Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rodaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionutz_ro23
mi-am bagat set motor nou si azi am facut vreo 10 km si am constatat urmatoarele:
-apa a crescut pana la ultima linie alba
-din motor se aud niste batai
-merge mult mai rau decat inainte
-daca accelerez dintr-o data, nu s-o turez parca se ineaca, da senzatia ca s-ar opri ca la frana de motor

Nu sunt deloc multumit de cum merge masina acuma , mai bine mergea inainte
ati mai patit asa??
EUROPE_
Păi unde ai făcut motorul? În service sau la mecanic acasă?
Bătăile cum se aud, în ce parte a motorului se aud?

Apa și la mine a ajuns la 90 grade, la prima cheie din viața lui.
Apoi, după ce am pornit motorul se auzea o bataie, mai degraba un țăcănit, dar nu era bătaie de culbutor, până la urmă am constatat că problema era rulmentul de presiune, care și acum dupa 1000 km, încă mai țăcăne, câteodată nu întotdeauna.
ilikecheese
EU am inlocuit setul motor acum 3 saptamani si am trecut de periada de rodaj. Intr-adevar in primii kilometri masina nu se comporat ca inaintea inlocuirii dar treptat o sa mearga mai bine. Eu nu am patit sa se ridice apa, si nici restul simptomele celelalte nu am patit. Fa numarul de kilometri si du-te sa stanga chiuloasa si sa schimbe uleiul si vezi cum merge. Ai vre un carton in fata la radiator? MA gandesc ca a pus mecanicu carton in fata radiatorului in dreptul filtrului de aer; asta ar fi un motiv ca nivelul apei sa se ridice.
Repet motorul in rodaj nu merge cum stii ca mergea inainte.
ionutt daniel
Parerea mea: mergi cu ea la mecanic si spune ce se intampla.
Daca se incalzeste prea tare e posibil sa nu ai aerisirea bine facuta. E esential sa mearga la o temperatura nu foarte ridicata, iar rodajul sa fie facut mai mult in afara localitatii, fara a fi fortat motorul. In fabrica se face rodajul fara a fi pornit motorul, deci fara prea amri temperaturi. Daca nu merge bine trebuie sa il regleze , atentie mare la culbutori sa nu fie prea stransi , dar si la aprindere si carburatie. Nu merge cu motorul fiert!!!
danny_b
Mare grija cum faci rodajul! De obicei se incalzeste pentru ca stringe putin la cuzineti si nici camasa nu si-a facut oglinda.Daca vezi ca urca alarmant temperatura,opreste-te citeva minute sa se raceasca si apoi continua drumul fara sa forjezi motorul,linistit, cu o viteza moderata.Daca se poate pe un drum fara urcusuri e si mai bine.UN RODAJ CORECT facut e cheia succesului care asigura viata lunga motorului.Bataile se aud de obicei,cind tachetii nu sunt pusi la locul lor de unde au fost scosi ci inversati intre ei.Bat lateral .
ionutz_ro23
culbutorii is stransi, dar bataile nu-i dau seama de unde vin, dar se aude ca un tacanit aproape caun tractoras face, bine nu asa de tare, dar se aude totusi
EUROPE_
Ai încercat să apeși ambreiajul să vezi dacă mai face?
roland
Are voie un motor nou sa bata, sa fiarba sau sa nu meaga bine in perioada de rodaj? Eu cred ca daca mecanicul zice ca nu merge bine ca e in rodaj, de fapt incearca tot felul de scuze. Masina in rodaj merge foarte bine, nu fierbe, nu tacane, atata doar ca simti ca tine motorul putin. Nu e asa?
danny_b
Teoretic e asa cum spui,dar cind faci un motor apar o serie de probleme.Sa nu uitam ca setul motor nu e intotdeauna asa cum ar trebui sa fie .Ca stringe putin, nu e nici o problema .Bine-nteles ca nu prea tare.Dupa rodaj isi da drumul si daca a fost facut un rodaj corect ,motorul merge de te saturi de el.Acuma ,mecanica asta are o deviza:UNS BINE si STRINS BINE.Daca folosesti un ulei de calitate, care de altfel e VIATA motorului ,nu ai probleme cu el.Dupa mine rodajul ar trebui facut de un sofer mai in virsta,care nu are in singe viteza.Viata ne demonstreaza ca nu e asa.Si astazi toate costa.Cit despre incalzit, e normal pina isi face oglinda.Se-ntelege ca nu prea mult. Mai vorbim.
nambanidealtceva
motorul NU are voie sa bata, nici macar in rodaj... uleiul sau chiuloasa prea stransa... astea doar nuanteaza un pic sunetul, si asta pentru cei cu urechea fina; cat despre incalzit, intr-adevar, incinge un pic, dar in conditii de trafic intens mai ales vara.. sincer, eu i-as face o vizita mecanicului daca zici ca face ca un diesel...
ionutz_ro23
am fost la mecanic si a zis ca poate s-a miscat un pic garnitura de chiuloasa cand a pus-o si de aceea bate. am facut vreo 60 km si tot se aude ca bate, daca era garnitura nu trebuia sa se uzeze deja si sa nu mai bata?
danny_b
Eu unul nu prea cred ca de aceea bate.Sau nu a strins o biela, sau garnitura nu corespunde, sau a strins-o prosteste si a latit-o.De miscat, eu nu cred sa se fi miscat iar daca bate in garnitura o sa bata mult si bine.Trebuie schimbata.Acuma DEPINDE cum suna bataia si de unde se aude.Incearca sa determini locul unde se aude.Mai vorbim.
EUROPE_
Mai degrabă îți bate altceva. Cum e sunetul? Cum bate, în ce parte a motorului bate? La accelerări și decelerări sum e sunetu'.

