Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ambreiaj nova gt
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dachian
un mecanic a zis ca trebuie demontat motorul ca sa schimb discul de ambreiaj la nova gt. o fi adevarat?
mihai0070
Da!!!!!!!!!1 dar nu desface motorul il da jos de pe masina si il separa de cutia de viteze...asta este procedura.
sfat: si daca tot schimbi ambreajul (discul) schimba si rulmentul si placa de presiune adica un kit complet se merita daca tot faci operatiunea.
moxu
da se da jos doar motorul pt ca cutia este mai complicat de dat jos si eu am schimbat discul de ambreiaj la nova mea si tot asa am procedat iar daca rulmentul si placa sunt bune nu le schimba pentru ca poti sa mergi cu ele mult timp
dachian
cam cat dureaza dat jos motor,schimat disc etc si remontat toate?
EUROPE_
Pai depinde de mecanic. Daca vrea sa mai profite dupa urma ta, poate dura si 5 zile.
In mod normal in cate-va ore ar trebui sa termine. Poate o zi, nu sunt sigur, depinde cat de repede se misca mecanicul.
Sir_Alex
Salutare, eu ti-as recomanda chiar daca te costa cam cu 1,5 milioane in plus (daca ii ai si esti dispus sa ii dai) sa iei un chit complet de Nova (costa aprox 285 lei). De asemenea, ai mare grija (sa stai cu ochii pe ei) sa iti stranga la loc neaparat toate colierele de pe racordurile circuitului de racire. Eu cand am facut ambreiajul, au lucrat doi mecanici la el, timp de 6 ore.
dachian
azi am schimbat tot ansamblul, placa, disc, rulment, furca si mi-am adus aminte cum mergea acum 7 ani. va multumesc.
moxu
bai frate cand am schimbat eu discul a durat 3 ore jumatate sau ocupat doi mecanici de masina
dachian
asa este 4 ore
gti98
Salut!
Am gasit si eu topicul asta despre ambreiaj si hop cu problema mea!
Prin aprilie anul curent, am ramas fara ambreiaj (nu mai decupla complet, pana nu a mai decuplat deloc!). Mecanic, demontat motor, gasit nu placa de presiune crapata (cum patisem la berlina) ci furca de comanda rupta si indoita. Mecanicul, dupa ce imi spusese sa astept sa vada ce are, mi-a dat comanda de placa de presiune noua, inainte de a o desface.... Am dat disc, rulment nou, si mi-am spus sa schimb si placa de presiune, ca tot am cumparat-o si la magazin "nu se primeste marfa inapoi".
Dupa o luna, a reinceput circul cu decuplarea incompleta. M-am infuriat si am demontat-o eu (cu care ocazie am economisit 150RON si un schimb de antigel...) si i-am schimbat nenorocita aia de furca din tabla, care crapase in alta parte, cu o furca turnata. Dupa inca o luna de functionare rulmentul cel nou a inceput sa haraie, iar acum (noiembrie), a reinceput problema cu decuplarea incompleta. As fi demontat-o in week-endul trecut, dar nu aveam macara pentru ridicat motorul (in primavara am imprumutat un elevator de box paleti, dar acum nu mai am aceasta posibilitate).
Ce parere aveti, poate fi altceva decat placa de presiune, in conditiile in care furca sigur nu are probleme, si, ca sa pot merge, i-am strans cablul ca apasa permanent in rulmentul de presiune? Nici nu mai merg cu ea, ca-i paradesc rulmentul de presiune; am adunat ceva elemente si injgheb o macara, dar la gandul "cocoasei" ce ma asteapta la demontat (iar) motorul, ma apuca damblaua!!
Astept parerea voastra, in special din partea celor cu experienta (argon, Ov, si altii).
Multumesc si Bafta!!
mihai0070
UFFF naspa cu ambreajul asta la NOVA ... daca spui ca ai schimbat tot Kitul de ambreaj nu are voie sa mai faca figuri ... ai pus si tu vasilina in rulmentul ala nou ... daca este rulmentul de presiune ala nu haraie (decat daca nu are vasilina) in general rulmentul de preasiune fluiera ... un fel de harait (mai mult un fel se huruit dar de o tonalitate mai redusa) am si eu la nova mea face asa de vre-o 3 saptamani ... dar numai cand motorul este rece (cand il pornesc) cand se incalzeste si dupa vre-o cateva sute de metri de mers nu se mai aude .... nu am idee ce poate fi ca de cuplat decuplat ambreajul merge ok ...
gti98
Am trecut pe la service-ul ala unde am mai reparat cate ceva; mi-au cerut 200RON pentru demontarea de motor, asa ca m-am hotarat sa-l demontez eu..Mai trebuie sa-i fixez undeva reductoru' (ca scripetele de ridicare l-am instalat deja) si in week-end am treaba...Iaca nu am inca mandrina pentru centrat discul (cea de la berlina nu se potriveste, ca e mai subtire...) da' sper sa ma descurc eu cumva. (Nu stiu daca mai are sistemul de la berlina, cu varful de la priza rezemat in bucsa aia de bronz din volanta...) Va tin la curent; urati-mi bafta.
Hai noroc!
gti98
Am gasit si eu topicul! Ura!
Mi-am terminat macaraua (cu care am ridicat singur motorul) si am purces la demontare... Nu mai intru in amanunte, cine doreste sa-i insir ce trebuie demontat, le pot relata la cerere, ar va trebuie o solutie pentru ridicat motoru'.
Ce am gasit: Placa de presiune nasoala, bulita, dar nu cum ma asteptam eu; zona unde apasa rulmentul de presiune era uzata puternic, iar aproape jumatate de circumferinta era taiata complet!
Probabil materialul nu e otel ci un fier mort!! Amiaza mamii lor, ca am cumparat placa "e origine" de Mioveni, de "Intreprinderile Dacia" cu holograma si abtibild de la RAR!!! Cea mai scumpa!!
Din pacate, nu am instalat-o in "service autorizat" (de parca as fi putut-o pune invers!!) si nu mai am nici bon de cumparare, asa ca scandalu' la magazin cade. O sa incerc sa o bag la "protectia consumatorului", da' nu-mi fac mari iluzii. Cel putin am economisit 200RON manopera de demontare-montare (Cred ca pot sa-mi deschid service linistit, ca in afara de cutia de viteze am umblat prin toata masina, e drept ca prin berlina, dar nu sunt chiar asa mari diferente la Nova...)
Toate cele bune, bafta si sa nu aveti parte de "bucurii" din astea!!
liviu_buc
am o intrebare si eu?cum iti dai seama ca ambreiajul patineaza,sau e stricat?si mai urmatoarea problema eu schimb viteza a 3 la 4o km/h,apoi problema e ca accelereaza cam greu?e de la ambreiaj,sau de la ce sa fie?
volint
QUOTE(gti98 @ 28 Nov 2006, 14:40)
Am gasit si eu topicul! Ura!
.... (Cred ca pot sa-mi deschid service linistit, ca in afara de cutia de viteze am umblat prin toata masina, e drept ca prin berlina, dar nu sunt chiar asa mari diferente la Nova...)
Toate cele bune, bafta si sa nu aveti parte de "bucurii" din astea!!
*




