Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cala clingherit de sub carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
aly
Ca multi alti posesori de Dacie de cand a dat putin frigul si umezeala ma confrunt cu enervantul fenomen numit jivraj.
Desi masina e reglata si merge perfect in rest, clapeta este pusa pe aer de la galerie, am diuza in flansa(uis), carton in fata carburatorului, motor recent facut(deci nu arunca oarece pe furtunul din teu),electroventilator, iar in mers incerc tot felul de smecherii (forja intr-a 2-a sau a treia apoi frana de motor mai violenta) tot degeaba pana nu se incalzeste apa pe la 70-80 grade ralanti-ul meu e foarte neregulat undeva pe la 500 ture sau cateodata(mai rar) se si opreste motorul.
Dupa ce se incalzeste nu mai are nimic-ralanti la 900-950 ture foarte stabil.

Avand in vedere toate astea m-am gandit sa scot acea cala de sub flansa pata calda in ideea de a se incalzi mai repede carburatorul de la galerie, eventual sa mai pun o garnitura de aia subtire din textolit in locul ei.
Deci: ce efecte secundare nedorite ar putea avea aceasta operatiune?
diaconuliviu
Sa ne intelegem pentru ca am senzatia ca faci o mica confuzie:
Clingherit=acel material de 1 mm cenusiu metalic pe fete.
Cala= o piesa din material mai gros, de regula textolit cu garnituri de etansare lipite pe ambele fete - varianta noua - sau o simpla piesa "ovoidala" din textolit de 5-6 mm pe care o etansezi cu clingherit separat - varianta mai veche.
Tu ce vrei sa scoti de fapt?
Ai cala din textolit si sub flansa calda? Eu nu am, am doar garnitura din clingherit. Pina la 70-80 temperatura uleiului, motorul se mentine la relanti cu ajutorul socului, scrie oriunde asta. De aceea se si regleaza la temperatura de regim a uleiului, adica 80-95 grade Celsius.
Apoi, ai spus doar ca relantiul e neregulat. De unde atunci "jivraj"? Ai vazut gheata in carburator?
aly
Da e posibil sa fac confuzie intre materiale(textolit-clingherit ohmy.gif ), dar cum bine ai intuit e vorba despre acea groasa(cala). De aia am una singura dar sincer acum nu mai stiu daca e intre galerie si uis sau intre uis si carburator dar de avut an sigur.
De oprit se opreste pana la urma daca nu o ajut putin din acceleratie dar nu asa de brusc cum pateam cu alta masina fara uis.
Ca e jivraj am dedus eu pt ca face in special dimineata si seara mai ales zilele astea cand a cam fost ceata si umezeala in aer, iar in plus temperatura e propice +4-5grade. Repet dupa 3-4 km nu mai face adica cand apa e pe la 70-8 grade.

De pornit normal ca pornesc cu socul si cat mai cumpar un ness o tigara ceva(2-3minute) o las sa mearga apoi plec, mai merg 1-2 km cu socul apoi il imping de tot.
In concluzie aia groasa vreau sa o scot.
Dreamer
hmmm... nu inteleg de unde "jivraj" pt ca nu sunt temperaturi sub 0 grade in timpul noptii ... iar ziua nu se pune problema de asa ceva ...
diaconuliviu
1. dreamer, jivrajul se produce la temperaturi pozitive, am explicat de ce pe undeva.
@aly
2. Cala din textolit trebuie sa fie intre carburator si flansa calda; daca o scoti, incalzesti carburatorul in zona de relanti putind genera "vapour-lock".
3. Ca sa fii sigur ca e jivraj te uiti dupa gheata in centrator si difuzor.
In rest ramine cum am spus.
aly
M-am uitat acum si la mine vine asa: galerie-tabla aia de sub carb-garnitura de aia subtire-cala aia groasa-flansa uis-garnitura subtire-elice-garnitura subtire-carburator.
radmasa.gif Cam multe sau mi se pare mie.

