Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: apa in motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mr_flm
Va salut. Am o problema cu o dacie berlina din ‘95 si poate aflu cate ceva de la voi. Toate “bune si frumoase” la aceasta masina pana la acei muci (stiti voi deja) care ies prin furtunul lung si lat indreptat in jos, muci in cantitati f mari in cazul meu, nu ca ar fi de la condens cum se zice ci ca imi baga apa in ulei si nu stiu pe unde. Mentionez ca NU am scurgeri. La 300km parcursi aproape ca nu mai e nimic in vas daca nu completez. Nu pierde deloc ulei nivelul se mentine fara sa completez, nu scoate nici un fum dubios, totul e ok dupa cum confirma si un mecanic doar ca suge apa din vas si muci extrem de multi. Folosesc ulei 15w40 Mobil iarna si 20w50 vara. Banuiesc ca intra apa in ulei dar nu stiu pe unde. Ce zone ar trebui sa verific sau cum as putea depista fisura? (cu search nu am reusit sa gasesc concret un caz de “apa in motor” doar despre acei muci care nu ma ajuta in cazul meu). Multumesc.
ilikecheese
pai cred ca sa dus garnitura de chiuloasa
chisgicu

Bună dimineața!
La o luna după expirarea perioadei de garanție, controlând nivelul uleiului în motor, văd pe jojă un material vâscos de culoarea prafului, a betonului. Când a vazut și mecanicul, a spus direct: apă în motor. Și a explicat: undeva între cămășile pistoanelor și blocul motor sunt niște "inele" (nu cele subțiri, din hârtie,care au alt rol), care izolează cumva circuitul de răcire de cel de ungere și care trebuiau să fie din cupru. La berlina 1310 Li pe care o am, acestea erau din aluminiu și din cauza temperaturii înalte, s-au ars, permițând apei să intre în ulei.
Nu știu dacă am reținut bine și dacă este chiar așa, dar după înlocuirea "inelelor" cu pricina, n-am mai avut probleme.
EUROPE_
mr_flm îți recomand să verifici foarte amănunțit colierele furtunelor, eventual să le schimbi pe cele care sunt suspecte.
Dacă nivelul uleiului crește, atunci apa îți intră pe la baza cămășilor de cilindru, și e muncă nu glumă, să desfaci motorul și să înlocuiști garniturile.
sobolan
asa apar mucii astia in sezonul rece ! daca nu creste nivelu in baie nu ai nimic la ea.......de regula mucii nu tre sa apara pe joja ci doar in zona capacului culbutori !
daca ai si pe joja cand o scoti atunci ar trebui sa ai si nivelu crescut de ulei si deci...apa in ulei....
mr_flm
am fost azi la vreo 2 mecanici (cu destula experienta) si amandoi mi-au zis acelasi lucru: daca imi baga apa in ulei atunci uleiul de pe joja ar trebui sa fie spumos, albicios ceea ce la mine e normal cum trebuie sa fie, iar nivelul nu creste sau scade deloc. Banuiam si eu acele inele dar nu, se pare ca am o pierdere de apa dar nu am gasit-o si nici mecanicii. Majoritatea colierelor si furtunelor sunt noi. Nu am incotro decat sa mai caut. Cu mucii... ma descurc eu smile.gif Ce parere aveti daca bag putin praf StopLeak (2+2), ar avea vreun efect? Cineva imi spunea ca nu e bun ca ar infunda canalele radiatorului... si va multumesc pt ajutor!!
mr_flm
chisgicu > unde ai facut reparatiile inainte de acea problema? banuiesc ca un service de ai avut garantie.
OAP
Cateva precizari apropo de inelele mai sus mentionate. Intre camasile pistoanelor si blocul motor exista un singur tip de inele...ce-i drept 1300 are inele de hartie cu rol de etansare si planeitate a cilindrilor (sunt pe culori si au diferite grosimi), 1400 are inele de cauciuc si 1600 inele de cupru sau aluminiu cum a spus cineva mai sus...pot fi exceptii dar in nici un caz combinatii. Daca intra apa in baie poate fi pe la aceste inele, poate fi garnitura arsa sau blocul spart...NIMIC ALTCEVA...
EUROPE_
QUOTE(mr_flm @ 17 Nov 2006, 17:08)
Majoritatea colierelor si furtunelor sunt noi. Nu am incotro decat sa mai caut.
*


Păi crezi că dacă sunt noi nu poți pierde apă pe la coliere? Strângele din nou pe toate, fă-i o proba cu motorul pornit și turează-l, că s-ar putea ca la turații mici să nu pierzi apă. Spun asta din ''experiență'' proprie.
mr_flm
ai dreptate si o sa mai reiau maine cu stransul si cu motorul incalzit bine sa-l mai tin un pic turat poate sfaraie pe undeva... daca nu, umblu cu sticla in portbagaj si completez la cateva sute de km sad.gif
sobolan
inele de cupru sau aluminiu sau cauciuc poti gasi pe motoru de 14 si 16 iar cele de 13 au de hartie de trei culori
chisgicu
Da, mr_flm , toate intervențiile le-am făcut la Service DACIA atâta timp cât mașina a fost în garanție. Spre ghinionul meu, problema despre care am povestit s-a întâmplat chiar după o lună de la expirarea perioadei de garanție și
m-a cam costat (la același Service).

