Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pentru curatarea injectoarelor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
gorgu
ce aditiv trebuie saa pui in benzina si cat pentru curatarea injectoarelor
klaus
Niste aditiv de curatat injectoarele de la benzinarie nu ar fi bun?
Pus in cantitatea si modalitatea descrisa pe ambalaj?
gorgu
de acord. de care?
pastrama
De care-o fi ca toti sunt la fel...daca se poate cat mai scump.
DragosP
QUOTE(gorgu @ 10 Nov 2006, 14:53)
de acord. de care?

Cred că o întrebare pusă vânzătorului de la benzinărie ar face minuni.
Eu am folosit mai demult ceva gen "2+2".
dispeceru
Casite Fuel Injector Cleaner
pui un flacon d-asta la un plin
guliver
Poti sa incerci si un injector cleaner de la Valvoline, are in Cora.
nik1965
Am eu un sentiment ca la DSN unde rezervorul e de tabla efectul solutiei de curatat injectoare (turnat in rezrervor) va fi altul, mai ales cu trecerea timpului.
Nu e mai comod ca periodic (dupa parcurgerea unui numar de km) sa mergi sa faci curatirea cu ajutorul unui instalatiei speciale?
Chipu
asta costa peste 200lei
si ca nu rezista tabla de la rezervor...greu de crezut.
nik1965
Eu ma gindeam la rugina care se formeaza pe peretii rezervorului ... cu trecerea timpului ...
pastrama
QUOTE(Chipu @ 16 Nov 2006, 18:05)
...greu de crezut.
*


Ba io zic sa crezi...
Cand am schimbat filtrul de benzina m-am ingrozit!
Rugina la greu! mad.gif
adi_sav
Da, nu ar fi o idee rea sa ne curatam rezervoarele din cand in cand. Nu se gasesc in comert rezervoare din alt fel de talba, care nu rugineste?

Eu am avut injectoarele infundate si am folosit aditiv 2+2 si desi cred ca e bun, eu nu am observat nicio imbunatatire. Pana nu le-am desfacut cu mana mea sa le curat, tot rau mergea motorul.
Remus66
Domnu`adi_sav cum anume le-ai curatat cu mina t?
baldur
Confirm ca solutia de curatat injectoare poate face mai mult rau decat bine. Ma gandisem eu ca poate ar fi cazul sa pun asa ceva ( a nu mai pusesem de vrea 20.000 de km), am cumparat am pus si.. in cateva sute de kilometri (acelasi plin la drum lung) a inceput sa mearga in suturi si abia am ajuns inapoi. Dus la dervice, pus la ultrasunete, unul era infundat si a trebuit schimbat. Acum nu pot spune sigur ca solutia a fost cauza.. dar am vazut pe undeva un raspuns pus de Klaus de la Vocea Clientului care spunea ca Dacia nici nu recomanda nici nu dezavueaza folosirea solutiilor, si ca rezolvarea problemei injectorului defect e unica.. schimbarea.
spiridon
A. Solutiile de curatat injectoarele care se aduaga la benzina din rezervor isi indeplinesc menirea daca respecti 2 reguli "nescrise": 1. se pune un filtru de benzina nou (altfel risti ca mizeria din filtru sa ajunga in rampa si respectiv in injectoare);
2. pui aditivul atunci cind ai de facut un drum lung pe parcursul carui poti sa mergi cu viteze (turatii) mari ! (mizeriile si calamina au nevoie de regimuri de caldura mari pentru a se desprinde) ; Eu de exemplu pun un flacon la 10-15l de benzina, nu ma amagesc ca "trateaza 80 l de benzina"....


