Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce trebuie sa fac ca sa am caldura?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
nirosbogos
Am o dacia 1410 cumparata in vara,deci nu aveam nevoie de caldura suplimentara. biggrin.gif
Faza e ca am incercat zilele astea sa bag si eu caldura in masina si nu prea am reusit.Am umblat la *robinetul* ala care se deschide-inchide prin sufa aia ,se incalzesc furtunurile si pe tur si pe retur,dar nu am caldura.In masina nu se simte nimic in sensul asta,nici macar o tentativa.Ventilatorul imi merge,dar degeaba. sad.gif
E prima oara cand fac chestiunea asta si sincer nu prea stiu cum si ce fel.Daca ma puteti ajuta cu un sfat,un link ,va multumesc!
cristi74
Probabil trebuie aerisit circuitul. Vezi subiectele cu antigel si aerisire. Daca ai aer pe circuit nu vei avea niciodata caldura.
didosdoru
Verifica daca iti functioneaza cele doua clapete de care dirijeaza aerul ce intra in habitaclu,asta daca ai bord tip "scoica".Daca ai bord tip "CN" atunci problema e un pic mai complicata pentru ca acele clapete ce dirijeaza aerul sunt actionate prin vacuum.
sorin1983
sper sa nu fiu offtopic pentru ca am si o intrebare la sfarsit:)
ce am facut eu la bord scoica:
-desfacut grila dintre parbriz si capota, curatat de frunze de gunoaie de pamant de chinezi etc
-verificat cleme calorifer-pus la loc ferm
-verificat robinet(inchide deschide bine)
-pus bucati de cheder pe marginile laterale ale suportului de grila(continuarea aripii de sub grila)
-pus burete de geamuri pe spatele grilei exact unde calca pe caroserie
-pus burete de geamuri deasupra si dedesubtul caloriferului(indesat e mai bine spus)
-inchis frumos la loc
-verificat clapetele sa functioneze(la mine sunt deschise si blocate asa deci e un lucru bun:) )
-aerisit circuit apa
-caldura ok
Totusi problema mea: de ce imi baga aer rece pe sus? pe sub bord vine cald dar pe deasupra pe la parbriz vine rece! cateodata mai baga si pe sus!dar totusi predominant e rece! care poate sa fie problema mea? mentionez ca circuitul se incalzeste bine inclusiv caloriferul si furtunele(intrare si iesire)
nirosbogos
multumesc pt.sfaturi.In weekend sper sa rezolv problema.Vreun link despre curatat si aerisit...ceva?
mr_flm
sorin1983 > tot ce ai facut tu am facut si eu cu fel si fel de chedere si a iesit super ok. am caldura si pe sus si pe jos, s-a dus problema cu aburirea parbrizului. Dar ce am facut eu in plus (presupun) este ca am blocat definitiv acele gauri de sub grila unde se inchid si se deschid in functie de circuitul aerului cand pornesti aeroterma. Acum cand stau pe loc si dau drumul la aeroterma baga destul de bine in masina. Daca acele clapete (perdele sau ce-or fi) de plastic nu sunt perfect etanse fa-le sa fie. Eu le-am lipit. smile.gif succes
sik
ca sa aerisesti sistemul de racire procedezi astfel: desfaci vasul de expansiune mai pui in el cca 1 litru de amestec antigel-apa distilata dupa care scoti furtunasul ala, infiletezi capacul la loc deschizi robinetul de la calorifer+rotita de pe retur ridici vasul invers incat apa sa curga;cand apa incepe sa curga infiletezi rotita aia la loc; stranguleti furtunul care duce in radiator; desfaci capacul pui furtunasul la loc dupa care il destrangulezi si infiletezi capacul; in fizica acest pricipiu sn principiul vaselor comunicante
sorin1983
mr_flm o singura intrebare am: daca ai blocat alea in mers iti mai baga aer(rece sau cald nu conteaza) in masina? ca eu stiu ca alea sunt puse ca sa se faca diferenta de unde vine aerul! adica cu aeroterma pornita(si eventual pe loc) alea stau lipite de tabla deci aerul intra in masina, sau in mers aerul de afara le impinge si introduce aerul in acelasi loc in care il introduce si aeroterma. deci nu stiu daca e bine sa fie lipite complet smile.gif poate isi mai dau si altii cu parerea daca tot s`a deschis un topic cald biggrin.gif ma rog caldut smile.gif

sik ai uitat sa mentionezi ca asta se poate face si cu masina oprita si cu ea pornita:)am dreptate?
