Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme relee injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kappa_ii
am o dacie 1307 - cu motor de 1600 cu injectie !
acum citeva zile mi-au fost furate releele de la injectie "sint situate pe aripa din stinga - 2 la numar "
problema este ca nu are legaturile la fel ca releele romanesti -
daca stie cineva care este tipul de legatura - pentru ce releele originale noi costa 900 de mii bucata - iar cele romanesti 100 de mii bucata - si as dori sa adaptez aceste relee.

daca poate sa ma ajute cineva cu orce inf. ramin recunoscator
multumesc anticipat
mihai0070
Cum adica ti-au furat releele de injectie ... ti-au deschis capota la motor ??? si nu au luat altceva de acolo ... baterie sau altele din motor...
andrei2005
Cauta la magazine "relee de la instalatia de injectie". Eu am gasit la Cluj cu cca 200000 lei/buc. La Dacia au preturi pe masura; Nu cred ca e o idee buna sa modifici legaturile de la alte relee...
kappa_ii
mihai da doar releele mi le-au luat !
are cumva cineva schema releului original
ca sa stiu cum sa inversez firele
mihai0070
Recomandat este sa nu inversezi firele ... mai bine cumpara un releu ieftin si pe el o sa vezi o schema si o sa stii cum inversezi schemele ... daca ai putine cunostinte de electronica ...
Ov
mai, omul vrea schema, aveti bine, nu, lasati-l in pace c-o sti el ce face. Pana la urma ce mare branza e sa sucesti 2 fire ?

O sa caut si eu schema si ti-o zic. Cel mai usor du-te la un taximetrist cu Li si roaga-l sa te lase sa te uiti la relee. Noteaza-ti ce scrie pe fiecare picior ca notatiile sunt universale
kappa_ii
daca sa zicem din gresala as pune releele gresit - s-ar strica ceva ?
si daca da , cam ce ?
Ov
ce intelegi prin pus relee gresit ?
daca le-ai inversat intre ele n-are nimic ca-s la fel.
Daca ai pus altele nu stiu ce configuratie de pini au ca sa-ti zic daca ai trosnit ceva sau nu smile.gif

Am cautat schema dar n-am gasit-o, asa ca mai bine rogi un taximetrist sa-ti arate un releu.
gti98
Salut!
86 si 87 sunt contactele la bobina; 30 si nu mai stiu cat, sunt contactul de lucru. Nu am studiat prea mult comparatia cu releele gen "de far" (tip "cubulet"), dar mi se parea ca au cam aceeasi dispunere a lamelelor de contact.
Eu am modificat instalatia, ca m-a scos din sanatate contactul releului de la pompa de benzina, care se oxidase un pic si ba pornea, ba nu pornea; cu ocazia asta am constatat ca blocul electronic de comanda monitorizeaza valoarea rezistentei bobinei releului; daca aceasta e prea mica (curent prea mare ) sau, din contra, prea mare (curent anormal de mic) nu mai comanda (nu se mai deschide tranzistorul ala care alimenteaza bobina releului. Deci, s-ar parea ca din constructie exista un "antiprost" care sa protejeze calculatorul la defectiuni sau greseli de conectare. Totusi, e mai prudent sa nu alimentam direct cu +12 Volti intrarea de comanda.
Bafta!!
kappa_ii
multumesc pentru raspunsuri
gti98 sti cumva omajul releului -
sau ai cumva schema blocului electronic ?

din pacate a fost un asa zis mecanic care mi-a bagat el niste bobine - nu stiu de la ce erau - si se cuplau instantaneu la introducerea in mufa , tare imi e sa nu se fi ars ceva !
electric
30 +permanent
87 iesire consumator
85 si 86 sint infasurarile bobinei . 85 este de regula - iar 86 plus de comanda ( intrerupator sau contact in cazul injectiei .
la releele standard 30 este paralel cu 87 iar 85 cu 86
la releele ce sint la injectie 30 este in locul lui 86 si 86 in locul lui 30 85 si 87 fiind plasate la fel si la releele normale si la cele de injectie
ghiccy
deci pentru a putea pune un releu normal, trebuie doar inversate firele de la 30 si 86???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.