Dragi OAP / sobolan, nu mă pricep ce și cum este pe o variantă sau pe alta de motor, dar vă rog să mă credeți că la 1310 (1397 cm3) pe care o am au fost înlocuite niște inele din aluminiu (pe care le-am văzut sfărâmate, măcinate din cauza temperaturii - cel puțin așa mi s-a spus) cu altele din cupru. Nici nu se găseau asemenea inele, dar mi le-a pus mecanicul de la el. Iar inelele din hârtie, colorate diferit, după grosime, știu ce sunt, pentru că la vechea Dacie 1300 pe care am avut-o am asistat la toată operația de înlocuire a setului motor.

(Ce-mi place la discuțiile astea este faptul că aflu/învăț multe lucruri pe care nu le știam.)

Toate cele bune!
OAP
Chisgicu, ceea ce spui este corect ...mecanicul ti-a inlocuit vechile inele de aluminiu sau ce o fi fost cu altele noi...personal cred ca nu temperatura le-a distrus cat reactiile chimice ale combinatiilor de antigel si posibil apa "chioara"...eu am terminat furtunele odata datorita faptului ca in loc de apa distilata am pus apa de la robinet. Ca nu se gasesc inele de alea...nu stiu ce sa spun...ar trebui sa fie pe toate drumurile, da bine ca le-a avut el...
Ce am vrut sa spun eu este ca doar la 1300 erau de hartie iar la celelalte de cauciuc sau cupru. Nici nu stiu daca le poti numi variante de moatoare...au doar capacitati cilindrice diferite si modificari pe la palier sau supape (simeringuri)...
Din primul tau post eu am inteles ca mecanicul ti-a spus ca ar fi mai multe tipuri de inele la acelasi motor...si nu prea imi plac "meseriasii" care incearca sa prosteasca pe cineva...Daca zici ca problema s-a rezolvat e ok
chisgicu
Mulțimesc, OAP! Problema inelelor, din orice ar fi ele făcute, s-a lămurit. "Ignoranța e un dar", cum spunea cineva în semnătură, deși eu m-aș lipsi bucuros de astfel de daruri. Dar acum...care este legătura între tipul/varianta (1310 Li) și cilindree (1397)? De ce îi zice 1310, când este atât de aproape de 1400?

Promit cunoscătorilor să nu mai vin cu întrebări puerile. Pa!
mr_flm
sunt urmarit de ghinion... Dupa un drum de 600km a inceput sa-mi dispara si mai multa apa din vasul de expansiune, deja completez cu 1L la 200km, cu mucii nici nu va ma zic ce iesea din ea, noroc cu furtunul ala cu directia spre pamant ca daca nu-l suflam din cand in cand se infunda si hop joja in sus, iar la joja a inceput sa se albeasca uleiul ceea ce m-a facut sa sun direct la mecanic si am programat-o sa o faca una cu pamantu'. Sper sa fie ceea ce as vrea sa fie, adica INELELE duse. Daca am vreo fisura pe undeva banuiesc ca e f f rau pt ca... cum o s-o depistez?!? (bloc, chiuloasa?) Nu-mi bolboroseste in vas, garnitura chiuloasa e schimbata, temp apa si presiunea ulei sunt perfecte, nu variaza... Stiti cumva la vreo fisura cum ar trebui sa se manifeste? Multumesc.
dr_mKe
Daca uleiul arata precum Nescafe Frappe tongue.gif , ai apa in ulei. Am patit-o pe pielea mea. Garniturile inferiaore ale cilindrilor (inelele) erau de aluminiu. Aluminiul e corodat de fonta in timp.
In a doua poza claritatea lasa de dorit (nu era aparatul meu si nu m-am priceput la el). Se poate distinge totusi conturul inelului care este rupt si pe cca. 2cm lipseste.
Pe la garnitura de chiulasa apa scapa ori afara si o vezi, ori direct in cilindrii si o arunca pe esapament.
Oricum fii foarte atent, inclusiv la coliere, furtune si radiatorul de incalzire. Daca ai bord CN, langa pedala de acceleratie e un mic tub de scurgere din aeroterma. Scoate-l din podea si lasa-l in masina. Daca radiatorul de incalzire curge, apa o sa curga prin el si o vezi.
Uleiul poate arata cvasi normal cu motorul rece. Ai mare grija.
Best of luck.