Ai încercat să apeși pe pedala de ambreiaj? Totuși, mă gândesc că ar putea fi rulmentul.
ionutz_ro23
nu e de la ambreiaj, mai mult bate dupa ce se incalzeste si la acelerari se aude si mai tare ca si cum ar fi avansu mare
EUROPE_
Aveam o bănuială ca ar putea fi vreun bolț.
Uite ce spune cartea:
''-bătăile în zona de mijloc a blocului motor indică uzarea bolțurilor de piston și bucșelor de bielă; acestea se manifestă ca un sunet metalic ascuțit la accelerări și decelerări bruște sau la mersul în gol; la relanti dispare bătaia, dacă se întrerupe aprinderea la cilindrul în cauza, dar nu dispar bătăile de piston, dacă există.''

De aici poți trage și singur concluziile.
ionutz_ro23
dar apa de ce se incalzeste asa tare? aproape ca fierbe? la 5-10 km
EUROPE_
Păi ai putea avea radiatorul înfundat, sau instalația de răcire nu este aerisită.
ionutz_ro23
am rezolvat problema cu bataia: cica era garnitura un pic sucita si batea pistonul in ea.
adevarul e ca tot se aude ceva tacanituri , dar mecanicul zice ca-s tachetii care ii strange dupa ce se termina de facut rodajul.
de incalzit nu se incalzete chiar asa tare dar tot sta acul la apa aproape sus
dr_mKe
Alt aspect. Ce set motor ai folosit, ce ulei ai in motor ? In rodaj nu ar trebui sa ai probleme de acest fel daca totul e cum scrie la carte.
ionutz_ro23
am bagat set motor de uzina si ulei romanesc
dr_mKe
ohmy.gif chiar nu ai ce face cu banii ? Un litru de ELF costa 23 ron. 10w-40. Mare economie ai facut. Sper sa ai bafta si sa dispara problema. Oricum nu e indicat sa tii uleiul 1000 km. Eu ti-as recomanda sa-l schimbi mai repede. E prost.
ageana
@ionutz_ro23: aceeasi problema am a fost si la mine dupa ce am schimbat setul motor. Ziceai ca era tractor, batea, huruia etc. mergea de 10x mai prost decat inainte. Tot la fel am avut si eu: set de uzina si ulei romanesc pe perioada rodajului.
Dupa terminarea rodajului am strans chiulasa, am bagat ulei BUN, si acum motorul merge FOARTE BINE!
Nu stiu de ce se intampla asa ?! La inceput ma speriasem rau de tot, am zis ca il ucid pe mecanic.
O sa treaca bataile astea si zgomotele dupa un timp, cel putin la mine asa s-a intamplat.