EUROPE_
Să nu te apuci să lipești perdelele alea, eu așa am făcut. Dacă sunt lipite, în mers trebuie să dai drumu la aerotermă, și dacă aeroterma nu are debit, nufaci nimic.
Mai bine le lași așa blush.gif .
maxiK
schimba si robinetul (2,5 ron).
aly
QUOTE(EUROPE_ @ 17 Nov 2006, 07:43)
Să nu te apuci să lipești perdelele alea, eu așa am făcut. Dacă sunt lipite, în mers trebuie să dai drumu la aerotermă, și dacă aeroterma nu are debit, nufaci nimic.
Mai bine le lași așa blush.gif .
*




Fals. Daca sunt izolate bine cele doua compartimente iar in plus se pun si doua captoare de aer pe grila, intra aerul foarte bine mai ales la viteze peste 40-50/ora; iti spun din experienta(eu le-am lipit de mult): aerul care intra fortat prin acele captoare chiar daca nu mai deschide acele perdelute intra in compartimentul de dedesupt(cel cu caloriferul) prin aeroterma(conditia sa fie si ea izolata bine)care la randul ei e in legatura cu ambele compartimente. Practic se intampla acelesi lucru ca atunci cand aeroterma functioneaza si anume ea inchide perdelutele alea si aerul aspirat pe sus il baga jos.
Si ca un bonus lipind acele perdelute si izoland forte bine compartimentele se mareste si debitul de aer dat de aeroterma, acum aerul fiind fortat inauntru nemaiiesind afara culmea tot prin acele perdele. Eu l-a drum mai lung ma "sufoc" in masina si fara aeroterma pornita iar pt drumuri scurte sau viteza redusa ii dau drumul si a caldura. Singura problema ramane viteza cu care se incalzeste apa dupa aia sauna frate. radmasa.gif
ydaniel
da jos grila si curata-o bine si scoate frunze si ce mai e pe acolo si verifica daca se deschide complet robinetul de caldura.si da si o aerisire e necesara>:)
Dreamer
Curata de fruze si alte mizerii la grila din fata, schimba termostatul, sa cumperi romanesc de 86 de grade si fa bine aerisirea instalatiei. Atat smile.gif
nirosbogos
Asadar...sa recapitulez.Azi am facut urmatoarele la masina(dacia 1410) :
-am clatit radiatorul si toata instalatia de racire
-am pus antigel si apa distilata in toata instalatia
-am desfacut capacul de tabla de deasupra *caloriferului*,am curatat zona respectiva de praf,frunze,etc.
-am aerisit instalatia si am pornit motorul.
Dupa vreo tura de 15 min.cu masina,aproape ca nu am sesizat caldura.Nici cu ,nici fara ventilator. mad.gif
Am desfacut grila aia neagra din plastic din interiorul masinii,aia de deasupra bordului,chiar de langa parbriz si am observat ca abia intra caldura prin orificiile alea din tabla.
Am umblat si pe la butoanele(cursoarele) alea 3 din bord si nicio schimbare.
Am verificat si sensul de rotatie al ventilatorului.Chestia e ca nu simt nici macar aer rece atunci cand pornesc ventilatorul.
NU MAI STIU UNDE SA MAI UMBLU! mad.gif
Ce ma sfatuiti sa mai fac?
EUROPE_
Aceeași problemă o am și eu. Însă în mers bagă ceva căldură. Dar pe loc nu, nici cu aerotermă nici fără.