user posted image

user posted image
mr_flm
dr_mKe > multumesc, pozele tale (clare) sunt exact ce urmaresc smile.gif . dupa cum vad in poza ta exact asa am si eu uleiul, nescafe frape. azi se desface motorul si sper sa fie inelele alea duse. pe langa astea dau jos si cutia si vreau sa scap de acel "huruit" la relanti, dar pana la asta intai motorul. o sa va tin la curent cu ce "surprize" mai apar pe parcurs. dr_mKe ce inele ai pus dupa? ce material?
dr_mKe
Inele din cupru evident. Sa nu pui motor flush si alte prostii. Sa pui un ulei bun in el. Il tii 2000-3000 km, apoi il schimbi si pui si alt filtru. Mergi si tu mai usor acum. E posibil sa-ti consume putin ulei, sa scoata ceva fum albastru, din cauza reziduurilor de benzina ce raman dupa spalare. Sa ai ulei pt completare la tine si sa-l verifici. Mie mi-a luat cam 800 ml rapid, apoi s-a oprit.
Iti recomand cu caldura antigelul Dacia, tine 3 ani perfect ! Am probat pe pielea mea.
Noroc !
Vios39
Cred cã mai degrabã existã o fisurã în blocul motor care apare atunci când motorul se încãlzește. Am avut aveeași fazã cu prima mașinã și dupã ce am schimbat blocul, nu mai aveam probleme. Oricum aștept și alte detalii.
mr_flm
din cupru sa fie atunci. Ulei folosesc 15w40 Mobil S multigrade. Daca ar fi o fisura cred ca ar aparea si alte simptome gen ulei in apa, bolboroseli... ceva de genul asta, nu stiu. dr_mKe zici ca ar trebui schimbat uleiul mai repede? se murdareste...? nu prea inteleg
dr_mKe
Pentru ca in motor raman inevitabil unele impuritati chiar si dupa spalarea sa. Plus ca mai raman reziduuri de benzina de la spalarea propriu zisa care vor dilua putin uleiul, de unde si micul consum de ulei in primele sute de km dupa reparatie. Mie asa mi-a recomandat mecanicul, si pentru il cunosc de mult, asa am si facut.
Fisura e putin probabila. La rece uleiul arata normal pentru ca apa se seapara de ulei in repaus. Dupa ca e mers putin, e amestecata cu uleiul si de asta arata asa.
Fisura se vede cand e setul scos.
Best of luck mate ! Best of luck !
mr_flm
o poza cu ... crema de ... imaginati-va voi
mr_flm
inca una... desi calitatea lasa de dorit
EUROPE_
Să nu spui că, crema aia e de la diluarea cu apă? unsure.gif Nasol.
dr_mKe
Diluare e incorect. Se face un fel de spuma, care dupa cateva ore de repaus dispare. Apa nu e miscibila cu uleiul. Ma amuza culoarea. Parca e spuma de capsuni radmasa.gif
Man, sper ca n-ai avut si alte probleme in afara de garnituri la motor. Nu uita de regimul mai domolit in exploatare. Bafta !
Dieselx
Am mai vazut fenomenul de "muci" Dar cam asa nu am vazut niciodata.
Lasa senzatia unui ulei contrafacut, cu o combinatie de antigel si "putin condens" din respectivul amestec.
Si din moment ce masina "haleste" 1L de apa / 200 km, nu este clar ca trebuie sa te apuci de motor? Ori ai prajit garnitura de chiuloasa, ori e fisura in bloc.
La ce vad eu acolo motorul tau merge acum cu Mobil 15 W H2O Glicol
mr_flm
Dieselx esti tare la faza cu uleiul smile.gif. Se lucreaza la motor... nu am gasit nimic suspect legat de chiuloasa, bloc, nu sunt mancate deloc, mecanicul exclude fisura, dar am gasit inelele de CAUCIUC care erau "obosite", mai ales unul dintre ele. Revin cu detalii maine... tre sa mai plec si pe la munci si nu prea am timp. va salut
Axll
ar fi indicat sa duci blocul motor si chiuloasa sa ti le verifice cu raze x. eu am pati-o cu un motor. avea aceleasi simtome. adica apa in ulei nu era dar disparea incet, incet apa din borcan, iar motorul mergea de zici ca imi cumparasem tractor. in capacul de la culbutori si pe furtun numai "mici". problema era de la o fisura foarte mica din chiuloasa care aparea numai la o anumita temperatura. problema era ca abia bupa o incalzeai (chiuloasa) si iti arata cineva unde sa te uiti, dotat fiind cu o lupa, puteai sa vezi fisura.
de ce remediu e vorba nu cred ca e vorba sa-ti spun... alta
mr_flm
bad bad luck.. sunt urmarit de ghinion pana'n gat. dupa ce am terminat cu motorul... si dupa ceva mers de proba se pare ca tot "bea" din bidonul ala si uleiul se albeste incepand de la joja pana sus. Deci o fisura sta bine mersi pe undeva. Dar azi... mi se intampla ceva mai "nou". Un mare tampit nu opreste la stop si reuseste sa-mi aranjeze lateral masina. Pana si stalpul dintre portiere s-a indoit... sunt intr-un big big f*ck'n sh*t.... acum tre sa spaguiesc inspectorul de avarii sa iasa cat mai bine pt mine si masina evident... dar nu mai e ce-a fost. pareri si idei? in afara de a face tablaria si a o VINDE ca asta deja e ideea mea. sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.