Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme ambreiaj (placa, disc, rulment)?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Hippo
Salut tuturor!
Sunt nou pe aici, asa ca daca gresesc cu ceva, va rog sa nu va suparati pe mine si sa nu ma luati prea tare... smile.gif
Am o problema... Nu stiu cat de mare sau de mica este, dar tot problema se numeste... biggrin.gif
Sa incep:
Ieri in timp ce mergeam, la schimbarea vitezei s-a auzit un "clonc" (semana mai degraba a ceva rupt decat spart)... Toate bune si frumoase, dar dupa acest eveniment nu am mai reusit sa bag in viteza.
Precizez ca neintratul in viteza se intampla cu motorul pornit. Cu motorul oprit, reusesc sa bag in toate vitezele. Cred ca nu trebuie sa va spun cat de "placut" a fost sa circul dintr-un capat in altul al orasului, intr-un trafic infernal, schimband vitezele "dupa ureche", iar la semafore... oprind si repornind motorul. Pentru a "baga in "I"-a si "R", trebuia sa opresc motorul.
Nu sunt specialist, ci doar un biet profan in ale mecanicii auto... Umilele mele cunostite m-au determinat, insa, sa cred ca este vorba despre ambreiaj. Ce anume nu stiu... Placa, discul, rulmentul, sau poate toate???
Un prieten a sugerat ca este s-a spart placa de presiune. Tot el a sesizat faptul ca este foarte intins cablul de ambreiaj.
Cu chiu, cu vai (si unele vorbe de "duh" din partea colegilor de trafic) am reusit sa ma intorc acasa. M-am interesat cat m-ar costa piesele de schimb, si... am aflat: 260 ron piese de uzina, repectiv 170 piesele fara holograma tongue.gif .
Imi puteti sugera un raspuns vis-a-vis de ce s-ar fi putut intampla? Sau descrierea mea a fost ceva de genul: "Masina mea face par-par-poc... Ce sa fie?... Nu stiu, suna la Dacia Asistenta! radmasa.gif "????

Va multumesc mult!
Alex 23
Bine ai venit pe forum!

Mai mult ca sigur rulmentul de presiune! La fel a patit un pieten. Cat despre piese te sfatuiesc sa cumperi doar cele de uzina, cu toate ca nici pe alea nu stii cat de bine le nimeresti, dar oricum fata de cele de SRL-uri...
Succes!
Sir_Alex
Salut si bine ai venit pe Dacia Club. Placa de presiune este cea care s-a spart. Piesele, cu toata increderea ia-le pe cele de uzina si daca ai ceva bani, schimba tot kitul de ambreiaj pentru ca iti vor da cutia de viteze jos.
OAP
Pot fi multe...unele grave / unele banale:
- Cablu de ambreiaj (din categoria banale)...poate fi rupt total sau partial...desi cred ca ne-ai fi spus ca s-a schimbat ceva la pedala de ambreiaj:
- din categoria grave deoarece necesita munca si bani, ar putea fi rupte furcile de debraiere, alea de actioneaza asupra rulmentului de presiune sau placa de presiune; ar mai putea fi nituri rupte la discul de ambreiaj...
Daca nu e cablul trebuie desfacut ambreiajul si descoperit ce are iar in functie de asta inlocuite piesele defecte...sau toate, dupa posibilitati....
Hippo
Va multumesc tuturor pt sfaturi si ajutor...

Din pacate, pt moment, trebuie sa aman reparatia si sa (re)devin pieton. Am alte cheltuieli destul de mari... tatal meu meu numai ce a suferit o operatie pt un triplu by pass (cred ca nu trebuie sa mai spun ca a costat o roaba de bani) si pana nu vine acasa nu fac nimic. Redirectionez banii spre alte scopuri. Exista, totusi, o ordine a prioritatilor.
Dar atat despre tatal meu pt ca aici se discuta despre probleme ale Daciilor...
Oricum, in momentul in care voi efectua reparatia, va voi tine la curent cu desfasurarea "ostilitatilor wink.gif


tgg2k
eu ii urez tatalui tau sanatate, cheltuieli cat mai mici cu spitalul si sa iasa cat de repede de acolo. smile.gif
cristu
Salut,
De cateva zile intampin o problema, nu stiu daca ar fi de la ambreiaj; mai exact in momentul cand schimb a 3-a si a 4-a si accelerez mai puternic se aude un vrummmmm ca si cand as ambala motorul pe loc si dupa aceea incepe sa traga, sa accelereze motorul. La viteze inferioare nu prea mi-am dat seama. Daca las ambreiajul usor si cuplez foarte incet apoi accelerez treptat nu apare acesta problema, dar in momentul cand accelerez mai puternic se aude acest zgomot de moment simt ca nu trage si apoi masina incepe se accelereze treptat.

