Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Electrica Auto
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ALARM D
Deschid acest topic pentru toti cei care au probleme cu electrica auto la masina, eu sunt electrician auto, reconditionez instalatii electrice auto, alternatoare, elertromotoare, montez alarme auto.
cristyans24
esti din iasi??? daca da lasa-mi un pm
B31AYZ
Salut ,

Am o D1300 cu instalatie electrica D1310 si vreau sa leg luneta cu dezaburire la instalatie . Am descoperit un fir maro imbracat in izolatie protectoare cu papuc de luneta sub bord dar nu cred ca , corespunde cu cel care ajunge in spate (tot maro , imbracat si papuc pt luneta ) . Dupa cautari se pare ca firul de la luneta corespunde cu unul maro bagat intr-un sistem de mufe mama- tata . Daca este asa , de unde vine si unde duc ? Imi este foarte neclar acest lucru .Evident pot sa trag un fir special pana-n spate , dar daca este deja vreau sa stiu care e . Ma poti ajuta ?

Multumesc.
eellaa
Te rog mult de tot vezi daca poti sa raspunzi la aceasta problema

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=58339
bygy007
instalatia este in felul urmator:
minusul este de la luneta este intre geam si partea dreapta (cum stai in masina cu fata la luneta)si se leaga la masa prin zona balamalelor
plusul vine de la contact cheie panou sigurante (trece printr-o siguranta de 10-15 A) intrare buton (intrerupator) iesirea se duce la un bec de semnalizaredin bord daca are, in acelasi timp se duce intr-o culpa de pe sub volan in care vine instalatia de spate(firele care se duc in spate la stopuri, sonda benzina ,etc) firul ajunge in portbagaj tot in zona balamalelor si urca printr-o gaura sus la rezistenta
din cite imi aduc aminte cred ca este maro dar este mai gros decit celelalte
B31AYZ
Salut ,

Asta am observat si eu ca, corespunde cu manuchiul defire care vine din spate (semnalizare , pozitii ,etc) si e mai gros .Da este maro si mai gros . Dar din mufa aia mare mama -tata unde intra toate , nu inteleg unde merge .
O luam invers .Vine firul maro din spate (+) si intra in mufa mama- tata ca si celelalte care vin din spate . Trece prin mufa si unde se duce ? Initial este alimentat din instalatie ? Daca nu stiu unde se duce , e foarte periculos sa pun 12 V pe el. Intr-un capat se duce in spate .In celalalt capat ,unde ?Astept si alte sugestii.Eventual o mica schema . Am realizat totul , in afara de alimentarea acelui fir cu 12 V de la releu (pe care l-am pus ) .Am facut in asa fel ca armarea releului sa se faca din contact si am tras fir direct de 12V pana la releu . Problema e mai departe .

Multumesc.
eellaa
Eu tocmai am desfacut instalatia mea electrica de pe masina si deci pot sa iti raspund cat de cat.Daca mai ai in ordine puse sigurantele de sus in jos a 2-a trebuie sa fie siguranta pentru luneta care este pusa singura.Traseul trebuie sa fie in felul urmator:
Pleaca + de la contact(doar cand pui contactul) trece prin siguranta numaru 2 dupa care pleaca la comutatorul situat pe bord care porneste sau opreste dezaburirea.Tot de la acest comutator mai pleaca un fir la martorul din bord ca sa se aprinda cand e pusa in functiune dezaburirea si unul care duce la luneta.Tu ai dreptate firul care pleaca la luneta trebuie sa fie unul maro si mai gros putin.
Si sa nu uit daca nu ma insel cel maro care face parte din instalatia electrica de pe spate (ca este impartita) se leaga pe sub bord printr-o mufa.Vezi si tu ce fir corespunde la iesirea din mufa si astfel iti dai seama care este firul care trebuie pus la comutator( cel pe care trebuie sa iti apara 12V cand apesi butonul de dezaburire)

