Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pentru curatarea injectoarelor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
bolovan_ro
pastrama_stelistu asta stiu ca sint (am acasa unul chiar de 210l...)...problema era unul care sa se potriveasca...
P.S. Ce dezavantaje sint la aditivii astia?
AlinREHAU
Am patit-o si eu pana la urma ... am schimbat niste senzori cu un forumist intr-o dimineata si a inceput sa mearga masina prost , am crezut ca e de la contactele electrice de la senzori si am luat un spray de contacte ... dupa ce am dat peste tot , nimic parca tot in trei mergea si se tura cu un oarecare zgomot ciudat si foarte greu . Am zis ca sigur sunt injectoarele dupa ce am scos si fisele si am vazut ca nu e de la partea electrica . Am fost sa ma interesez : cica ~200 RON un injector nou si tot cam 200 RON sa le curat . Am luat de la un prieten un injector de il avea "cica ireperabil" si m-am apucat de experiente . Am pus un transformator de 12V 0,5 A la treaba ca sa deschida injectorul si am bagat spray-ul de curatat contacte prin partea cu duza de iesire apoi pe intrare si tot asa , apoi am bagat cu o seringa lichid de curatat injectoare (de se pune in benzina si la mine nu a avut nici un efect 2 zile ) de a intrat pe o parte si a iesit pe cealalta . dupa 5 min am repetat operatiunea cu spray-ul . [attachmentid=54610][attachmentid=54611][attachmentid=54612][attachmentid=54614]

Dupa ce am vazut cum pulverizeaza dupa curatare m-am apucat si am scos rampa de benzina , apoi injectoarele de pe ea si am repetat operatiunile "de curatare" dupa ce le-am pus la loc am mers cu masina si am simtit ca trage cum trebuie . Nu mai tremura de loc si accelerarea era rapida si fara zgomote . Eu m-am gandit la spray-ul asta din cauza ca am dat putin pe borna la baterie care era oxidata si in nici 2 secunde era ca noua , nu are traducere in romana ca sa vad ce contine .
IRONICK
Pune si o poza din fata cu spray-ul.
AlinREHAU
Nu il mai am , dar e luat din selgros la ~20 ron si pe partea cealalta are desenate niste circuite aurii pe verde si niste integrate (se vede putin deasupra scrisului )
IRONICK
Sa inteleg ca este spray de contact ?
AlinREHAU
Nici eu nu stiu exact , este pt curatat circuite electronice si contacte electrice
Iuliutz
nu afecteaza cu nimic? De exemplu cel de degripat suruburi e bun?
AlinREHAU
Am folosit un spray pt ca avea si forta sa scoata ce avea prin el , cat despre stricat nu stiu daca are cum ca de obicei spray-urile astea de curatat sunt puternice dar nu se compara cu un acid concentrat , eu am dat si pe mana cu spray-ul de contacte si nu mi-a picat mana tongue.gif ... Daca nu mergea bagam detartrant in el de urgenta - ori la bal ori la spital smile.gif . Cand bagi cu seringa in sensul normal de curgere se vede clar daca e infundat sau nu , normal trebuie sa ai doua jeturi subtiri si egale , daca nu sunt egale ca debit e cu problema .[attachmentid=54781]
einstein1984
Exact aceiasi treaba a facut un prieten cu o Nubira, numai ca deschis injectoarele direct cu redresorul. Dupa curatare chiar se simte ca masina trage mai bine, nu se mai balbaie si consuma chiar mai putin (ok, a curatat si admisia si a schimbat filtrul de aer, astea sigur au ajutat si ele).
Metanolul curata foarte bine injectoarele, insa atentie la manipulare ca e toxic (zona ventilata bine si manusi de plastic/latex).
nh1980ro
Adica ai vrut sa spui ca spray-urile de curatat contacte contin in general metanol.
AlinREHAU
25-30%propan-butan hajtogaz (cred ca gaz lichefiat scrie aici )... apoi 60-70%pentan si2-6%propanol asta am reusit sa traduc eu din ce limba scrie aici.
einstein1984
Adica nu stiu ce contin in general sprayurile de contacte. Dar daca ai metanol si o seringa poti sa cureti injectoarele.