Si daca nu ai desfacut cutia, crezi ca nu te-ai descurca? Daca ai un banc de lucru de dimensiuni rezonabile sa poti pune tot la indemana, nu-i mare filozofie.
Daca te incumeti vreodata da si mie de veste, poate iti "vand" vreun pont. 053.gif
gti98
Chestia nu-i bancul ci sculele alea (calibre, lere, poate ceva comparatoare, micrometre ) Iar la cutia aia cu multe patratele, e o adevarata distractie de curatat mizeria... Sper sa nu ajung acolo, totusi...

Referitor la patinarea ambreiajului: motorul se tureaza, dar masina nu merge mai repede; cauze:
Pierdere de ulei din cutia de viteze (interesant ca pierderile de ulei din motor nu ajung pe disc, fiind aruncate "din spatele" volantei pe peretii carterului ansamblului volanta ambreiaj),;
Uzura accentuata a ferodoului discului si ajungerea la partile metalice a discului
Diminuarea fortei de apasare a placii de presiune (e vorba de o chestie mai mult teoretica: defectarea placii de presiune produce intai imposibilitatea decuplarii!)

Pe vremuri, era recomandat urmatorul test: se duce automobilul la 40 km/h in treapta a IV-a de viteza; se apasa acceleratia la fund si imediat se apasa scurt pana la fund, apoi se elibereaza imediat pedala de ambreiaj (un impuls cat mai scurt) (in tot acest timp acceleratia se mentine apasata). Daca motorul se tureaza (iar masina merge cu o viteza relativ constanta) ambreiajul patineaza.
Toate cele bune!!!
volint
QUOTE(gti98 @ 29 Nov 2006, 09:08)
Chestia nu-i bancul ci sculele alea (calibre, lere, poate ceva comparatoare, micrometre ) Iar la cutia aia cu multe patratele, e o adevarata distractie de curatat mizeria... Sper sa nu ajung acolo, totusi...

...


dry.gif Patratele ... la o spalatorie cu "scule" cureti cutia in 10 min si iese ca noua !!!

Si ai timp si de "studiat"
drunksinging.gif cheers.gif
b77csd
QUOTE(gti98 @ 13 Nov 2006, 23:59)
Ce parere aveti, poate fi altceva decat placa de presiune, in conditiile in care furca sigur nu are probleme, si, ca sa pot merge, i-am strans cablul ca apasa permanent in rulmentul de presiune?

Furca este! Vezi ca e stramba!
Uita-te la ea din toate directiile si vezi cum calca si ia-o la polizor/smirghel/pila sau ce ai tu pe acolo so fa-o sa calce perfect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.