Sper ca te-am ajutat putin...
bygy007
propun pentru cei care doresc montarea unui releu la dezaburire modificarea schemei de mai sus in felul urmator

cu rosu releul (bobina si contactele)

cu verde butonul dezaburire
B31AYZ
Problema mea este ca am D1300 si instalatie de D1310. Nu stiu daca e trecut prin siguranta . Undeva firul de la luneta din bord este lasat in aer .Nu am martor in bord pentru luneta . Am doar un comutator pe contact care armeaza releul . Partea proasta e ca , ambele parti ale mufei mama-tata vin dintr-un manuchi de fire . Cum as putea sa merg pe fir sa vad unde duce ? Multumesc pentru schema . Sper sa-mi fie de ajutor .Sa mai vad la fata locului , poate ma lamuresc .
cristyans24
vreau sa imi cumpar o bricheta auto,si nu stiu de care sa imi iau,am vazut la dif preturi in magazine, is cu leduri sau fel de fel de lumini????

si vreau sa stiu cum sa o montez
masa pot sa o iau de oriunde????
iar + e cumva prin firele de sub bord,am inteles de la vechiul proprietar ca ar fi avut inainte.

mersi pt ajutor!!
adrianne
de regula totul se trece prin panoul de sigurante, dar eu am vrut sa am bricheta legata direct, pentru a avea tot timpul curent la ea, si am legat-o de la placa aia de sub parbriz (stanga-sus, in bord) iar masa chiar de langa locul unde am momtat-o (masa de caroserie) folosind fire groase.
ageana
Salutare, de cateva zile am si eu o problema la instalatia electrica (cred);probabil imi da un scurt pe undeva dar poate stiti voi si altceva.

Problema e ca imi "clipocesc" farurile (si luminile de la bord si celelelte echipamente electrice de pe masina)=> pierderi de tensiune. E posibil sa fie si de la altceva decat un simplu scurt, contact imperfect?
Ah, si inca ceva: tot in ultima vreme masina curenteaza destul de rau; de fiecare data cand ma dau jos din masina face un mic arc electric si ma "pisca".

Multumesc pentru raspunsuri.
mihai0070
Cam aceeas problema o am si eu adica ca imi clipesc martori in bord si farurile de al ce sa fie .... dar masina nu curenteaza deloc .... ca in cazul lui "ageana"
TAI
"Micul arc electric" ce apare la coborarea din masina nu are legatura cu problemele instalatiei electrice a masinii (12 Vcc). Arcul despre care vorbeste ageana este dezvoltat de sarcinile electrice produse prin frecarea materialelor sintetice (huse, scaune, haine), sarcini care se scurg la pamant in momentul cand cobori din masina. "Micul arc electric" are mii de volti!
"Scurtcircuitul" este un defect f. grav care daca nu este izoat de sigurante duce la incendierea instalatiei electrice si probail a masinii. Oricum acest defect nu duce la fluctuatii de tensiune de durata, deoarece are o evolutie rapida.
Fluctuatiile de tensiune la instalatia electrica a masinii sunt cauzate cel mai probabil de legaturi imperfecte. Defectul se gaseste in amontele consumatorui/lor vizat/vizati.
mihai0070
Pai si ca sa mai restrangem putin paleta de consumatori ... daca tot bordul clipeste inclusiv casetofon ... lumini bord ... lumini climatizare ... martori faruri... stopuri ... cum pot detecta ... de unde vine problema ... ultima schimbare a fost releul de incarcare (cel vechi nu mai incarca corespunzator bateria) asta nou incarca ceva mai bine dar de cand l-am pus palpie toata masina ???????? de la el sa fie ... tinand cont de urmatoare chestie ... cu releul vechi acul statea pe zona hasurata si cu consumatori intra pe minus rau de tot ... cu asta nou ...acul sta aproapte de jumate ... si cu consumatori sta pe zona hasurata...
TAI
Daca cu majoritatea consumatorilor in functie apar frecvent scurte perioade in care acestia sunt lipsiti de tensiune, atunci cu siguranta defectul tine de alternator+releu sau contacte baterie. In privinta releului de incarcare este probabil sa fie aici problema desi pare sa se comporte corect. Poti sa-l pui pe cel vechi sa vezi daca mai persista fenomenul.
Daca sunt consumatori mari in functie si exista perioade in care tensiunea este mai scazuta adica farurile scad in intensitate, in special la relanti, atunci bateria este spre finalul vietii sau alternatorul (releul) nu incarca suficient.
Masoara tensiunea la bornele bateriei cu motorul la relanti si turat, cu si fara consumatori mari (faruri).
diaconuliviu
Sau poate o masa imperfecta.
ALARM D
mihai0070, la masina ta ar trebui sai facem o verificare generala la instalatia electrica pentru asta trebui sa vi la mine la atelier si o rezolvam. tel:3451135
bygy007
verifica releul eventual legaturile alternator +baterie bornele bateriei chiar si alternatorul



http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492
FLP
Salut, am mai deschis si topicul asta, dar pe acolo nu prea se pricepe lumea