B. Exista o solutie speciala care se numeste WINN'S (se gaseste in bidoane de metal de 1l costa ~ 300k) cu care poti sa cureti injectoarele fara sa le dai jos: tot ce iti trebuie sunt 2 bucati de furtun de 1,5 m de aceeasi sectiune cu cele care vin la pompa de benzina, 4 coliere la dimensiune si 2 bucati de teava de cupru pe post de stuturi de legatura ! Practic se scoate pompa din rezervor si se pune intr-o sticla (bidon de plastic) , cu furtunele si piesele mentionate se prelungesc turul si returul pina la noua locatie a pompei. Se pune solutia de curatare, se amorseaza pompa (punind contactul de 3-4 ori) si apoi se lasa masina sa mearga la relanti 20-30 minute. A nu se uita sa se schimbe filtrul de benzina cu unul nou - inainte de operatie ! Dupa operatie se pune pompa la loc si...se schimba bujiile !!! (deoarece se pune un strat de calamina gros pe ele);
Operatie a fost efectuata cu succes de subsemnatul si se simte !

C. Desfacind de mai multe opri pompa de benzina - am constatat ca intradevar exista multa rugina in rezervor - sub forma unei pulberi fine - de aceea cred ca trebuie luata in considerare o curatare a rezervorului si o schimbare a sitei sorbului la 3-4 ani ! Chiar ar fi o tema buna sa ne gindim cum am putea emaila, vopsi, cositori, placa rezervorul pe interior ?!!!
pastrama
QUOTE(spiridon @ 19 Nov 2006, 16:51)
cum am putea emaila, vopsi, cositori, placa rezervorul pe interior ?!!!
*


Sau chiar sa-l schimbam cu unul mai de incredere...eventual de plastic.
ionutt daniel
Din cate am vazut la Solenza mea cred ca are rezervor de plastic. biggrin.gif Cred ca se potriveste si la SRN. dry.gif Acum depinde de pret... 04.gif , dar vazand preturile de la injectoare... 173.gif
adi_sav
@Remus66:
Adica am scos afara injactoarele si le-am tot scuturat si ciocanit pana a iesit din ele toata mizeria.
Remus66
Domnu`adi_sav doar le-ai ciocanit si le-ai scuturat, sau ai mai si bagat ceva solutie de curatat, eventual conectind injectorul la 12 volti cum am mai citit pe aici pe undeva?

Se poate extrage numai injectorul din rampa fara a o demonta sau trebuie mai intii demontata rampa?

Si acum dupa ce le-ai ciocanit si scuturat functioneaza motorul cu mult mai bine sau doar o idee mai binisor?

P.S. A mea are "doar" 65.000 de kilometri.
dRg
Ai incercat cu efix de la Rompetrol ?
Fa un plin cu de aia si incearca sa o forjezi putin. Posibil sa ai ceva rezultate.
adi_sav
@ Remus66:
QUOTE
Domnu`adi_sav doar le-ai ciocanit si le-ai scuturat, sau ai mai si bagat ceva solutie de curatat, eventual conectind injectorul la 12 volti cum am mai citit pe aici pe undeva?
Se poate extrage numai injectorul din rampa fara a o demonta sau trebuie mai intii demontata rampa?
Si acum dupa ce le-ai ciocanit si scuturat functioneaza motorul cu mult mai bine sau doar o idee mai binisor?
P.S. A mea are "doar" 65.000 de kilometri.


Am scos cele 2 suruburi de la rampa injectoarelor, cu cheie negativa stelata si am incercat sa trag de rampa in sus putin, sa iasa injectoarele din motor. Nu cred ca se pot scoate fara sa demontezi rampa, ca doar asta le tine in motor. Am scos sigurantele si mufele de la fiecare injector. Am inceput cu primul injector de la cureaua de distributie si m-am dus inspre dreapta. Am tras de fiecare injector in jos, si a iesit relativ usor. M-am uitat in ele si am vazut ca erau pline cu fier ruginit, cum e pilitura de fier, dar mai mare. Le-am intors cu mufa de alimentare in jos si am pus o carpa pe bordura (da, nu am avut un loc mai bun) si le-am ciocanit de bordura si mai tare si mai usor, dar cu simt. Am putut vedea cum pe carpa ramaneau movilite de mizerie. Le-am curatat bine de tot cu alta carpa, si le-am dat cu peria de sarma la capatul care intra in motor, ca era plin de funingine. Nu am folosit nici o solutie, nici nu le-am conectat la 12 volti.
Acum motorul functioneaza perfect, pana acum mi-era frica sa il pornesc, scutura ingrozitor, nu pornea asa de bine, nu accelera asa de bine, nu tragea asa de bine. Ce mai, asa nu o puteam folosi deloc.
Masina mea are 56.000+ km.

