Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: avans si consum..
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
AKKA
Am citit pe aici ceva legat de reglatul avansului care poate influenta consumul.Nelamurirea mea este: cum este afectat consumul?Daca maresc avansul(sens anti orar) consumul ce 'face'? Sau sa fac treaba cu volanta si cand da scanteie acolo sa-l fixez si asa sa-l las?
Salut
EUROPE_
Daca maresti avansul, creste si consumul, motorul v-a functiona cu detonatii, ceea ce nu e bine.
Deci, regleaza avansul static la 0-2 grade.
gabi1
Daca mergi cu avansul un pic mai mare sigur o sa consumi un pic mai putin,insa motorul nu trebuie fortat la turatii joase(adica apasarea brusca a pedalei de acceleratie).Cu reglajul avansului la 0 grade,dupa semnul de la volanta,nu a mers la mine nici cu berlina
nici acum cu nova.Daca nu reusesti dupa semne incearca sa maresti avansul pana incep rateurile apoi rotesti un pic de tot inapoi,iar daca nu iti place cum merge motorul la drum,dute in service.
Paollo
de unde se regleaza avansul? blush.gif
EUROPE_
De la delcou, rotind de el invers acelor de ceas, avansul crește, dacă rotești în sensul acelor de ceas, avasul scade.
Paollo
QUOTE(EUROPE_ @ 9 Dec 2006, 15:35)
De la delcou, rotind de el invers acelor de ceas, avansul crește, dacă rotești în sensul acelor de ceas, avasul scade.
*



radmasa.gif deci asa se numeste operatia asta,,,, am facut-o de cateva ori la berlina cu care m-am invatat, delcoul meu e reglat cam pe la 4 grade cred invers acelor de ceasornic, e ok? dacia 1310 tlx 89 model din ungaria parca..
djvasile
Salut

Din start vă spun ca nu am prea multe cunoștințe in materie de mecanică.Nu mă injurați dacă ma exprim aiurea.

Incepând cu jumătatea lui noiembrie n-am reușit să mai pornesc mașina(dacia 1310). Nu mi-am bătut prea tare capul cu ea atunci pentru că nu știam ce să-i fac. M-am uitat că bagă benzina si că delcoul nu e ud/spart și cam atât.
La sfârsitul lui decembrie a venit taică-miu, m-a tras si a pornit imediat.Am zis că am am fost băbălău si ca am inecat-o sau ceva de genu...
Eh...bine,după o săptămână incerc iar să o pornesc și...nimic.Iau bateria,o pun la redresor,o las două zile (m-am gândit ca nu invârte bine) după care o pun pe mașina si dau la cheie.N-a pornit.

Intre timp taică-miu mi-a zis sa desfac piulița de sub delcou si să invârt 1cm in sens trigonometric.Am făcut asta si a pornit la prima cheie.

Problema mea este următoarea: Om idiot fiind, dupa ce a pornit mașina, am mers cu ea cât am mers după care am invârtit puțin de delcou în sens orar.Pe moment a pornit imediat,a doua zi insă nu. Normal ca am invartit iar de delcou și după mai multe incercări a pornit,insă când dau la cheie parcă invârte puțin după care se oprește.mai invârte...si pornește până la urmă.
Ah..și in viteza a 4 îmi bate destul de tare avansul...

Există o teorie sau o tehnică pentru a regla acest avans cât mai bine ?
rolly
Cel mai usor avansul se regleaza daca ai o aprindere electronica din aia rosie de Tg Mures cu led. Se pune la punct volanta, se invarte la maxim delcoul in sens invers al acelor de ceasornic (inspre baterie), se pune contactul si se incepe sa invarti incet delcoul in sensul acelor de ceasornic...Cand ledul de pe aprinderea electronica se aprinde, gata si avansul e reglat.. Usor ca buna ziua si foarte precis...
Daca nu ai aprindere electronica...se poate face cu ajutorul unei lampi de control (de fapt e acelasi lucru ca la aprinderea electronica numai ca ledul il inlocuiesti cu o lampa de control). Iti atasez alaturi modul de reglare al avansului la Dacia 1100 cu ajutorul lampii de control ca sa iti faci o idee.
Daca nu reusesti, cel mai bine e sa mergi la un service, ca stiu baietii sa o regleze, decat sa mergi cu un avans prost reglat. Succes
gabi1
DjVasile ai avansul prea mare,roteste un pic in sens orar.
djvasile
Mulțumesc mult.
Am o chestie cu led verde care clipește când dau la cheie,bănuiesc că aia este aprinderea electronica . O să încerc mâine.


edit: imi poate spune cineva ce se poate intâmpla dacă merg cu avansul prea mare ?
Daddy
QUOTE(djvasile @ 4 Jan 2007, 18:54)
Există o teorie sau o tehnică pentru a regla acest avans cât mai bine ?
*



DA, exista o scula specializata care regleaza avansul, manual nu exista tehnica.
EUROPE_
QUOTE(rolly @ 4 Jan 2007, 19:27)
Se pune la punct volanta, se invarte la maxim delcoul in sens invers al acelor de ceasornic (inspre baterie), se pune contactul si se incepe sa invarti incet delcoul in sensul acelor de ceasornic...