Sau faci ce a facut si prietenul meu si iei un spray 2+2 pentru curatat carburatorul.
bolovan_ro
In comert ce substante pentru curatat injectoarele se gasesc? Asta cu injectoarele date jos.
La mine deja ii strigator la cer cu merge (trage greu, tremura foarte tare, tremura in accelerare etc)
Iuliutz
In service oare cat ar lua pe o astfel de operatiune?
bolovan_ro
Iuliut...din cite stiu eu aproximativ 100-150 lei.
dariusz
post-336-1110552475.gif se gasesc de cumparat garniturile alea de pe injectoare? mersi anticipat.
dadu221
la dedeman in bacau .. ca sa+ti raspund in ton cu intrebarea ta. colectie garnitura etansare injector supernova = 180 000 lei vechi. si cuprinde 3 garnituri. Tu in mm poti sa incerci la un dealer/service dacia mai bazat.. eventual daca spun ca nu au mergi la magazie si pune-i sa dea telefon la depozit (sau la furnizor) si sa iti spuna pe loc cat te-ar costa sa iti aduca la comanda.
bolovan_ro
Si totusi...ce substanta se poate folosi pentru curatarea injectoarelor? Fara sa le deterioreze?
AlinREHAU
Eu pe langa spray am bagat cu o seringa niste aditiv din ala de se pune la un rezervor plin , ala asta face , curata tot traseul de alimentare .
bolovan_ro
Da, dar problema ii cit ii de eficient ala...
AlinREHAU
Eu zic ca daca isi face cat de cat efect diluat in proportie de 1 la 160 la 1/1 cred ca e mai bun . Am sa caut sa vad ce contine si sa vad detalii despre ingredienti pe net .
guliver
Baga 2 rezervoare de 98, 99 sau 100 si atunci o sa se curete si injectoarele.
dariusz
io de un timp bag efix de la rompetrol , ca mi-au zis niste taximetristi ca e buna pt injectoare
bolovan_ro
dariusz si mie lumea imi spune ca-s frumos si destept
guliver noi vorbim aici de diverse solutii...nu de placebo (ma rog...poate chestia asta merge cind sint doar putin chinuite cu benzina mai proasta...dar nu-i cazl la mine...eu acum am OMV 100...de vo doua plinuri...si sincer...nu se simte nici o diferenta.
AlinREHAU
Pana cand s-au infundat injectoarele la mine am pus NUMAI benzina efix de la Rompetrol . O fi ea buna benzina dar daca din rezervor se descpind bucati mici de oxid care ajung prin filtre pana in rampa si la injectoare , degeaba . Asta e una din problemele acestei masini . Fie ca ne convine sau nu trebuie sa mergem mai departe .
guliver
Eu cand bag 98 de la Rompetrol simt masina mai fasneata.
Iuliutz
Cum adica fasneata?
AlinREHAU
La mine a inceput sa mearga de la foarte bine la foarte prost pe o perioada de ~ 6 luni . La sfarsit daca puneam si eu benzina EVO power o simteam si eu mai puternica , dar asta e din cauza ca benzina care ajungea in galerie asa putina cum ajungea si nepulverizata , detona mai bine din cauza ca avea cifra octanica mai mare , asta nu inseamna ca daca am pus evo am curatat injectoarele . E doar o amagire de mai bine pt ca problema era inca acolo . La mine mai avea un sintom , Daca eram cu pedala la mijlocul cursei si o calcam pana la fund nu se simtea nici o diferenta intre mijloc si maxim , dupa curatire se simte .
Iuliutz
Mi-as curata si eu injectoareale dar nu ma prea pricep la motoare asa ca mi-e cam frica sa nu fac o prostie sa trebuiasca sa platesc pe urma cat am dat pe masina ca sa o repar............nici macar nu stiu unde sunt injectoarele. Daca e cineva din Alba Iulia care a mai facut operiatiunea asta cu succes il rog sa ma ajute si pe mine ca dau o bere
guliver
QUOTE(Iuliutz @ 29 May 2007, 07:49)
Cum adica fasneata?