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=58842


M-am gandit sa intreb si aici poate se pricepe lumea mai bine

Buun.. daca ati citit linkul care l-am postat acolo ati observat problema mea.

Am fost prin magazine sa caut montaj din ala pentru eliminarea parazitilor din boxe si la un magazin mi-a zis ca cica nu ar face fata iar la altu mi-a zis ca cica problema mea nu e de la chestia ci e din cauza ca as avea nush ce dioda stricata prin alternator. E posibil asa ceva ?
ageana
Inca o intrebare: de ce imi arde becurile doar pe faza lunga?
Prima oara mi-a ars un set cand era releul reglat sa incarce prea mult. Okay, am reglat releul, si apoi am schimbat un bec. Am verificat daca mergea, si era in regula. Am mers 10 metri cu masina cu farurile stinse (din garaj -> afara) si... surpriza, nu mai mergea nici becul respectiv pe lunga.
Care poate fi problema?

Va multumesc pt. ajutor!
ISACOF
temporizator stergatoare parbriz are 5 prize NI,+,Lv,31b,-,cum vin legaturile spre motor si spre levierul de comanda?
eellaa
Mai FLP eu am lucrat aproximativ un an la un atelier de reparatii radio-tv.In tot acest timp am avut de aface cu aceasta problema destul de des(cand montam un jaf de casetofon pe masina) deoarece cele mai vechi nu aveau acele filtre despre care se vorbeste in topicul tau.
Solutia: am luat din televizoarele mai vechi o bobina (cu miez de ferita) si am inseriat-o pe alimentare.Dupa care garantat nu mai ai nici un bazait.
Si totusi poti sa mai incerci sa pui niste fire direct la masa de la amplificare(masa de la amplificare la caroserie).
Desi daca gasesti un filtru de cumparat eu iti recomand pentru ca este mai bun.Daca nu gasesti in magazine incearca pe la cineva care repara casetofoane ca sigur are un casetofon ce nu mai poate fi reparat si iti da filtru pe o bere.
FLP
Deci zici ca nu poa` sa fie si de la diodele alea din alternator ?
bygy007
schemele de stergatoare legare cu si fara temporizator
bygy007
tensiunea pe baterie nu trebuie sa depaseasca 14,2V tensiunea maxima suportata de baterie sa nu depaseasca 14,4V




becurile de far se pot arde din cauza tensiunii dar daca este mai mare de 15V poate sa fie si de la gropi (sa se scuture filamentul ) daca este aprinsse scutura mai usor . Se poate sa fi avut probleme dinainte becurile cu halogen NU SE ATING CU MINA sub nici o forma daca se ating cu mina trebuie sterse cu alcool




deparazitari la diferitele componente
ageana
Sunt sigur ca s-au ars din cauza ca incarca prea mult. Mergeam normal pe strada si am vrut sa dau blitz-uri unui tembel care ma orbea si becurile au facut o lumina puternica, apoi s-au ars.
Acum imi arde orice bec pun pe lunga. Va rog dati-mi o idee ca sunt disperat, e foarte aiurea sa mergi fara lunga.
Mentionez ca am dacia din `95 daca are vreo importanta.