A, la mine vad ca acea cala e sub flansa(asa am luat masina).
argon
QUOTE(Dreamer @ 28 Nov 2006, 10:55)
hmmm... nu inteleg de unde "jivraj" pt ca nu sunt temperaturi sub 0 grade in timpul noptii ... iar ziua nu se pune problema de asa ceva ...
*




Jivrajul se face in mers, si apare si la 5-6 grade cu plus.
aly
Bineinteles ca azi dimineata a facut la fel dar s-a mai intamplat un fenomen ciudat si anume am oprit la o benzinarie pt 2-3 minute iar dupa ce am plecat si-a revenit ca prin minune.
Are cineva vreo explicatie pt acest fenomen?
diaconuliviu
Te-ai uitat in carburator? Se pare ca e jivraj.
Solutii: Filtrul de aer pe "iarna"-sa existe si furtunul gofrat.
Carton in fata carburatorului.

Eventual urmarita/schimbata benzina, posibil benzina cu apa.
dacis
QUOTE(diaconuliviu @ 28 Nov 2006, 13:16)
2. Cala din textolit trebuie sa fie intre carburator si flansa calda; daca o scoti, incalzesti carburatorul in zona de relanti putind genera "vapour-lock"
*


Si e posibil ca din cauza asta (daca e scoasa) sa mearga masina prost la relanti dupa ce se incalzeste motorul?...
dacis
QUOTE(aly @ 29 Nov 2006, 10:01)
Bineinteles ca azi dimineata a facut la fel dar s-a mai intamplat un fenomen ciudat si anume am oprit la o benzinarie pt 2-3 minute iar dupa ce am plecat si-a revenit ca prin minune.
Are cineva vreo explicatie pt acest fenomen?
*


Faptul ca "si-a revenit ca prin minune" e semn ca e sigur vorba de jivraj / givraj. Cat timp ai stat pe loc (cu motorul oprit, nu-i asa) prin carburator nu a mai trecut benzina care sa se vaporizeze si sa consume cadura, racind carburatorul (consumul de caldura este atat de mare intrucat benzina isi schimba starea de agregare -- mai tii minte de la fizica / chimie, nu?). Si, mai mult inca, cat timp ai stat pe loc caldura din compartimentul motor a "dezghetat" carburatorul si apoi l-a incalzit, fapt care a impiedicat ulterior formarea ghetii.

PS Atentie, gheata se formeaza mai intai IN INTERIORUL carburatorului. Cand vezi gheata si prin exterior, asteapta-te sa mearga dezastruos.
aly
Mersi. Credeam ca daca am scos elicea de pe pompa de apa am sa scap dar se pare ca nu e asa si trebuie sa recurg din nou la inventia de mare exceptie si rafinament, anume carton in fata radiatorului radmasa.gif .

dacis
QUOTE(aly @ 5 Dec 2006, 10:03)
Mersi. Credeam ca daca am scos elicea de pe pompa de apa am sa scap dar se pare ca nu e asa si trebuie sa recurg din nou la inventia de mare exceptie si rafinament, anume carton in fata radiatorului radmasa.gif .
*


Ceea ce te poate ajuta pe tine este nu protejarea radiatorului cu carton (cel putin nu acum, cat temperaturile sunt peste -15C) ci protejarea carburatorului. Cauta, ca s-a mai discutat.
aly
QUOTE(dacis @ 5 Dec 2006, 19:14)
Ceea ce te poate ajuta pe tine este nu protejarea radiatorului cu carton (cel putin nu acum, cat temperaturile sunt peste -15C) ci protejarea carburatorului. Cauta, ca s-a mai discutat.
*



Am carton si acolo. Scrie in primul post din topicul asta.
diaconuliviu
1. Flansa calda (UIS) e calda?
2. Daca ai toate solutiile antijivrare mai ramine una: apa in benzina. De unde si cu ce alimentezi?

Si, cum am mai spus, jivrajul inceteaza a se mai produce dupa deschiderea termostatului; asa s-a observat, nu stiu daca s-a si ajuns la vreo concluzie in ce priveste "de ce". Probabil ca dupa deschidere prin radiator curge apa calda, aerul ce trece prin el fiind putin incalzit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.