Credeti ca ar fi de la ambreiaj ? discul de ambreiaj ? Rulmentul de presiune ? sau altceva ?

Tin sa precizez ca de pe loc pleaca, nu patineaza ambreiajul. Intr-adevar e cam lenesa masina la accelerari, nu se infige.

Va multumesc
payty
pe mine m-a costat 5milioane schimbatul ambreiajului. adica: placa, disc, rulment si manopera (1.7 mil). ambreiajul meu este de 200. Partea care ma enerveaza este ca acum pedala de ambreiaja pare mai "moale" decat inainte, cu placa veche. piesele sunt de uzina, montate la service autorizat.


cristu, probabil s-a uzat discul prea mult si nu iti mai cupleaza cum trebuie. ar fi bine sa verifici, pentru ca altfel niturile cu care sunt prinse garniturile de frictiune vor incepe sa "sape" in placa de presiune. Eu am patit asa.Incearca de exemplu sa pleci de pe loc cu scartait de roti. La mine, oricat de mult as fi turat si oricat de brusc dadeam drumul la ambreiaj, tot ca la scoala de soferi plecam de pe loc.
Sir_Alex
QUOTE(payty @ 27 Nov 2006, 09:07)
pe mine m-a costat 5milioane schimbatul ambreiajului. adica: placa, disc, rulment si  manopera (1.7 mil).  ambreiajul meu este de 200. Partea care ma enerveaza este ca acum pedala de ambreiaja pare mai "moale" decat inainte, cu placa veche. piesele sunt de uzina, montate la service autorizat.
cristu, probabil s-a uzat discul prea mult si nu iti mai cupleaza cum trebuie. ar fi bine sa verifici, pentru ca altfel niturile cu care sunt prinse garniturile de frictiune vor incepe sa "sape" in placa de presiune. Eu am patit asa.Incearca de exemplu sa pleci de pe loc cu scartait de roti. La mine, oricat de mult as fi turat si oricat de brusc dadeam drumul la ambreiaj, tot ca la scoala de soferi plecam de pe loc.
*



Mai moale, insemnand ce exact? Daca ambreiajul tine mai jos, sau mai sus, se poate regla. Cablul de ambreiaj se poate strange sau slabi, important esta ca la capatul levierului sa ii lasi un mic joc.
cristu
O sa ma duc la mecanic s vad exact care-i problema in legatura cu ambreiajul. Mai am o intrebare. Am un disc nou + placa de ambreiaj (180), discul are 4 arcuri in loc de 6; 2 am observat ca sunt scoase din locasul lor (sunt rupte "buzele" care le tin in locatie).

Intrebare: Merge si cu patru arcuri daca il montez ?

payty
mai moale inseamna ca se apasa mai usor pedala de ambreiaj. nu are cursa mai mica sau mai mare.
OAP
daca discul e nou nu conteaza ca are doar 4 arcuri...stai linistit ca asa a fost asamblat...deci merge fara nici un fel de probleme...
Sir_Alex
QUOTE(payty @ 27 Nov 2006, 14:53)
mai moale inseamna ca se apasa mai usor pedala de ambreiaj. nu are cursa mai mica sau mai mare.
*



Atunci poti sta linistit ca ti l-au montat corespunzator. Piesele noi sunt mult mai functionale din punct de vedere al frecarilor si al fortelor decat unele uzate, mai ales rulmentul.
bebecool
salut!ca sa nu mai deschid un nou topic, am si eu o problema asemanatoare.Si anume tot cu disc ambreiaj/ placa presiune cred.Am avut ceva probleme ca numai intra deloc in viteza.Am fost la mecanic si cica mi-a schimbat discu de ambreiaj si a reparat placa de presiune ca nush ce avea acolo.Toate bune si frumoase vreo 2-3zile...a mers impecabil, tragea si altfel parca.Dupa acest timp au inceput belele, de fiecare data la plecari in treapta I tremura masina de zici ca am tractor...cand se incalzeste numai tremura asa rau..da oricum cand e rece...tremura toata caroseria!!AVETI IDEE DE LA CE POATE FI?