Multumesc mult!
bygy007
ceb tensiune ai pe baterie??
se incadreaza in limitele 14 -14 ,4 maxim
ageana
Acum da, dupa ce am reglat releul de incarcare, se incadreaza. Am avut problema cu supratensiunea doar vreo ora, acum cateva saptamani, cand mi-a ars si primul set de becuri.
bygy007
ce becuri ai ?? halogene sau normale un bec se poate arde daca e tensiunea prea mare sau se scutura poate sa fie si de la alternator punte dode sau releu pentru asta ai linkul dat de mine mai sus unde am explicat cum se masoara si cum se verifica alternatorul
Mai am o intrebare de care releu ai : este pe alternator sau este separat?
ageana
Releul este separat de alternator, este electric reglabil.
La al doilea bec nu am respectat chestia aia cu stersul cu alcool.
Un prieten mi-a spus ca s-ar putea sa fie de la releu (nu cupleaza, deci becurile nu se ard ci pur si simplu nu se aprind).
Acum mi-e frica sa mai pun alte becuri.
Si cand ma gandesc ca tocmai vroiam sa cumpar un set de Blue Vision de la Philips. Daca le ardeam imi bagam 3 unghii in gat. Cred ca o sa raman totusi la "becuri ieftine" cu halogen.
ISACOF
multumesc bygy007 ptr scheme este chiar ce imi trebuia .mai vreau sa stiu inca ceva : este posibil ca motorul meu de stergator sa aiba doua viteze? eu nu am gasit decit pe cea mai mare,am montat o rezistenta pe alimentarea lui si asa pot sal folosesc fara sa sara stergaroarele
bygy007
din ce an este masina ?? din cite stiu cel putin prin 82 se faceau cu doua viteze ai schemele e usor sa verifici poate fi motorul periile uzate ( are 3 perii ) sau sa nu faca contact cu rotorul
eellaa
FLP este posibil sa ai probleme si cu diodele de la alternator desi eu nu cred ca este asta.La alternator sunt 6 diode:
3 pe plus
3 pe minus
Alternatorul are 3 faze ...in fine daca e sa cauti am avut eu o problema cu alternatorul si tot eu am gasit raspunsul si acolo in link-ul pe care l-am dat este explicat totul.
Amplificatoarele tale merg pe curent continuu redresat din alternativ.Daca o dioda este stricata acel curent continuu redresat din cel alternativ nu mai este chiar atat de continuu ci mai intrerupt.De aceea iti trebuie o filtrare mai buna(condensator mai mare pe alimentare) si o bobina care face cam acelasi lucru adica iti mai umple golurile de curent.Daca ai timp eu zic sa iti masori intai diodele de pe alternator sa vezi daca sunt bune si dupa sa cumperi acel montaj care este folositor si la o masina cu un alternator bun deoarece curentul de pe masina difera putin de cel din casa.
puiu82
Salut,imi poti spune ce as putea face sa nu imi mai arda un bec?
Se intampla la 2-3 zile,doar pe faza scurta la un singur far.
Masina este un papuc diesel nou.
MULTUMESC.
bygy007
daca este halogen la montare nu trebuie sa pui mina pe bec sub nici o forma


un bec se poate arde din cauza supravoltarii (tensiune mai mare de 14 V) sau socuri mecanice


vezi contactele de la blocul de lumini releele daca are legaturile la bec sau sigurantele
iceteam
Am si eu o problema cu Dacia 1310, '84. pana acum cateva zile (sau macar atunci am observat) numai merge la stergatoare a doua treapta, cea mai rapida. La prima merge nu are nici o problema cand dau la a doua se opresc, revin la prima trepata pornesc de unde au ramas.... Ma poate ajuta cineva? (de mers au mers ambele trepte dar nu am mai folosit de mult deci cred ca are ceva timp de cand numai merge)
bygy007
vezi ca exista in topicul asta pus de mine scheme de la instalatie si buton eu cred ca este de la buton
bluevip3r
salut! am si eu o rugaminte
cine poate sa imi dea schema electrica de la bordul cn
fostul proprietar a schimbat bordul si electricianul nu a legat toti martorii
am o dacie 1300\ '82
va rog sa ma ajutati
crocodil
sal!
Am si eu o problema, imi licare toate luminile de la masina indiferent de citi consumatori sunt porniti si pe deasupra alternatorul se incinge excesiv (nu se poate pune mina pe el ) ca sa nu mai zic ca nu face fata la aeroterma ,faruri si dezaburire ,de la ce ar putea sa fie ?
bygy007
QUOTE(crocodil @ 26 Nov 2006, 00:32)
sal!
Am si eu o problema, imi licare toate luminile de la masina indiferent de citi consumatori sunt porniti si pe deasupra alternatorul se incinge excesiv (nu se poate pune mina pe el ) ca sa nu mai zic ca nu face fata la aeroterma ,faruri si dezaburire ,de la ce ar putea sa fie ?
*