Fara indoiala ca daca eu am reusit sa fac asta, oricine poate. Eu nu am mai facut niciodata asa ceva, nici nu am mai vazut injectoare vreodata, nici macar nu am avut cheie negativa stelata, a trebuit sa merg la piata sa cumpar un set. Tot ce am stiut a fost ce am citit aici pe forum, plus ce mi-a mai zis un bun peieten de-al meu, dar care nu a fost acolo cand am desfacut-o.
virtualu
hai ca mi-ai dat curaj... am sa incerc si eu cum prind timp liber
alex
Sa nu uiti sa ne spui rezultatele biggrin.gif
adi_sav
QUOTE(virtualu @ 21 Nov 2006, 12:57)
hai ca mi-ai dat curaj... am sa incerc si eu cum prind timp liber
*



Incearca virtualule, dar cat mai repede ca vine iarna si gerul si ti se lipeste injectorul de mana... smile.gif
Daca ai spirit de observatie si esti atent cat de cat, sunt sigur ca vei reusi.
Eu am trecut prin experiente care lasa mult de dorit cu mecanicii... asa ca prefer sa o stric eu decat sa mi-o strice mecanicul imbecil.
Si in plus, aici pe forum toti sunt amabili si sigur o scoatem la capat cu bine.
Succes, virtualule.

PS: Ah, inca ceva. Vad ca ai masina ca a mea. Toate ma poti ajuta cu ceva. Eu am cumparat masina la mana a doua, si nu am observat ca nu are instalatia de spalare parbriz, adica, din cate am vazut eu, am doar motorasul care misca stergatoarele. Nu ai putea tu sa-mi faci niste poze la masina ta sa vad unde este pompa care stropeste parbrizul si unde este rezervorul de lichid de spalare, ca eu pe astea nu le am?
dispeceru
alta poza n-am acum ....ti-am facut o sageata cam stramba dar ajuta smile.gif putin mai sus de amortizorul stanga al masinii se vede un vas alb...ala e ! mi se pare ca tot acolo e si pompa .
adi_sav
QUOTE(dani_nistor @ 24 Nov 2006, 08:49)
alta poza n-am acum ....ti-am facut o sageata cam stramba dar ajuta  smile.gif putin mai sus de amortizorul stanga al masinii se vede un vas alb...ala e ! mi se pare ca tot acolo e si pompa .
*