Editat moderator: Fara expresii IRC; iti spui tu bebecool dar nu esti mai cool scriind cu expresii IRC!
payty
eu nu prea inteleg ce se poate repara la placa de presiune...

mai bine stateai langa el cand a facut operatia. tot asa am stat si eu langa astia de mi-au schimbat ambreiajul sa fiu sigur ca imi pun piese noi si ca fac treaba cum trebuie.
gti98
E posibil sa fie de la faptul ca placa de presiune inlocuita (nici eu nu am auzit de repararea placii, nu de alta dar nu gasesti componente; la disc se mai pot schimba ferodourile, ca nu-i mare scofala de nituit altele, dar arc din ala diafragma pentru placa - ca ala se buleste de obicei - nu-l gasesti nicaieri) Deci, placa noua nu e inca lustruita pe zona de frictiune; dupa ce se lustruieste, nu mai tremura Si eu am patit la fel cand am schimbat-o
Am inceput la alt topic discutie despre ambreiaj, dar intru si aici: in primavara mi-a crapat furca de debreiere; mecanicul ma pusese deja sa-i cumpar placa de presiune, disc si rulment, pe care le-am si schimbat, ca demontatul motorului mi se pare destul de laborios. Tot l-am demontat dupa o luna, sa-i schimb furca reparata, care se rupsese in alt loc. Acum 3 saptamani, iar nu mai decupla (daca-i cablul rupt - defectul simplu - pedala e "moale"; daca nu, foarte probabil e fisurat arcul-diafragma al placii de presiune; in principiu ar putea fi spart si rulmentul de presiune, dar eu nu am auzit inca de asa ceva...) Asa ca am inteles ca ma asteapta o noua demontare de motor. Ca sa nu mai platesc alte 200Ron cat mi-a cerut service-ul meu preferat, mi-am construit o macara (sunt in situatia fericita ca am garaj cu canal si aveam si sina montata de la un perete la celalalt, si scripetele si, mai ales vinciul cu reductor si clichet (sper ca am folosit termenul corect pentru acel mecanism; exista o zicala, ia-ti o scula scumpa sau o piesa e rezerva si nu se mai strica, sau nu mai ai nevoie de ea a doua oara...)
Dupa emontat si ridicat motorul, super-surpriza a fost sa constat ca placa de presiune DE ORIGINE, DE MIOVENI, CU HOLOGRAMA, CEA MAI SCUMPA, avea zona de contact cu rulmentul de presiune foarte uzata iar pe jumatate din circumferinta, varfurile acelea erau complet taiate!!! Ce fel de otel de kkt foloseste uzina aia??? NU mai am nici bonul si nici montarea nu am facut-o in service autorizat, sa fac scandal la magazin, sa trimita piesa la uzina sa mi-o schimbe, dar asta-i o magarie enorma!!!
PS Am ambreiaj de 200 pe Nova GTi, dar in afara de alt diametru la priza cutiei de viteze (si la gaura discului) placa e identica.
Bafta si sa n-aveti parte de asemenea "surprize" !!!
payty
da, deci cum ziceam si eu... rebuturi de origine...
daca arcul nu e tratat deloc se uzeaza, daca tratat aiurea, devine casant.
diaconuliviu
Pai se spune ca o cutie cu holograma e intre 1-10 RON, dupa marime.
Daca e asa, cite "nea x srl" nu pot ambala in "Piese de origine"?
amc
Placa de origine are stantata pe ea "R"
liviu_buc
salutare tuturor.........am si eu o intrebare:cat costa o placa,un disc,sau un rulment, as vrea sa stiu atat preturile de fabrica cat si cele de SRL........
diaconuliviu
QUOTE(amc @ 29 Nov 2006, 14:20)
Placa de origine are stantata pe ea "R"
*


