Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme releu incarcare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
eellaa
Salut!Am si eu o problema cu alternatorul.Am releu de incarcare electronic incorporat(asa cred ca se poate spune) adica vine montat pe alternator direct.Cel vechi s-a stricat si am montat unul nou.Acum problema este ca eu am refacut si instalatia electrica si astfel nu mai stiu ce fir si de unde sa trag si sa pun la releul acesta pentru ca sunt doi papuci (tata) in care pot baga fire.
Firele sunt astfel din ce am vazut eu :rosu-la B+;alb si verde la carbuni;albastru lipit undeva pe la blocul de diode;galben este un papuc si alt verde celalalt papuc;si mai este un negru care vine la masa;
El incarca de incarcat (daca nu ii pun nimik la cei 2 papuci) da nu cum ar trebui....Daca ii dau pe unul din cei 2 papuci(verde sau galben nu stiu care din ei) un plus atunci incarca foarte bine daca dau pe celalalt papuc un plus atunci nu se intampla nimic.Care aveti o schema sau imi poate spune ce se leaga acolo...ca acest releu este sigilat cu un fel de silicon si nu pot sa vad piesele sa imi dau seama cum lucreaza.Scuzati exprimarea care este cam intortocheata si multumesc de pe acum pentru raspunsuri.
eellaa
Dupa lungi cautari am reusit sa mai descopar cate ceva.Se pare ca acest releu se monteaza pe alternatoarele de Dacie Nova si este produs de IPEE si are codul RTA3-7A sau RTA4-7A. Deci pentru cei care au o Dacie Nova cu acest tip de releu si se pricep cat de cat ii rog sa imi spuna cum vin legate firele sau cei care au schema electrica sa mi-o dea si mie sau sa imi spuna ce reprezinta firele(culorile).
eellaa
In noaptea asta am cautat pe internet si dupa cateva ore bune am gasit urmatorul lucru : La D+ trebuie sa leg un bec si de la bec direct la baterie pe plus prin intermediul contactului.In felul asta ar fi un fel de curent de amorsare si astfel la inceput becul se aprinde pana ce alternatorul intra in regimul lui normal.In cazul meu este vorba despre martorul de incarcare din bord care are o parte legata la contact (plus cand pun contactul) si celalalt capat trebuie sa il leg la D+ care este unul din cele doua care nu stiam ce sunt.Si daca stau sa ma gandesc este cam logica treaba nu de alta da dupa ce dadeam un plus la unul din cele doua fire releul incarca chiar daca nu mai mentineam plusul acolo.Dezavantajul din cate am inteles este acela ca daca se arde becul nu mai incarca alternatorul.Pentru asta am mai citit ca se poate monta o rezistenta in paralel cu becul de 470 de ohmi.
Deci daca merge astfel maine revin sa declar acest topic inchis.

Stiu ca nu prea le am cu explicatul da le am cu facutul (mai ales belele biggrin.gif)
eellaa
Tot eu.Dupa lungi cautari am gasit acest site in care se explica foarte bine cum functioneaza acest alternator.Sper ca nu este nici o problema ca dau link-ul catre el: http://www.alternatorparts.com/understanding_alternators.htm
Dar parerea mea este ca merita vazut daca aveti problemele pe care le-am avut eu.
Problema mea s-a rezolvat a fost de la grupul de diode trio (cele care alimenteaza releul regulator de tensiune electronic) care costa aprox 10ron.

Declar acest topic inchis!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.