Multumesc. E clar, eu acolo nu am nimic. E gol. Banuiesc ca o sa gasesc de vanzare asa ceva, poate in pachet care cuprinde pompa, vas si furtune. Aveti idee cat face?
virtualu
nu am mai avut timp sa intru sa va spun... am schimbat pompa de benzina ca nu imi dadea debit normal si acum merge perfect... asa ca aman curatatul injectoarelor biggrin.gif
SirBDD
Vin cu o precizare făcută de cineva care nu prea se pricepe. Am preferat sa curăț injectoarele la un service autorizat. M-a costat 1,1 mil și nu știu exact ce au făcut (spuneau ceva de reglarea jetului de benzină sub formă de perdeade stropi, etc). Ideea este că acum mașina pleacă la prima cheie la propriu, fără vreun "hâc hâc" suplimentar.
Mașina are "doar" 24.000km si 5 ani și nu a fost scoasă din capitală (săraca știe să meargă numai câte 10-20 m, bară la bară și să facă 4km într-o oră - cine e din bucurești știe la ce mă refer).
Remus66
Domnu' SirBDD la care anume service autorizat ai facut operatia fiindca am inrebat si eu la telefon pe la citeva si pretul varia foarte mult intre 70 lei si 250 lei? Momentan eu m-am abtinut fiindca nu am nevoie imperioasa de curatare masina mergind bine, nu am probleme de pornire, dar e bine de stiut un loc unde sa te adresezi cu incredere.
sefu_alx
daca ii dai ceva forja cu cateva demaraje pana la limitare nu se curata injectoarele?
pastrama
Daca ai noroc se curata...da nu trebuie demaraje pan` la limitare...faci un drum lung si mergi mai turat...
adi_sav
Pentru mine, decat să o forjez, mai bine mă pun și desfac injectoarele și le curăț bine. Nu-mi place să aud motorul cum se chinuie (mai mult de 3000-3500 de ture nu merg niciodată) și în plus de asta, mai învăț și eu câte ceva.

(1) Apropo de reglarea injectoarelor, cum se face asta? Am observat că sunt niște piulițe aplatizate în capetele care intră în motor, piulițe care se pot înșuruba/deșuruba. Alea să fie reglajele? Iar dacă operația asta se poate face numai pe banc de calibrare, nu e bine deloc, pentru că la mine în Oradea, din câte știu eu acum, nimeni în afară de serviceul autorizat nu îmi face asta, iar eu nu vreau să merg acolo, pentru că știu precis că sunt niște nepricepuți când vine vorba de muncă și niște mafioți când îți cer bani.

(2) Altă întrebare: cum pot testa injectoarele după ce le-am scos din motor? Mai exact, pun 2 fire la cele 2 borne ale bateriei, dar cum pun firele pe injector?

(3) E offtopic dar îmi încerc norocul:
Pulsar
asa cum au spus si alti utilizatori eu cred ca solutii de genul asta fac mai mult rau decat bine. Daca solutia ar scopul de a dezlipi mizeria de pe injectoare, de ce nu ar dezlipi-o si pe cea din rezervor si din drumul benzinei pana la injectoare? e doar o parere.
adi_sav
QUOTE(Pulsar @ 27 Nov 2006, 10:08)
asa cum au spus si alti utilizatori eu cred ca solutii de genul asta fac mai mult rau decat bine. Daca solutia ar scopul de a dezlipi mizeria de pe injectoare, de ce nu ar dezlipi-o si pe cea din rezervor si din drumul benzinei pana la injectoare? e doar o parere.
*



Da, așa cred și eu.
Mie mi s-au blocat/înfundat injectoarele pentru că am mers cu rezervorul aproape gol, alta cauză nu îmi pot închipui. Deși, dacă benzina este trasă de pe fund oricum, si dacă e plin rezervorul și dacă e gol, atunci nu am idee cum de mi s-au înfundat injectoarele.
Chestia pe care am observat-o la mine e următoarea:
Așa cum stau injectoarele în motor, benzina vine de sus. Injectorul e mai larg sus, și mai stramt jos, la capatul care intra în motor, capăt la care sunt și găurile alea 2 mici de tot. La mine, în partea de sus a injectorului era o grămadă de fier ruginit, care, evident că nu avea cum să se strecoare prin tot injectorul până în motor. Ar fi grozav să existe o soluție care să dilueze reziduurile astea chiar așa de bine.
Aditivii aștia probabil că au ei ceva rol, dar atunci lucrează asupra ruginei din toată instalația, care până la urmă se adună în injectoare.
bolovan_ro
Intrebare: daca bag o sticla de 2+2 (pentru curatat injectoare)in jumatate de rezervor (20 l) ce se poate intimpla? Filtrul ii aproape noi (are 1800 km). Efecte pozitive? (curata mai bine decit daca-i plin?). Afecteaza ceva componente? (sonda de oxigen etc)
adi_sav
QUOTE(bolovan_ro @ 27 Nov 2006, 18:13)
Intrebare: daca bag o sticla de 2+2 (pentru curatat injectoare)in jumatate de rezervor (20 l) ce se poate intimpla? Filtrul ii aproape noi (are 1800 km). Efecte pozitive? (curata mai bine decit daca-i plin?). Afecteaza ceva componente? (sonda de oxigen etc)
*



