Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: benzina sub carburator si inca ceva....
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
zenco
buna, am si eu o mica problema. ieri, am scos masina din garaj, si am lasat-o sa mearga pana inchid garajul. a mers circa 2 minute dupa care s-a oprit. de atunci nu a mai vrut sa porneasca. am tot dat la automat , dar nimic. bateria invirte bine ca e noua. cand am ridicat apota am vazut ca in tavita de sub carburator era benzina. de unde putea ajunge? am lasat-o peste noapte si azi dimineata cand am plecat la lucru am mai facut o tentativa de a o porni. a pornit dar mergea rau , cu intreruperi si zmucituri. dupa cateva minute s-a oprit iarasi si nu a vrut sa mai porneasca. dupa ce am dat iarasi de cateva ori la automat am vazut ca incepe sa se invarta electromotorul in gol. ce s-a intamplat oare? multumesc celor care ma pot ajuta cu o sugestie pentru remedierea problemei.
adrianne
garniturile de la carburator
mihai0070
O solutie de moment este sa mai strangi cele 4 suruburi cu o cheie de 13 parca dar de moment (cumpara garnituri noi si se rezolva vre-o 50 mii max) motorul merge prost ca trege aer fals pe acolo...
diaconuliviu
Benzina in tavita- as banui in primul rind garnitura pompei de accelerare si/sau nivel marit in CNC(cui poanto neetans, plutitor fisurat).
zenco
si la electromotor?
mihai0070
Cu siguranta trage aer fals daca nivelul era prea mare dar se ineca (poate ne ajuta initiatorul cu un raspuns) cand ai mai incercar sa o pornesti ai mai vazut benzina in tavita ??? poate pierde pe la colierul de intrare in carburator si ai ramas fara benzina in CNC si daia nu mai mergea ca nu ai suficienta benzina????
diaconuliviu
Daca electromotorul "da in gol" adica se invirte fara a antrena coroana, reglajul "bendixului" care se face fie din acea piulita de pe solenoid, daca e electromotor tip "clasic" fie dintr-o bucsa excentrica aflata pe axul furcii daca e "tip nova".

Ar mai fi un posibil defect: ambreiaj bendix defect care, desi cuplarea pinionului pe coroana se face, din cauza acelui ambreiaj sa se invirta axul fara pinion.
zenco
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Nov 2006, 11:10)
Daca electromotorul "da in gol" adica se invirte fara a antrena coroana, reglajul "bendixului" care se face fie din acea piulita de pe solenoid, daca e electromotor tip "clasic" fie dintr-o bucsa excentrica aflata pe axul furcii daca e "tip nova".

Ar mai fi un posibil defect: ambreiaj bendix defect care, desi cuplarea pinionului pe coroana se face, din cauza acelui ambreiaj sa se invirta axul fara pinion.
*



este dacia 1310 tlx. in acest caz solutia este alt bendix?

mihai0070
Fratilor poate eu nu inteleg dar omului i-a curs benzina din carburator... asta este problema lui... am nova si intradevar electromotorul dupa ce dau cheie invarte porneste ...daca ii scot alimentarea cu benzina si motorul moare dau sa il pornesc incerca electromotorul ... dupa cateva secumde vre-o 10 parca se decupleaza si invarte in gol...si masina asa face de cand o am cum ii pun alimentarea la benzina invarte primele 10 sex invarte dupa care in gol dar cu alimentare porneste motorul si este ok ....nu cred ca este nevoie de alt bendix... blink.gif ca problema este de la carburator...
zenco
QUOTE(mihai0070 @ 8 Nov 2006, 13:09)
Fratilor poate eu nu inteleg dar omului i-a curs benzina din carburator... asta este problema lui... am nova si intradevar electromotorul dupa ce dau cheie invarte porneste ...daca ii scot alimentarea cu benzina si motorul moare dau sa il pornesc incerca electromotorul ... dupa cateva secumde vre-o 10 parca  se decupleaza si invarte in gol...si masina asa face de cand o am cum ii pun alimentarea la benzina invarte primele 10 sex invarte dupa care in gol dar cu alimentare porneste motorul si este ok ....nu cred ca este nevoie de alt bendix... blink.gif ca problema este de la carburator...
*



ok. incep cu carburatorul si alimentarea. problema de acolo a pornit. pe urma vad ce e si cu electromotorul. pe rind, incet si cu treaba buna.
diaconuliviu
Mihai: ce spui tu n-am auzit la nici o masina.
Apoi omul are 1310 din 91, deci cred ca electromotor mare, desi unii pun mic - eu am avut si eram tare multumit de el, pina mi l-a furat unu.