verifica alternatorul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...92&#entry496492
bluevip3r
va rog frumos ma ajuta cineva si p mine?
vreau sa pun masina la punct
vreau si eu schema electrica de la ceasuri
kalyyyyyy
Am urmatoarea problema la semnalizare:a bazait releul anormal si s-a ars siguranta.Am pus siguranta noua,mergea doar stanaga,dreapta bazaia releul fara sa imi arda siguranta.de azi dimineata nu mai imi merge de loc,in schimb imi variaza pozitiile in ritmul releului,care acum tacane in ritm normal.Am verificat toate cele 6 becuri si am schimbat releul si maneta.Avaria nu imi functioneaza deasemenea.ce sa ii fac>?
bygy007
releu electronic sau mecanic
kalyyyyyy
releu mecanic pe masina,releu electronic cel cu care am probat ca nu este releul de vina.
bygy007
daca ai avut releu mecanic si ai pus electronic nu o sa mearga la mecanic ai 3 fire (pini) si este intr-un tub metalic cilindric iar cel electronic este intr-o carcasa de plastic are 4 fire (pini) cel de-al 4-lea find masa
kalyyyyyy
am mers pana la urma la electrician,nu ma intreba ce a facut si ce nu,a inversat firele de la semnalizare fata,desi eu nu umblasem la ele inainte de probleme,si acum merge.releul electronic functioneaza si el,l-am lasat pe masina desi functioneaza si cel vechi.
atreides
Salut,
Am o Dacie Berlina pe injectie (fabricata 2003) si am avut urmatoarea problema ieri. Sotia mea s-a intors de la servici cu masina, pana aici nicio problema smile.gif. In momentul in care pozitiona masina mai bine pe lateralul strazii (parcare), s-a aprins martorul bateriei. A oprit masina, iar dupa jumatate de ora, cand a avut un drum de facut a observat urmatorul comportament: la prima cheie, atunci cand astepti stingerea martorului de injectie, ecranul bordului nu se aprinde deloc, iar dupa contact motorul porneste, martorul de baterie este aprins puternic, iar martorul de benzina e pe full (am facut plinul duminica). Daca se cupleaza dezaburirea, atunci martorul de benzina trece pe 0, iar becul martorului bateriei isi schimba intensitatea, luminand aproape stins. Luminile se aprind ok (atunci se aprinde si bordul).

Bateria este Carada de 60A, si nu are mai mult de 1 an de cand am pus-o pe masina. Banuiesc ca este un scurt de la vreun condens, la cata ceata a fost in Bucuresti in ultimile 5 zile.

Aveti vreo idee cum pot s-o diagnostichez, sau daca este vreo problema daca ma deplasez normal cu ea pana in service?

Multumesc
cip23
excl.gif Sa ma ajute si pe mine cineva.
Cu ceva timp in urma a inceput sa-mi scartaie cablul de kilometraj si desi era foarte enervant nu am umblat la el ca am zis ca merge asa.Insa dupa cateva zile a inceput sa scartaie din ce in ce mai tare pana mi-a dat acul peste cap.Am cumparat un bord SH de la care am luat acul si l-am inlocuit.Dupa ce am inlocuit si cablul cu unul nou am constatat ca nu-mi mai indica nimic(nici viteza ,nici km).
De la ce sa fie oare?Nu am instalat cablul cum trebuie sau s-a stricat si ceasul cand s-a dat acul peste cap?Acul l-am pus si un pic sub nivelul lui obisnuit, exact pe capat(pozitia 0);are vreo importanta?
eellaa
Sigur ai montat cablu bine in cutia de viteze si in kilometraj? Daca atunci cand mergi cablul se invarte(nu il bagi si in kilometraj) atunci problema e de la ceasuri sau felul cum le legi daca nu cauti problema pe la cutie(are o rotita parca de plastic).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.