Bolovanule, exact asa am facut si eu: am bagat o sticla de aditiv de curatat injectoare si valve 2+2, in 20 l sau chiar mai putin, in vreo 15. Dupa ce am consumat aproape toata benzina cu aditiv, dupa ce am turat-o, dar nu mai mult de 4.000 - 4.000 si ceva de ture, m-am apucat sa desjac injectoarele si sa le curat manual. Eu nu cred in Mos Craciun si nici in solutii miraculoase de curatat, sau cel putin nu la asa de infundate cum au fost la mine, adica pline ochi cu rugina.
SirBDD
pentru Remus66: am fost la service-ul Cobălcescu de pe strada cu același nume dintre Berzei și Schitu Măgureanu (parcul Cișmigiu). Trebuie programare cu câteva zile înainte (se poate și telefonic).
Pe partea de Client Service nota 9-10, pe partea de pregătire și profesionalism nota 8 iar pe partea de implicare și dăruire a muncitorilor din service-ul propriu-zis nota 4-5. Degeaba sunt bine pregătiți dacă lucrează în "dorul lelii" smile.gif
PS: părerea de mai sus este pur subiectivă bazată pe două experiențe proprii izolate fără caracter de generalitate.
PPS: nu se dorește prin prezenta să se facă (anti)reclamă la unitatea service mai sus numită.
mvali
Am si eu o intrebare. Innainte sa dati jos rampa ca sa scoateti injectoarele a'ti deconectat bateria? (in cartea tehnica sa scrie) sau merge si cu ea?

Multumesc
bilstan
Intrucit si io am patit-o cu injectoare murdare tre sa imi dau cu presupusu...deci:
Curatarea injectoarelor la service o recomand doar la +30k km sau la aceasta perioada.In rest schimbarea filtrului la maxim 10.000km sau la schimbul de ulei.
Curatarea in fata blocului se face ff usor..dureaza 10 minute si nu iti tre decit o cheie speciala pentru cele 2 suruburi de la rampa.+un spray de orice fel (merge si cu deodorant ca sa ii dai cu presiune in cap la injector sa iasa mizeria care oricum trece de filtru)
Sfatul meu e ca la orice demontare de injectoare sa aveti garnituti de rezerva (inele) care trebuie schimbate..
Aditivul pus in benzina e ff bun dar trebuie pus permanent adica de la inceput(0 km) ca alfel nu face decit sa iti infunde filtrul de benzina si ce trece de filtru se opreste in sita de la injector..
Iar chestia cu forjarea motorului ca sa curete injectoarele scuze dar io nu o cred..
abur
desi subiectul e vechi, vad ca e continuu.
am avut la 3500 km injectorul 3 infundat. service autorizat m-a trimis sa-mi cumpar altul, neavind pe stoc. cu cel vechi in mina am mers la alt service unde li l-au curatat cu aer comprimat comandat la o baterie ... fara nici o solutie. l-am montat sus (cei din service initial) si merge. am 42 k km. sa nu zic intr-un ceas rau. atunci mi s-a recomandat solutia de curatat injectoare pe care am folosit-o din 5 in 5 k km pina pe la 25 k km. de atunci nu am mai pus pe motivul comentat mai sus, ca aduce in injector mizeria (rugina) din rezervor.
cind am mers la service cu injectorul infundat mi s-a explocat ca rezervorul de tabla a fost sablat cu nisip inainte de montare si nu a fost curatat bine. asta cica era motivul infundarii unui singur injector la asa putini km.
oricum mi-e cam groaza de desfacut si curatat. mai ales ca am injectoare siemens nu bosch ca majoritatea DSN.
apropo, acele garnituri la care te referi, bilstan, se gasesc in magazin?
bilstan
Pt Abur...nu stiu daca se gasesc ..nu am cautat dar in Vitan ar trebui sa gasim...Eu am citit in un manual de reparatii ca ar trebui schinbate la fiecare desfacere..dar eu nu le-am schimbat cu toate ca am desfacut de 4 ori...daca gasesc iti spun...Oricum am citit tot aici pe forum ca cineva a vazut in magazine dar nu mai imi aduc aminte unde am citit exact...oricum daca gasesti sa iei 8 ca atitea sunt...4jos la baza injectorului si 4 sus la rampa...
mircea_al
Mergeam de aproximativ 3000 km cu un injector infundat. Accelera greu, iar azi, plecand la un drum mai lung, a inceput sa mearga din ce in ce mai greu. Viteza maxima la care am reusit sa ajung a fost 80 km/h.
Am reusit sa desfac injectoarele (pana acum nu s-a mai umblat la ele si am 113 k km).
Cand am vazut ce mizerie era in toate, mai putin in cel dinspre sofer, m-am mirat ca mai pleca de pe loc.
Le-am suflat cu aer comprimat (pompa roti), am spalat rampa care era plina de mizerie, am montat la loc si iata ca merge ca in tinerete! sunt curios cat o sa tina. Probabil va trebui sa schimb traseul de alimentare si/sau rezervorul.