Aha, iar "srlistii" nu fac stanta din aia? Cu ce crezi ca-s marcate "verighetele din aur" cu care dau unii tepe?
ATM
Ca preturi, macar aproximativ (in iulie):
-placa - 1.700.000
disc - 850.000
rulment - 250.000
Astea toate de uzina. Adica 2.800.000 tot setul
De srl (adica poloneze, ca eu d-alea am gasit):
placa - 1.300.000
disc - 600.000
rulment: 170.000
Eu unul mi-am luat de uzina, macar stiu o treaba. Montaj ambreiaj cu dat cutie jos, tot in iulie- 550.000 lei (pentru cine e din Bucuresti - la Viorel, in Aparatori). In 45 minute a fost gata.
ATM
pentru liviu_buc: "VIOREL" este (sau a fost initial) un service "de cartier" care s-a extins destul de mult. Lucreaza in special cu Dacii 1310, Supernova, Solenza, dar nu refuza si altele, destul de multe firme de taxiuri apeleaza la ei se pare. Eu unul sunt destul de multumit de ei - mi-au facut pana acum: schimbare de ambreiaj (tot kitul), reglaj frane, reparat electromotor, reglaj motor, diferite mismasuri electrice (recablari). Pana acum, e OK - doar franele ar mai trebui bibilite (ceva probleme la un cilindru, dar cred ca a fost prost din nascare...).
Ca pret, iarasi Ok. Ce o sa te deruteze la ei: 1. drumul de acces (niste gropi cum n-am vazut prin Bucuresti) 2. urla seful de service ca un apucat pe acolo, iar 3.reparatiile minore se fac sub cerul liber, in fata garajului.

[...] N-am nici o adresa, nici numar de telefon.
Dar macar iti pot explica: de la BIG Berceni, intri pe Sos. Oltenitei si mergi spre iesirea din Bucuresti. La intersectia cu Calea Vitan-Barzesti (adica aia care merge in stanga spre targ Vitan, pe la sere) tu faci dreapta, cum ar veni inspre Obregia - Luica - Giurgiului. Te incadrezi pe banda 3 (cea de langa axul drumului) si dupa 300 m vei vedea pe stanga o benzinarie MOL si langa ea un drum de acces (reiterez, cu groooopi). Intri pe drumul ala si deja ar trebui sa vezi insirate, in spatele benzinariei vreo 3 baraci una langa alta, si un magazin de piese auto. Si ala e service-ul...
Sau, pe calea Vitan, venind dinspre Mall, o tii tot inainte dupa ce treci de targ , pe Sos. Vitan-Barzesti, treci de inters. cu Oltenitei si te uiti deja pe stanga. Depinde acuma din ce parte vii...
cristu
Am constatat ca trebuie sa schimb discul de ambreiaj, rulmentul de presiune si vroiam sa va intreb ce model este pentru Dacia 1300, de 170 sau 180 ? ca sa stiu ce cumpar

Pretul unuia de 170 este de 970.000 (uzina) iar rulmentul de presiune este 200.000

Va multumesc
Hippo
Salutare tuturor!

Asa cum am am promis, am revenit sa va anunt ca problema mea s-a rezolvat. Cauza??? Placa si rulmentul de presiune.
Va multumesc pt sfaturile si solutiile primite.
Sarbatori fericite in continuare si un An Nou mai bun, fara probleme la Dacii wink.gif !!!


PS: nu stiu daca procedez corect sau nu (din punctul de vedere al regulamentului), dar pentru cei interesati las link-ul catre un magazine de piese auto care practica preturi mici (zic eu)...

www. aproape-gratis.ro


Pentru cei din Timisoara, magazinul este pe strada E. Gojdu... pe partea stanga. Se afla la demisolul unei case. Este imposibil sa nu-l vedeti... usile magazinului sunt vopsite in violet.
Din cate am citit, si ceilalti pot comanda piese de la acel magazin. Mai multe informatii o sa gasiti cand cititi.

An Nou fericit!
istvan_b
Buna tuturor si Sarbatori fericite!



Incep prin a va spune ca am avut probleme cu ambreajul, bun, l-am desfacut am gasit problema si anume rulmentul de presiune spart si placa de presiune un pic crapat. Azi m-am dus sa-mi cumpar o placa si un rulment nou.

Acasa am observat ca la rulmentul de presiune partea din spate(care vine pe furca ambreajului, unde are si doua urechi de prindere) e facut din plastic(mai precis din teflon cum mi-au spus cei din magazin), la vechiul rulment asta era din metal.
Am inteles tot din magazin ca astea nu se mai fabrica din metal ci numai din teflon.

Acum va intreb daca e corecta informatia. Nu se mai fabrica? Voi ce stiti, si daca a-ti schimbat rulementul tot din asta(nu cu metal ci cu teflon) v-ati pus?

In pozele atasate se vede parte din spate care e negru.

Mersi Istvan
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.