Numai bine!
ady21blaga
Salut!
Am avut si eu probleme de genul asta dupa reparatie capitala la motor.
Sunau tachetii ca dieselul si am schimbat axul cu came (dupa zeci de ore de reglaj al tachetilor).
Daca suna ca "diesel-ul" sau tractoras si daca sunetul este in partea de sus (la tacheti etc.) atunci vezi sa nu fie uzat axul cu came la unul dintre capete.
Ce a facut mecanicul la schimbat cu unul nou sau ...
dr_mKe
Ma rog, in rodaj nu am avut probleme cu nici una din cele 2 dacii. Actuala a mers cu 130 kmh cand avea 24 km in bord. Si n-a patit nimic. Apoi am fost foarte cuminte. Primii 5000 km.
Totusi eu nu inteleg de ce sa pui ulei prost pentru primii 1000 km ? E o perioada deosebit de importanta in viata motorului, fie el nou sau proaspat reparat. Chiar merita economia de 20-30 ron ?
gti98
Ma bag si eu in discutie, ca am avut tangenta cu o inlocuire de set.
A. De ce masina care venea din fabrica nu avea batai, trancaneli etc.? O reparatie de genu asta (set) ar trebui sa readuca motorul la starea " de nou".
B. In Romania inca mai gandesc unii ca seturile semirebut merg la magazin, sa le monteze papagalii pe masinile vechi. Cand nu merge bine motorul reparat, incep povestile: ca nu a fost montat bine, ca nu a fost montat in service-ul lui peste, ca nu a fost uleiul bun si altele asemenea. Am lucrat la un SUT si acolo se faceau reparatii pe mijloace auto (nu numai camioane). La un moment dat, au intrat intr-o "serie neagra": toate seturile aveau probleme. Noroc de un inginer mecanic mai istet, care a pus sublerul (sau poate micrometrul?) pe minunatele seturi cumparate de la cel mai ieftin furnizor: cotele care ar fi trebuit sa fie imperecheate erau... varza. Si furnizorul era cu musca pe caciula, nu a zis nimic atunci cand tipul de la aprovizionare le-a dus inapoi si a ceru sa i le schimbe...
C. Sfat din experienta personala: daca aveti cele mai mici dubii, cautati un meserias care stie sa masoare acele cote de imperechere si verifica chestia asta INAINTE de montare
D. Motorul cu setul inlocuit (Dacia 1400 din 1989 a lui socru-miu) are cam 1300 - 1400km dupa reparatie. Nu mai are bataia la rece (uzura camasilor, resegmentarea a rezolvat etansarea - compresia - dar jocul pistonului nu a fost compensat) de dinainte. Trage frumos, nu trancane, nu bate. Se poate si asa!
E. Defectul asta, cu bataia pistonului in marginea garniturii de chiulasa deplasata a mai fost semnalat prin forum. Inca un exemplu de precizie de executie a respectivelor garnituri care umbla balalau intre bloc si chiulasa...
F. Incalzirea care ti se pare mare: 1) aerisire 2) reglaj avans 3) termostatul? 4) s-au mai vazut frecari mari la nivelul pieselor mobile (pistoane-camasi) dar un asemenea regim va compromite acele piese: local incalzirea e foarte puternica si se compromite ungerea, rezulta o uzura brutala, nu "slefuirea" unui rodaj corect. Sa speram ca nu e o asemenea situatie. Test: cu bujiile scoase si schimbatorul in punctul mort, motorul trebuie sa se roteasca usor din trasul curelei de transmisie. Daca merge greu sau are puncte sau zone unde merge greu, nu e bine.
Toate cele bune!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.