Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme demaraj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
CornelF
Salut!
Sunt un utilizator nou.
Si ca tot omu posesor de Dacia si fara aptitudine mecanice deosebite am si eu o problema: Dacia mea se comporta ca si cum nu mai are cuplu; apas acceleratia, se tureaza motorul dar masina nu accelereaza decat foarte greu sau deloc. Problema se pune de la viteze medii gen 40-50km/h pana la viteza maxima care mai nou a devenit 100km/h.
Am inteles ca pot fi doua cauze:
- carburatorul murdar ( e adevarat , nu a mai fost curata de curand). Eu nu cred in asta pentru ca nu ar fitrebuit sa se tureze motorul daca apasam acceleratia. Oricum intentonez ca problema asta sa o rezolv cu prima ocazie.
- ambreiaj uzat. Asta (ambreiajul) habar n-am cum functioneaza. Unde e si ce pot face? Si ce poate cauza erodarea ambreiajului?

Multam fain pentru orice sfat sau parere!
SiloS
E de la ambreiaj . Pregateste 1 milion jumate si du-te in service .
CornelF
Aha!
Mersi.


Si mai am o intrebare: ce sa le spun celor de la service sa schimbe? Am o experienta naspa: am fost pentru un reglat de frane (pe spate - era suficient sa mi le spele cu benzina) si cei de la service mai ca propuneam sa imi schimba toata masina. sad.gif
Morala 1 : mai baga-ti nasul in ea si mai afla una alta smile.gif
Morala 2 : La service sti ce vrei sa se schimbe.


Ov
minim trebuie sa-ti schimbe discul de ambreiaj.

Frumos ar fi sa schimbi si placa de presiune si rulmentul de presiune.

Sincer nu cred ca-ti ajung 150RON, poate doar manopera sa fie atat wink.gif

aaaa, ca sa nu uit, ambreiajul este intre cutia de viteze si motor, deci una din 2 vor fi cu siguranta date jos, acum depinde de ce prefera service-ul, sa dea jos cutia sau motorul
CornelF
Bine. Service scrie pe fruntea mea. Va voi tine la curent cu preturi, timp si alte detalii tehnice.
EUROPE_
@CornelF, ca să fi sigur că e ambreiajul, îți recomand să faci următorul test.
Accelerezi motorul la 2000 rpm, cuplezi în treapta 1, ți apăsat pe frână, și dai drumu brusc la ambreiaj. Dacă motorul se oprește brusc, se consideră stare tehnică bună a ambreiajului, dacă motorul nu se oprește brusc, atunci e ambreiajul. Știu că e greu să faci testul ăsta, 3 pedale și doar două picioare, dar poți încerca, eventual să te ajute cineva. Dacă te duci în service, și cei de acolo își dau seama că nu prea știi în ale mecanicii, vei avea necazuri mari la buzunar.
Așa cel puțin vei ști un lucru, te duci și le spui să-ți schimbe ambreiajul, și gata.
OAP
daca ai ambreiajul uzat si mai faci si cateva teste de astea s-ar putea sa il schimbi la sigur...adica il prajesti instant sau rupi ceva pe acolo...ca de exemplu discul sau priza...depinde de tine daca il faci sau nu...eu nu l-as face...cu el uzat ajungi la service...cu el rupt...nu
OAP
ar putea fi si discul de ambreiaj uns cu ulei scapat pe la simeringul de la palier...vezi daca ai picaturi de ulei sub masina...si in cazul asta toto trebuie date cutia sau motorul jos...da nu mai dai bani pe ambreiaj
pastrama
QUOTE(EUROPE_ @ 27 Nov 2006, 18:41)
@ Știu că e greu să faci testul ăsta, 3 pedale și doar două picioare,
*


Da ce-are daca trage frana de mana si foloseste doar 2 pedale? blink.gif
Oricum, testul nu e indicat...mi se pare o prostie.
EUROPE_
Uite ce scrie în cartea lui Mondiru, Automobile Dacia:
''Controlul patinării ambreiajului se efectuează și prin proba de cuplare a transmisiei, automobilul fiind staționat, frânat și motorul turat la 1500 -2000 rpm. Dacă motorul se oprește brusc la cuplarea ambreiajului, se consideră stare tehnică bună a ambreiajului. [...]''

OAP, dacă ambreiajul ar patina nu cred că ar mai avea ce să prăjească.
Am facut testul acesta de 2 ori la două dacii diferite, și n-am rupt nimic și nici n-am prăjit ceva. Dar dacă voi spuneși că nu-i bine, n-o să mai încerc.
os
As adauga: se cupleaza treapta cea mai mare de viteza (da, asa incit in restul organelor transmisiei efortul sa fie mic).

Proba se poate face si in mers (dar trebuie sa ai ureche buna - respectiv oarece experienta ca sa deosebesti momentul cind incepe patinarea - sau turometru).
catalin74
Salut. Ceva asemanator am patit si eu cu masina.Nu avea demaraj si abia ajungea la 100.La mine a fost toba finala infundata .Ai putea lua in calcul si asta .
sefu_alx
ca sa verifici ambreiajul apasa pedala de acceleratie la maxim in treapta a 4-a

daca intai se tureaza si apoi incepe sa creasca viteza e dus discu'..
Zaheiu
Daca motorul se dureaza si masina nu ia viteza e clar ambreiajul. Cel mai bine e sa dai jos cutia. Se da motorul jos doar cand serviceul/atelierul/meseriasul nu are canal de lucru.
OAP
Si daca service-ul are elevator? ...Nu te supara Zaheiu e dor o gluma...Serios vorbind dai cutia jos doar daca esti singur, daca te mai ajuta un amic doi mai comod e de scos motorul...In service...treaba lor cum o fac doar sa o faca bine...
CornelF
Salut!

Reparatia e gata. Kitul de ambreiaj a costat in jur de 300 RON (respect normele BNR folosesc noua moneda tongue.gif )iar montajul 150 RON. Plus minus TVA. Nu imi e foarte clar. Ca daca tot am bagat masina in service am facut un set de verificari complete si am schimbat si alte piese iar factura a fost mult mai mare.
Cei de la Service au dat motorul jos. Au profitat de ocazie si s-au mai uitat pe ici pe colea la el.
Oricum multumesc celor care au postat. Chiar mi-a fost de folos.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.