Am scris cele de mai sus din 3 motive:
1. la mine au iesit foarte greu injectoarele din galerie. Practic nu am reusit sa le scot cu mana. Am folosit o cheie fixa mai mare pe post de parghie. A venit peste baza injectorului ca o furca si asa a iesit foarte usor. Poate mai sunt si altii in situatia asta si le foloseste un sfat.
2. este bine sa puneti putina vaselina pe garnituri (s-a mai zis si de catre altii), altfel intra foarte greu la loc.
3. exact cum spuneau si alti colegi pe forum, nici eu nu cred in teoria "mersului in forta". Presiunea din rampa este constanta, singurul lucru care variaza este timpul de deschidere, insa acest lucru este atat de nesemnificativ incat cu siguranta nu are nici un efect.

Succes si celor care se mai confrunta cu aceasta problema.
NicuEne
solutia mea ....benzina 99+ , filtru de benzina schimbat la 10000 si montat un alt filtru de benzina (unica folosinta ) la motor (pe furtunul de alimentare)
bolovan_ro
Am tot citit pe aici. Si tot am ramas nedumerit. Folosirea repetata (a fiecare alimentare) a solutiei de curatat injectoarele (gen 2+2...ce se pun in rezervor)...dauneaza grav sanatatii motorului? catalizatorului, injectoarelor...instalatiei de alimentare..etc
pastrama
Da ce rost are sa-i pui asa des? huh.gif
bolovan_ro
Preventiv? Nu-i chiar asa de scump (15-17 lei...la un rervor)...si foarte probabil sa previna in timp problemele.
pastrama
Io zic ca e o mare prostie! Daca masina merge bine n-are nici un rost sa bagi "preventiv".
driverx
In loc sa mergi pe metode dinastea ... "preventive" si sa bagi bani in ceva la care nici nu stii daca metoda asta "preventiva" are avantaje reale (sa nu mai zic de dezavantaje), eu in locul tau banii aia 15-17 RON i-as pune la pusculita si dupa cateva luni as schimba rezervorul. Ca ala cred ca e elementul cel mai naspa care va mananca injectoarele.
bolovan_ro
Apropos de rezervor...exista rezervor mai mare? (ex: 60l)
pastrama
Exista...da nu stiu cum il potrivesti. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.