Zenco- eu ti-am explicat doua cauze posibile, nu "bendixul schimbat".

Dar, intii rezolva carburatorul, apoi povestim.
driverx
Plutitor spart/blocat. Cui poanto (sau cum se scrie) blocat, deformat, etc.
mihai0070
diaconuliviu : la Nova mea asa face ... acum nu stiu daca este defect sau este normal dar asa face de cand o stiu ....
diaconuliviu
Posibil sa inceapa sa patineze "ambreiajul", nu dau verdict. Oricum, la a mea nu pot spune, 10 secunde n-am dat niciodata la demaror-porneste repede, in plus nici nu fortez.
In fine, revenind, sa asteptam omul sa ne spuna ce a rezolvat.
bertro
mihai, poate e timpul sa schimbi bucsile de la electromotor. si mie imi "caraie" cam la 1 din 5 chei. am strans la maxim surubul ala din capul solenoidului (asa mi-a recomandat un "meserias"), dar tot la fel. cu prima ocazie o sa merg sa-i inlocuiesc bucsele alea ca pretul e o nimica toata (vreo 5 lei bucsele si vreo 20 manopera).
zenco
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Nov 2006, 14:55)
Mihai: ce spui tu n-am auzit la nici o masina.
Apoi omul are 1310 din 91, deci cred ca electromotor mare, desi unii pun mic - eu am avut si eram tare multumit de el, pina mi l-a furat unu.

Zenco- eu ti-am explicat doua cauze posibile, nu "bendixul schimbat".

Dar, intii  rezolva carburatorul, apoi povestim.
*



azi m-am apucat de carburator. am intimpinat urmatoarele probleme:
- desfacut carburator = nivel f. mare. verificat plutitor = spart . am cumparat altul si l-am inlocuit. am reglat distanta la 7mm, l-am montat la loc si am pornit. trebuie sa mentionez ca electromotorul a luat-o , am dat cheie scurt si a cuplat. am pornit usor am lasat-o sa mearga cam 5 min. dupa care am oprit-o cam 3 minute. cand am vrut sa o pornesc din nou, a pornit f. greu electromotorul invirtea dar nu pornea , avea senzatia ca e inecat motorul. pina la urma a pornit dar nu-mi placea cum merge.am oprit din nou si am desfacut "gitul de lebada". cu motorul oprit picura benzina in carburator. am desfacut iar carburatorul iar nivelul era cam mare. am verificat cuiul , acesta inchidea ( sau asa aveam impresia),dar bila aceea intra in cui , era slab arcul. maine ma duc sa cumpar cui. intrebarile mele:
- de ce picura benzina in carburator cu motorul oprit ?
- ce rol are bila de la cuiul ponton ?
maine continui "telenovela"
zenco
QUOTE(bertro @ 8 Nov 2006, 16:10)
mihai, poate e timpul sa schimbi bucsile de la electromotor. si mie imi "caraie" cam la 1 din 5 chei. am strans la maxim surubul ala din capul solenoidului (asa mi-a recomandat un "meserias"), dar tot la fel. cu prima ocazie o sa merg sa-i inlocuiesc bucsele alea ca pretul e o nimica toata (vreo 5 lei bucsele si vreo 20 manopera).
*



mie nu-mi caraie. pur nsi simplu merge in gol. electromotorul l-am desfacut cam de 2-3 saptamini si totul era ok. si eu cred ca e " ambreiajul" de la bendix.
bmw-fan
schimba cui pontoul si vezi daca nu ti spart plutitorul,asta dupa ce daca ai verificat daca returul functioneaza.altceva nu poate fi
AC
QUOTE(zenco @ 9 Nov 2006, 18:15)
................
- de ce picura benzina in carburator cu motorul oprit ?
- ce rol are bila de la cuiul ponton ?
maine continui "telenovela"
*


100% nu mai etanseaza cuiul ponton, de asta curge benzina in galerii dupa oprirea motorului. bila are rol de atenuare a socului de inchidere.
ursachemihai
aceeasi problema o am si eu. sad.gif
mai precis.....la mine gasesc balta sub carburator, dimineata, inainte de a porni.gasesc talerul plin de benzina! (IRM32AM2)
deci in mers e uscat.
mentionez ca am schimbat cuiul, garniturile si plutitorul la carburator, garnitura de la pompa! am suflat si returul,si tot la fel face.
chestia e ca nu face zilnic ci la intervale relativ mari de timp, chiar si la 3-4 saptamini!

nu mai rezist, ce naiba sa-i mai fac, nu gasesc o explicatie logica!