*


Tu nu ai bagat niciodata de 98 sau 99? Se simte ca merge mai bine masina. Are putere mai mare. Cel putin asa simt eu.Si nu e placebo. La demaraj se simte cel mai bine diferenta de CO.
bolovan_ro
Stie cineva un service in timisoara care sa curete injectoarele la un pret civilizat?
La autocardo mi-au cerut 250 lei...
mafiozzo
ma ajuta si pe mine cineva... am o supernova... 33 de mi km..... nush ce are... nu prea trage calumea........ cureaua de distributie... nu am schimbato niciodata bujiile la fel niciodata.... injectoarele... nema curatat... oare.. daca as schimba cureaua si bujiile... si as curata injectoarele.. as simti o diferenta help pls !!
Iuliutz
Distributia numai la 60000 trebuie schimbata. Bujiile poti sa le schimbi, baga un aditiv si benzina de 98. Schimba filtrele de aer, benzina mai ales
AlinREHAU
Distributia se schimba la 60000 Km sau 5 ani stiam eu , dar nu are treaba cu puterea motorului . Poate fi si filtrul de benzina plin si sa nu ai presiune in rampa injectoarelor , poate fi si pompa de benzina dusa si nu mai baga presiunea normala de functionare
mafiozzo
scuzati ca ma abat de la subiectu acesti topic.. da nush ce sa fac... i adv ca nici alea nu leam schimbat si mai am problema cu aeru ...... trage treptat cateodata cand i dau de pe loc... si cam are joc plasticu de la aer... ma gand azi sa curat 1pik pe acol sa dau jos capacu ala sa curat ...ce mai pot sa fac ? help pls
Plictisitul
pentru cei care stau in galati, sunt aparate de curasat ultrasonice la NALBA si la BOSCH (universal aurora pe cosbuc) si din cate stiu eu, la bosch, o curatare e la 4-500k

pt cel cu forjatul masinii...nu faci mai nimica...impingi mai bine mizeria in micutele si abia vizibilele orificii din infector si ai putea sa il blochezi bine de tot smile.gif

dar cine poate sti cu exactitate adevarul? tongue.gif incearca si spune-ne rezultatul smile.gif
bolovan_ro
Si totusi, in tm, nu stie nimeni? Care sa curete la un pret civilizat?
paulica2004
Salutare am tot citit problemele voastre cu injectoarele si cu bagatul aditivului in rezervor.Acel aditiv daca l-a mirosit cineva a observat ca miroase clar a diluant ,am bagat si eu de 2 ori aditiv din ala si nici un rezultat.Cu injectoarele am avut probleme cand masina avea 5000 km si acum mai recent vre-o saptamana la 36.000 km.Am vrut sa ma duc la service si mi-au cerut baietii 45 ron pt curatat 1 singur injector( am plecat de la service fara sa le curat), am ajuns acasa si m-am apucat sa demontez injectoarele.Am scos rampa cu injectoare,pe urma am scos sigurantele alea care sunt montate la fiecare injector in parte si am inceput sa le curatz pe rand.In prima faza le-am ciocanit pe o coada de lemn de la ciocan si am vazut cum ,curgea bucatzele de rugina , calamina din ele.Pe urma am luat o bucata de cablu ,l-am alimentat de la baterie si am pus firele pe + si - de la injector si am bagat in ele solutie de marit cifra octanica la benzina( cu firele cuplate la injector ,am suflat pe injector cu , gura ).Pe urma am dat si cu un spray de curatat contacte electrice pana pulveriza pe cele 2 gaurele fin de tot si jeturile erau egale.Dupa aceea le-am montat pe masina si am observat ca nu mai dardaia masina deloc ,mergea rotund.Toata operatia a durat cam 1 ora.Cat despre benzina de 98 sau 99+ intradevar se simte diferenta(masina se infige mult mai tare si parca zgomotul motorului este mai mic) Am masina de 4 ani si am alimentat numai cu benzina de la lukoil de 95.De 3 luni bag tot de acolo dar de 98 si se simte diferentza intre 95 si 98.