Am o întrebare, da' aprinderea asta se reglează altfel față de aprinderea clasică?
djvasile
Îmi poate explica cineva ce inseamnă Se pune la punct volanta ?
gabi1
A gresit,dar in carte este corect.

Volanta are o crestatura pe ea(mai greu de gasit prima data) care trebuie adusa in dreptul unui semn de pe carcasa cutiei de viteze...fanta aia de sus pe unde se vede ambreajul.In momentul asta ar trebui sa ai rotorul distribuitor indreptat spre capsula vacumatica(corespunde fisei de la cilindrul 1).
Incearca sa folosesti functia cauta sau search din meniul principal(sus) ca o sa gasesti mai multe informatii si poze.
EUROPE_
Șansele ca luleaua să fie îndreptată spre capsula vacuumatică ( adică cil. 1 ) sunt de 50%, restu', posibil ca luleaua să fie spre cilindrul 4.
diaconuliviu
Tema topicului era alta-dependenta consumului de avans.

Avans mare - trepidatii, avans mic, incalzire puternica.

Un amestec sarac in genere arde lent, fiindu-i necesar un timp mai lung pentru ardere. Asta se traduce prin necesitatea unui avans mai mare.

Acuma, la o dacia "de la mama ei" - fara imbunatatirile de pe aici (uis, "elica", etc) amestecul la relanti este prin excelenta bogat, pentru atingerea in orice punct al masei de amestec a unei limite de inflamabilitate din cauza umplerii proaste si a imperfectiunii amestecului. Aici e necesar un avans static 0-4 grade completat de acel vacuumatic de 9-13 grade la 810.99. Daca insa se folosesc acele uis, turbonator, elica..amestecul se face mult mai omogen, caz in care el poate deveni cert inflamabil si in conditiile unui reglaj mai sarac al sau. Aici intervine posibilitatea/necesitatea unui avans putin marit.

Ma abtin sa dezvolt vreo teorie a arderii, de aia ma opresc aici.
Revenind, un consum functie de avans implica si alti factori - omogenitatea amestecului, dozajul, temperatura motorului, a aerului (prin asta afectind densitatea sa),etc.
Cu asta am raspuns - sper - initiatorului.

Caz concret:
UIS+elica+CDI+gestionar de avans: am avansuri marite fata de curbele clasice cu un reglaj mai sarac al carburatiei la relanti. Consum 5,2-5,3 % la drum in conditii normale.
AKKA
Multumesc pt lamuriri dar tot mai sunt niste chestiuni...
-aerul care intra in carburator cum trebuie sa fie:mai cald..mai rece?
-CDI..ce inseamna si cum functioneaza?
-gestionar de avans..cum vine 'lucrul' asta?
Daca tot ne-ai aprins o luminitza,acum da-ne toata lumina ta!:))
sefu_alx
aerul care intra e bine sa fie pus pe cald iarna
rolly
QUOTE
QUOTE(rolly @ 4 Jan 2007, 19:27)
Se pune la punct volanta, se invarte la maxim delcoul in sens invers al acelor de ceasornic (inspre baterie), se pune contactul si se incepe sa invarti incet delcoul in sensul acelor de ceasornic...


Am o întrebare, da' aprinderea asta se reglează altfel față de aprinderea clasică?



A gresit,dar in carte este corect.


Nu am gresit, chiar asa se procedeaza...incearca sa faci invers, adica sa pornesti dinspre radiator, in sensul invers al acelor de ceasornic, spre baterie, pana se aprinde ledul de la aprinderea electronica si dupa aia porneste motorul sa vezi cum merge (de rau)..
daca faci cum am zis eu, la pornire motorul va merge rotund si frumos
EUROPE_
Nu știu ce să zic, dar dacă reglez avansul cum spui tu, cred că avansul v-a fi mai mic și nu la 0-2 grade cât trebuie ( cel static ). Ești sigur că așa se reglează?
gabi1
In functie de uzura pinionului si a angrenajelor delcoului,avansul o sa fie cu minus,motorul o sa aiba un mers mai rotund la ralanti dar in sarcina poate da in nas,consuma mai mult si porneste greu la temperaturi scazute.
rolly
Dar de ce vorbiti voi din teorie?
Ia mergeti la masina si reglati-l cum am zis (daca aveti aprindere electronica), sa vedeti la cate grade se aprinde ledul...
ageana
Am si eu o problema si cred ca e de la avans: cand accelerez brusc, se pune in nas, si abia dupa cateva secunde de zmucituri se accelereaza. Daca accelerez mai lin nu are nici o problema, dar totusi uneori mai ai nevoie de demaraje mai rapide.
E foarte periculos pt. ca pot sa lovesc masina asa si imi ia si permisul (vrei sa te bagi repede de pe un drum secundar pe unul prinicipal si ramai ca boul cateva secunde in mijlocul drumului).
Ce e de facut?
Multumesc.
cmres80
QUOTE(ageana @ 6 Jan 2007, 05:31)
Am si eu o problema si cred ca e de la avans: cand accelerez brusc, se pune in nas, si abia dupa cateva secunde de zmucituri se accelereaza.
*


