Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutia de viteze caraie urat de tot!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
victorpaval
In primul rand vreau sa spun ca am folosit search...dar nu am gasit ceva asemanator cu ce are la mn...deci scz moderatorilor...am incercat...
Problema e urmatoarea...fiecare mecanic zice cate ceva...acum cnv care pare destul de priceput a dat verdictul...zice el..sincroane 1-2 si 3-4.
Se intampla in felul urmator...ambreiajul pana acum tinea foarte sus...asha era reglat de nu mai stiu cine..prima data cand am fost la cineva a zis ca e discul...ca tine asa sus..apoi tipul la care am fost a spus ca sunt sincroanele.Ambreiajul la facut de tine fix in podea si a facut o tura cu masina si a spus ca e de la sincroane.Acum mashina pleaca imediat ce ai luat piciorul din podea...la 1cm incepe sa plece...e normal asa?e destul de comod:)Cutia caraie in majoritatea treptelor..e cum zice el..de la sincroane??aa inca ceva...ma pus sa calc ambreiajul si sa uitat el pe acolo...a vazut cu o surubelnita ceva la ambreiaj..in interior acolo...(nu ma prea pricep)si a zis ca e chiar ok.
P.S.:Sunt 100% sigur ca nu imi da un verdict nasol doar ca sa imi ia banii pe manopera...am ajuns la el printr-un prieten comun...si a zis ca imi ia doar 70ron pe manopera...ceea ce mi se pare ca e prea de treaba...
Inca ceva...dati-mi o idee...ce se mai poate gasi defect pe acolo...si cam cat m-ar costa piesele...?el mi-a facut un calcul si ies undeva la 190ron.
valibb
Salut
Dute la cineva sa ti reglez cum trebuie cursa de la cablu de ambreaj Cand aveai pedala de la ambreaj sus tot asa caraia cutia?e normal sa nu intre bine in viteza si sa 'caraie' cutia de viteza daca cablul de ambreaj e prea mult destrans
tgg2k
prietenul tau are dreptate si sunt de acord cu valibb... e foarte posibil sa fie sincroanele dar mai intai trebuie sa-ti reglezi cursa de la ambreiaj sa prinda pe la mijloc... daca prinde prea sus, risti sa nu cupleze bine ambreiajul, daca prinde prea jos risti sa nu decupleze bine ambreiajul si sansele sa caraie cutia cresc.

putin post-336-1110552475.gif
manopera e ok ca si pret. daca citesti unele topic-uri legate de cutiile de viteze si ambreiaj, vei descoperi urmatoarele: cutia o data desfacuta si schimbat piese in ea, e predispusa la fluieraturi, vibratii si neetanseizare perfecta. o alta solutie ar fi sa mergi la un centru de dezmembrari si sa cauti o cutie SH... pretul e de la 500 RON in sus... o cutie noua e de la 2500 RON in sus (din cate stiu pana la 3600 RON, asta e cel mai mare pret care l-am vazut). oricum, mai asteapta cateva sfaturi de la alti colegi forumisti.
mihai0070
Nu il mai speriati ca in ziua de azi se desfac cutiile se schimba piese si merg ok ... faza cu fluieratul si vibratii este adevarata sau macar o sa meraga bine adica nu dai 500 ron pe una sh care poate fi mai distrusa ... cand pe asta o faci cu un sfert din bani pe cea SH ...crezi ca se merita...
diaconuliviu
De acord, doar ca cine desface trebuie sa stie sa si regleze apoi cutia (pozitia arborelui primar fata de secundar, distanta conica, stringerea rulmentilor conici ai grupului, jocul intre danturile pinionului de atac si a coroanei). Ori cu dispozitivele "dedicate"- ma refer la distanta conica - ori cu metodele petei de vopsea, dar sa faca cineva care stie exact ce face.
gti98
Piesele posibil de a fi uzate sunt destul de ieftine ca sa merite o demontare (inelele de sincronizare) Daca gasesti si ceva pinioane bulite, poti oricand sa le schimbi individual, cu exceptia trenului fix. Fii sigur ca cel ce-ti umbla in cutie stie cum sa faca reglajele, e subansamblul cel mai delicat din toata masina (mai dificil ca motorul!)
Dar ar fi bine sa incepi cu reglajul ambreiajului, cum te-a sfatuit si colegul nostru.
Sincroanele probabil sunt "obosite", dar nu e verosimil sa "cada" toate odata!
Bafta!!
Paca
Rugam pe cineva sa explice cum se regleaza ambreiajul...pas cu pas...de unde se regleaza,eu cel putin sunt noob dar invat repede tongue.gif Detaliat plz,multumesc:P
PH-06-BOA
Ideea este ca rulmentul de presiune sa nu atinga "soarele" placii de presiune, atunci cand ambreiajul e liber(neapasat).Deschizi capota si tragi cu mana dreapta de cablu, care trebuie sa aiba o cursa de 2-3 mm(in gol) pana se aude si se simte contactul rulmentului cu "soarele", dupa care (daca ai avea forta la mana) ar incepe cursa utila. Se regleaza din surubul de M6 ce se afla in capatul cablului, legat de parghia de actionare , a cutiei . Atentie la amortizorul de cauciuc (o saiba, garnitura) aflat la acelasi capat al cablului, ca daca e prea moale ,se comprima el in loc sa traga de parghie, reducand din cursa utila, si d-aia nu debreiaza corect. Puneti in locul lui ,altceva decat cauciuc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.