Iuliutz
Nu poate face nimeni un tutorial cu demontarea si montarea injectoarelor cu poze. Eu m-as apuca dar nu prea stiu ce si cum sa demontez dupa denumiri....fara poze.
Marius81
Eu as demonta dar mi-e frica sa nu dereglez ceva.
Ma pricep la desfacut si pus la loc chestii dar parca la injectoare nu m-as baga fara sa stiu exact ce am de facut.
Un tutorial de genul asta cu poze ar fi super super util, deci daca cineva poate da o mana de ajutor ii multumim in avans.
AlinREHAU
Partea 1 , rog un moderator sa le uneasca pentru ca mie nu imi da voie cu post mai mare de 2 MB
Iuliutz
AlinREHAU multumim. Inca o intrebare. Injectorul se scoate prin tragere? adica pur si simplu sau tre sa il rotesti stanga dreapta, sau are filet?
AlinREHAU
Partea 2 .Nu are filet , se trage pur si simplu . Etansarea fata de rampa si fata de galeria de admisie (ambele din plastic) se face cu un inel de cauciuc (oring). stau 5 min la poza nu stiu ce are serverul ... sad.gif

21 Jun 2007, 22:53:
partea 3 , intre montare si demontare ... s-a mai scris.
Marius81
Super multumesc AlinREHAU pentru ajutorul acordat cu pozele.
Am inceput sa prind curaj si cred ca o sa fac si eu curatarea injectoarelor cat de curand.
Exista vreun element in toata aceasta operatiune la care trebuie sa fiu foarte atent pentru a nu-l deteriora in cursul demontarii/montarii rampei cu injectoarele ?

ginoxxx
un punct in plus la rep de la mine domnu alinrehau...bravo...cea mai de inteles explicatie...ca la scoala...bineinteles datorita pozelor... wink.gif
paulica2004
Trebuie sa avetzi mare atentie cand scoateti injectorul la garniturile alea de cauciuc(oring) sa nu o pierdetzi sau sa ramana in gaura de unde a-ti scos injectorul(de ramas inauntru este mai greu)...dar totusi sa aveti grija cand le scoateti. Si acolo nu este nici un filet (misti putzin stanga+dreata si tragi in sus de injector( iese relativ usor).
AlinREHAU
Atentie !!!
1. Cand demontati turul dinspre rezervor insatlatia are inca presiune , deci nu fumati si eventual debransati bateria . De acolo curge cam 50-100 ml de benzina
2. Cand bagati conectorii de la furtunele de benzina alea au si ele niste oringuri destul de sensibile , nu recomand ungerea lor pt ca la 3 Bar ar putea sa sara din loc , trebuiesc bagate DREPT ca si axa si prin rotire si apasare , se pot unge dar cu apa cu ceva .
3. Daca alimentati cu fire de la baterie , nu tineti mai mult de 1-2 min . Atat am tinut cand am facut cu un coleg forumist si s-a incalzit injectorul . Eu am folosit un adaptor de 12 V curent continu cu 500mA .
Urs
Multumim frumos pentru poze si explicatii. Cel putin pe mine m-au uns la suflet.
Nu stiu care o fi si parerea mecanicilor care stau pe o bordura fluierand a paguba din lipsa de clientilor care au suflecat in fata blocului manecile si s-au apucat de treaba.
Multa sanatate si multumim !
Urs
Am gasit azi spray de contacte de tipul folosit de AlinREHAU si am luat 3 bucati.
Oare ajung pentru 4 injectoare ? Problema e ca nu am gasit garnituri injectoare nicaieri, inclusiv la unica reprezentanta Dacia din judet. Oare le pot pune pe cele vechi dupa curatarea injectoarelor ?
AlinREHAU
Nu iti trebuiau trei , unul era indeajuns , garniturile nu trebuie musai sa fie noi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.