ce sa-i faca...
driverx
Probabil discurile noi sunt asa de bune ca nu sunt echilibrate, au opturi sau mai stiu eu ce. Am mai auzit de discuri de berline noi care merg mai prost decat un disc vechi si uzat....



:shock:
stere
...inca o intrebare: stie cineva de unde pot sa-mi fac rost de un manual tehnic pt Nova?
stere
e exclus, sunt discuri ventilate, care de altfel sunt montate si pe supernova, si vreau sa spun ca dupa ce la maontez pe cele noi merge super, doar ca dupa 400 de km incep sa trepideze
Dyda
Rotile fata sunt verificate si echilibrate daca nu, echilibreaza rotile, verifica ( si inlocuie ) cuplajul elastic dintre ax volan si ax caseta, verifica ( si inlocuie) bucsa teflon caseta verifica bielete directie

In genere cred ca rotile ar fi beleaua la tine
stere
[quote]Rotile fata sunt verificate si echilibrate daca nu, echilibreaza rotile, verifica ( si inlocuie ) cuplajul elastic dintre ax volan si ax caseta, verifica ( si inlocuie) bucsa teflon caseta verifica bielete directie

In genere cred ca rotile ar fi beleaua la tine[/quote]m-as fi gandit si eu la asta, insa e ciudat..pentru ca in momentul in care pun discuri noi merge bine, o vreme. In plus, daca rotile nu ar fi echilibrate, ar face figuri tot timpul, nu doar la franare...
alezz
nu cumva ar putea fi si de la placute?

poate una nu se asaza perfect pe disc si uzeaza inegal...



poate sa fie si de la servofrana adica sa functioneze cu fluctuatii.

la pedala se simte ceva?
SPAWN
aiurea rau nu am mai auzit de asa ceva pana acum.verifica si placutele pote se tocesc inegal.

dicurile cum arata dupa 400km??adica par uzate rau ovalizate ceva???eu stiam ca de la discuri ovalizate face asa
mewtwo
Ca sa ma bag si eu...la berlina am schimbat discurile de frana (+ etrierele si placutele de frana) si surpriza !!! dupa 3-400-500 km iar au inceput sa apara tremuraturile in volan...singura mea explicatie este ca discurile pe care le-am pus (de altfel de UZINA, asa se numeau la vremea aia) a fost ca atunci cand le-am montat am facut-o pe maidan si nu am centrat perfect rulmentul...mi-am dat seama de neadevar si ma-m calmat...merg asa cu tremurici la franare .

Personal nu am nici o explicatie...logica imi spune ca problema este de la ansamblul disc-etrier-placute !!!

Iti doresc bafta multa !
FiveThreeFive
Cand tremura la franare simti si o usoara pulsare (sus-jos) a pedalei de frana?

Daca da, frecventa de pulsare se reduce pe masura ce viteza scade ca urmare a franarii?
mewtwo
La mine, sunt destul de sigur ca nu se simte .



PS : Port pantofi de vara cu talpa subtire...ar trebui sa simt ceva daca ar fi !
geo76com
La mine se simte asa cum zice "old1310" si m-am ferit sa schimb pina acum discurile de frina de frica sa nu fie din alta parte : caseta, volan, etriere, servo etc. Cind am sa am mai mult timp am sa schimb discurile si placutele si dupa aia mai vedem
FiveThreeFive
Daca pulsa, insemna ca discurile fuleaza lateral, sau sunt uzate neuniform (pe un sector de "cerc" mai mult, pe altul mai putin).

Daca nu pulseaza, inseamna ca fuleaza radial. Incearca sa le reasezi (sa te asugir ca sunt bine centrate fata de butuc). Jentile intra fara joc pe bucsa de centrare de pe butuc (valabil numai la Nova+ derivatele)?



Data viitoare cand o sa schimbi discurile cauta niste placute de frana cat mai moi. Chiar daca platesti mai mult pe ele. Si chiar daca o sa le schimbi mult mai des. Placutele de Ramnicu Sarat sunt cam dure - ele se uzeaza putin, discul mai tare.
irinel75
discurile sint usor ovalizate pt a impinge pistonul de la etrieri inapoi(f putin)..daca ar fi perfect plane, ar ramine placutele blocate pe disc...
stere
Da, pedala are o usoara pulsare, mai ales la viteze sub 60. Peste 60 bate volanul

adevarul e ca discurile nu le-am schimbat eu....ci la service, unde mi-a si dat garantie, astfel n-am platit decat o singura pereche, celelalte 3 le-au suportat ei (ca noroc). Cum scriam mai sus, ultima data m-au pus sa cumpar si butuci noi. (tot fara efect)

Vineri merg la CNCD Pitesti, cica sa-mi rectifice aia acolo discurile (mai mult nu stiu) - ca s-au mai confruntat cu astfel de probleme.