9 Nov 2007, 18:48:
nimeni?
SSilent
aceeasi problema cu balta sub carb am si io, l-am strans, maine il desfac, il curat, schimb garnitura si sa vad daca mai face la fel, de mers motoru merge f, bine, doar ca imi consuma excesiv (cam 40km la 15L de benzina)
Kinetix
Benzina poate curge in tavita si pe la garnitura axului clapetei de acceleratie de sub camera de nivel constant. Are acolo o cama care impinge o parghie ce actioneaza pompa de acceleratie.
Da, s-ar putea sa fie si returul infundat. Atentie: se verifica atat furtunul, conducta cat si orificiul de retur de la pompa de benzina.
Mie mi s-a intamplat sa iau plutitor nou si sa fie spart(neetans). Am descoperit asta pentru ca imi mergea prost motorul dupa montarea lui, eliminand cauzele din aproape in aproape.
Bila de la cuiul poantou nu are nimic, dar daca arcul e mai moale, ar fi bine sa se creasca distanta la plutitor cu 0.5-1mm. Important e sa fie strunjit bine (nu descentrat - am patit-o) si sa inchida bine (probat).
ursachemihai
o sa vad daca e pe la ax....dar nu prea as crede.....oricum chestia e ca gasesc umed carburatorul pina sus...si peste tot....nu doar in dreptul camei sau garniturii.
am schimbat tot ce se utea schimba(garnituri, cui poantou, cioc)

si nu face tot timpul....ci la citeva saptamini sau luni


11 Nov 2007, 00:20:
o alta idee...altcineva?
ct_71_ccl
salut!
vrf returul daca zici ca ai schimbat tot,posibil sa ai mizerie in rezervor si sa se plimbe(posibil si sitele lipsa sau deteliorate).sufla bine returul la presiune si dac ai unde spala si rezervorul.bafta!
ursachemihai
mersi , o sa mai incerc sa mai suflu odata...cu mai multa putere! smile.gif
tatuci
mi s-a intmaplat si mie ce asemanator...practic doua belele intr-una smile.gif

in primul rand se slabise juglerul de relanti si murea cand pornea pt ca tragea aer fals (cat m-am invartit pe langa ea...) iar apoi benzina de pe tavita de sub carburator...

in primul rand am verificat furtunele (nu erau crapate sau fisurate) si colierele care le strangeau pe carburator (erau prinse destul de teapan)

intr-un final am gasit beleaua...cuiele gaurite care intra in carburator (pe care se prind furtunele) aveau joc si pe acolo scapa benzina.

Scoate furtunul care aduce benzina in carbutator, bate USOR de tot cu un ciocan MIC de cauciuc cuiul acela si prinde la loc furtunul si colierul. Teoretic ar trebuii sa scapi de belea.
ursachemihai
normal nu ar trebui sa scape pe acolo... ca este cel mai inalt nivel din carburator... si presiune nu exista pe circuit.
Kinetix
Exista totusi o oarecare presiune variabila pe furtunul de tur, care face ca benzina sa se intoarca pe retur cand cuiul poantou este inchis (desi pentru scurt timp).
ursachemihai
pentru scurt timp...corect! Chestia e ca la mine face numai noaptea!
v_razvan_c
Nu stiu daca o sa ma credeti sau nu, dar si eu am patit-o cu tavita plina de benzina, dupa ce opream motorul se umplea tavita... Timp de 2 luni am lasat asa totul, nu am vrut sa bag de seama, m-am facut ca ploua. Acum totul este OK, masina merge cat de cat, dar ce mai conteaza, e Dacia+ ca nu mai curge nicio picatura de benzina pe nicaieri de la carburator biggrin.gif Vorba cuiva de aici de pe forum:,,auto diagnoza=2 lei; a mea are auto repair"... radmasa.gif Oricum, binevenit topicul acesta, electromotorul imi face figuri, caraie, se invarte in gol, dar numai iarna am probleme d`astea, se face el singur la primavara radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.