B30KDT
18 Nov 2006, 19:35
clar ceva nu e in regula si vreau sa remediez,de ceva vreme a inceput ambreiaju sa tina jos de tot si trebuie apasat tare,apas pedala si parca nu e.deci ce tre sa schimb ca sa o fac sa tina iar sus,sa fie pedala tare pe toata cursa
e o dacie berlina din 97
In locul tau m-as gindi la cablu (in cazul fericit) sau la placa de presiune. Daca (asa cum mi-e teama) e placa si se umbla la ambreiaj, cel mai bine inlocuiesti toarte elementele: placa, disc, rulment de presiune.
RedLabel
18 Nov 2006, 21:10
Salutare...O intrebare am si eu....cand dau sa ridic piciorul de pe ambreiaj...pana sa se cupleze tot....masina trepideaza destul de tare.....ma puteti lamuri si pe mine?....Multumesc.
EUROPE_
18 Nov 2006, 21:27
@RedLabel, cam așa face și a mea. E placa de presiune, cel puțin în cazul meu, sunt sigur că e placa.
RedLabel
18 Nov 2006, 21:34
Stii cumva si un pret la piesa / la manopera ... ?
RedLabel
18 Nov 2006, 22:59
pretul la un kit complet de ambreiaj am gasit..... in jur de 160 ron dar manopera...?
EUROPE_
18 Nov 2006, 23:03
Păi manopera nu poate să fie mai mult decât costă kitul.
Cred că 100 ron e rezonabil. Mai mult durează să dai jos cutia sau motorul...
RedLabel
18 Nov 2006, 23:08
mmmm.....ma las pagubas......sau..."o mai aman"
EUROPE_
18 Nov 2006, 23:20
Pentru un mecanic priceput, este o operație simplă ( doar e prins în 6 șuruburi ).
Mai mult chin, nervi și bătăi de cap e să dai jos motorul sau cutia, asta la alegerea mecanicului. Poate gasești pe cineva care îți ia mai puțin la manoperă. Am spus că 100 ron îți v-a lua la manoperă, pentru că mi se pare un preț plauzibil.
In primul caz ar trebui strans cablul (cazul fericit)...daca nu ...placa de presiune. La trapidatii la cuplaj probabil disc ovalizat (adica excentric), placa sau disc cu uzuri...orice ar fi e probabil sa tina iarna asta dar inlocuiti-le la primavara-vara.
A spus cineva mai sus ca sunt doar 6 suruburi ...e adevarat dar pana acolo mai sunt multe ca sa dai motorul jos (mai comod dar trebuie sa fie cel putin doua persoane) sau cutia de viteze (foarte incomod dar poti face treaba singur).
Mare atentie cand montati discul si placa de presiune...folositi o priza (ce-a care cupleaza cutia de motor) pentru centrarea discului...altfel o sa fie un chin sa cuplati motorul si cutia la loc
BCK-PH06GFG
19 Nov 2006, 13:09
eu am auzit ( si vazut ) o chestie de-i spune "rozeta" (sper sa nu gresesc ) se prinde pe placa de presiune ( pe soare ) si ajuta in ceea ce priveste cuplajul. asta e cazul in care nu sunt bani de placa de presiune si disc de ambreiaj. orcum pentru montajul rozetei tot trebuie data cutia (sau motorul - dupa preferinta ) jos, asa ca daca vrei sa faci o treaba ca lumea mai bine strangi bani si le schimbi.
Cu siguranta mai bine le schimbi...orice "inovatie" de genul asta s-ar putea sa te coste munca in plus si cred ca si bani in plus (manopera)
andreip
19 Nov 2006, 22:42
Un kit complet de ambreiaj (placa, disc, rulment) nu are cum sa fie doar 160 RON decat daca e facut pe pluta. La berlina am schimbat kitul si am dat ~ 300 RON pe el. Toate in cutie cu piese de origine.
cosmin_2300
19 Nov 2006, 23:18
La berlina , disc + rulment 110 ron ... si placa era 70 ron parca ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.