Unii stiti altii nu. Imi permit sa pun aici tabelul ce arata unde s-au dus banii dumneavoastra. Liber la comentarii !
bflorian, da-ne si noua sursa, un link, sa citim detaliile. Frumos, n-am ce spune. Aici in CJ exista strazi incepute, nu s-au terminat inainte de alegeri, si acum pauza...
Cred ca link-ul nu va tine prea mult asa ca pun textul.
BANII DE DRUMURI PENTRU BACĂU ȘI VRANCEA Câteva precizări privind alocările de fonduri în neregulă De câteva luni bune SAR a sesizat și adus la cunoștința opiniei publice modul cel puțin curios în care Ministerul Transporturilor și Construcțiilor (MTC) a gestionat Fondul Special al Drumurilor în perioada 2001-2003. Mai precis, modul în care s-au alocat pe județe banii destinați întreținerii drumurilor județene și comunale, precum și acele fonduri date direct municipiilor. Fig. 1 pe verso arată clar că două județe au fost marile câștigătoare ale acestei distribuții: Bacău și Vrancea. Intâmplător, acestea sunt chiar județele în care au fost aleși pentru parlament cei care gestionează Fondul: secretarul de stat Sergiu Sechelariu și, respectiv, ministrul Miron Mitrea. Datele sunt certe, fiind furnizate chiar de MTC. Aceasta nu este însă doar o problemă de moralitate ? deși etica poate fi evident invocată în acest caz. Ci este în primul rând una de legalitate. In opinia noastră, așa cum am mai spus, cei care au decis aceste alocări financiare s-au abătut de la cadrul legal pe care ei înșiși l-au stabilit. Mai precis, de la Legea 118/1996, amendată de Ordonanța 3/2003, plus Norma 3705/2001 a Ministerului Lucrărilor Publice, al cărui conținut e preluat în Anexa la normă AX 1250603 publicată în Monitorul Oficial 450bis din 25 iunie 2003. Pe scurt, aceste acte normative precizează că alocarea de fonduri pentru drumuri județene și comunale se face "în funcție de starea tehnică a rețelei, volumul traficului și lungimea rețelei, folosind următoarele elemente: l = lungimea drumurilor pe raza județului mza = media zilnică anuală (vehicul etalon/24h) pe județ L = lungimea totală a drumurilor locale în Romania VPD = media zilnică anuală pe drumuri locale în Romania K2 = coeficient de stare tehnică a rețelei și urgenței stabilite pe județe" După cum se vede, avem de-a face cu o formulă de alocare cu criterii tehnice obiective, ne-negociabile, care trebuie aplicată ca atare. Explicațiile improvizate și care se schimbă de la o zi la alta furnizate de conducerea MTC și alți lideri PSD (că fondurile au fost date pe bază de "patriotism local"; că s-ar fi distribuit "pe bază de proiecte"; că unele județe "n-au solicitat bani") sunt evident pe alăturea cu legea. IN ACESTE CONDIȚII, OPINIA PUBLICĂ, PRESA ȘI SOCIETATEA CIVILĂ AȘTEAPTĂ CU MARE INTERES: ? O poziție oficială a conducerii MTC privind alocările financiare din Fig. 1, însoțită eventual de documentația tehnică dacă ea există, pentru a curma actuala avalanșă de explicații orale contradictorii. ? Rezultatele controlului Curții de Conturi la Ministerul Transporturilor și Construcțiilor, care să precizeze dacă alocările de fonduri discutate aici ce favorizează județele Bacău și Vrancea pot fi considerate abuz în serviciu, iar dacă da, în sarcina cui se poate reține aceasta. Eventualele demisii/demiteri ale celor responsabili sunt necesare, dar nu suficiente în acest caz. Iar non-acțiunea organelor de control este inacceptabilă. ? Precizări din partea domnului Viorel Hrebenciuc, vicepreședinte al Camerei Deputaților, cu privire la implicarea sa (în ce calitate, d-lui fiind în Comisia de Integrare Europeană?) în distribuirea banilor din Fondul de Drumuri, prin abatere de la actele normative amintite mai sus. Dacă declarația sa de mai jos se confirmă, ea aduce a autodenunț privind traficul de influență. "A ajuns săni se reproșeze nouă, băcăoanilor care conducem, faptul că aducem bani de investiții la Bacău. La Iași toată lumea îl înjură pe Hrebenciuc că toi banii duce la Bacău (...) Trebuie săînelegem că nu este lucru de rușine. Dacă m-au trimis băcăoanii la București prin vot, care este rolul meu? Nu acela de a aduce bani la Bacău? (...) Celor din alte judee le-am spus întotdeauna că, atunci când vor avea voturile PSD care sunt la Bacău, atunci să ceară bani" (post de televiziune Bacău, citat în Evenimentul Zilei, luni 21 iunie 2004).
l = lungimea drumurilor pe raza județului mza = media zilnică anuală (vehicul etalon/24h) pe județ L = lungimea totală a drumurilor locale în Romania VPD = media zilnică anuală pe drumuri locale în Romania K2 = coeficient de stare tehnică a rețelei și urgenței stabilite pe județe"
K1 = l * mza/L * MZA
K = K1 * K2
Societatea
Academică din România
Petöfi Sándor 15, București 1,
tel/fax (4021)222.1868 office@sar.org.ro
Tineti cont ca Vrancea nu este numai a lui Piron Pitrea, este si a lui Oprisan (terenul national de beach footbal "23 August"). Sa nu uitam contributia insemnata pe care Oprisan a avut-o in cazul votarii Constitutiei (mers din poarta-n poarta cu urna mobila si amenintat votantii).
Markos
27 May 2011, 01:19
Despre drumurile mioritice:
QUOTE
Potrivit unui clasament al competitivitatii globale al World Economic Forum, Romania se situeaza pe locul 134 din 139 de tari in ceea ce priveste calitatea drumurilor sale.
Restul
aici.
tabelul ala e din 2001? ca acolo e vorba de vre-o 160 de milioane dolari, si acu' pedeleu toaca cu miliardu', nu cu milionu'.
corbex
27 May 2011, 07:28
QUOTE(Markos @ 27 May 2011, 02:19)
Despre drumurile mioritice:
Restul
aici.
Romania a fost depunctata nejustificat din cauza Drumului Sarii.
bmwh548
27 May 2011, 14:39
Ba din cauza drumului pe care a mers transportul de elefanti ca s-a lasat asfaltul in zona aia ca de la tiruri