Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme aeroterma
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mpascu
Salutare,

Am nevoie de un sfat in problema de mai jos:

Am dacie 1310 din '88. Aeroterma nu mai mergea de cativa ani, si mi-am propus s-o pun in functiune. Am desfacut ventilatorul respectiv , l-am alimentat direct pe baterie , mergea ok . Apoi l-am montat, l-am alimentat putin diferit fata de schema initiala si anume i-am pus un plus direct montat doar pe un buton cu inchis si pornit si o masa la caroserie. El initial avea un fel de rezistenta montata pe plus sau pe masa, undeva pozitionata in bord in spatele brichetei care-i dadea doua trepte de viteza pe butonul de pornire.
Problema mea apare dupa cateva minute de folosire a ventilatorului , scade turatia ca si cum nu mai am baterie pe masina, pana aproape ca se opreste in cam 30 minute. Bateria mea e ok , alternatorul la fel , e destul de ciudat ca in timpul mersului sa nu mai aiba forta si sa se opreasca.
Este posibil sa fie de la faptul ca am sarit din schema de alimetare rezistenta aia?, sau aveti alte explicatii?

Merci.
Madalin
tibip
Probabil butonul respectiv nu a fost facut sa mearga cu curentul ce consuma aeroterma. 30 de minute ii ajung sa se incinga tare, si sa nu mai faca contact lamelele din intrerupatorul respectiv. Vezi daca pui pe direct aeroterma (adica fara intrerupator) ce se intampla? Daca functioneaza ok, e sigur intrerupatorul de vina. Daca nu, vezi de masa, contacte slabite inclusiv in papucii de conexiune, sau inclusiv motorul aerotermei (perii scurte de exemplu).
Vios39
QUOTE(mpascu @ 29 Nov 2006, 21:00)
Salutare,

Am nevoie de un sfat in problema de mai jos:

Am dacie 1310 din '88. Aeroterma nu mai mergea de cativa ani, si mi-am propus s-o pun in functiune. Am desfacut ventilatorul respectiv , l-am alimentat direct pe baterie , mergea ok . Apoi l-am montat, l-am alimentat putin diferit fata de schema initiala si anume i-am pus un plus direct montat doar pe un buton cu inchis si pornit si o masa la caroserie. El initial avea un fel de rezistenta montata pe plus sau pe masa, undeva pozitionata in bord in spatele brichetei care-i dadea doua trepte de viteza pe butonul de pornire.
Problema mea apare dupa cateva minute de folosire a ventilatorului ,  scade turatia ca si cum nu mai am baterie pe masina, pana aproape ca se opreste in cam 30 minute. Bateria mea e ok , alternatorul la fel , e destul de ciudat ca in timpul mersului sa nu mai aiba forta si sa se opreasca.
Este posibil sa fie de la faptul ca am sarit din schema de alimetare rezistenta aia?, sau aveti alte explicatii?

Merci.
Madalin
*


Încearcã sã revi la chema originarã deoarece este gânditã pentru distribuirea egalã în circuit. Stoparea ventilatorului este direct indicatã de scãderea amperajului așa cã rebranșazãl corect. Referitor la siguranța cu pricina este utilã pentru protejarea motorului de la ventilator și prevenirea autoaprinderii instalației așa cã ai grije.
Dieselx
Ciudat folosit termenul de "autoaprindere" (autoaprindere la instalatia aerotermei, phew! ) Rezistenta pentru cele doua trepte nu are nici o legatura. Cu +12v si masa, motorul aerotermei trebuie sa mearga continuu. Ori butonul nu rezista la acest consum, ori motorul aerotermei "tuseste"
mpascu
Merci de sfaturi , partea cu butonul pica, am pus si pe direct si la fel. Ramane sa mai verific masele , sa masor tensiuile, am mai citit posturi despre cum si ce trebe sa masor cu cosumatorii porniti etc...
Buldozer
sal all
si eu asi aveao problema cu aeroterma cred.
face mult zgomot se aude paraca e tractor. in plus cand merg cu masina nu incalzeste deloc inghet in ea aeroterma tre sa o tin mai mult timp in functiune sau ceva cu caloriferul din fata ?doar e deschis acolo.
ce se intampla?
randomm
Ca sa nu mai deschid un alt topic pe tema aerotermei.... cum trebuie sa functioneze aeroterma? sa bage sau sa scoata aer. Ce am observat la a mea cand am scos grila din fata: trage aer pe gaura de sus si il scoate pe gaura de jos. Intr-un fel ar fi logic, trage aer rece prin partea superioara si il baga cu presiune pe partea inferioara unde e caloriferul, de unde ar trebui sa ajunga cald in habitaclu.... La mine nu ajunge de nici o culoare aer in masina, nici pe sus, nici pe jos, si stau eu si ma intreb daca e normal cum functioneaza la mine si am eu probleme pe la sistemul de distributie al aerului pe sub bord, sau ar trebui sa functioneze aeroterma altfel....
O alta intrebare.... am bord scoica, dau drumu la aeroterma dintr-un buton cu o singura pozitie, si reglez aerul din 3 chestii. Prima de sus imi regleaza cald/rece, celelalte doua imi regleaza unde sa bage aerul. Intrebarea este.... in ce parte este cald si in care este rece, si la celalte doua, care este pozitia optima de reglaj, sa bage o cantitate cat mai mare de aer in masina? In stanga, in dreapta, pe mijloc.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.