Cred ca la tine avansul este prea mic, mai roteste din delcou in sens antiorar si rezolva problema cum s-a mai scris si mai sus undeva.
EUROPE_
ageana și a mea face la fel și e din carburație, deci trebuie să-ți pui la punct carburația, și sti ceea ce trebuie să verifici.
Dar la mine, după ce motorul se încălzește, nu mai am nicio problemă, motorul merge perfect din toate punctele de vedere ( cel puțin așa pare ) biggrin.gif .
ageana
Bun, si daca "la cald" nu mai face e okay, nu?
Ca sa stiu sa nu mai umblu la avans, sa-l mai dereglez si p-ala. biggrin.gif

Merci.
diaconuliviu
QUOTE(AKKA @ 5 Jan 2007, 23:28)
[...]
Daca tot ne-ai aprins o luminitza,acum da-ne toata lumina ta!:))
*


Stii sa cauti?

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=2993
Paollo
si mie imi dadea in nas la accelerari sportive, si dupa ce am schimbat o gramada de piese, cel mai mare efect pe care l-am simtit a fost de la schimbarea fiselor si modificarea nivelului plutitorului sa stea mai sus cu 1mm si marirea avansului(l-am marit pana dadea rateuri si scotea fum alb, apoi l-am lasat putin mai mic, sa fie fix la limita chiar cu cate un rateu la cateva secunde dar fara fum albicios -asta la relanti, doar asa imi trage bine in sarcina) ,
inca imi mai da in nas daca ma bag puternic in acceleratie, dar nu ca inainte, si doar in sarcina, acum pot sa spun ca merge normal, ca majoritatea daciilor mai vechi.
valentin_carlan
scuze ca ma bag dar nu vreau sa mai deschid alt topic cu o intrebare nu prea importanta, dar ce inseamna:'bate avansul?'(din cate am inteles din context la viteze/turatii mari...) cum se simte in mers sau ce ar trebui sa se intample?
din cate am citit mai sus probleme din cauza unui avans mare nu sunt, decat consum putin mai ridicat si detonatii pe teaza(in caz cand e vizibil de mare)... este si altceva ce ar putea afecta mototrul in sine sau mersul rotund al acestuia?
mihai0070
Treaba cu datul in nas si detonatii este o problema si la nova mea ... avansul este reglat la 1 grad ... schimbat condensator delco schimbat bujii ... dar tot asa face ... de la ce ar mai putea fi ... tacheti ????? sau merge si asa .... consumul nu l-am facut inca ...desi ar fi cazul ...
AAlpine1
daca e frig afara si nu ai carton in fata la radiator mai "da in nas" din cauza frigului...
mai schimba platina, regleaza carbu, regleaza tachetii......
mihai0070
Da cred ca ai dreptate ... o sa pun carton ... ca restul am reglat ... platina este noua ... carb este reglat ... tachetii nu se aud deloc ...(am fost la mecanic si mi-a spus ca nu se aud deci merg ok...)
diaconuliviu
QUOTE(valentin_carlan @ 17 Jan 2007, 00:19)
[...]ce inseamna:'bate avansul?'(din cate am inteles din context la viteze/turatii mari...) cum se simte in mers sau ce ar trebui sa se intample?
din cate am citit mai sus probleme din cauza unui avans mare nu sunt, decat consum putin mai ridicat si detonatii pe teaza(in caz cand e vizibil de mare)... este si altceva ce ar putea afecta mototrul in sine sau mersul rotund al acestuia?
*


1. Exista doua notiuni: "zbor de platine" = la turatii mari datirita vitezei/impulsului aplicat de cama pintenului arunca platina mobila mult, aceasta nerevenind in pozitia "inchis" pina ce cama urmatoare ajunge in dreptul ei. Ca urmare platina va sta deschisa , scinteile vor fi ratate.
Bataia de avans:
Amestecul arde in cilindru intr-un timp (1-1,8 ms, functie de dozaj, comprimare, etc).
Pentru asta se aprinde amestecul INAINTE de PMI cu atitea grade cit ar fi necesar pentru ca arderea completa a amestecului sa se finalizeze la PMI. Daca aprinderea se face mai devreme de acel punct, amestecul va arde complet INAINTE de PMI, presiunea gazelor facind ca pistonul sa antreneze biela in cursa de coborire in timp ce manetonul e in urcare. E ca un impact frontal intre doua autovehicule mergind in sensuri opuse-lovituri violente care genereaza un zgomot ascutit. De aici se deduce:
2. Mersul cu avans mare genereaza in timp [mai lung sau mai scurt] deteriorari ale mecanismului motor, tasari de cuzineti, etc. pe linga rateurile de rigoare, consum marit, etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.