Am și eu o întrebare, cum desfac chestiile alea care dirijează aerul sus- jos? Cred că se numesc voleți. Am văzut că un cablu de comandă este rupt.
mikkai
dar termostatul il ai sigur? ca asa ma plangeam si eu ca nu am caldura ca vaca si nu aveam termostat.mi se incalzeau furtunele de tur-retur dar nu venea caldura nici cat sa tina parbrizul dezaburit.dupa ce am pus s-a rezolvat problema.
Alex_MiG-21
Verifica totusi polaritatea firelor care alimenteaza ventilatorul. Eventual inverseaza-le si verifica debitul de aer (daca s-a marit)
nirosbogos
Cred ca in mare parte am rezolvat-o:am schimbat sensul ventilatorului(era inversat)si acum imi baga aer cald si in mers si pe loc.Insa am o intrebare:cat de mult trebuie sa bage?De unde stiu ca functioneaza la randamentul maxim?Care este pozitia *deschis* a robinetului de pe tur,ala care se deschide si se inchide din interiorul masinii(la mine nu functioneaza si trebuie sa-l actionez de afara)?de unde stiu ca il deschid la maxim?
Si mai am o intrebare,avand in vedere faptul ca nu-mi lucreaza nici butoanele alea stanga-dreapta,care dirijeaza aerul sus-jos.Am eliminat tot mecanismul ala compus din cele trei butoane(stanga-dreapta)si am lasat doar sarmele alea,pe care as vrea sa le blochez intr-o pozitie optima.Cam care ar fi aceea???
Alex_MiG-21
QUOTE(nirosbogos @ 10 Dec 2006, 22:09)
Cred ca in mare parte am rezolvat-o:am schimbat sensul ventilatorului(era inversat)si acum imi baga aer cald si in mers si pe loc.Insa am o intrebare:cat de mult trebuie sa bage?De unde stiu ca functioneaza la randamentul maxim?Care este pozitia *deschis* a robinetului de pe tur,ala care se deschide si se inchide din interiorul masinii(la mine nu functioneaza si trebuie sa-l actionez de afara)?de unde stiu ca il deschid la maxim?
Si mai am o intrebare,avand in vedere faptul ca nu-mi lucreaza nici butoanele alea stanga-dreapta,care dirijeaza aerul sus-jos.Am eliminat tot mecanismul ala compus din cele trei butoane(stanga-dreapta)si am lasat doar sarmele alea,pe care as vrea sa le blochez intr-o pozitie optima.Cam care ar fi aceea???
*




Sigur merge la randamentul maxim, pentru ca mai mult nu poate...
pozitia deschis este de obicei la maximul deschiderii in sens antiorar (trigonometric)...
pozitia optima este pe parbriz cam 80% si la picioare ce mai ramane...cam 50% radmasa.gif
Veiozaru
Recomand un godin.
mihai24
ce pot face ca sa am caldura la picicoare mai puternica?Am obs acolo jos un fel de tabla in peretele de jos,ce ar fi daca as taia din el?Am casetofon acolo cu suportul ala aferent are vreo legatura cu caldura daca e acolo acea carcasa montata?
mentionez ca am bord scoica!
Alex_MiG-21
Orice modificare - in sensul de a taia, decupa, modifica traseul aerului - este sortita esecului. Ventilatorul nu are destul debit pentru a sustine ventilatia necesara (in partea de sus) ca sa poata 'duce' si o marire a debitului in partea de jos. Solutia in cazul tau este sa montezi o aeroterma (se gasesc in comert la 300RON) sub consola centrala a bordului si o sa fii uimit de rezultate.
bygy007
dar la inlocuirea robinetului cu unul de cn cu o intrare si o iesire si o teava in Y care sa vina pe cele 2 furtune nu s-a gindit nimeni??

e aflati ca eu am aceasta modificare si in maxim 10 minute baga deja cald (se vede la geam se dezabureste )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.