Tineti-mi pumnii, sa se rezolve naibii, ca-mi mananca zilele.
geo76com
Eu am si un zgomot de frecare la roata din stg ca si cind mi-ar atinge ceva placutele (fluiera usor mai ales cind iau dreapta) si cind frinez se duce de cur in dreapta si de fata in stg mai ales daca am viteza. Peste 60 daca pun frina trebuie sa tin bine de volan ca altfel sare spre stg volanul si iau curba ... :cry:
SPAWN
si a mea trage stanga la frana dar nu imi tremura volanul.asta cu trasu spre stanga pote fi din cauza ca nu franeaza bine una dintre roti
Laurentiuu
QUOTE
cind frinez se duce de cur in dreapta si de fata in stg


Pe fata dreapta: disc uns, placute frina uzate, furtun infundat sau etrier ce nu-si face datoria.

Pe spate stinga: saboti imbibati cu vaselina sau uzati, conducta de la repartitor stinga-dreapat infundata.

Incearca sa faci o aerisire a instalatiei. Ca aerisirea sa se faca bine pe puntea spate, pune in portbagaj o greutate de 100-150 kg pt a putea deschide limitatorul de frinare.
geo76com
In portbagaj am butelia de GPLdeci am greutate in plus :wink: . Problema la mine este ca imi joaca volanul cind frinez si imi pulseaza pedala de frina. Etrierele au pistonase de inox, deci probleme de rugina mai putin probabil. Poate doar garniturile dar asta nu explica pulsatia din pedala.
Laurentiuu
QUOTE
Problema la mine este ca imi joaca volanul cind frinez si imi pulseaza pedala de frina.


Inseamna ca discurile de frina au un fulaj peste limita.
stere
problema e rezolvata, astept cu interes urmatorii 500 de km. Cei de la CNCD Pitesti mi-au rectificat discurile "pe considerentul ca ele si-au facut deja damblaua si de acum n-o sa mai aiba de unde sa se mai deformeze" - vorba sefului de service. Ideea e ca cica e plin de Nova si Supernova, chiar si Solenza sau Berlina cu asemenea probleme

O intrebare: carte tehnica pt Nova are cineva idee de unde fac si eu rost?
geo76com
Le schimb si eu saptamina asta sa vedem anume cind. De curiozitate am dat cauciucurile jos si am pornit masina cu rotile suspendate sa vad care se blocheaza si intradevar stg merge infrinata, atinge undeva discul si incepe sa scirtie. La cit costa 2 discuri cred merita schimbate.
ADY
Am eu carte de service pentru nova dar nu stiu cum facem sa o tragi si tu la xerox
stere
Merci ADY, insa din pacate nu stiu cand mai trec prin bucuresti. Tu de unde o ai? de la ce editura e? ca poate iau legatura cu editura si o comand

Pe mine ma intereseaza in special partea cu carburatorul, pt ca vreau sa-l desfac, sa-l curat, ca are 20.000 de km si n-a fost desfacut niciodata. Pe benzina merge foarte aiurea, eu merg aproape tot timpul pe GPL
ADY
Pai eu o am trasa dupa o carte de service pe care am imprumutato de la un inginer de la Pitesti. Iar in ce priveste reglatul carburatorului mai bine te duci la un service care au au aparat de reglat ( adica carbotest )
stere
l-am facut bucati, l-am curatat si l-am montat la loc. Inca nu l-am pus pe masina, si nu stiu azi daca am timp. Dar su t de-a dreptul curios smile.gif)
geo76com
Schimbat disc frina cu unul luat de pe o masina mai veche si rectificat la strung (cost 50.000 disc 100.000 rectificat ) si astfel am iesit mai ieftin decit unul de magzin la care nu aveam siguranta ca este plan si nici nu stiam ce sa aleg intre 250.000 de Costesti si 800.000 de uzina. Cu acest prilej schimbat si rulmenti daca tot eram acolo si pivot superior care se misca cu 2 degete in toate directiile . Cost 300.000 rulmetii de origine si 300.000 pivot de origine + 300.000 manopera. Urmarea : Frina la orice viteza masina isi pastreaza directia de deplasare nu se duce deloc stg sau dreapta. Concluzia : Schimbati discul daca va tremura volanul si va duceti intr-o parte cu masina la frina :wink:
aless
QUOTE
problema e rezolvata, astept cu interes urmatorii 500 de km. Cei de la CNCD Pitesti mi-au rectificat discurile "pe considerentul ca ele si-au facut deja damblaua si de acum n-o sa mai aiba de unde sa se mai deformeze" - vorba sefului de service. Ideea e ca cica e plin de Nova si Supernova, chiar si Solenza sau Berlina cu asemenea probleme


A trecut ceva vreme si se pare ca ai vandut si masina in acest timp.
Spune-mi, te rog, ai mai avut probleme cu discurile dupa ce au fost rectificate la Pitesti? In ce a constat rectificarea? Pe alte posturi se vorbeste de montarea unui dispozitiv pe fuzeta cu ajutorul caruia se strunjesc discurile.

Eu sunt la a doilea disc pe dreapta si deja dupa 1000Km bate.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.